Ik vind het toch wel lastig.
Dat die jongen potentie heeft ziet een blind paard nog maar hij speelt pas (en dat heeft hij zelf verdiend) een paar wedstrijden in de basis. Zijn wedstrijd tegen Helmond en mn de actie langs de zijlijn was zeer indrukwekkend maar dat heb ik m nog niet zien doen tegen de backs van VVV, Zwolle en Heracles… Hij speelt goed, MVV herkent zijn talent door het geven van een basisplaats en hij is van meerwaarde voor het team maar Steuckers, Matthys en Souren zijn wat mij betreft veel bepalender. Uiteraard is Ruben een stuk jonger en is Ruben mogelijk op zn 22e verder maar hij krijgt bij MVV de kans bovenkant KKD voor een 6500-7000 mensen minuten te maken. Ff ter vergelijking, het :”wonderkind” mbuyamba was 16 toen hij oa bij NEC uit een super partij speelde en hij zou het helemaal gaan maken. Is nu met hangen en wurgen rechts back bij fucking Volendam.
Waar moet Ruben naar toe en wat moet MVV doen?? De meerwaarde van een overstap naar bv AZ is een professionele omgeving maar daar zal hij toch voorlopig zijn wedstrijden mogen afwerken voor 300 man op een amateurcomplex, en ver van huis een appartementje mogen zoeken.
Wat is vanuit MVV an offer he cant refuse ?? Hij heeft het geld niet nodig en moet MVV dan voor MVV begrippen een astronomisch bedrag op tafel leggen?? En de betrokkenheid van van Marwijk zie ik hier los van. Bert helpt MVV met tactische input, sponsoren zelfs (Gassan bgreep ik oa) en zijn naam opent deuren. Als het tekenen van een contract bij MVV de volgende stap van die jongen bemoeilijkt kun je van Marwijk toch niet verwijten dat Ruben in het belang van MVV een andere keuze moet maken.
Ik hoop dat hij vlg jaar ook nog bij ons speelt en dat wij aan een evt tranfer een heel mooie deal overhouden maar als dat niet gebeurt vraag ik me af of MVV zo veel fout heeft gedaan zoals bv met Chadli destijds dat echt een mega fout was.
En als die jongen echt zo super goed is, dat schiet hij ons maar naar de Eredivisie. Hebben we the best of both worlds