Ronny van Geneugden

18 juli 2023 16:52
Boredass
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1240
Meer
Ronny van Geneugden #46
Mooi dat ie voor 3 jaar tekent en hopelijk krijgt een vollere beurs.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 juli 2023 17:11 18 juli 2023 17:11 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2369
Meer
Ronny van Geneugden #47

opadiehard schreef :

Frank Salemans schreef : Het lijkt er sterk op dat Ronny blijft. Wat ik dan niet snap, is dat MVV dat nog niet als belangrijke gebeurtenis naar buiten heeft gebracht!?


Dit snap ik ook niet Frank als hij indd getekend heeft,hij is op dit moment de levensader binnen MVV onmisbaar voor onze opbouw toekomst gericht…..Mvrgr Opa.


Kijk als je het er over hebt hoe snel of het naar buiten komt,los van dit feit ik feliciteerde hem nog met zijn goede werk vanmorgen op de training niet wetende dat hij al getekend had!
Wat een heerlijk bericht mijn dag kan niet meer stuk,en ik denk velen met mij dezelfde gedachte!…Mvrgr Opa.

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 juli 2023 18:17
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
Ronny van Geneugden #48
Super nieuws, vooral ook omdat het me niet iemand lijkt die voor drie jaar tekent zonder perspectief! Mooie ontwikkeling. Deze keer graag wel iedereen onder geldig contract zodat we mooie transfersommen kunnen vangen ;)

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 juli 2023 19:03
Duin
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 314
Meer
Ronny van Geneugden #49
Wat mij betreft is Ronny de meest waardevolle persoon binnen onze club op dit moment.
In zijn eerste jaar moest hij beginnen met 7 contractspelers kan me vaag herinneren en werd hij nog beschimpt om zijn 'groententuin' en de vele huurspelers.
Achteraf denk ik dat dat de enige mogelijkheid was om op die korte termijn überhaubt een elftal of het veld te krijgen met de financiele middelen en mogelijkheden van dat moment.

Vorig jaar werd al zichtbaar dat Ronny vooruit kan denken en de 'kern' van de groep behouden werd waardoor we vroeger dan ooit een complete selectie hadden, met slechts nog 2 of 3 huurspelers.

Ook dit jaar is er al een duidelijke groep zichtbaar en zit je zelfs in de 'luxe' positie, dat je spelers die op het laatste moment eventueel nog vertrekken, kunt opvangen met de inkomsten daarvan (Souren, Kostons, Matthys?).

Mooiste van dit alles is dat Ronny dit weet te realiseren volgens de visie, met vooral jeugdige spelers uit de regio.
Ik kijk uit naar de stappen die Ronny blijft maken met de selectie de komende 3 jaren, heb daar alle vertrouwen in!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans, Jacques, Lassie80, jovkle, CatenaccioMestreech

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 juli 2023 20:08
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 796
Meer
Ronny van Geneugden #50
Bron: www.mvv.nl/nieuws/ronny-van-geneugden-langer-bij-mvv

Ronny van Geneugden langer bij MVV

Dinsdag 18 juli 2023

MVV Maastricht heeft de verbintenis met technisch manager Ronny van Geneugden verlengd. De bijna 55-jarige Belg gaat drie jaar langer aan de slag voor de Sterrendragers.

Ronny van Geneugden is al twee jaar verantwoordelijk voor het technische beleid binnen de Maastrichtse voetbalclub. “We zijn verheugd dat Ronny van Geneugden langere tijd de lijnen van het technisch beleid gaat uitzetten ”, zegt algemeen directeur Laura van Leeuwen. “Hij heeft de afgelopen twee jaar bewezen van grote waarde te zijn voor MVV, die lijn willen we samen doortrekken.”

Ronny van Geneugden: “Ik ben blij dat ik kan blijven bijdragen aan de continuering van het technisch beleid van MVV.”


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV in deze bange tijden (april 2024) met een gift: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 juli 2023 22:28 20 juli 2023 05:05 door Ben Salemans.
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 796
Meer
Ronny van Geneugden #51
Geweldig dat Ronny voor drie jaar heeft bijgetekend!

Ronny van Geneugden heeft een neusje voor talent uit de wijde omgeving van Maastricht en België. De afgelopen twee voetbaljaren 2021-2022 en 2022-2023 wist Ronny ervoor te zorgen dat MVV met het minimale, laagste spelersbudget van de Keuken Kampioen Diviisie een redelijk team kon samenstellen. In het afgelopen seizoen 2022-2023 eindigde MVV Maastricht in de eindrangschikking op de vijfde plaats. Een ongelofelijke prestatie van MVV, vooral dankzij Ronny van Geneugden en natuurlijk ook van trainer Maurice Verberne en zijn staf.

Door die opmerkelijke prestaties van MVV zien talentvolle jonge spelers in dat ze bij MVV Maastricht kunnen groeien en een basis kunnen leggen voor een fraaie voetbaltoekomst. Oké, dan gaan ze misschien niet zo veel verdienen bij het arme MVV Maastricht, maar ze investeren in hun eigen toekomst door bij MVV te gaan spelen. Ronny van Geneugden weet dat goed over te brengen bij al die jonge talenten.

De stemming onder de MVV-supporters was enkele maanden geleden wel effe down toen enkele van de beste spelers van MVV (Waem, Ruben van Bommel) zonder een vergoeding de deur uit leken te kunnen lopen. Het zoveelste foutje onder verantwoordelijkheid van vertrekkend directeur Noor? Maar Ronny van Geneugden bleef gewoon talenten/spelers zoeken, en lijkt daar nu al in geslaagd. De competitie 2023-2024 is nog lang niet begonnen, maar MVV heeft nu al een veelbelovende selectie.

Ongeveer twee maanden geleden dacht ik dat die vijfde plek in seizoen 2022-2023 iets eenmaligs was, gezien het lage spelersbudget en gezien de leegloop van de selectie. Maar Ronny van Geneugden lijkt er ondanks financiële tegenvallers (lees: blunders met contracten) nu al, enkele weken voor het begin van de nieuwe competitie 2023-2024, in geslaagd te zijn een goede selectie samen te stellen met de nodige pareltjes erin. We hebben bovendien een trainersstaf onder leiding van Maurice Verberne, die de juiste snaar bij spelers weet te raken en ze laat groeien. Ik verwacht dat de voornamelijk door Ronny van Geneugden samengestelde selectie onder leiding van Maurice Verberne en zijn staf komend seizoen 2023-2024 toch weer de nacompetitie gaat halen. En dat met nog steeds een van de laagste budgetten van de KKD.

Ronny van Geneugden weet met een minimaal spelersbudget toch een selectie samen te stellen die volgens mij weer mee kan gaan spelen in de nacompetitie. Die man verdient een standbeeld. En zijn contact is nu, in juli 2023, dus met drie jaar verlengd. Fijn om zo'n geweldenaar er nog minstens drie jaar bij te hebben.


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV in deze bange tijden (april 2024) met een gift: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 juli 2023 08:42
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
Ronny van Geneugden #52
Een logische verlenging lijkt mij van zijn contract

De 3 jarige komt van de nieuwe AD en de verlenging van het contract van Ronny voor 3 jaar , passen heel goed in datgene wat de Amerikanen met MVV willen en dat is natuurlijk uiteindelijk promoveren .

Ronny heeft verleden jaar met een zeer bescheiden budget goed gepresteerd , zijn eerste jaar was natuurlijk minder maar dat had ook mede andere factoren ( trainer die niet van zijn hand kwam en lopende contracten )

Afgelopen seizoen was dat allemaal veel beter en dat schept natuurlijk bij supporters verwachtingen . Het spelersbudget gaat ergens naar rond de miljoen dit jaar , iets meer dan verleden jaar . Maar komende 3 seizoen komt er per seizoen 500.000 bij zodat we over 3 jaar 2,5 miljoen hebben aan spelersbudget .
Ronny mag dan serieus gaan shoppen ( zeker in verhouding tot de mogelijkheden nu) . MVV wil dan ook zeker gaan meedoen om promotie

Tevens zullen de verwachtingen ieder jaar dus "groter" worden , we gaan zien hoe dat zich gaat uitpakken op het veld en in de selectie
Maar goed het blijft voetbal en alles kan zomaar anders worden en zijn , voorbeelden ten over . De MVV jeugd gaat mijn inziens wanneer de budgetten omhoog gaan steeds minder "kansen" krijgen in MVV1 of ze moeten dan echt matchen met het gevraagde niveau en dat is nog maar te bezien . Zeker in het laatste jaar waar we op 2,5 miljoen zitten wordt er steeds meer verwacht !

Dit jaar nog een tussenjaar als het gaat naar nieuwe eigenaar en meer geld , volgend seizoen moet dat wel meer duidelijk gaan worden .
Zelf ben ik heel benieuwd hoe het spel gaat worden en hoe / of Steukers gemist gaat zijn als spelbepaler .

We gaan het zien hoe MVV uit de startblokken gaat komen over 3 weken
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, itsman, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 juli 2023 09:37
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 532
Meer
Ronny van Geneugden #53

Napoleon schreef : Het spelersbudget gaat ergens naar rond de miljoen dit jaar , iets meer dan verleden jaar . Maar komende 3 seizoen komt er per seizoen 500.000 bij zodat we over 3 jaar 2,5 miljoen hebben aan spelersbudget .
Ronny mag dan serieus gaan shoppen ( zeker in verhouding tot de mogelijkheden nu) . MVV wil dan ook zeker gaan meedoen om promotie


- Hoe kom je bij deze bedragen? Heb je dit bijvoorbeeld van een betrouwbare bron of zijn dit aannames?
- Van wie is deze financiële impuls dan afkomstig?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 juli 2023 10:20
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
Ronny van Geneugden #54
Maakt het heel veel uit van wie Napoleon dit heeft? Zelfs als de Amerikanen dit zelf openbaar zouden uitspreken, blijft het toch een kwestie van "eerst zien, dan geloven"?

Paul Rinkens beschreef ook dat MVV ieder jaar moest groeien en hing er bedragen aan vast om tot eredivisiebudget te komen. Onder bandiet Coumans was dat ook het plan. Het is natuurlijk alleen maar logisch om dergelijke plannen te hebben, het zou heel vreemd zijn om een club over te nemen en bewust met het laagste spelersbudget in de divisie rond te blijven lopen. Iedere zichzelf respecterende club zal dergelijke ambities hebben, bedragen kunnen wat verschillen, maar iedere club wil toch groeien naar hoger niveau en snapt dat daar meer geld voor nodig is?

Je tweede vraag is veel relevanter: hoe dat tot stand gaat komen. Verwacht men meer sponsorgeld op te halen, meer geld uit kaartverkoop, uit spelersverkopen? Of gaan de Amerikanen bijlappen als dat allemaal tegenvalt? Vandaar dat ik zeg dat het eerst zien, dan geloven is.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 juli 2023 11:36
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
Ronny van Geneugden #55
Mijn bronnen zijn heel betrouwbaar , daar hoef je niet aan te twijfelen

Zoals al eerder gezegd willen de Amerikanen via het vastgoed in Maastricht bepaalde positie's in gaan nemen . De Geusselt staat hoog op t lijstjes maar ook andere objecten , dit levert namelijk waarde op en inkomsten stromen

De Amerikanen weten ook wel dat commercie onder Noor zwaar is achter gebleven en dat daar genoeg is te halen , zeker moet daar meer inkomsten gaan komen
Maar het grootste gedeelte van de extra investeringen komen uit Amerikaanse investeerders en niet direct uit de markt

Uiteindelijk moet het gaan renderen , daarom is nu ook alles 3 jaar.... mocht over 3 blijken dat deze aanpak een succes is dan is het antwoordt eenvoudig
Blijkt nu over 3 jaar dat de Amerikanen veel geld hebben verloren aan MVV en blijkt dat hun andere intentie's het vastgoed niet dat is geworden wat men dacht , dan hebben we de volgende uitdaging .

Maar goed voor nu kunnen we 3 jaar vooruit en laten we hopen goed vooruit !
De volgende gebruiker (s) zei dank u M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 juli 2023 13:13
Jim Cemint
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 805
Meer
Ronny van Geneugden #56
Ook als MVV straks meer te besteden zou hebben, blijft technisch manager Ronny Van Geneugden in ‘de eigen groentetuin’ speuren naar talent

De klik met de nieuwe algemeen directeur Laura van Leeuwen, de overnameplannen van de nieuwe investeerder en de zekerheid dat hij zijn werk op dezelfde manier kan blijven doen, deden Ronny Van Geneugden (54) besluiten zijn contract als technisch manager van MVV te verlengen.

Het duurde even eer u - onlangs - uw op 1 juli aflopende contract met drie jaar verlengde. Wat gaf de doorslag om door te gaan?
„Als technisch manager werk je nauw samen met de algemeen directeur. Een goede klik is dan belangrijk. Ik heb gesprekken gevoerd met Laura om te kijken of we dezelfde doelstellingen voor ogen hebben. Die verliepen zeer positief. Gezien de plannen die de nieuwe investeerder met de club heeft, ziet de financiële toekomst er goed uit. Zonder die toekomstplannen, had ik mezelf wel vragen gesteld in hoeverre het mogelijk zou zijn om te groeien tot een stabiele club die kan meedoen om de bovenste plaatsen. Hoewel de ondertekening van het contract pas later plaatsvond, heb ik na 1 juli gewoon doorgewerkt. Ik heb altijd een sentimenteel gevoel gehad bij MVV. Als tiener kwam ik vaak naar de eredivisiewedstrijden hier kijken. Bij ons thuis stond vroeger op zondag om 19.00 uur altijd Studio Sport op. Ik vond het geweldig het Nederlands voetbal met al die grote namen te volgen. Bij MVV kon ik ze dan live aan het werk zien. Toen heb ik ook ervaren hoe deze club heeft.”

U gaf in uw eerste jaar aan verbaasd te zijn over bepaalde faciliteiten. Wat is sindsdien veranderd?
„Er zijn serieuze stappen gezet in de professionele omkadering van het eerste team. De trainers- en medische staf zijn uitgebreid, we kunnen gebruikmaken van de fitnessruimte in het stadion, we werken met data en GPS-trackers, er is ontbijt en lunch voor de spelers, en we hebben een voedingsdeskundige. Je bent niet alleen prof tijdens die negentig minuten op vrijdag. Voor de ontwikkeling van jonge spelers is het ook belangrijk dat ze op andere dagen begeleid worden. Daar zijn we veel mee bezig. We merken dat jeugdige voetballers gevoelig zijn voor de aandacht die ze hier ook buiten de wedstrijden krijgen.”

Van de basis van vorig seizoen is een aantal steunpilaren vertrokken en er was interesse voor enkele andere jongens. Was u niet bang opnieuw te moeten beginnen?
„Nee. Op de eerste training twee jaar geleden stonden vijf contractspelers op het veld die werden aangevuld met jeugdspelers en een bus vol testspelers. Daarin hebben we veel vooruitgang geboekt. Een jaar geleden startten we de voorbereiding met zestien, zeventien contractspelers en enkele jongens van de Academy. Daar zijn we nu weer in geslaagd. We hebben er in de zomer voor gekozen met een bepaald kader verder te gaan en afscheid te nemen van spelers in wie volgens ons te weinig rek zat. Voor degenen die zijn vertrokken hebben we goede vervangers gevonden. De kerstboom, om het zo uit te drukken, staat nog steeds. We hebben opnieuw gekeken naar jonge talenten die zich willen bewijzen, maar ook naar ervaring. Door een gebrek daaraan hebben we afgelopen seizoen een paar keer in de laatste fase van een wedstrijd punten laten liggen.”

Het probleem is wel dat de transferperiode nog een maand duurt. Er kan nog veel gebeuren.
„Klopt. Het gevaarlijke is dat clubs in de laatste week van de transferwindow soms in paniek gekke dingen gaan doen. Maar als iemand zich bij ons meldt voor een speler met een doorlopend contract, moet er wel boter bij de vis. We staan wat dat betreft sterker. Met de manier waarop we nu voetballen en de sfeer in het stadion merk je dat spelers zich bovendien eerder afvragen: waar kan ik beter zitten dan bij MVV? Al speelt bij iedereen het sportieve en financiële aspect uiteindelijk een belangrijke rol.”

Zoals bij Ruben van Bommel. Beschouwt u het als een nederlaag dat het niet gelukt is hem een contract te laten tekenen voordat hij vertrok?
„De situatie rond Van Bommel is zeer correct afgehandeld. Met de familie is een goede afspraak gemaakt en AZ is die afspraak nagekomen. We zijn daar heel tevreden over.”

In hoeverre zijn de middelen voor u nog steeds beperkt?
„We hebben wat betreft het budget kleine stapjes vooruit gezet, maar om echt door te groeien naar de top van de KKD (Keuken Kampioen Divisie, red.) is een serieuze injectie nodig. Als je minder geld hebt, moet je creatief zijn. Als je meer te besteden hebt, is het gemakkelijker. Maar je mag niet de fout maken te vergeten waar je vandaan komt. We willen ook dan blijven werken met jongens uit de eigen groentetuin. Als je met een passer vanuit Maastricht als middelpunt een cirkel trekt, kom je al snel uit in België en Duitsland. Ook dat zijn jongens uit de regio. We hebben gemerkt wat er gebeurt als het publiek zich kan identificeren met spelers uit de streek en met de manier van voetballen. Het eerste jaar had de ploeg het moeilijk, maar bleef het publiek wel achter het team staan. Afgelopen jaar hebben we een sterke thuisreputatie opgebouwd. De supporters zorgden voor een geweldige sfeer, al had het ook te maken met de stand. We zijn van 2500 naar 7000 toeschouwers gegroeid. Als we die lijn kunnen doortrekken en in een vol stadion aantrekkelijk voetbal spelen met passie en een vleugje frivoliteit, ben ik tevreden. Of het ook leidt tot een hoge klassering, zien we dan wel. We praten niet over doelstellingen in de vorm van een plek op de ranglijst. Je bent in het voetbal te afhankelijk van toevalligheden die je niet in de hand hebt: een bal binnenkant paal erin of eruit, beslissingen van de scheidsrechter, de sterkte van de andere teams. Wat we wel willen, is de ingezette lijn continueren.”

Merkt u dat door de positieve ontwikkelingen spelers eerder ‘ja’ zeggen als u hen benadert?
„Anderen zien ook dat jonge jongens zich bij ons kunnen ontwikkelen en MVV als een prima springplank naar een hoger niveau gebruiken. Het is voor ons belangrijk dat niet alleen de voetballers, maar ook wijzelf als club die volgende stap vooruit kunnen zetten. We praten daar ook veel over met jeugdige spelers door hen met argumenten ervan te overtuigen dat een of twee jaar langer bij ons blijven voor hun ontwikkeling misschien verstandiger is dan te snel een stap in het onbekende te zetten. Je wordt er niet beter van als je vooral op de bank of op de tribune zit.”

Bron: Dagblad DeLimburger
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans, Jacques, Anna D., Sjappie, Sjonnie, Lassie80, itsman, peeke, bokkesprongen, M-MVV en1 andere mensen hebben ook bedankt..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.324 seconden