Toegangsbeleid

17 sept 2014 10:23
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
Toegangsbeleid #16
Jeoff, laat even weten (of haal het zelf weg) als het hier niet mag staan, maar begrijp ik nu goed dat tegen VVV wel een risicowedstrijd is, maar tegen Helmond (en bijvoorbeeld Den Bosch, waar het flink misging bij de noordtribune/kinderen na de wedstrijd twee jaar geleden) niet?

Toont aan dat er echt mensen zonder kennis van zaken in de driehoek zitten dan.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 sept 2014 10:32
Badjakker
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 248
Meer
Toegangsbeleid #17
Ja, nu heb je het over de hoofdtribune. Daar wordt er vaak ook niets over gezegd. Ik doelde meer op de andere tribunes. (vergelijkbaar met bijv. onze Boschpoort of Angel-Side). Komop Jacques, je vindt het zelf toch ook niet relaxt als er een van 045 2 rijen voor je zit en 045 scoort 0-2 en hij begint te juichen.. In alle emotie die voetbal met zich mee brengt bedoel ik dan.

Jacques schreef :

Badjakker schreef : On Topic: Mensen van de tegenstander die op thuistribune gaan zitten, op eigen risico. Hou je verder gewoon rustig dan is er niets aan de hand. Begin je openlijk te juichen.. tja..


Ik wil hier eigenlijk graag uitgebreid op reageren Badjakker, maar dan gooi ik mijn eigen ruiten in. Laat ik het hierop houden: ik vind het belachelijk dat het zitten op een thuistribune als je fan van de uitclub bent, per definitie "op eigen risico" en niet juichen is. Op de hoofdtribune zitten zo vaak supporters van de uitclub. Als wij uit spelen zitten er zo vaak supporters van ons op de hoofdtribune. Die juichen ook gewoon en dat moet gewoon kunnen. Belachelijk dat mensen insinueren dat dat niet moet kunnen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 sept 2014 10:37
Och jeh
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 219
Meer
Toegangsbeleid #18
Wat een problemen allemaal...en dan speelt MVV pas in de Jupiler League, stel je voor wat er zou gebeuren als je ooit zou promoveren, dan spelen we zeker 18 risico thuiswedstrijden. Ze kunnen hier nog veel leren van andere clubs en landen. In Duitsland zitten bv gewoon alle supporters doorelkaar, zonder problemen. Ik ga vaker naar Borussia Monchengladbach. Nog nooit gezeiks gezien!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Belurani

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 sept 2014 10:37 17 sept 2014 10:41 door jeoff.
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Toegangsbeleid #19
Ik weet het niet zeker Jacques, in de mail werden inderdaad alleen de 3 derby's vermeld, maar het kan zijn dat hij andere wedstrijden (nog) niet mocht noemen of hij heeft er niet aan gedacht.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 sept 2014 10:50
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
Toegangsbeleid #20

Badjakker schreef : Ja, nu heb je het over de hoofdtribune. Daar wordt er vaak ook niets over gezegd. Ik doelde meer op de andere tribunes. (vergelijkbaar met bijv. onze Boschpoort of Angel-Side). Komop Jacques, je vindt het zelf toch ook niet relaxt als er een van 045 2 rijen voor je zit en 045 scoort 0-2 en hij begint te juichen.. In alle emotie die voetbal met zich mee brengt bedoel ik dan.


Nee klopt, dat vind ik heel wat anders inderdaad. En dat stond ook in het uitgebreidere bericht dat ik eerst wilde sturen. ;) Ik heb in de eredivisie nog eens ruzie gehad met een kind van misschien 16 jaar oud, toen Dani bij Ajax voetbalde en de helft van het publiek in de Geusselt gillende pubermeisjes waren. Het arme meisje juichte niet alleen bij doelpunten van Ajax maar nadat MVV scoorde, maakte ze denigrerende opmerkingen over MVV. Toen heb ik in de emotie wat dingen tegen haar gezegd waar ik me al snel voor schaamde en waar zij duidelijk heel erg van schrok, achteraf denk je "kom op man, tegen een kind - een meisje - die duidelijk verder nooit naar voetbal gaat, laat gaan" maar op dat moment kun je het totaal niet hebben. Dus ja, ook ik weet uit de praktijk dat ik zo kan reageren.

Ik kreeg de indruk dat het ook voor hoofdtribunes gold (ik las iets van cambuur-fans die over de hoofdtribune moesten rennen). Vandaar mijn reactie.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 sept 2014 15:44
αναρχος
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 539
Meer
Toegangsbeleid #21

jeoff schreef : Ik heb MVV gemaild dat ik en vele supporters niet blij zijn met de gang van zaken rondom de wedstrijd tegen VVV, en dat ik teleurgesteld ben in de communicatie vanuit MVV.

Ik heb een reactie hierop gehad waar e.e.a werd verduidelijkt. In de mail stond oa. dat MVV niet mocht communiceren welke regio's geen toegang kregen tot het stadion afgelopen vrijdag, en ze zijn wel degelijk in beroep gegaan tegen de maatregelen zonder succes.

De regels van de driehoek blijken dus nog belachelijker te zijn dan gedacht en MVV lijkt inderdaad met de rug tegen de muur te staan in deze.


Volgens mij is dit complete onzin en probeert MVV zich er weer eens onderuit te lullen. Op mijn id staat namelijk Den Haag ( Wegens studie heb ik daar een aantal jaar gewoond) en ook daar werd moeilijk over gedaan. De regio Den Haag heeft vrij weinig met Venlo te maken en dus lijkt het erop dat ze alleen de regio Maastricht en omstreken zonder problemen naar binnen lieten gaan. Dit hele gezeiks gebeurde terwijl ik nota bene een seizoenskaart heb. Ik neem het MVV kwalijk dat ze op deze wijze omgaan met de paar trouwe fans die de club nog rijk is. Desnoods start je een rechtszaak tegen de lokale driehoek wegens de onredelijke en discriminerende maatregelen. Ik denk dat deze maatregelen onze club alleen al in de wedstrijd tegen Venlo ongeveer 1000 supporters hebben gekost = 10.000,- euro omzet verlies aan kaartjes ( even uitgaande van 10,- euro per kaartje), daarnaast is er minder omgezet in de catering en dan hebben we het nog niet over de lange termijn gevolgen: supporters die het gehad hebben en afhaken ook voor andere wedstrijden, supporters die geen seizoenskaart afnemen omdat ze de drie belangrijkste wedstrijden van het seizoen (de 3 derby's oke venlo is eigenlijk geen derby) moeten missen etc. En dan hebben we de wedstrijden tegen fortuna en de moffen nog niet eens mee geteld. De financiële schade veroorzaakt door deze maatregelen kan dus zeer groot zijn. En als je de lange termijn effecten hierbij optelt is de schade helemaal niet te over zien.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, Sandro, Belurani

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 sept 2014 16:10
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Toegangsbeleid #22
Ik had het wel gedacht.. Maakt niks uit wat MVV zegt.. gewoon star blijven volhouden dat het de schuld van MVV is.
Op dit moment heb ik meer reden om de lokale driehoek te wantrouwen dan MVV. En waarvoor moet MVV de driehoek aanklagen dan? Volgens mij heb je dan geen schijn van kans en kost zo'n rechtszaak alleen maar handen vol geld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 sept 2014 16:42
zittribuun
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 100
Meer
Toegangsbeleid #23

jeoff schreef : Ik had het wel gedacht.. Maakt niks uit wat MVV zegt.. gewoon star blijven volhouden dat het de schuld van MVV is.
Op dit moment heb ik meer reden om de lokale driehoek te wantrouwen dan MVV. En waarvoor moet MVV de driehoek aanklagen dan? Volgens mij heb je dan geen schijn van kans en kost zo'n rechtszaak alleen maar handen vol geld.


Och jeh, die mensen zitten hier nou eenmaal ook op het forum. Stoor me er ook aan dat ze alle voorgaande negeren en het weer zo weten te buigen dat ze kunnen afgeven op mvv en bestuurders etc. etc. Wordt voor mij een beetje een oud verhaal, dat niet meer up to date is en bovendien vermoeiend en oninteressant.

Blijft wel de vraag wat wij wèl hiertegen kunnen doen. Ik kan me toch echt nauwelijks indenken dat het wettelijk verantwoord is dat je op basis van woonplaats en/of geboorteplaats iemand toegang ergens tot weigert. Dit staat echt nergens omschreven dat dit geoorloofd is, ook niet voor de lokale driehoek. Alhoewel deze mensen dit soms wel zo ervaren, staan ook zij niet boven de wet. Omdat zij een machtspositie hebben verkregen en er zo gewend mee zijn geraakt deze te misbruiken, gaan ze maar hun gang en blijven ze dit doen.
Zeer frustrerend en lastig om hier iets tegen te doen, maar volgens mij niet onmogelijk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 sept 2014 16:42
αναρχος
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 539
Meer
Toegangsbeleid #24
Ik leg de schuld niet bij MVV, die ligt namelijk overduidelijk bij de driehoek, waar een stel onbenullen, belachlijke maatregelen bedenken. Ik neem het mvv wel kwalijk dat het niet voor zijn supporters opkomt en op elke maatregel vanuit de overheid maar ja en amen wordt geknikt. Als er 3 eieren tegen de ruit van Danny Schreurs worden gegooid onderneemt het bestuur meteen actie. En in deze zaak die in mijn opinie vele malen kwalijker/schadelijker is wordt er niks gedaan. En dan heb ik het nog niet over de schrijnende antwoorden die mensen terug krijgen na het emailen van een klacht. Een supporter uit roermond wordt gewoon doodleuk verkondigd dat hij waarschijnlijk ook bij de andere derby's geweigerd zal worden. MVV had hier moeten antwoorden dat ze er alles aan zullen doen om er voor te zorgen dat deze trouwe supporter, zonder problemen bij alle wedstrijden van MVV aanwezig kan zijn.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, Belurani, Janepie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 sept 2014 16:47
αναρχος
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 539
Meer
Toegangsbeleid #25
Een gezamelijke actie vanuit MVV supporters tegen de lokale driehoek, al dan niet in samen met MVV bestuur zie ik zeker zitten en daar wil ik graag mijn medewerking aan verlenen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 sept 2014 16:48
αναρχος
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 539
Meer
Toegangsbeleid #26
Een gezamelijke actie vanuit MVV supporters tegen de lokale driehoek, al dan niet in samenwerking met MVV bestuur zie ik zeker zitten en daar wil ik graag mijn medewerking aan verlenen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Anna D.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 sept 2014 17:14
Anna D.
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1441
Meer
Toegangsbeleid #27
Wellicht in navolging op anarchy hierboven, massaal dezelfde mail sturen naar de belangrijkste speler in de lokale driehoek, meneer Onno Hoes dus. Die eerst nog schijnheilig op Trepke B stond met zijn vriendje Kwalbert.

Deze mail kan wellicht worden opgesteld door een net iemand die dit goed kan bewoorden in zo'n schrijven (ik niet dus!). Neem toch aan dat bij vele mails deze toch openbaar zal worden beantwoord.

www.gemeentemaastricht.nl/bestuur-en-org...den/dhr-o-onno-hoes/

Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Andere opties zijn nog wellicht het aanschrijven van andere media die zich hier vaker over roeren, website zoals www.indehekken.net of een journalist als Sjoerd Mossou van het AD.

Zegt mij al genoeg dat ze vanuit het supportersoverleg al tijden proberen aan te schuiven bij de lokale driehoek. Die willen blijkbaar geen pottenkijkers en er een vierkant van maken.

Oh ja nog even dit,

Och jeh schreef : In Duitsland zitten bv gewoon alle supporters doorelkaar, zonder problemen. Ik ga vaker naar Borussia Monchengladbach. Nog nooit gezeiks gezien!


www.nieuwsblad.be/sportwereld/cnt/dmf20140913_01266068

Die vlieger gaat niet helemaal op. Net zoals mensen die makkelijk Engeland (waar je vaker niet eens meer mag staan tijdens een wedstrijd) als ultieme voorbeeld noemen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, La Chouffe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 sept 2014 11:28
La Chouffe
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 138
Meer
Toegangsbeleid #28
Zelf heb ik ook een nette mail ontvangen van Stijn namens MVV ivm het toegangsbeleid van afgelopen weekend waar ik op gereageerd heb:

Ieder jaar in juni wordt er door de lokale driehoek (gemeente Maastricht, politie Maastricht en officier van justitie) bepaald welke wedstrijden als risicowedstrijden worden bestempeld. Dit zijn komend seizoen de wedstrijden tegen VVV-Venlo, Fortuna Sittard en Roda JC. Het bestempelen van risicowedstrijden en de maatregelen die hierbij horen, hangen dus af van gemeente tot gemeente. MVV Maastricht dient gewoon te luisteren naar wat de lokale driehoek ons oplegt. Wij betreuren ook de maatregelen van de lokale driehoek, maar zijn genoodzaakt om deze te volgen. We zijn dit seizoen nog in beroep gegaan tegen bepaalde maatregelen, maar dit was helaas zonder succes. MVV Maastricht beseft ook dat deze maatregelen hun supporters en hierdoor ook geld kost, maar de lokale driehoek neemt deze maatregelen om de veiligheid te garanderen. In verband met de maatregel voor de supporters die niet uit Maastricht komen, ben ik op dit moment op zoek naar een creatieve oplossing en hopelijk wordt die wel goedgekeurd door de lokale driehoek.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 sept 2014 11:39 18 sept 2014 11:40 door kribbebieter.
kribbebieter
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 95
Meer
Toegangsbeleid #29
Als ik die reply van Stijn zo lees is het dus zaak om zo snel mogelijk met die driehoek aan tafel te gaan zitten en beleid aan te gaan passen !?
of legt mvv zich er weer bij neer?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 sept 2014 12:00
Kay
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 250
Meer
Onderwerp Auteur
Toegangsbeleid #30
Mocht dit beleid onverhoopt ongewijzigd blijven, lijkt het me ook verstandig om duidelijk te communiceren wat deze maatregelen precies inhouden zodat mensen tijdig hun conclusies kunnen trekken of ze überhaupt het risico willen lopen om naar huis gestuurd te worden. Aangezien er nu steeds een mail over elke thuiswedstrijd gestuurd wordt, zou ik daar ook wel in willen zien welke criteria iemand tot persona non grata maken. Dat stond er in ieder geval voor de wedstrijd tegen VVV niet in.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Belurani

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.376 seconden