Oud-MVV'er Ruben van Bommel

11 mei 2023 16:38
Jim Cemint
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 805
Meer
Oud-MVV'er Ruben van Bommel #136

Roed en Wit 70 schreef : Uiteraard is er ook een goed oog voor nodig om talent überaupt te zien, iets wat ik betwijfel binnen mvv.


Ik heb dat gevoel ook wel eens, maar dat kan toch in het geval van Ruben van Bommel niet het geval zijn geweest??? Dat zou erg zijn. Ruben stond al op heel jonge leeftijd bekend als een groot talent.

Een bericht uit 2013 (!): www.fortunasc.nl/ruben-van-bommel-een-ex...ioneel-voetbaltalent

En zelf schreef ik dit op ons forum op 13 juni 2020 ;-) :

TRANSFERGERUCHTEN SEIZOEN 2020/2021
Categorie: Nieuws en Geruchten

Opvallend dat Ruben van Bommel de overstap maakt naar MVV. Hij werd altijd gezien als een uitzonderlijk talent. Maar waar komt dan die overstap van PSV naar MVV vandaan? Stagneert zijn ontwikkeling en vond PSV hem niet meer goed genoeg? Heeft het te maken met de relatie tussen van Bommel sr en PSV? Vooral dat laatste is te lezen als je naar de reacties van PSV supporters kijkt bij de berichten op Facebook over deze transfer. De meesten vinden het jammer en onbegrijpelijk dat Ruben PSV verlaat. Andere reden kan natuurlijk zijn dat Ruben zelf weg wil bij PSV en lekker in de buurt wil voetballen. Geen idee...

Ik heb Ruben in zijn jonge jaren zien spelen bij Meerssen. Daar droop het talent vanaf. Thomas daarentegen viel nooit echt op bij Meerssen. Die was meer van het kaliber 'niet de beste, niet de slechtste'. Ik ben erg benieuwd hoe Ruben er nu op staat. Zijn talent zal hij zeker niet verloren zijn. Maar talent alleen is niet genoeg. Maar als Thomas de selectie van MVV 1 haalt, dan is dat zeker ook voor zijn jongere broer weggelegd lijkt me. Als blijkt dat Ruben nog steeds die topper is, moet MVV vooral niet te lang wachten om hem ook daadwerkelijk een contract aan te bieden (met het verhaal van Mbuyamba nog vers in het geheugen).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mei 2023 16:57
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 741
Meer
Oud-MVV'er Ruben van Bommel #137
In het geval van van Bommel niet nee. Als je bekend bent met wat er binnenkomt, zou je in zo geval ook een contractje moeten aanbieden. Heb zo'n idee dat ze dachten, die is pas 17, moeten we daarop gokken, hier loopt bijvoorbeeld een Remans op links en Ruben komt niet meteen op 1. En dat was ook zo totdat er door meen een blessure een plek open viel. En toen ging het snel. Toen mvv kwam was het niet alleen te laag, maar al te laat. Denk dat de tweede aanbieding er al niet meer toe deed.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mei 2023 17:02
Brncic
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 704
Meer
Oud-MVV'er Ruben van Bommel #138
MVV zal best laat zijn geweest, maar wat ik oprecht niet begrijp: de hele familie Van Bommel/Van Marwijk hoeft het niet voor het geld te doen. Zelfs de kleinkinderen van Ruben hoeven zich waarschijnlijk geen zorgen te maken. Als je het dan zo goed voor hebt met MVV zoals gezegd wordt, dan laat die jongen een contract tekenen. Als er zoveel interesse is, maken die paar ton echt niks uit. Nu weet ik ook wel dat dit vrij idealistisch is en dat clubliefde niet bestaat, maar als je zo betrokken bent bij de jeugd, en als je zo blij bent met de kansen die Ruben gekregen heeft, zou het de familie sieren als ze MVV dat gunnen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mei 2023 17:09
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1003
Meer
Oud-MVV'er Ruben van Bommel #139
Ik denk dat het zo zit;

De familie Van Bommel wilt in volledige vrijheid zelf bepalen waar ze heen gaan zonder dat daar enige bemoeienis vanuit MVV in zit. Ik denk dat Ruben bepaalt welke club, zij samen het tekengeld bepalen en de afkoopsom. Vervolgens tekent Ruben een contract met de gelimiteerde transfersom t.h.v. het bedrag de nieuwe club wilt geven en wordt “verkocht”.

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Lassie80

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mei 2023 17:19
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1173
Meer
Oud-MVV'er Ruben van Bommel #140
Ruben heeft meermaals voor de camera gezegd dat hij niet gratis de deur uit zou lopen bij MVV.
Ik hoop wel dat hij aan zijn woord houd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mei 2023 21:21
Vrijgeleer
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 40
Meer
Oud-MVV'er Ruben van Bommel #141
Natuurlijk hopen we met z’n allen dat Ruben ons een bedrag met zoveel mogelijk “nullen” gaat opleveren. Maar… als we de rood witte bril afzetten moeten we de familie van Bommel dankbaar zijn voor het feit dat Ruben de stap van PSV naar MVV heeft willen maken. Zijn doelpunten hebben er mede voor gezorgd dat MVV dit seizoen weer op de kaart staat. Er zijn voldoende clubs in de regio welke als opstap “gebruikt” hadden kunnen worden. Iedere euro die we aan RvB kunnen verdienen is meegenomen, maar laten we wel realistisch blijven…

Laten we juist nu de focus op het positieve leggen, we spelen naar alle waarschijnlijkheid eindelijk weer eens play-offs!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mei 2023 09:22
Nietzsche
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 138
Meer
Oud-MVV'er Ruben van Bommel #142
Volgens mij zit de vork iets anders in de steel, wilde Ruben stoppen met voetballen toen hij PSV verliet. MVV heeft hem in de armen gesloten en daar heeft hij het plezier teruggevonden. Vandaar zijn gevoel dat hij nog iets verschuldigd is aan MVV in de vorm van een (klein) transferbedrag. Dankbaarheid gaat in dit geval dus twee kanten op.

Also sprach Zarathustra

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mei 2023 16:21
Belsj
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 14
Meer
Oud-MVV'er Ruben van Bommel #143
Zoon Van Bommel in de kijker bij Nederlandse topclub

16 Mei 2023 12:00

Ruben van Bommel, zoon van Antwerp-coach Mark van Bommel, kan rekenen op heel wat interesse van Nederlandse topclubs. Zo zouden PSV en Feyenoord al hebben laten blijken de 18-jarige Nederlander volgend seizoen binnen te halen. Maar er zijn kapers op de kust, want nu heeft ook FC Twente bekend gemaakt dat het gecharmeerd is door de linksbuiten.

De 18-jarige Van Bommel is momenteel aan de slag bij MVV in de Keuken Kampioen Divisie, de Nederlandse tweede klasse. In 31 competitiewedstrijden was hij goed voor 15 doelpunten en 5 assists. De Telegraaf liet al weten dat clubs als Feyenoord, PSV, AZ, Vitesse, Utrecht en FC Twente interesse hebben in de voetbalkunsten van de linksbuiten.

In een gesprek met Voetbal International liet Jan Streuer, technisch directeur van FC Twente, optekenen dat er concrete interesse is van zijn club in de zoon van Mark van Bommel. Het contract van de 18-jarige Ruben bij MVV loopt dit seizoen ten einde, maar hij zou eraan denken te willen bijtekenen zodat de club toch nog iets kan verdienen aan zijn transfer. Volgens Transfermarkt zou hij zo'n 550 000 euro moeten opleveren.

MEERDERE PAARDEN
"Maar het is nog niet duidelijk welke kant het opgaat. Je moet nooit op één paard wedden. Het is goed om met spelers te spreken en te weten of ze graag willen. Mensen worden al ongeduldig, willen meteen nieuwe namen. Maar er is geen haast. We zijn ons volop aan het oriënteren. En ook in juli en augustus komen er nog goede spelers op de markt", aldus Streuer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mei 2023 19:01
krampioen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 476
Meer
Oud-MVV'er Ruben van Bommel #144
Het zou geweldig zijn als ruben van bommel de juiste club vindt voor zijn ontwikkeling en als mv. Er een half miljoen aan verdient. Ik vraag me af of dit realistisch is. Maar hopen mag altijd. Ik ben benieuwd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mei 2023 22:07
Kay
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 250
Meer
Oud-MVV'er Ruben van Bommel #145
Ik zou maar niet te veel waarde hechten aan zo'n stukje. Een passage als "Het contract van de 18-jarige Ruben bij MVV loopt dit seizoen ten einde" en het aanhalen van Transfermarkt als bron geven daar niet heel veel reden toe. Heel goedkope journalistiek.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mei 2023 22:30
En noe?
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 142
Meer
Oud-MVV'er Ruben van Bommel #146
stel dat ruben transfervrij weggaat. en alsnog 50.000 euro overmaakt aan mvv. dan heeft hij een seizoen bijna voor niks bij mvv gevoetbald en toch nog 50.000 over gemaakt. is hij waarschijnlijk toch nog de grootste sponsor van MVV.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mei 2023 23:15
Boredass
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1240
Meer
Oud-MVV'er Ruben van Bommel #147
Als Ruben ons naar de eredivisie schiet, heeft ie mvv genoeg geld bezorgd, dan mag hij best gratis gaan.
De volgende gebruiker (s) zei dank u ASR

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 mei 2023 13:29
Belsj
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 14
Meer
Oud-MVV'er Ruben van Bommel #148
Het is alleszins duidelijk dat, uiteraard ook dankzij de aanwezigheid van zijn vader bij Antwerpen, hij naam aan het maken is in de Belgische voetbalwereld.

Naast een transfer naar een club uit de eredivisie zou hij ook in België aan de slag kunnen gaan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 mei 2023 14:23
Buurke76
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 171
Meer
Oud-MVV'er Ruben van Bommel #149
Ik denk dat hij ondertussen bij alle clubs op een lijstje staat, niet alleen in Nederland en België.

Wordt in ieder geval mijn eerste aankoop in FIFA24 :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mei 2023 19:05
Pierrot
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 74
Meer
Oud-MVV'er Ruben van Bommel #150
Het hoge woord is eruit. Van Bommel zal echt een contract(je) ondertekenen, zegt hij tegenover VI.

(Staat aan het eind)

Ruben van Bommel (18) werd woensdag verkozen tot Talent van het Jaar in de Keuken Kampioen Divisie. De jonge aanvaller speelt nu nog voor MVV Maastricht, maar dat duurt waarschijnlijk niet lang meer.

'Het is heel mooi om van de bondscoach een prijs te kunnen krijgen, iemand die zoveel bereikt heeft', vertelde Van Bommel. Ronald Koeman sprak over een gebrek aan goede buitenspelers in Nederland en noemde Van Bommel als een speler met veel potentie voor in de toekomst. 'Het is heel mooi als iemand zoals hij dat zegt. Ik zal het meenemen en ik zal het koesteren', reageerde de rappe aanvaller, die evengoed niet te hard van stapel wilde lopen. 'Een KKD-speler gaat sowieso niet snel voor het Nederlands elftal uitkomen. Laat staan volgend jaar. Ik ben pas achttien. Als het een keer gebeurt, zou ik dat heel mooi vinden. Maar het is nog heel ver weg, denk ik.'

Van Bommel was dit seizoen van grote waarde voor MVV met onder meer vijftien competitietreffers. Opvallend genoeg speelt hij nog altijd zonder profcontract in Maastricht. Zelf kan hij het wel uitleggen: 'Aan het begin van het seizoen hebben ze me geen contract aangeboden en zat ik op de bank. Na een paar wedstrijden hebben ze dat wel gedaan, maar voelde ik geen vertrouwen, dus heb ik ervoor gekozen om niet te tekenen. Daarna ging het wel aardig toen ik in de basis kwam, maar voelde ik nog steeds geen reden om te tekenen, omdat ze in het begin geen vertrouwen in me hadden. Om die reden heb ik nog steeds niet getekend, maar dat komt nog wel', verklapt Van Bommel.

Op die manier houdt MVV nog wat over aan een vertrek van de jongeling. 'Op het moment dat ik weet waar ik naartoe ga, dan zal dat gebeuren. Het is wel de club waar ik de kans heb gekregen. Dus ik vind wel dat ze iets verdienen. Zeker de supporters. Ik heb met een aantal clubs gesproken en ik moet nu een keuze gaan maken', aldus Van Bommel, die met zijn uitverkiezing tot Talent van het Jaar in de Eerste Divisie in de voetsporen treedt van grote spelers als Dries Mertens, Denzel Dumfries en Frenkie de Jong.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jasonke7, bokkesprongen, ASR

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.452 seconden