Oud-MVV'er Ruben van Bommel

05 nov 2022 14:20
Mie leef Mestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 968
Meer
Onderwerp Auteur
Oud-MVV'er Ruben van Bommel #1
Hij maakte al veel indruk tijdens zijn invalbeurten en tegen Zwolle en Helmond bepalend met een goal en twee assists.
Hij kan een geweldige speler worden.

MVV, wacht niet te lang en leg deze groeibriljant vast voor de komende jaren!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 nov 2022 14:26
CatenaccioMestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 550
Meer
Oud-MVV'er Ruben van Bommel #2
Zsm een contract aanbieden!
Laat het niet zo ver komen als bij Mbuyamba, dat hij zometeen weer voor niks weg gaat.
Maar dacht aan de reactie van Nicky Souren te lezen onder een Instagram bericht van MVV, dat MVV hem al iets aangeboden heeft.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 dec 2022 00:58
peeke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 456
Meer
Oud-MVV'er Ruben van Bommel #3
Alle seinen staan op groen voor MVV-talent Ruben van Bommel: ‘Voetballend heeft hij alles mee; de techniek van zijn opa, de mentaliteit van zijn vader’

Ruben van Bommel maakte dit seizoen zijn eerste minuten in het betaald voetbal en is nu al uitgegroeid tot een van de revelaties van het seizoen. Trainer Maurice Verberne bracht hem langzaam met de nodige invalbeurten, maar de laatste vijf wedstrijden stond hij in de basis. En in die duels was hij ook vijf keer betrokken bij een MVV-doelpunt.


Dat de 18-jarige Van Bommel talent heeft, dat is al langer bekend. Hij zat niet voor niets zeven jaar lang in de jeugdopleiding van PSV. Vijf jaar geleden was Theo Lucius de trainer van de linksbuiten bij de Onder 14 van de Eindhovense club. „Hij heeft grote stappen gemaakt de laatste jaren. Bij ons in de opleiding was hij altijd al belangrijk met goals en zijn spel. Alleen fysiek werd hij vaak ondergesneeuwd. Dat was net niet goed genoeg. Maar hij is nu ontzettend groot en lang geworden en is een snelle, kwalitatief goede buitenspeler. Geweldig om te zien.”

Karakter
De toekomst ziet de PSV-trainer zonnig in voor jongste telg van de Van Bommel-familie. „Ik denk dat de middenmoot van de eredivisie zéker te halen is voor hem. En wie weet wat er nog meer inzit? Hij is nog jong, staat pas een aantal wedstrijden in de basis en kan zich nog verder ontwikkelen.” En dat ontwikkelen zit wel goed, als Lucius het karakter van de buitenspeler analyseert. „Het is een fijne jongen en ik heb goed met hem samengewerkt. Hij staat open voor verbeterpunten en zaken waar hij aan moet werken. Ik denk niet dat hij het karakter heeft van zijn vader (Mark van Bommel red.). Maar je hoeft niet per se zo’n karakter te hebben om ver te komen.”

Het grote voordeel is wel dat zijn vader precies weet wat er voor nodig is om de top te bereiken en dat geldt ook voor opa Bert van Marwijk.

Dat gelooft Johan Dijkstra ook. Het MVV-boegbeeld ziet bijna alle wedstrijden van de Maastrichtenaren en bekijkt tal van trainingen. „De begeleiding kan bijna niet beter. Dus daar zal het uiteindelijk niet aan liggen. Ruben is in korte tijd heel erg gegroeid. Vaak zie je dat zo’n groeispurt ten koste gaat van de snelheid en wendbaarheid, maar dat is bij hem absoluut niet het geval geweest. Wel denk ik dat hij nog sterker en krachtiger moet worden.”

Waarschuwing

Dijkstra laat ook een waarschuwing klinken. „Let op: er zijn zoveel voorbeelden van toptalenten die het uiteindelijk niet redden. Je moet kunnen omgaan met tegenslagen, je moet geluk hebben met trainers die je de kans geven en het in je zien zitten. Ook hopen dat je geen pittige blessures krijgt.”

Jack Reubsaet, oud-scout van Fortuna Sittard en Roda JC, die Mark van Bommel jaren geleden ontdekte, is ook zeer te spreken over het talent. „Maar Ruben moet wat meer flair en uitstraling krijgen”, zegt hij, als hij gevraagd wordt waar de buitenspeler zich nog in moet ontwikkelen. „Hij moet met een houding van: ‘Wij pakken hier de punten’ het veld op stappen.”

Reubsaet zag de jonge Van Bommel al toen hij negen jaar was. „Toen heb ik tegen zijn vader gezegd dat Ruben een enorme potentie heeft. Het verbaast mij dus niets dat hij dit nu laat zien.”

Ogen op de rug
En de voormalig scout ziet dat alle seinen op groen staan voor de buitenspeler om grote stappen te zetten in de voetbalwereld. „Hij is nu al goed, maar als hij meer speelt, wordt hij nog beter en slimmer. Hij moet zich nu ontwikkelen bij MVV. Over één á twee jaar kan hij minimaal naar de subtop van de eredivisie en daarna misschien nog wel meer. Voetballend heeft hij alles mee. Hij heeft de techniek van opa en de mentaliteit van zijn vader. Veel beter kan niet. Ook qua omgeving en begeleiding is het top. Hij lijkt soms ogen op zijn rug te hebben. Hij leest het spel uitstekend. Soms neemt hij in een wedstrijd maar drie of vier keer de bal aan, verder speelt hij de bal meteen door.”


Ook Dijkstra roemt de visie van de 18-jarige speler uit Meerssen. „Hij heeft een hele ‘snelle blik’ en weet direct waar de bal heen moet. Hij kan het ook nog eens uitvoeren. Dat levert ontzettend veel rendement op. Door zijn visie staat hij ook vaak op de juiste plaats. Kijk maar naar zijn doelpunten. Het ziet er soms makkelijk uit, maar daar gaat visie aan vooraf.”

Groeten oet Bierum : Delfzijl
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans, jasonke7, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 dec 2022 10:28
ErikOranje
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 27
Meer
Oud-MVV'er Ruben van Bommel #4
Voor iemand op deze leeftijd is het vooral van belang om wekelijks te spelen.
Bij MVV is veel veranderd voor hem dit jaar. Van 1e/2e invaller naar vaste basisspeler in de afgelopen maanden.
Het zou goed voor hem (en voor ons) zijn als hij in ieder geval nog 1 volledig seizoen als basisspeler zich hier ontwikkelt voordat hij een stap verder maakt.

Om bij Fortuna of Heracles op de bank te zitten en in te vallen heeft hij niks aan. Hij kan dan beter als 'sterspeler' van MVV deze stap maken als hij een goed seizoen hier gespeeld heeft.

Stiekem hoop ik ook dat Opa Bert hem weet te overtuigen hier nog een jaartje te blijven. Zou voor hem, als vertegenwoordiger van onze jeugdacademy, toch ook mooi zijn als we dit product uit 'eigen jeugd' nog een jaar mogen aanschouwen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 dec 2022 10:40
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3802
Meer
Oud-MVV'er Ruben van Bommel #5
Opa Bert houdt juist tegen dat Ruben een contract tekent bij MVV omdat ze hem transfervrij willen laten vertrekken. MVV zal hier na dit seizoen (of zelfs al in de winterstop met wat pech) wel weer een hoop gezeur van fans over krijgen.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 dec 2022 11:43
Sjappie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 599
Meer
Oud-MVV'er Ruben van Bommel #6
En hoe weet je dat "opa Bert" dit tegenhoud dan..?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 dec 2022 12:05
peeke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 456
Meer
Oud-MVV'er Ruben van Bommel #7
Als ruben bv naar ajax of psv kan dan zal opa bert hem huis niet tegen houden.

Groeten oet Bierum : Delfzijl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 dec 2022 12:06
peeke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 456
Meer
Oud-MVV'er Ruben van Bommel #8
Als ruben bv naar ajax of psv kan dan zal opa bert hem niet tegen houden.

Groeten oet Bierum : Delfzijl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 dec 2022 13:28
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3802
Meer
Oud-MVV'er Ruben van Bommel #9

Sjappie schreef : En hoe weet je dat "opa Bert" dit tegenhoud dan..?


Uiteraard uit het geruchtencircuit. Denk jij dat MVV nog geen contract heeft aangeboden en dat Ruben zit te wachten op een contractje waarmee hij tot de zomer nog pakweg 20.000 euro kan verdienen (als het dat al is, waarschijnlijk zet ik veel te hoog in) om dan een transfersom voor MVV op te leveren? Ik snap het zakelijk gezien heel goed dat hij niet tekent. Het is hun goed recht natuurlijk. Maar je hoopt met Van Marwijk op iets meer, voor mijn part een lage gelimiteerde transfersom.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 dec 2022 15:27
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2350
Meer
Oud-MVV'er Ruben van Bommel #10

Jacques schreef : Opa Bert houdt juist tegen dat Ruben een contract tekent bij MVV omdat ze hem transfervrij willen laten vertrekken. MVV zal hier na dit seizoen (of zelfs al in de winterstop met wat pech) wel weer een hoop gezeur van fans over krijgen.


Hoop echt dat Ruben uit coulantie toch nog een contract ondertekent zodat MVV een transferbedrag voor hem kan ,,vangen,,.
Vertelde hij niet ergens in een interview dat MVV niet bang hoeft te zijn dat zij niks voor hem krijgen bij zijn eventuele vertrek,
hier heeft hij wel zijn speelminuten mogen maken.
Of denk ik nu te zwart/wit?….mvrgr Opa.

....
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 dec 2022 21:39
Belgske
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 450
Meer
Oud-MVV'er Ruben van Bommel #11
Misschien een heel zwart-witte uitspraak, maar als Van Bommel nu gratis de deur uitloopt, stop je beter maar weer gelijk met je visie om te investeren in jeugd om ze dan te kunnen verkopen. Als je niet de middelen hebt om je beste jeugdspelers op tijd een contract aan te bieden, gaat dit scenario zich blijven herhalen. Ongetwijfeld valt MVV niet veel te verwijten -zoals altijd- en vanuit Van Bommels standpunt is het ook logisch dat hij niet tekent (dat levert hem waarschijnlijk straks een veelvoud aan tekengeld op). Waar Fortuna een paar jaar geleden Schuurs een supercontract aanbood om hem vervolgens voor een paar miljoen te verkopen aan Ajax, is het nu aan MVV om alles op alles te zetten om Van Bommel onder contract te krijgen. Dat zal zich uiteindelijk terug betalen door de transfersom die je zal ontvangen. Maar uiteraard ben je afhankelijk van de goodwill van Van Bommel en zijn entourage.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Mosae

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 dec 2022 09:35
Vak G
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 52
Meer
Oud-MVV'er Ruben van Bommel #12
Ik vind het toch wel lastig.
Dat die jongen potentie heeft ziet een blind paard nog maar hij speelt pas (en dat heeft hij zelf verdiend) een paar wedstrijden in de basis. Zijn wedstrijd tegen Helmond en mn de actie langs de zijlijn was zeer indrukwekkend maar dat heb ik m nog niet zien doen tegen de backs van VVV, Zwolle en Heracles… Hij speelt goed, MVV herkent zijn talent door het geven van een basisplaats en hij is van meerwaarde voor het team maar Steuckers, Matthys en Souren zijn wat mij betreft veel bepalender. Uiteraard is Ruben een stuk jonger en is Ruben mogelijk op zn 22e verder maar hij krijgt bij MVV de kans bovenkant KKD voor een 6500-7000 mensen minuten te maken. Ff ter vergelijking, het :”wonderkind” mbuyamba was 16 toen hij oa bij NEC uit een super partij speelde en hij zou het helemaal gaan maken. Is nu met hangen en wurgen rechts back bij fucking Volendam.
Waar moet Ruben naar toe en wat moet MVV doen?? De meerwaarde van een overstap naar bv AZ is een professionele omgeving maar daar zal hij toch voorlopig zijn wedstrijden mogen afwerken voor 300 man op een amateurcomplex, en ver van huis een appartementje mogen zoeken.
Wat is vanuit MVV an offer he cant refuse ?? Hij heeft het geld niet nodig en moet MVV dan voor MVV begrippen een astronomisch bedrag op tafel leggen?? En de betrokkenheid van van Marwijk zie ik hier los van. Bert helpt MVV met tactische input, sponsoren zelfs (Gassan bgreep ik oa) en zijn naam opent deuren. Als het tekenen van een contract bij MVV de volgende stap van die jongen bemoeilijkt kun je van Marwijk toch niet verwijten dat Ruben in het belang van MVV een andere keuze moet maken.
Ik hoop dat hij vlg jaar ook nog bij ons speelt en dat wij aan een evt tranfer een heel mooie deal overhouden maar als dat niet gebeurt vraag ik me af of MVV zo veel fout heeft gedaan zoals bv met Chadli destijds dat echt een mega fout was.
En als die jongen echt zo super goed is, dat schiet hij ons maar naar de Eredivisie. Hebben we the best of both worlds :)
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 dec 2022 12:12
peeke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 456
Meer
Oud-MVV'er Ruben van Bommel #13
klopt opa ik heb dat ook gelezen tot hij echt niet gratis de deur uit wilt lopen. zal zijn interview nog eens plaatsen .


De jongste Van Bommel komt als een komeet: ‘Ik snap de zorgen van de MVV-fans

Ruben van Bommel maakte indruk tijdens de twee wedstrijden die hij in de basis van MVV stond. Tegen PEC Zwolle gaf hij een technisch uitstekende assist en toen Helmond Sport op bezoek kwam in De Geusselt, was hij met een goal en een voorzet de man van de wedstrijd. Kortom, als jongste speler in de selectie – afgelopen augustus werd hij 18 jaar – drukt hij al zijn stempel op de ploeg. En dat is toch bijzonder. Van Bommel sloot aan het eind van afgelopen seizoen aan bij de spelersgroep en zo volgde hij zijn broer Thomas, die al eerder in de MVV-selectie kwam.

Loopwerk
„Ik zit lekker in mijn vel. Als het goed gaat op het veld, gaat het ook goed met mij”, glimlacht Ruben van Bommel. Al duurde het hem in het begin van het seizoen iets te lang voordat hij een basisplaats kreeg. „Natuurlijk, iedere voetballer wil spelen.” Maar de trainer had ook zijn eisen aan de frivole Van Bommel. „Ik moest in zijn ogen meer loopwerk verrichten en daar heb ik aan gewerkt.”

MVV kan zich in de handen wrijven met zo’n jonge speler die klasse toont binnen de lijnen en kritiekpunten ter harte neemt buiten het veld. Toch zijn er wat zorgen bij de Maastrichtse fans. Want Van Bommel is een jeugdspeler en heeft nog geen contract getekend bij MVV. De club had de potentie van de flankspeler al snel in de gaten en deed in augustus een contractvoorstel. Maar het talent kijkt de kat uit de boom. „Het is helemaal niet zo dat ik hier gratis de deur uit wil lopen. Maar ik snap de zorgen van de supporters. Ik wil gewoon eerst kijken hoe alles loopt . Laat ik eerst maar eens vaste basisspeler bij MVV worden. Als ik zo blijf doorwerken, dan komt dat steeds dichterbij.”

Het is de nuchterheid die dit seizoen zit ingebakken bij MVV. „We merken dat er van alle kanten meer aandacht is voor de club en voor de spelers”, zegt Van Bommel. „Maar wij zijn allemaal jongens die met beide benen op de grond blijven staan.”

PSV
Van Bommel zat zeven jaar lang in de jeugdopleiding van PSV. Maar hij vertrok nadat eerder zijn vader was ontslagen als hoofdtrainer. „Ik kon daar blijven, maar had niet het juiste gevoel meer.” Bij MVV had hij dat wel. „Thomas speelde al hier en vertelde mij goede dingen over de club. Het is bovendien prettig dat het heel dichtbij is. Ik zou op de fiets kunnen komen ja, maar ik heb mijn rijbewijs. (lacht) Dit voelt toch als mijn club. Ik ben hier in de buurt geboren, ik ben hier vaker komen kijken. Mijn opa (Bert van Marwijk, red.) heeft hier in het verleden lang gespeeld en helpt de club nu op de achtergrond.”

En vader Mark is inmiddels vaste gast in De Geusselt. „Als hij tijd heeft, dan komt hij naar Thomas en mij kijken. En ik ga vaak mee naar Antwerp, om hem te steunen. Als ik het hem vraag, dan krijg ik advies over mijn spel. Maar het is niet dat we samen wedstrijden gaan analyseren.”

Groeten oet Bierum : Delfzijl
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans, opadiehard, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 jan 2023 12:36
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1853
Meer
Oud-MVV'er Ruben van Bommel #14
Het spel rondom van Bommel

Iedereen die hem dit jaar heeft zien spelen zag al heel snel wat die jongen in zijn vermogen heeft
Na wat interne "druk" kreeg hij een aantal weken geleden de kans om als basisspeler te starten en geen wedstrijd heeft hij dat vertrouwen geschaad
Een heerlijke speler om in je elftal te hebben , scherp tot op het bot en goed voor goals en assist
Zo ook gister doelpunt nummer 6 , natuurlijk iedereen maakt die goal , maar je moet er staan en daar heeft hij een neusje voor ! Top

Tot zo ver alle lof uitingen , een ding bevalt me niet rondom van Bommel en dat is waarom hij zonder contract speelt .
MVV zal zeker willen maar tot op heden is hij amateur , maar waarom ??

Met de invloed van zijn opa Bert en in minder mate zijn vader Mark heeft Ruben een aparte positie binnen MVV .
Je vraagt je af wat er moet gebeuren totdat hij een meerjarige aanbieding tekent. Hij zelf zal best wel willen denk ik , want het is toch mooi om je eigen geld te verdienen . Aan de andere kant houdt iets dat tegen . Dat moet dan weer ergens uit zijn directe omgeving vandaan komen . Immers wat is de meerwaarde voor Ruben om te tekenen ?? MVV zal een aanbieding van enige jaren hebben aangeboden maar Ruben speelt nu een in leuk elftal maar als volgend seizoen Steukers en bv Souren weg zijn dan staat er ineens een heel ander elftal waarin de jonge telg uit het van Bommel gezin misschien helemaal niet lekker draait omdat het elftal heel anders speelt en tevens bij een meerjarig elftal zit ook vaak een afkoopsom
Goed dat is koffie dik kijken , wat volgend jaar is.
Voor nu zou MVV er enorm mee gediend zijn als hij een meerjarige aanbieding zou tekenen , maar ik vraag me af of dat gaat gebeuren .
En als dat niet gaat gebeuren wat zegt dat dan over de academie en haar meerwaarde maar ook voor opa Bert en Co ? Ik heb nu het gevoel dat beide partijen elkaar een beetje in evenwicht houden , MVV kan wil niet zonder Bert en Co en wil ook geen druk op Ruben zetten immers die levert op het veld en de Familie van Bommel weet hoe belangrijk Bert en Ruben voor MVV zijn op dit moment , de club zal nu niet snel zeggen jij hebt geen contract dus we stellen je niet meer op !

Mocht Ruben wel een contract gaan tekenen dat zijn de intenties heel duidelijk dan men echt de MVV academie onderstreept en MVV ook laat profiteren van de inspanningen ., maar loopt van Bommel zonder contract hier de deur uit dan kan er wat mij betreft ook een heel duidelijk signaal van uit gaan .

Persoonlijk had ik eigenlijk al lang verwacht dat Ruben een contract speler zou zijn dat zou namelijk alle "goede intentie" van de familie onderstrepen richting MVV , het feit dat hij nog steeds geen contract heeft doet me dat laten twijfelen hoe oprecht die intentie voor MVV zijn en dat eigen belang hier veel meer de boven toom voert dan club belang .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 jan 2023 13:02
jovkle
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 413
Meer
Oud-MVV'er Ruben van Bommel #15
Ik snap niet goed waarom jij een link legt tussen Ruben van Bommel en de Academie; Van Bommel heeft zijn opleiding grotendeels bij PSV doorlopen en is geen daadwerkelijk "produkt" van de Academie. Persoonlijk denk ik dat Ruben er verstandig aan doet om om een contract te tekenen bij MVV want zoals je wekelijks zelf kunt zien is hij nog niet klaar voor het "grote werk". Wellicht zal hij gevolgd worden door meerdere BVO's, die interesse heeft hij inmiddels wel gewekt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.291 seconden