MVV Academy

01 aug 2021 21:38 01 aug 2021 21:40 door Sjarel.
Sjarel
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 67
Meer
Onderwerp Auteur
MVV Academy #1
Ik hoop echt dat ik 't helemaal mis heb, maar ik denk dat 't niks gaat worden met de MVV Academy.
Ron Elsen schrijft op MVV site al voordat we begonnen zijn dat 't niet vanzelfsprekend is dat er doorstroom komt naar 't 1ste elftal.
Met zo'n instelling stel je een waardeloos voorbeeld en moet je 't inderdaad niet gek vinden als 't plan niet lukt.
Wat 'n ambtenaar is die Elsen toch, en dat staat al tig jaar bij 'n profclub op de loonlijst steeds op functie's waarvoor hij niet eens de bijbehorende instelling toont.

Je had beter kunnen stellen dat we na 't volgend seizoen MVV Academy in de Geusselt zien voetballen in 't 1ste, dat zou ook naar de betalende ambassadeurs beter overkomen. En als je zelf ambitie en lef laat zien, inzet toont dan zal dat ook wel lukken ook al is dat misschien 'n hele klus.

Onze Algemeen Directeur (lees commercieel manager) maakt niet de indruk verantwoordelijk te willen zijn voor 't voetbal bij MVV, daarvoor vertrouwt hij (of schuift af) naar oa Wels en de Geneugden.

Tja, normaal gesproken wordt er bij miljoenenbedrijven dan ingegrepen door bestuur, comissarissen etc maar bij MVV kan 't allemaal.

Nou ja, ik hoop maar dat 't allemaal toch vooruit gaat bij MVV.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 aug 2021 21:51
Karakter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 693
Meer
MVV Academy #2
Jeetje, zelfs als Elsen niet op de trainersstoel zit, wordt hij gezocht. Als hij daadwerkelijk had geroepen dat er volgend seizoen jeugdspelers in het eerste staan en dat is niet het geval (of ver onder het niveau) dan was daar wel weer op gereageerd. Die man kan het werkelijk nooit goed doen bij een aantal mensen.

''En als je zelf ambitie en lef laat zien, inzet toont dan zal dat ook wel lukken ook al is dat misschien 'n hele klus.''
Als het zó makkelijk was zoals jij het wil doen lijken, dan zou élke club ter wereld alleen uit jeugdspelers bestaan.

Veel succes met alle tegenslagen die nog onderweg zijn in dit seizoen...
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle, Burgundian043

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 aug 2021 22:11 01 aug 2021 22:17 door Sjarel.
Sjarel
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 67
Meer
Onderwerp Auteur
MVV Academy #3
Ik zoek Elsen niet en zou liever positief berichten, maar zijn werkinstelling is waardeloos en dan verdien je 't niet om gespaard te worden.
Andersom vergeef ik iedereen die z'n best doet elke fout of tekortkoming en ben zelf allesbehalve 'n topper.
Ik zeg niet dat 't makkelijk is jeugd door te laten breken in betaald voetbal, maar als je voor jezelf al de laat niet hoog durft te leggen wordt 't zeker niks.
Met jouw gedachten dat als 't zo makkelijk was zou iedereen 't wel doen, doe je je profielnaam 'karakter' ook weinig recht vind ik en dan kun je inderdaad beter niet aan 'n Academy beginnen en 't aan anderen laten.
Met Wels en van Geneugten hebben we denk ik wel goed personeel binnengehaald, gelukkig.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 aug 2021 22:40
Duin
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 314
Meer
MVV Academy #4
Nou Sjarel, je hebt nu op elk onderwerp een negatieve reactie gezet, slecht geslapen?
Zet er ook nog even eentje op 'nieuwe investeerder' dan hebben we dat ook gehad.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Karakter, M-MVV

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 aug 2021 22:49
Zeikbak
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 171
Meer
MVV Academy #5
Enne Sjarel? Was de azijn in de bonus bij de Albert Heijn? Wat een negativiteit zeg…
De volgende gebruiker (s) zei dank u Karakter, Burgundian043

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 aug 2021 22:49 01 aug 2021 22:51 door Sjarel.
Sjarel
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 67
Meer
Onderwerp Auteur
MVV Academy #6
Ja Duin, klopt ik lig alleen maar te zeiken.
Wels en van Geneugten lijken me wel aanwinsten en dan hebben we nog de vele super MVV supporters en Noor lijkt ook goede dingen te doen op business vlak enz.
Hoop/duim dat 't 'n mooi seizoen wordt :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 aug 2021 22:54
Sjarel
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 67
Meer
Onderwerp Auteur
MVV Academy #7
Zeikbak, iech kom neet bij de Appie, voals te deur !
Mer de hubs geliek huur ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 aug 2021 23:47 01 aug 2021 23:54 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV Academy #8

Sjarel schreef : Ron Elsen schrijft op MVV site al voordat we begonnen zijn dat 't niet vanzelfsprekend is dat er doorstroom komt naar 't 1ste elftal.
Met zo'n instelling stel je een waardeloos voorbeeld en moet je 't inderdaad niet gek vinden als 't plan niet lukt.


Ben je op de hoogte dat de jeugd van MVV niet op prof nivo voetbalt? Besef je dat het geld dat wij in het eerste elftal stoppen, dat dit bedragen zijn die andere teams aan jeugdopleidingskosten uitgeven? Trainers, scouts, training programma's, etc. Dat heeft MVV allemaal niet.

Het zou juist vreemd zijn als Ron Elsen het als een zekerheid zou stellen dat er een hoop spelers zullen doorstromen naar het eerste elftal. Dat is hetzelfde als soldeer-vereniging "Het Rokend Boutje" dezelfde output in kennis zou leveren als het R&D team van Philips, daar zijn de budgetverschillen te groot voor om een respectabel marktaandeel te verwachten . Als er nog 1 Braken, Smeets of Kuipers uitrolt de komende seizoenen mogen we in onze handjes wrijven. MVV zal de komende jaren altijd in de spagaat blijven "geld naar de toekomst" of "geld naar het eerste elftal.". Zonder meer sponsoren blijft MVV academy slechts een ambassade tussen prof en amateurs.

Wat ik mij altijd afgevraagd heb is hoe Fortuna in hun donkerste dagen altijd budget had voor haar jeugdopleiding. Een busladingen aan spelers zijn in die periode de spelersmarkt opgevloeid, waaronder een paar die bij ons onder contract kwamen. (Daemen, Rajcomar, Linssen, Schroyen, Geenen, enz) Hoe de fuck deden ze dat? Ze stonden toen tussen plek 12 en 20 tien jaar lang. Maar de spelers bleven vanuit die opleiding de transfermarkt opstromen (niet iedereen hielden ze vast) . En recent hebben ze ook nog leuke jeugdlichtingen met Schuurs als goudhaantje en een jongen als Essers die bij ons een basisplek zou krijgen. Iedere drie jaar breekt er wel iemand van naam door in Sittard. Nu gefinancierd door Gun natuurlijk. Maar hoe hielden ze dat in stand toen Trots op Fortuna met cheques het veld op moesten lopen?

Als de heren van Bommel dezelfde potentie hadden als hun vader, had pa lief ze wel bij Fortuna onder gebracht gezien bovenstaand verhaal. Maar hopelijk vergis ik mij hier in.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjarel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 aug 2021 01:07 02 aug 2021 01:13 door Sjarel.
Sjarel
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 67
Meer
Onderwerp Auteur
MVV Academy #9
Ja HoutenGerard, lijkt me heel goed plan om uit te vogelen hoe Fortuna dat flikte. Misschien dat 't Wels en assistent en MVV staf lukt om in 12 maanden tijd 1 speler klaar te stomen om bij 't eerste elftal aan te sluiten, maar als je 't niet eens als doel stelt of helemaal niet probeert lukt 't zeker niet. Ja dan kun je beter eerst proberen alle voorwaarden/facaliteiten/middelen te realiseren voor 'n top jeugdopleiding, dat gaat naar verwachting jaren duren en we moeten dan niet eens rekenen dat er de eerste 5 jaar er doorstroom naar 't eerste zou zijn. Ik zie liever lef en inzet/bezieling en dat 't niet meteen lukt of met vallen en opstaan gaat dan 't huidige plan, maar dat is mijn persoonlijke smaak en prima dat jij er anders over denkt. Vroeger was er 'n formule 1 team van Peter Sauber, 'n man uit Zwitserland, die haalde met weinig middelen abnormaal goede resultaten door ipv te kijken wat ie allemaal niet had/kon te focussen op creatief/efficient/verstandig zijn met de middelen die je wel hebt. Die richting lijkt mij meer kans van slagen hebben dan huidig MVV Academy plan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 aug 2021 17:01
ASR
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 278
Meer
MVV Academy #10
MVV o21 wint zojuist in een knotsgek duel met maar liefst 8-5 van Roda JC O21 in Kerkrade.In de 78 ste minuut stond MVV nog met 5-4 achter. Wie de jeugd heeft...
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ster_Drager, Ben Salemans, opadiehard, jovkle, Kloeteklaos, Gianni Bruno, bokkesprongen, Burgundian043, LRB, Jasonhum

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 aug 2021 19:53
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 815
Meer
MVV Academy #11
ER weleens aan gedacht hoe fijn het voor kinderen is om te voetballen bij hun grote club als MVV Maastricht en dat mag best een paar centjes kosten zo moet er ook een vrouwen ploeg MVV Maastricht komen .

Laat kinderen voetballen in de wijken van Maastricht en de beste jeugd in MVV Maastricht jeugd ......voor mij belangrijker als promoveren ......

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 aug 2021 20:03 21 aug 2021 20:04 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2362
Meer
MVV Academy #12

bokkesprongen schreef : ER weleens aan gedacht hoe fijn het voor kinderen is om te voetballen bij hun grote club als MVV Maastricht en dat mag best een paar centjes kosten zo moet er ook een vrouwen ploeg MVV Maastricht komen .

Laat kinderen voetballen in de wijken van Maastricht en de beste jeugd in MVV Maastricht jeugd ......voor mij belangrijker als promoveren ......



Voor mij niet…:lachen: :lachen: …..mvrgr Opa.

....
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 mrt 2022 12:18
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1868
Meer
MVV Academy #13
Nu de jeugdacademie het speerpunt wordt van het nieuwe beleid , is het misschien eens goed dat supporters zich eens wat meer gaan verdiepen in deze nieuwe pijler die op 1-4 -2022 wordt gepresenteerd .

Als je naar het Limburgse jeugdvoetbal kijkt in algemene zin dan presteren alle vier de BVO's dramatisch als het gaat over de opleiding
Alleen VVV heeft ergens een 016 die in de 2de klasse speelt en de rest van alle clubs 016 en 018 en 021 ( lager ben ik niet gaan kijken) in de 3de klasse en lager.

Fortuna en Roda en VVV komen met hun 021 ook niet hoger dan 3de klasse. MVV 4de klasse !

Wat zegt dat nu , dat zegt alles !! Deze clubs hebben vaak 2-3 keer meer geld te besteden voor de opleiding en kunnen gewoon niet tegen het landelijk niveau aan .
Ze leiden wel op maar waarvoor ??

Als we nu naar MVV gaan kijken die op alle niveaus in de laagste klasse spelen en het minstens budget 250,000 euro hebben dan is het al helemaal triest gesteld .
Los van het feit dat ik echt oprecht die kids iedere week een winstpartij gun , is het instroom niveau gewoon niet goed genoeg en het opleidingsniveau dito.

Alleen alle 4 de BVO's de jeugdopleidingen bij elkaar vegen is het enigste wat gaat werken en de kosten en ook de opbrengsten te verdelen .
Waar nu iedereen mee bezig is , is een zinloze opgave

Temeer omdat een club als PSV al een afdeling in Linne heeft opgetuigd ( regio Roermond) om de talenten daar extra te kunnen scouten , we bij ons bij Genk en Luik te maken hebben. Geen kind kiest voor MVV als die naar PSV kan !

Wat wij willen , hoe sympathiek dan ook , is de jeugdopleiding een onderdeel maken van het verdienmodel van MVV is een keuze die ons duur komt te staan .
Dat gaat nooit lukken , het geld , de achterstand op de 3 andere BVO's die we financieel en wat betreft accommodatie hebben gaan we nooit inhalen en die opleidingen renderen ook al niet kun je na gaan !

Daarom snap ik werkelijk niet dat MVV deze koers inzet , sportief gezien en als onderdeel van een nieuwe visie . De echte reden snap ik wel waarom men die kiest en dat heeft natuurlijk te maken met de verhoudingen Elsen , van Marwijk en Co

Voor mensen die het jeugdvoetbal interessant vinden maak een account aan op voetbal.nl en ga het eens volgen dan zie je ook hoe belabberd het jeugdvoetbal bij MVV en in Limburg er voor staat

Alles op een hoop gooien , alles daarna eerlijk verdelen , samen beter worden dat is de enigste manier om 1-2 talenten per jaar door te laten stromen
De beste trainen met de beste , tegen de beste , dat was al in mijn tennisloopbaan zo . Weerstand opbouwen , en dat met de beste trainers op de beste trainings complex dat gaat alle 4 de BVO's verder helpen .

Dit gepruts in de marge is echt compleet zinloos !!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjotelsplak, InDoDoNnY

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 mrt 2022 12:34
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 896
Meer
MVV Academy #14
Heel simpel gezegd: een jeugdopleiding kost meer geld dan het je oplevert, zeker bij een club als MVV. Dat moet je het al hebben van een paar sporadische pareltjes, maar die garantie is er niet (zoals ook ons 120 jarig verleden laat zien). Echte goede spelertjes zijn hier al snel weg. Gratis of voor een appel en een ei.

In Nederland is een jeugdopleiding eigenlijk zelden winstgevend, alleen bij de grotere/betere clubs als Ajax en AZ is dat lijkt me wel het geval. Maar zelfs een club als Utrecht (die ook met jong-utrecht deelneemt in KKD) wordt er zelden tot nooit een eigen jeugdproduct voor veel geld verkocht.
M.i. kunnen we het geld voor een jeugdopleiding beter steken in een beter scoutingapparaat.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjotelsplak, InDoDoNnY

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 mrt 2022 12:41 30 mrt 2022 12:43 door Napoleon.
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1868
Meer
MVV Academy #15

Maosbrögk schreef : Heel simpel gezegd: een jeugdopleiding kost meer geld dan het je oplevert, zeker bij een club als MVV. Dat moet je het al hebben van een paar sporadische pareltjes, maar die garantie is er niet (zoals ook ons 120 jarig verleden laat zien). Echte goede spelertjes zijn hier al snel weg. Gratis of voor een appel en een ei.

In Nederland is een jeugdopleiding eigenlijk zelden winstgevend, alleen bij de grotere/betere clubs als Ajax en AZ is dat lijkt me wel het geval. Maar zelfs een club als Utrecht (die ook met jong-utrecht deelneemt in KKD) wordt er zelden tot nooit een eigen jeugdproduct voor veel geld verkocht.
M.i. kunnen we het geld voor een jeugdopleiding beter steken in een beter scoutingapparaat.


Dat is zeker waar ,als alleen naar het sportieve kijkt is het zinloos . Natuurlijk heeft ook ieder kind ouders en dus een netwerk , maar dat is niet de insteek van de opleiding .

Ben het ook met je eens dat je van die 250.000 in deze vorm beter 2 accountmanager commercieel kunt aannemen ( 65000 per jaar keer 2) en voor het restant 120.000 ( 2 scouts ) die de Okita's van deze wereld gaan zoeken zodat je transfers kunt maken .
De commercieele mensen moeten eens het belachelijk lage sponsor opbrengsten 700.000 eens omhoog gaan tillen

VVV zitten op 2,6 miljoen , Fortuna ook zo iets iets ( commercieel)
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjotelsplak

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.489 seconden