Pieter Nys

09 nov 2019 12:23
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Pieter Nys #31

MVVke schreef :
Heimèt suggereerste dus totste 100% zeker sjijns te weite tot de versie die M.V.V. nao boete bringk, de woere versie is.
Iech dink neet totste dat zoemer kins zègke.


Volgens mij ontkent niemand dat Nys en gunst geprobeerd hebben om de groep tegen Usta op te hitsen. Zelfs Napoleon heeft dat niet ontkend maar hij richtte zijn pijlen vervolgens op de boodschapper. Als speler neem je het risico dat als de muiterij mislukt, je vervolgens in de problemen komt.

Daarbij is het nogal makkelijk om de kant van de spelers te kiezen die wel slinks mailtjes laten uitlekken, terwijl MVV niks mag melden vanwege de privacy wet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 nov 2019 13:05 09 nov 2019 13:07 door webmastersfm.
webmastersfm
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 545
Meer
Pieter Nys #32

jeoff schreef :

MVVke schreef :
Heimèt suggereerste dus totste 100% zeker sjijns te weite tot de versie die M.V.V. nao boete bringk, de woere versie is.
Iech dink neet totste dat zoemer kins zègke.


Volgens mij ontkent niemand dat Nys en gunst geprobeerd hebben om de groep tegen Usta op te hitsen. Zelfs Napoleon heeft dat niet ontkend maar hij richtte zijn pijlen vervolgens op de boodschapper. Als speler neem je het risico dat als de muiterij mislukt, je vervolgens in de problemen komt.

Daarbij is het nogal makkelijk om de kant van de spelers te kiezen die wel slinks mailtjes laten uitlekken, terwijl MVV niks mag melden vanwege de privacy wet.


Dat zijn wel hele ferme conclusies. Waar staat dat het gelekt is vanuit de spelers zelf? Draai het eens om. Volgens mij heeft niemand van de hoofdrolspelers bekend dat Nys en gunst dat geprobeerd hebben. Als je de privacy wet erbij haalt dan moet je ook verder denken en bijvoorbeeld de inhoud van de vaststellingsovereenkomst weten. Weet jij wat daar in staat ? MVV mag prima eisen dat er door beide partijen niet over het incident wordt gepraat. Als het allemaal bewezen muiterij zou zijn dan zou een rechter prima mee gaan in ontslag. Ik neem aan dat MVV contracten heeft waar loyaliteit issues prima in verwerkt heeft. Niemand weet nog steeds niet precies hoe en wat. En jij brengt het als een feit. Voorzichtigheid in deze zaak lijkt me verstandig.

Waarom zou een speler zijn carrière nog verder in het moeras duwen door te openbaren dat hij daar van verdacht word? Dat is toch niet logisch ?
De volgende gebruiker (s) zei dank u middenstip

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 nov 2019 13:25
jesfen
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 165
Meer
Pieter Nys #33
Ik heb van een direct familie lid (niet een verre neef of zo..) van Pieter te horen gekregen dat hij dit absoluut niet gedaan heeft.
MVV beweert bewijs te hebben van wel.

Aangezien Pieter financieel is afgehandeld (om het zo maar ff te zeggen), trek ik de conclusie dat als hij echt schuldig was, dat hij niets zou meekrijgen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u M-MVV

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 nov 2019 14:05
Komopdieroeie
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 267
Meer
Pieter Nys #34

jesfen schreef : Ik heb van een direct familie lid (niet een verre neef of zo..) van Pieter te horen gekregen dat hij dit absoluut niet gedaan heeft.
MVV beweert bewijs te hebben van wel.

Aangezien Pieter financieel is afgehandeld (om het zo maar ff te zeggen), trek ik de conclusie dat als hij echt schuldig was, dat hij niets zou meekrijgen.


Sinds wanneer is een familielid van een betrokkene een betrouwbare bron? Juist als deze persoon dicht bij Pieter staat zal hij of zij de kant van Pieter kiezen. Of ben ik nou gek?

Daarnaast, weet jij wat er dan precies financieel is afgehandeld? Ze zijn in overleg uit elkaar gegaan, volgens mij betekent dat doorgaans dat het de club juist weinig tot geen geld kost. Als MVV Pieter zijn contract eenzijdig zou hebben opgezegd, was dat een ander verhaal geweest. Wellicht heeft Pieter gewoon voor zijn carrière gekozen? Een heel seizoen wegkwijnen op de bank bij een kwakkelend (understatement, ik weet het) MVV staat niet bepaald goed op het CV van voetballer.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 nov 2019 14:25
jesfen
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 165
Meer
Pieter Nys #35
Hmmm
Wat is dan wel een betrouwbare bron?
De slager op de hoek?


Nee ik weet niet wat en hoeveel.
Ik weet wel dat het er geld mee gemoeid is.
Ik weet ook dat Pieter zwaar twijfelde of hij überhaupt nog wil voetballen, want hij is echt niet netjes behandeld.

En ook ik heb zoiets van waar 2 man vechten zijn 2 man schuld.
Maar een ding weet ik wel zeker..
Er is maar een die hier meer kapot maakt dan ons allemaal lief is..
En dat is meneer Usta..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 nov 2019 14:36
middenstip
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 556
Meer
Pieter Nys #36
Jesfen hier geloof ik niets van het is eerder Elsen die hier achter zit, het is gemakkelijk Fuat overal de schuld van te geven.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 nov 2019 15:25
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1345
Meer
Pieter Nys #37

middenstip schreef : Jesfen hier geloof ik niets van het is eerder Elsen die hier achter zit, het is gemakkelijk Fuat overal de schuld van te geven.


Dus wach eve, es iech 't dus good begriep ligk 't mier aon Elsen es aon Usta?

Verklaor miech daan 'ns eve wie 't meugelek is tot Elsen in al die jaore zier behuurlek heet gepresteerd, gezeen 't -soms kansloze- speulersmateriaol dat heer ter besjikking had?

Usta heet in mien ouge zat speulers boe'ste good mèt kins prestere en toch presteert heer niks? Ra ra wie kin dat....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 nov 2019 16:53
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3812
Meer
Pieter Nys #38
Nys speelde - mits fit - altijd onder Elsen, juist tot onze grote frustratie op het einde.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 nov 2019 17:21
jesfen
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 165
Meer
Pieter Nys #39

Jacques schreef : Nys speelde - mits fit - altijd onder Elsen, juist tot onze grote frustratie op het einde.


Dat kwam denk ik ook omdat ze samen de opstelling maakten en later het perswoordje samen voorbereidden.
Daarom vind ik het vreemd dat Ron in een keer zo gedraaid is.

Let op..
Ik suggereer.... dat Fuat meer macht heeft dan dat wij denken.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, M-MVV

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 nov 2019 20:51
Charmeur
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 389
Meer
Pieter Nys #40

jesfen schreef :

Jacques schreef : Nys speelde - mits fit - altijd onder Elsen, juist tot onze grote frustratie op het einde.


Dat kwam denk ik ook omdat ze samen de opstelling maakten en later het perswoordje samen voorbereidden.
Daarom vind ik het vreemd dat Ron in een keer zo gedraaid is.

Let op..
Ik suggereer.... dat Fuat meer macht heeft dan dat wij denken.


Datzelfde kreeg ik laatst ook te horen. Dat Usta zelf er geld in zou hebben geduwd. Zoals bijvoorbeeld dat trainings uitje naar Turkije. Ons kent ons.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 nov 2019 16:37
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1348
Meer
Pieter Nys #41
Klasse interview van Nys. Gooit niet na met modder. Daar kan onze falende oefenmeester nog wat van leren
Wel opvallend hoe kritisch de Limburger Nys interviewt ten opzichte van het interview met Usta.

Ex-MVV-aanvoerder Nys: ‘Mijn mening werd niet altijd geapprecieerd’
affaire mvv

Vandaag om 15:37 door Roel Wiche
Ex-MVV-aanvoerder Nys: ‘Mijn mening werd niet altijd geapprecieerd’

Pieter Nys (30) kreeg uit het MVV-kamp het verwijt dat hij niet de juiste instelling had en met Maxime Gunst een opstand wilde ontketenen. Nu de voormalig aanvoerder vertrokken is, belicht hij zijn kant van het verhaal.
Vorig seizoen droeg je de aanvoerdersband, nu is je contract ontbonden. Wat doet dat met je?

,,Dit is pijnlijk. Het is jammer, dat vooral. Ik heb vier mooie jaren bij MVV gehad en dan gebeurt dit. Voor mijn vriendin, familie en vrienden komt dit nog harder aan dan voor mezelf. Ik loop al jaren mee in de voetballerij en dan weet je dat je wel eens te maken kan krijgen met negatieve publiciteit, intimidatie of kritiek. Dat is jammer, want dat is vaak ook moeilijk voor de omgeving om mee om te gaan.’’

Lees ook: Ex-aanvoerder Nys per direct weg bij MVV

Je werd samen met Maxime Gunst op non-actief gezet, volgens de club vanwege een verstoorde arbeidsrelatie. Wat is er gebeurd?

,,De reden is in het begin nooit naar mij uitgesproken, het was gissen. Misschien omdat ik altijd heel eerlijk mijn mening heb gegeven tegen de trainer, tegen de technische staf in het algemeen. Dat werd niet altijd even goed geapprecieerd. De resultaten waren niet goed en ik vond dat zaken anders konden. Niet dat ik een andere opstelling wilde, maar ik kaartte dingen aan in de kleedkamer, bijvoorbeeld over afspraken op het veld. Ik ben de oudste van de groep en heb mijn verantwoordelijkheid genomen. Vroeger zei ik weinig, maar in mijn jaren bij Sparta ben ik veel directer geworden.’’

Trainer Fuat Usta ziet het heel anders. Hij vindt dat jij en Maxime niet de juiste instelling hebben voor een topsportklimaat. Heeft hij gelijk?

,,Nee, dat is zijn mening. Wat hij verstaat onder instelling is misschien anders dan hoe ik dat zie. Ik heb altijd voor honderd procent mijn best gedaan. Tijdens trainingen, bij invalbeurten.”

Lees ook: MVV-trainer Usta liet kinderen thuis tegen Almere: ‘Wist dat iets ging gebeuren’

Usta vond juist dat jullie niet met een rol op de bank konden omgaan.

,,Ik ben lang geblesseerd geweest en zat in mijn laatste contractjaar, het was voor mij alles of niks. Natuurlijk wil elke bankzitter invallen als het niet loopt, maar ik had meer moeite met de slechte resultaten dan met mijn rol op de bank.’’

Jij zou daarnaast samen met Maxime Gunst spelers, sponsors en fans tegen Usta hebben opgezet. Klopt dat?

,,Het zijn geruchten die plots de kop opstaken. Deels het gevolg van hoe mensen zaken interpreteren. Uiteindelijk werden de verhalen zo groot als ze nu zijn. Ja, ik gaf in de businessclub na een wedstrijd mijn mening over de sportieve neergang aan mensen van de club, aan bestuursleden. Sterker, ze kwamen zelf naar mij toe. ,,Pieter, wat vind je ervan?’’ Maar daar bleef het bij. Het is toch niet aan een spelersgroep om de richting te wijzen? Dat moet de clubleiding doen, die acht ik bekwaam genoeg.”

MVV beweert dat de beschuldigingen gestoeld zijn op meerdere gesprekken binnen de club, ook met spelers.

,,In de gesprekken die ik met de club heb gehad, is dat nooit op tafel gegooid. We hebben uiteindelijk als volwassen mensen een akkoord bereikt over ontbinding van mijn contract. Daaruit blijkt, denk ik, dat die beschuldigingen niet standhouden.”

Lees ook: MVV beschuldigt spelers van beramen opstand tegen trainer Usta

Is je naam beschadigd door deze zaak?

,,Beschadigd is een groot woord, maar er zijn uitspraken over mij gedaan die niet correct zijn. Ik zag koppen boven artikels in de media over Maxime en mij. Contract ontbonden, trainer op de schop. Zoiets gaat zijn eigen leven leiden.”

Heeft de handelswijze van MVV je verbaasd?

,,Ik heb nooit eerder signalen gehad dat dit eraan zat te komen. Ik ben twaalf jaar prof en stond bij geen enkele club bekend als een querulant. Maar in de voetballerij kan alles. Alles kan, alles mag. Dat is het verschil met het bedrijfsleven. Iedereen is gefocust op zichzelf. Ik moet me ook in de kijker spelen, maar in mijn ogen heeft het team nog steeds de prioriteit. Hoe beter het team presteert, hoe beter je er als individu ook uitkomt.”

Vind je dat je jezelf in deze zaak iets kunt verwijten?

,,Dat vind ik een moeilijke vraag. Mijn toewijding is altijd goed geweest, dat kan ik verzekeren. Maar op een bepaald moment drijven de visies uiteen, los van de vraag wie fout is. Dan kun je de samenwerking beter stopzetten.”

Waar ligt jouw toekomst?

,,Ik wil snel weer aan de slag. Mijn makelaar is al bezig om mijn naam overal neer te leggen. Ik wil verder en de club moet ook verder. MVV kan prima overleven zonder Pieter Nys.”
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, jesfen, middenstip, Tuor, jovkle, De Zwarte Vogel, M.V.V. 1902, bokkesprongen, Medusa

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 nov 2019 16:42
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1914
Meer
Pieter Nys #42
Klasse van Pieter.
Gewoon beschaafd. Zo kan het dus ook.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, Tuor, Lassie80, jovkle, Kay, De Zwarte Vogel, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 nov 2019 17:49
M-MVV
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 169
Meer
Pieter Nys #43
Hopelijk komt nu snel een nieuwe hoofdtrainer, die kan hem transfervrij vastleggen voor ons :)

Alle respect naar Pieter, als sportman en als mens. Daar kunnen mensen een voorbeeld aan nemen.

Heel veel succes gewenst in de toekomst!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 nov 2019 18:28
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1154
Meer
Pieter Nys #44
Een net interview van Pieter, maar eigenlijk brengt het interview geen nieuws. Het is gewoon een bevestiging wat al langer bekend is. En dat is dat onze leider moeilijk met kritiek kan omgaan.

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.347 seconden