Toegangsbeleid

16 sept 2014 14:38
Kay
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 250
Meer
Onderwerp Auteur
Toegangsbeleid #1
Aangezien het MVV - VVV topic al heel wat pagina's over dit onderwerp gaat en dit probleem nog vaker en in grotere mate gaat spelen dit seizoen, lijkt het mij beter om hier een apart topic aan te wijden.
Een grote groep MVV-supporters dreigt de dupe te worden (of was dat inmiddels al) van een toegangsbeleid bij wedstrijden dat wel heel willekeurig lijkt. En bovendien op een naar discriminatie neigende redenatie gebaseerd is: wie van buiten de stadsmuur komt, heeft blijkbaar niets te zoeken bij onze Maatschappelijke Voetbal Vereniging.

Zelf ben ik geboren in het ziekenhuis in Heerlen (had ik geen keus in) en opgegroeid in Wijlre (de straat naast die van onze aanvoerder, mag die op 30 januari ook niet binnen?). Inmiddels woon ik in Eys, niet ver van onze aartsrivaal. Weliswaar nog steeds 043, maar ja wie heeft er nu nog een vaste telefoon tegenwoordig? Ik heb al sinds mijn 12e een seizoenskaart bij MVV. Moet ik nu gaan vrezen dat ik de wedstrijd aller wedstrijden niet binnen kom? Zou toch te gek voor woorden zijn.
Niet alleen de supporters worden hier de dupe van, maar ook MVV zelf. Velen zullen zich door de gebeurtenissen van afgelopen vrijdag wel een tweede keer bedenken voordat ze het risico lopen om een kaart te kopen. Dit gaat onze club ongetwijfeld weer toeschouwers kosten.

Weten we hoe de wetgeving op dit gebied is? Of zijn we puur afhankelijk van de willekeur van de ‘lokale driehoek’?
En misschien nog wel belangrijker: Wat kunnen we als supporters hiertegen beginnen?
De volgende gebruiker (s) zei dank u les rouges blancs, Sjotelsplak, Sandro, jesfen, Us Clubke, De_Lange

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 sept 2014 21:29 16 sept 2014 21:31 door Us Clubke.
Us Clubke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 648
Meer
Toegangsbeleid #2
Kortom, hoe kunnen MVV supporters, met al die belachelijke regels gewoon een wedstrijd bezoeken.

Voor seizoenskaarthouders is het simpel, gegevens zijn voor het seizoen bekend.
Dus adhv Seizoenskaart en id-controle is duidelijk wie een MVV supporter is.
Ook al woont deze in Sittard of Heerlen of Venlo.

Het probleem volgens de lokale driehoek is eigenlijk de losse kaart verkoop.
Met name de MVV supporters die buiten Maastricht wonen, geen seizoenskaart hebben maar wel iedere thuis wedstrijden bezoeken.
Waar ligt de grens bij een derby of een gewone wedstrijd......Bunde? Margraten? Stein? Gulpen? Heerlen? Roermond? Weert? Eindhoven? Rotterdam? Amsterdam? Voor mijn gevoel nergens. Je bent fan of niet.

Ik kan maar 1 oplossing bedenken zodat je zeker weet dat de kaarten VOOR MVV supporters ook BIJ de MVV supporters terecht komen:
Voorverkoop van derby (risico) wedstrijden alleen voorafgaand eerdere thuis wedstrijden. Niet aan de kassa's buiten, maar binnenin het stadion. Daar waar de supporters van MVV komen is in de Geuselt.
Draag daarbij een sjaal of muts van MVV (zegt mij meer dan een id kaart) en je kan max 2 kaarten kopen.

Wellicht is internet kaartverkoop dan overbodig.......

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 sept 2014 21:56
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1601
Meer
Toegangsbeleid #3
Allen,
Ik heb contact gehad met bestuur en VC, beiden zitten met dit in de maag en vinden dit absoluut niet een warm welkom de supporters.
Het MVV bestuur heeft al een afspraak gepland met de lokale driehoek om hier iets aan te doen.
De eerste stappen zijn gezet.
Later meer.

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, Raffalaldo, Boer458, Belurani, La Chouffe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 sept 2014 22:05
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
Toegangsbeleid #4

Us Clubke schreef : Voor seizoenskaarthouders is het simpel, gegevens zijn voor het seizoen bekend.
Dus adhv Seizoenskaart en id-controle is duidelijk wie een MVV supporter is.
Ook al woont deze in Sittard of Heerlen of Venlo.


Ik begreep van sommige anderen dat dit ook nog enigszins een probleem was. Dat de VC er aan te pas moest komen en dat kon wel tien minuten duren. Dit lijkt me nu iets dat wél simpel via goede instructies van stewards door MVV kan worden opgelost. Seizoenskaart en ID bij je? Dan mag je naar binnen, geen VC voor nodig.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 sept 2014 22:15 16 sept 2014 22:28 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
Toegangsbeleid #5

Us Clubke schreef : Kortom, hoe kunnen MVV supporters, met al die belachelijke regels gewoon een wedstrijd bezoeken.

Voor seizoenskaarthouders is het simpel, gegevens zijn voor het seizoen bekend.
Dus adhv Seizoenskaart en id-controle is duidelijk wie een MVV supporter is.
Ook al woont deze in Sittard of Heerlen of Venlo.

Het probleem volgens de lokale driehoek is eigenlijk de losse kaart verkoop.
Met name de MVV supporters die buiten Maastricht wonen, geen seizoenskaart hebben maar wel iedere thuis wedstrijden bezoeken.
Waar ligt de grens bij een derby of een gewone wedstrijd......Bunde? Margraten? Stein? Gulpen? Heerlen? Roermond? Weert? Eindhoven? Rotterdam? Amsterdam? Voor mijn gevoel nergens. Je bent fan of niet.

Ik kan maar 1 oplossing bedenken zodat je zeker weet dat de kaarten VOOR MVV supporters ook BIJ de MVV supporters terecht komen:
Voorverkoop van derby (risico) wedstrijden alleen voorafgaand eerdere thuis wedstrijden. Niet aan de kassa's buiten, maar binnenin het stadion. Daar waar de supporters van MVV komen is in de Geuselt.
Draag daarbij een sjaal of muts van MVV (zegt mij meer dan een id kaart) en je kan max 2 kaarten kopen.

Wellicht is internet kaartverkoop dan overbodig.......

Hoezo locale driehoek... Een aantal jaren geleden stond de lepsjer met zien Alberke op trepke B tijdens MVV - Den Bosch.
Toen ik ze aansprak dat ze eigenlijk in het uitvak thuishoorden, kreeg ik als antwoord een schaapachtige grijns...
Regels zijn regels, toch...?

M.b.t sjaals of mutsen...: jaren geleden had Pinobel voor ons -odasjaaltjes laten maken... Met alleen aan de binnenkant MVV.
We werden op Kaalheide gecontroleerd en kwamen het thuisvak in.... ;) dus die waaier gaat niet op...
We werden wel vrij snel naar het uitvak gebracht :lachen: toen we onze sjaals omdraaiden!

Grenzen zijn er niet: zo staat er sinds jaar en dag een man, ik schat hem 40 plus, bij ons op de Angelside tribune, die al tientallen jaren een zeer fanatieke MVV fan is, maar uit Kerkrade komt...dus die waaier gaat ook niet op!
Daarnaast zou ik ontzettend boos worden als men uzze boer oet Merregraote en ziene zoon neet binne zouwwe laote...

Zolang mensen zich door angst laten beheersenen leiden, komt er geen oplossing. Laat die driehoek eens hun licht opsteken bij Luik, Genk, Aken, Keulen, Ajax en Feyenoord. Met name hoe ze daar klantvriendelijkheid interpreteren en uitvoeren.

Ik ben nl van mening dat er een aantal mensen bij en binnen MVV een dubbele agenda hebben en ongeveer zo' n 300 fans willen opofferen om er een klapvee - vereniging van te maken...
Zonder te beseffen dat ze eigenlijk hiermee de club kapot maken en helaas ook de supporterscoordinatoren als schaamlapje gebruiken.


Je kunt nl niet de identiteit van een club en haar supporters die al 50 jaar opgebouwd is en door de stad Mestreech en haar inwoners gedragen wordt, niet veranderen !
Sjeekspier oet Ingeland zag al " toe Bie or not toe Bie.... That is ze kwestiejon ! B)
veer zien MVV
De volgende gebruiker (s) zei dank u Belurani

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 sept 2014 22:26
Lummel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 491
Meer
Toegangsbeleid #6
Wat men hier vergeet te vermelden, is dat er helaas ook daadwerkelijk genoeg ''Maastrichtenaren'' ook voor Roda zijn. Ik ben benieuwd hoe men hier mee om gaat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 sept 2014 22:33
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
Toegangsbeleid #7

Lummel schreef : Wat men hier vergeet te vermelden, is dat er helaas ook daadwerkelijk genoeg ''Maastrichtenaren'' ook voor Roda zijn. Ik ben benieuwd hoe men hier mee om gaat.

Daar ga je niet me om...die negeer je .
Zelf kan ik en mijn leeftijdsgenoten die de Kaalheide jaren meegemaakt hebben dit niet begrijpen, maar het zij zo...
Miene Peer Zaoliger zag euver dat soort luij..." Ieder gek zijn gebrek ! " B)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 sept 2014 22:53
Raffalaldo
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 366
Meer
Toegangsbeleid #8
Zou MVV niet alleen al van de internet-verkoop een database maken? Via internet-verkoop moet je toch al je gegevens invullen en kan de club ook zien dat je regelmatig kaarten koopt. De informatie is beschikbaar, alleen nog het juiste ermee doen.

Deze situatie is erg moeilijk, maar de lokale driehoek, maar ook het bestuur van MVV moet realiseren dat de MVV supporter niet meer alleen uit Maastricht komt. En soms mogen de stewards ook eens goed geïnstrueerd worden als ze in zo'n situatie komen. En af en toe mag ook wel eens door de vingers gekeken worden. Hoor dat men mensen van in de 60 weigeren omdat ze geen ID bij hebben. Ja het is waar dat je in NL altijd een geldig ID-bewijs bij moet hebben, maar sommigen vergeten het nog wel eens. Maar je kunt de meeste personen toch inschatten en af en toe eens iets door de vingers zien.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 sept 2014 23:05
Badjakker
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 248
Meer
Toegangsbeleid #9
Een clubcard systeem?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 sept 2014 23:23
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1156
Meer
Toegangsbeleid #10

Badjakker schreef : Een clubcard systeem?

Dan ga je nog meer mensen verliezen. De lokale driehoek moet gewoon niet zo paniekerig doen. De laatste keer dat er op de thuistribunes bij MVV een groep supporters van de tegenpartij zat (en waar tramalant uit kwam) was in de jaren 90 ,eredivisie als ik mij goed herinner. Daarna is er nooit meer iets noemenswaardigs gebeurd. (Uit-supporters op de thuistribune).

Sowieso vind ik dat je kinderen tot (14 ? 16?) en ouderen van 65+ al kunt vrijstellen van de ''woonplaats'' regulering.

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 sept 2014 00:35 17 sept 2014 00:36 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
Toegangsbeleid #11

Sjotelsplak schreef :

Badjakker schreef : Een clubcard systeem?

Dan ga je nog meer mensen verliezen. De lokale driehoek moet gewoon niet zo paniekerig doen. De laatste keer dat er op de thuistribunes bij MVV een groep supporters van de tegenpartij zat (en waar tramalant uit kwam) was in de jaren 90 ,eredivisie als ik mij goed herinner. .

Klopt, was tegen Den Haag en het betrof zo'n 5 Hagenezen op de Boschpoort tribune. Het incident was / werd bovendien binnen enkele minuten goed opgelost.

Paniekvoetbal door de driehoek lost niets op en daar betaal je vroeg of laat de rekening voor. Daar heeft badjakker gelijk in.

Bovendien vervreemdt je de nieuwe aankomende generatie fanatieke fans ( groep van 14 -17 jaar), die overleg en overlegorganen links zullen laten liggen. Alle goede inzet van mensen zoals roejbaank, forlaajf en snuf ten spijt.
Als je deze jonge gasten kwijt bent, dan heb je een probleem...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 sept 2014 09:30 17 sept 2014 09:30 door Kay.
Kay
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 250
Meer
Onderwerp Auteur
Toegangsbeleid #12
Aangezien ik blijkbaar niet de rechten heb om een edit van mijn eigen bericht te bevestigen, hier nog maar eens opnieuw (moderator graag bovenstaand bericht verwijderen).

Badjakker schreef : Een clubcard systeem?

En hoe controleer je het zelfde gegevens bij het aanvragen van een clubkaart? Hoe voorkom je dat fans van de tegenstander bij MVV een clubkaart aanvragen om die wedstrijd te kunnen bezoeken, behalve op basis van diezelfde redenatie waarop mensen nu al ten onrechte geweigerd worden? Dan zouden clubs al gegevens met elkaar moeten uitwisselen van de mensen die bij hen kaarten kopen (als ze die al hebben, want bij de meeste wedstrijden koop je gewoon anoniem een kaartje aan de kassa) en zou er een systeem moeten komen dat al die gegevens met elkaar matcht. Dat zou een niet te betalen kostenpost worden. Het lukt MVV nu al niet om de NAW gegevens van de seizoenskaarthouders up-to-date te houden, laat staan dat je dat moet gaan doen voor iedere persoon die wel eens een kaartje heeft gekocht en voor degene voor wie dat kaartje bestemd is.

De beste oplossing blijft denk ik gewoon accepteren dat het gebeurt en er niet te veel aandacht aan schenken. Zoals Sjotelsplak al aangeeft is de kans op ongeregeldheden zeer klein. De fans van het uit spelende team die ervoor kiezen om niet in het uitvak te gaan zitten zijn over het algemeen toch niet van het soort dat op confrontatie uit is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 sept 2014 10:02
Badjakker
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 248
Meer
Toegangsbeleid #13
Klopt ook Kay, daarbij is het vaak maar een handjevol. Kan me wel nog eens iets herinneren van een paar jaar geleden, waren dat niet Cambuur Supporters die over de hoofdtribune moesten rennen? Was geloof ik een bekerwedstrijd (verder niets aan de hand hoor).

On Topic: Mensen van de tegenstander die op thuistribune gaan zitten, op eigen risico. Hou je verder gewoon rustig dan is er niets aan de hand. Begin je openlijk te juichen.. tja..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 sept 2014 10:13 17 sept 2014 10:15 door jeoff.
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Toegangsbeleid #14
Ik heb MVV gemaild dat ik en vele supporters niet blij zijn met de gang van zaken rondom de wedstrijd tegen VVV, en dat ik teleurgesteld ben in de communicatie vanuit MVV.

Ik heb een reactie hierop gehad waar e.e.a werd verduidelijkt. In de mail stond oa. dat MVV niet mocht communiceren welke regio's geen toegang kregen tot het stadion afgelopen vrijdag, en ze zijn wel degelijk in beroep gegaan tegen de maatregelen zonder succes.

De regels van de driehoek blijken dus nog belachelijker te zijn dan gedacht en MVV lijkt inderdaad met de rug tegen de muur te staan in deze.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Belurani

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 sept 2014 10:15 17 sept 2014 10:16 door Jacques.
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
Toegangsbeleid #15

Badjakker schreef : On Topic: Mensen van de tegenstander die op thuistribune gaan zitten, op eigen risico. Hou je verder gewoon rustig dan is er niets aan de hand. Begin je openlijk te juichen.. tja..


Ik wil hier eigenlijk graag uitgebreid op reageren Badjakker, maar dan gooi ik mijn eigen ruiten in. Laat ik het hierop houden: ik vind het belachelijk dat het zitten op een thuistribune als je fan van de uitclub bent, per definitie "op eigen risico" en niet juichen is. Op de hoofdtribune zitten zo vaak supporters van de uitclub. Als wij uit spelen zitten er zo vaak supporters van ons op de hoofdtribune. Die juichen ook gewoon en dat moet gewoon kunnen. Belachelijk dat mensen insinueren dat dat niet moet kunnen.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Boer458, Och jeh, La Chouffe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.361 seconden