Het supportersoverleg

12 jan 2014 17:52 12 jan 2014 17:53 door Roei baank.
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 907
Meer
Onderwerp Auteur
Het supportersoverleg #1
Afgelopen vrijdag heeft de 2e bijeenkomst plaats gevonden met bestuur, algemeen directeur en een afvaardiging van het supporters overleg. Van iedere supportersgroepering was iemand aanwezig.
Huib en Marcel hebben onderzoek gedaan in welke vorm dit overleg in de toekomst moet plaats vinden. Frequentie, organisatiestructuur en doelstellingen etc. Voor dit onderzoek zijn alle groeperingen gehoord en op korte termijn zullen ze hun aanbevelingen presenteren.
Voor de bijeenkomst van afgelopen vrijdag heeft iedereen uit het supporters overleg de kans gekregen om ideeën, opmerkingen en problemen op de agenda te zetten. Hiervan is dankbaar gebruik gemaakt want het waren er zoveel dat de tijd te kort was om ze allemaal te behandelen. Te denken valt aan catering, prijsbeleid, veiligheidsbeleid, communicatie, stadion faciliteiten, meer passie en sfeer, supporter benadering, merchandise, financiële positie enz.
Ieder heeft deze punten kunnen toelichten en er is een globale indeling gemaakt welke punten direct kunnen worden aangepakt en verbeterd.
Zo is er een werkgroep gevormd die deze week zich al gaat buigen over het prijsbeleid.

Gebaseerd op de uitkomsten van het onderzoek van Huib en Marcel zullen er op korte termijn nieuwe afspraken worden gemaakt.
Duidelijk is dat het bestuur en kantoor handen tekort komt om al deze punten aan te pakken en geholpen zal moeten worden.

Tous ensemble.

Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Aswin, Jacques, Raffalaldo

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 jan 2014 12:12
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 907
Meer
Onderwerp Auteur
Het supportersoverleg #2
Gisteren is er wederom een bijeenkomst geweest met een afvaardiging van het supportersoverleg, bestuur MVV en algemeen directeur.
Op de agenda stonden de volgende punten:
-Wat wordt de missie en visie van deze samenwerking ?
Missie wordt om de afstand tussen bestuur en supporters te verkleinen zodat er meer wederzijds begrip en respect ontstaat. Van daaruit een plan te maken om samen zaken aan te pakken, die leiden tot een betere en hechtere organisatie.
-Wat gaan we doen op de korte termijn ?
Prijsbeleid. Hiermee is al een groep aan de slag geweest en die heeft een aanbeveling gedaan bij de algemeen directeur. Die zal ze bestuderen en komt met een tegenvoorstel .
Meer passie en sfeer. Hiermee gaat ook een groep aan de slag. Ter sprake kwam o.a. om meer sfeer te creëren op Noord met jeugd. Eventueel een jeugd sfeervak incl. vlaggen, bandieri's ,banners etc.
Supportersbeleid. Hiermee is een groep al langer aan de slag. De aanbevelingen zijn bijna klaar en worden binnenkort aangeboden aan de algemeen directeur.
Voor de langere termijn heeft HKM een interessant idee. Ze willen een keet/home realiseren binnen de Geusselt om probleem jongeren dagelijks op te vangen. Dit zal dan begeleidt worden door o.a. Traject.

Tous ensemble

Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"
De volgende gebruiker (s) zei dank u Punker73, MVV4life, Jacques, mvv4ever, Sandro

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 jan 2014 17:59
omnisciens
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 279
Meer
Het supportersoverleg #3
Een keet om probleemjongeren op de te vangen...

Uuhh uuhh, sorry hoor. En dan weer zeuren als de "probleem jongeren" dan ook naar de wedstrijd komen kijken en dan "problemen" veroorzaken.

Schoenmaker blijf bij je leest. Mvv zorg eens dat je voetballers gemotiveerd zijn en spreekwoordelijk gras vreten.

Al zitten we met 9500 man met een vlaggetje op de tribune en op het veld staat 1 grote zak aardappels wordt het nog niks.

Maar ik ben zeker voorstander voor het nemen van initiatieven en de handen uit de mouwen steken. Ik ben alleen gewoon even kritisch.

Zonder inzet, geen waardering
De volgende gebruiker (s) zei dank u Boer458

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 jan 2014 07:41
gaston satijn
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 447
Meer
Het supportersoverleg #4
[quote="Roei baank"
Voor de langere termijn heeft HKM een interessant idee. Ze willen een keet/home realiseren binnen de Geusselt om probleem jongeren dagelijks op te vangen. Dit zal dan begeleidt worden door o.a. Traject.

Tous ensemble[/quote]


Misschien is het ook een idee om dan een keet/home te maken voor jongeren die geen problemen maken, worden deze ook eens beloond!!!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Punker73, Boer458

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 jan 2014 08:12
gaston satijn
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 447
Meer
Het supportersoverleg #5

Roei baank schreef : Gisteren is er wederom een bijeenkomst geweest met een afvaardiging van het supportersoverleg, bestuur MVV en algemeen directeur.
Op de agenda stonden de volgende punten:
-Wat wordt de missie en visie van deze samenwerking ?
Missie wordt om de afstand tussen bestuur en supporters te verkleinen zodat er meer wederzijds begrip en respect ontstaat. Van daaruit een plan te maken om samen zaken aan te pakken, die leiden tot een betere en hechtere organisatie.
-Wat gaan we doen op de korte termijn ?
Prijsbeleid. Hiermee is al een groep aan de slag geweest en die heeft een aanbeveling gedaan bij de algemeen directeur. Die zal ze bestuderen en komt met een tegenvoorstel .
Meer passie en sfeer. Hiermee gaat ook een groep aan de slag. Ter sprake kwam o.a. om meer sfeer te creëren op Noord met jeugd. Eventueel een jeugd sfeervak incl. vlaggen, bandieri's ,banners etc.
Supportersbeleid. Hiermee is een groep al langer aan de slag. De aanbevelingen zijn bijna klaar en worden binnenkort aangeboden aan de algemeen directeur.
Voor de langere termijn heeft HKM een interessant idee. Ze willen een keet/home realiseren binnen de Geusselt om probleem jongeren dagelijks op te vangen. Dit zal dan begeleidt worden door o.a. Traject.

Tous ensemble



Wat ik wel een goed idee vind is om meer aandacht aan de noord-tribune te geven. Wie de jeugd heeft, die heeft de toekomst.
Vooral op deze tribune zal men aan de entree prijzen moeten werken.
Waarom niet daar combikaarten verkopen, bijvoorbeeld. Iemand jonger als 14 jaar voor 7 euro en dan mag je een begeleider van ouder als 21 gratis meenemen. als je de tribune dan vol hebt heb je evenveel inkomsten als nu maar wel de sfeer van een volle tribune.
De volgende gebruiker (s) zei dank u les rouges blancs, opadiehard, Boer458

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 feb 2014 11:36
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 907
Meer
Onderwerp Auteur
Het supportersoverleg #6
Gisteren heeft een delegatie van het supportersoverleg wederom aan tafel gezeten met de algemeen directeur en het bestuur. Door omstandigheden, zakelijk en ziekte, waren er relatief weinig mensen aanwezig. Wel aanwezig waren de dames van het kantoor om eens kennis te maken en om eens te ervaren wat er zoal speelt onder de supporters.
De discussie punten van deze avond hadden voornamelijk betrekking op de omgang met de supporters. O.a. de onvriendelijke ontvangst bij de entree, manier van fouilleren, gedrag en flexibiliteit van suppoosten, controles spandoeken en het hangen in hekken.
Afgesproken is dat degene die verantwoordelijk zijn voor bovenstaande punten worden uitgenodigd voor een volgende bijeenkomst. Ieder kan dan zijn verhaal toelichten en hopelijk komt er een, voor alle partijen, bevredigend resultaat uit de bus.
De speerpunten voor de toekomst zijn bijna niet aan bod gekomen door de afwezigheid van een aantal mensen.

Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"
De volgende gebruiker (s) zei dank u Anna D.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 feb 2014 13:05
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
Het supportersoverleg #7
Ik wil hier graag ook iets over zeggen. Tegen Willem II stond er weer een dubbele rij beveiligers en werd ik weer gefouilleerd. Maar deze beveiliger vroeg het aardig, glimlachte er bij en gaf me na de fouillering nog een schouderklopje en wenste me oprecht en met een grote glimlach een fijne wedstrijd. Voor mij maakt dat al een wereld van verschil, voor de winterstop kon er bij de meeste beveiligers geen lachje af en kwamen ze op mij een stuk minder vriendelijk over. Wellicht toeval/geluk met de specifieke beveiliger, maar zo kan het dus ook.

Al vind ik een dubbele rij beveiligers sowieso wat overdreven.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 feb 2014 13:15
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1345
Meer
Het supportersoverleg #8

Jacques schreef : Ik wil hier graag ook iets over zeggen. Tegen Willem II stond er weer een dubbele rij beveiligers en werd ik weer gefouilleerd. Maar deze beveiliger vroeg het aardig, glimlachte er bij en gaf me na de fouillering nog een schouderklopje en wenste me oprecht en met een grote glimlach een fijne wedstrijd. Voor mij maakt dat al een wereld van verschil, voor de winterstop kon er bij de meeste beveiligers geen lachje af en kwamen ze op mij een stuk minder vriendelijk over. Wellicht toeval/geluk met de specifieke beveiliger, maar zo kan het dus ook.

Al vind ik een dubbele rij beveiligers sowieso wat overdreven.


Iech kin 't d'ch nog stèrker vertèlle: Iech leep op de suppooste aof, en eine loerde m'ch aon. Iech dach: Jao huur, iech bin weer de löl, en dreijde m'ch dus al um um te laote fouillere.
Toen zach de suppoos vaan deens tot 'ch zoonder te fouillere door moch loupe.
Wie 'ch m'ch nogmaols min of mier ''vrijwilleg'' had aongeboje mèt de vraog ''eg neet?'', sjikde heer miech zèlles weg, de trebuun op :cheer:

De wondere zien de wereld nog neet oet :thumbsup:
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 feb 2014 13:53
Anna D.
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1441
Meer
Het supportersoverleg #9
Dan is dat in ieder geval recht getrokken, aangezien ik twee keer gefouilleerd werd. ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 feb 2014 14:23 21 feb 2014 14:24 door Boschpoort.
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Meer
Het supportersoverleg #10
En ik mocht weer gewoon doorlopen...
Sinds ik me eens enorm kwaad gemaakt heb bij de wedstrijd tegen Volendam, ben ik niet meer gefouilleerd.
Al had ik er bij de wedstrijd tegen Willem II iets meer begrip voor gehad dan tegen volendam.
Houding stewards is inderdaad veranderd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 feb 2014 17:38
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 923
Meer
Het supportersoverleg #11

Boschpoort schreef : En ik mocht weer gewoon doorlopen...


Is jouw brede scheiding dan geen reden voor extra opmerkzaamheid?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 feb 2014 18:01
peter ruiver
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 427
Meer
Het supportersoverleg #12
Je laat je avondje MVV toch niet vergallen door een beveiliger die onvriendelijk is.
Het zal me een rot zorg wezen of ze nu nors kijken of er met een brede glimlach staan!! :huh:

Draan wie verkes Wullem !!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Och jeh

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 feb 2014 18:28
αναρχος
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 539
Meer
Het supportersoverleg #13
Feit is wel dat de beveiligingskosten zeer zwaar drukken op de begroting van MVV. Dit komt doordat MVV een extern beveiligingsbureau moeten inhuren aangezien ze naar gelang de categorie van de wedstrijd een bepaald quotum aan beveiligers moeten hebben. Aangezien de politie in Maastricht vaak zeer overtrokken reageert en bijvoorbeeld een wedstrijd MVV-Volendam waar maar 5 supporters in het uitvak zitten, kwalificeert als een b+ wedstrijd, wordt MVV hierdoor financieel geraakt.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 mrt 2014 17:26
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 907
Meer
Onderwerp Auteur
Het supportersoverleg #14
Donderdag jl. heeft er weer een overleg, MVV bestuur/directie en supporters Overleg, plaats gevonden.
Aanwezig waren de voorzitter, secretaris, de supporters coördinator en de representanten van de verschillende supportersgroepen. Naar aanleiding van de vele kritieke vragen op veiligheidsgebied was voor deze avond de VC uitgenodigd. Samen met een collega heeft hij zijn visie gegeven over het veiligheidsbeleid en gereageerd op de verschillende vragen. Het is interessant om het verhaal van de andere kant eens te horen.
Tevens aanwezig was een representant van Veer zien MVV om de stand van zaken betreffende de catering toe te lichten. Het is hoe het beginnen van een nieuw bedrijf. Men komt eerst in aanraking met vele nieuwe facetten met alle gevolgen van dien. Die fase is voorbij en men is nu bezig met bijvoorbeeld de inrichting, uitstraling, veiligheid en hygiëne van de cateringpunten. Bekijken van de betaal mogelijkheden. Welk assortiment etc. etc. Eerst een goede basis en dan wil men pas gaan kijken naar bijvoorbeeld de personele bezetting van deze punten.
Verder is er nog gesproken over de komende combi’s naar de uitwedstrijden waarbij de voorzitter heeft aangeven dat hij persoonlijk contact zou opnemen met de betreffende burgemeesters om tot een lagere inschaling van deze combi’s te komen.
Interessant om te vermelden is ook nog dat MVV voor volgend seizoen een proactief supportersbeleid wil ontwikkelen met medewerking van het supporters Overleg.

Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 apr 2014 13:16
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 907
Meer
Onderwerp Auteur
Het supportersoverleg #15
Gisteren heeft er een extra ingelaste bijeenkomst plaats gevonden waarbij het bestuur en een afvaardiging van het supportersoverleg aanwezig waren. Maar 1 agendapunt: Het opheffen van de A- en B jeugd.
Het bestuur heeft uitvoerig de situatie uitgelegd waarbij qua inhoud verwezen kan worden naar het bericht dat gisteren per e mail is verspreid onder supporters, sponsoren en welk Anna D op het forum heeft geplaatst.
Ook werd verwezen naar het feit dat het opheffen van de A- en B jeugd niet nieuw is maar al in 2010 is beschreven in het visiedocument 2010-2018.
Betreffende de communicatie. De spelers en ouders zijn vorige week maandag ingelicht over de plannen. Dit tijdstip heeft men gekozen omdat de spelers tijd moeten hebben om een nieuwe club te zoeken. Normaal is dit elk jaar half april maar omdat het ook een aantal Belgische spelers betreft heeft men dit tijdstip vervroegd. In België is de overschrijvingstermijn van deze spelers korter dan in Nederland.
Diezelfde maandag avond heeft een interne medewerker van MVV, zonder medeweten van het bestuur, contact gezocht met de Leugeneer en het verhaal naar buiten gebracht. Helaas niet het juiste en volledige verhaal. Dit is niet gecontroleerd door de betreffende journalist en hij heeft het bewuste artikel direct gepubliceerd in de krant.
Het MVV bestuur heeft daarop contact gezocht met de journalist en hem geattendeerd op het feit dat het de taak van een journalist is om een verhaal te controleren. Vervolgens is er een ontmoeting gepland tussen bestuur en journalist waarbij het bestuur het totale en precieze verhaal kan vertellen. Dit zou vandaag plaats vinden.
Wanneer er nog 30000 Euro opgehaald wordt dan is volgend seizoen wel nog een A – en B jeugd. De samenwerking met een partner gaat in ieder geval pas in het seizoen 2015/2016 van start. Het is een nieuwe manier van samenwerking waarbij vele vragen ontstaan. Eventueel ook door het grensoverschrijdend karakter. De KNVB staat positief t.o.v. deze ontwikkelingen omdat de bestaande RJO ’S niet optimaal functioneren en men op zoek is naar nieuw soort talentontwikkeling.
Het is dus niet zo dat de beste talenten uit de onderbouw voor MVV verloren gaan maar ze worden “gelabeld” incl. afspraken en genieten hun vervolg opleiding bij een partner met een hoog opleidingsniveau incl. optimale randvoorwaarden.

Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.372 seconden