>
Ontvangen bedankjes 118
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
#VraogTAonPieter Verslag van het interview
Dinsdag 21 juli 2015
Maandag 20 juli jl. konden supporters via social media hun vragen stellen aan Pieter Nys. In onderstaand verslag vindt u het antwoord op alle vragen.
Klik hier om het bijgewerkte profiel van Pieter Nys te zien.
De volgende speler voor #VraogTAon is Luca Polizzi. Op woensdag 22 juli a.s. kunnen jullie de vragen stellen via social media, op donderdag 23 juli vindt het interview plaats.
Waarom heb je voor MVV gekozen?
Ik heb over MVV veel positieve verhalen gehoord van collega’s en oud-collega’s. Het is een heel mooie club met goede supporters en een goede sfeer. Als ik hier met Sparta kwam spelen, was het altijd een leuke wedstrijd, ook met dank aan de goede sfeer.
Je bent in de afgelopen oefenwedstrijden al uitgespeeld als verdedigende middenvelder en als verdediger, wat is jouw favoriete/beste positie?
Ik speel liever op het middenveld, want dan heb ik meer loopwerk en kan ik mijn steentje bijdragen op zowel aanvallend als verdedigend gebied.
Je hebt voor twee seizoenen bij MVV getekend, wat zijn je verwachtingen?
Play-Offs halen en na het eerste seizoen promoveren.
Wat zijn je persoonlijke doelstellingen dit seizoen?
Ik wil zoveel mogelijk wedstrijden spelen en proberen fit te blijven. Hopelijk krijg ik dit jaar geen blessures.
Op welke plaats zie je MVV eindigen?
Top 5, want dan spelen we zeker Play-Offs.
Wat is het belangrijkste dat je onthouden hebt van je drie jaar bij Sparta Rotterdam?
Ik heb bij Sparta leren omgaan met druk en de verschillende meningen van mensen.
Je speelde bij Sparta Rotterdam ook al samen met Stef Peeters op het middenveld, hoe is het om met hem samen te spelen?
Het is heel fijn om met Stef samen te spelen, want bij hem kun je altijd de bal kwijt. Wanneer Stef aan de bal is, dan heeft hij altijd een oplossing.
Wat zijn de grootste verschillen tussen de Belgische en Nederlandse competitie?
In Nederland zoekt men altijd naar de voetballende oplossing en wordt er aanvallender voetbal gespeeld. De accommodaties zijn ook veel beter in Nederland.
Je bent kampioen geworden bij OHL, zou je dit ooit nog eens opnieuw willen beleven?
Dat was sowieso het mooiste jaar uit mijn carrière en ik zou zo snel mogelijk opnieuw kampioen willen worden.
Wat vind je van de stad Maastricht? Wat heb je er al van ontdekt?
Ik kwam vroeger al vaker shoppen met mijn vriendin en ken dus vooral de winkelstraten. Ik denk ook wel dat iedereen het Vrijthof en de Markt kent en daar ben ik ook al verschillende keren geweest.
Merkte je al cultuurverschillen op tussen Rotterdam en Maastricht?
Er is toch een duidelijk verschil in mentaliteit, in Rotterdam zijn ze veel directer, terwijl in Maastricht toch meer de Belgische sfeer hangt en hier houden ze ook meer van de gezelligheid.
Wat zijn je hobby’s?
Naast series kijken, heb ik niet echt veel hobby’s. Ik studeer nog op afstand de richting Vastgoed/makelaardij.
Wat is je favoriete voetbalclub? / Voor welke club zou je ooit willen voetballen?
Real Madrid
Wie is je favoriete speler?
Sergio Ramos
Wat vind je het mooiste voetbalstadion?
Santiago Bernabéu
Wat is je grootste sportieve succes?
Kampioen met OHL in 2011