Toegangsbeleid

18 sept 2014 12:05
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Toegangsbeleid #31

Kay schreef : Mocht dit beleid onverhoopt ongewijzigd blijven, lijkt het me ook verstandig om duidelijk te communiceren wat deze maatregelen precies inhouden zodat mensen tijdig hun conclusies kunnen trekken of ze überhaupt het risico willen lopen om naar huis gestuurd te worden. Aangezien er nu steeds een mail over elke thuiswedstrijd gestuurd wordt, zou ik daar ook wel in willen zien welke criteria iemand tot persona non grata maken. Dat stond er in ieder geval voor de wedstrijd tegen VVV niet in.


In de mail van MVV richting mij stond dat MVV niet MOCHT communiceren wie er geweigerd zou worden!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 sept 2014 16:17
webmastersfm
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 548
Meer
Toegangsbeleid #32
Dit lijkt mij een goede oplossing.

Willen er mensen binnen die niet onder het i-criterium vallen (waar hoorden we dat eerder) zal er gewoon bij iedere poort een hoofdsteward EN een persoon moeten staan (misschien oud leden angel-Side , of harde kern op vrijwillige basis) die precies een risico analyse kan maken. Een groepje jongens die zegt voor MVV te zijn maar niet uit de buurt komt laat je al makkelijk door de mand vallen. Maar een vader met zijn kind, kom
Op heij laat die mensen toch binnen. Een toereiking naar de lokale driehoek zou kunnen zijn dat je gewoon een verklaring ondertekend op een standaard formulier, dat alle aansprakelijkheid vervalt en je verklaart MVV supporter te zijn. Deze namen die niet onder de regio vallen gewoon netjes ergens opslaan voor toekomstige wedstrijden en prima doorstroming en toegang tijdens een volgende derby.

Tijdens grote wedstrijden komen er genoeg mensen uit het heuvelland of de regio achter Valkenburg / nuth die als symphatisant van MVV naar het stadion komen. Dit zijn de potten waar je mensen trekt en bind. Door deze maatregel kun en mag je niet groeien. Echt van de gekke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 sept 2014 17:01 18 sept 2014 17:02 door zittribuun.
zittribuun
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 100
Meer
Toegangsbeleid #33

webmastersfm schreef : Dit lijkt mij een goede oplossing.

Willen er mensen binnen die niet onder het i-criterium vallen (waar hoorden we dat eerder) zal er gewoon bij iedere poort een hoofdsteward EN een persoon moeten staan (misschien oud leden angel-Side , of harde kern op vrijwillige basis) die precies een risico analyse kan maken. Een groepje jongens die zegt voor MVV te zijn maar niet uit de buurt komt laat je al makkelijk door de mand vallen. Maar een vader met zijn kind, kom
Op heij laat die mensen toch binnen. Een toereiking naar de lokale driehoek zou kunnen zijn dat je gewoon een verklaring ondertekend op een standaard formulier, dat alle aansprakelijkheid vervalt en je verklaart MVV supporter te zijn. Deze namen die niet onder de regio vallen gewoon netjes ergens opslaan voor toekomstige wedstrijden en prima doorstroming en toegang tijdens een volgende derby.

Tijdens grote wedstrijden komen er genoeg mensen uit het heuvelland of de regio achter Valkenburg / nuth die als symphatisant van MVV naar het stadion komen. Dit zijn de potten waar je mensen trekt en bind. Door deze maatregel kun en mag je niet groeien. Echt van de gekke


Ik ben bang dat een logische regeling zoals hierboven in Nederland, regeltjesland, niet voldoende schriftelijk kan worden onderbouwd en daardoor niet haalbaar is in de huidige breaucratie, waarbij het niet uitmaakt of het ècht veilig is, zolang je maar achteraf, als het helemaal fout is gelopen en er allemaal gewonden en doden zijn gevallen, op papier kunt verantwoorden dat je er in ieder geval alles aan hebt gedaan om het te verhelpen.
Liever een maatregel die 100% niet werkt, maar wel 100% te verantwoorden is dan een maatregel die wel 100% werkt, maar op papiermaar voor 95% waterdicht is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 sept 2014 21:07
Meeser
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 119
Meer
Toegangsbeleid #34
Onno Hoes is hier de hoofdschuldige van!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 sept 2014 07:08 19 sept 2014 07:09 door Us Clubke.
Us Clubke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 648
Meer
Toegangsbeleid #35
Als mvv accoord gaat met de ced kunnen ze doen en laten wat ze willen maar mij zien ze dan volgend jaar niet meer.

Ced en fox willen ook wedstrijden op vrijdag om 16.45 :puke:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 sept 2014 07:20
Anna D.
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1441
Meer
Toegangsbeleid #36

Us Clubke schreef : Als mvv accoord gaat met de ced kunnen ze doen en laten wat ze willen maar mij zien ze dan volgend jaar niet meer.

Ced en fox willen ook wedstrijden op vrijdag om 16.45 :puke:


mvvfans.nl/forum/2-nieuws-en-geruchten/2...ler-league?start=300

Is wel vroeger dan 20:00, maar het is niet 16:45 maar 18:45. Heb het toevallig net ook in dit topic geplaatst.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 sept 2014 11:35 19 sept 2014 11:36 door Porthos.
Porthos
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 25
Meer
Toegangsbeleid #37
Jammer dat een, voor de verdere rest, heerlijke voetbalavond verpest wordt door de incompetentie van de veilgheidsdriehoek.

Uit ervaring weet ik hoe die mensen denken, alles is een potentieel risico en moet afgedekt worden. Dat men daarbij iedere realiteitszin uit het oog verliest deert de heren niet. Die gasten zijn zo bang voor alles dat het een wonder is dat er überhaupt nog een evenement in Maastricht mag plaatsvinden. Tegenwoordig zijn veel mensen extreem mobiel; werken, wonen en recreeren doe je niet meer binnen een straal van 10 KM, maar in een straal vele malen groter. Het zou de gemeente sieren daar ook eens over na te denken. Men heeft altijd de mond vol van Euregionale samenwerking, het slechten van grenzen en beperkingen, denken in kansen ipv problemen. Daar doet men dus zelf in de praktijk niet aan...

Ik vind het daarnaast ook jammer dat MVV zich zo makkelijk bij zaken neerleg, een beetje meer burgerlijke ongehoorzaamheid zou MVV sieren. Dan bedoel ik niet dat ze de ID controle achterwege moeten laten (dat zou tot grote problemen kunnen leiden met de veiligheidsdriehoek), maar wel alvast naar buiten communiceren wat de toegangscriteria zijn.
De volgende gebruiker (s) zei dank u La Chouffe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 sept 2014 11:36 19 sept 2014 11:37 door La Chouffe.
La Chouffe
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 138
Meer
Toegangsbeleid #38
Ik vind dat iedereen moet worden toegelaten in het stadion. Je gaat toch geen onderscheid maken tussen woonplaatsen, geboorteplaatsen, accent of wat dan ook.
Het klinkt raar maar er komen ook supporters van R*da uit Maastricht en omgeving, hoe ga je hun tegenhouden tijdens de derby?
Al die trieste maatregelen door de lokale driehoek, het maakt het voetbal helemaal kapot. En ik weet dat er een topic voor geopend is, maar wil het hier nog even kwijt...het idee van de CED is ook waardeloos!!!!!
Wat een geweldige reclame voor de Juupkes league als de wedstrijd die wordt uitgezonden maar een handjevol toeschouwers heeft.
Ik ben voorstander van zo min mogelijk wedstrijden uitzenden, zodat mensen de weg naar het stadion sneller weten te vinden en mocht er af en toe eens een wedstrijd worden uitgezonden er toch iets meer publiek te zien en te horen is. Dan wordt deze competitie misschien ook eens een beetje serieus genomen......(...in een ideale wereld....)
De volgende gebruiker (s) zei dank u Belurani

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 sept 2014 18:38
Us Clubke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 648
Meer
Toegangsbeleid #39

Anna D. schreef :

Us Clubke schreef : Als mvv accoord gaat met de ced kunnen ze doen en laten wat ze willen maar mij zien ze dan volgend jaar niet meer.

Ced en fox willen ook wedstrijden op vrijdag om 16.45 :puke:


mvvfans.nl/forum/2-nieuws-en-geruchten/2...ler-league?start=300

Is wel vroeger dan 20:00, maar het is niet 16:45 maar 18:45. Heb het toevallig net ook in dit topic geplaatst.


Klopt moet 18:45 zijn :schamen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 sept 2014 11:54
pepernoot
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 212
Meer
Toegangsbeleid #40
Wat een gezever over die 100% ID controle (ook in het MVV-VVV topic). De integratie van regels zijn per club gewoon zo verschillend. Ben zelf ook naar Fortuna-Roda gaan kijken. Hongen mooie blaadjes op: houd uw ID bij de hand! ID controle!!

ID gewoon in zak laten zitten en geen enkeling die er naar vroeg! Sommige hadden niet eens een ID bij zich.
Daar doen ze dus wel alsof ze controleren (voor de driehoek) maar ze voeren de controle niet uit.. Met als resultaat dat enkele rodafans van de tribune werden gebonjourd.

Kaarten waren uiteraard alleen in voorverkoop verkrijgbaar en dan moest je je ID wel laten zien en noteren. Mijn kaart is met een ander ID bewijs gehaald. Al kwam je met Maastricht ook wel binnen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 sept 2014 23:07
Belurani
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 38
Meer
Toegangsbeleid #41
Mijn opmerking over de toegang tot De Geusselt bij de wedstrijd MVV - VVV heeft, zo zie ik, heel wat teweeg gebracht. Ik ben blij dat zovelen het met me eens zijn dat je niet geweigerd mag worden als je van buiten Maastricht een wedstrijd wil bezoeken. Heb Stijn Provoost in antwoord op zijn mail geschreven dat als er weer beperkingen zijn m.b.t. het toelaten van mensen van buiten Maastricht, het handig zou zijn dit te vermelden op de website waar ik de toegangskaarten kan kopen. Van hem kreeg ik het volgende antwoord:

Geachte heer xxxxx

Wij zullen dit meenemen in het veiligheidsoverleg voor de wedstrijd tegen Fortuna Sittard. Ik zou dit liefst ook communiceren, maar voor de wedstrijd tegen VVV-Venlo had ik geen toestemming gekregen van de politie. Ik ben op dit moment op zoek naar een creatieve oplossing en dan denk ik bijvoorbeeld aan een speciaal soort toelatingsformulier ondertekend door MVV Maastricht, zodat je de volgende risicowedstrijden toch toegang zou krijgen tot het stadion.

Ik stel voor dat je even opnieuw contact met mij opneemt begin november en dan zal ik kunnen meedelen wat de oplossing is.

Ik wacht dus maar rustig af. Misschien is MVV - VVV wel de laatste wedstrijd die ik bezocht heb!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 sept 2014 12:11
aait wief
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 215
Meer
Toegangsbeleid #42

Belurani schreef : Mijn opmerking over de toegang tot De Geusselt bij de wedstrijd MVV - VVV heeft, zo zie ik, heel wat teweeg gebracht. Ik ben blij dat zovelen het met me eens zijn dat je niet geweigerd mag worden als je van buiten Maastricht een wedstrijd wil bezoeken. Heb Stijn Provoost in antwoord op zijn mail geschreven dat als er weer beperkingen zijn m.b.t. het toelaten van mensen van buiten Maastricht, het handig zou zijn dit te vermelden op de website waar ik de toegangskaarten kan kopen. Van hem kreeg ik het volgende antwoord:

Geachte heer xxxxx

Wij zullen dit meenemen in het veiligheidsoverleg voor de wedstrijd tegen Fortuna Sittard. Ik zou dit liefst ook communiceren, maar voor de wedstrijd tegen VVV-Venlo had ik geen toestemming gekregen van de politie. Ik ben op dit moment op zoek naar een creatieve oplossing en dan denk ik bijvoorbeeld aan een speciaal soort toelatingsformulier ondertekend door MVV Maastricht, zodat je de volgende risicowedstrijden toch toegang zou krijgen tot het stadion.

Ik stel voor dat je even opnieuw contact met mij opneemt begin november en dan zal ik kunnen meedelen wat de oplossing is.

Ik wacht dus maar rustig af. Misschien is MVV - VVV wel de laatste wedstrijd die ik bezocht heb!!


Ipv alles gewoon via de "normale" procedures te regelen - zie hieronder- , schiet zowel MVV (Stijn met deze oplossing) als de lokale driehoek weer volledig in een stuip en worden op bestaande regels en procedures, weer nieuwe procedures, formulieren en andere Kafkaiaanse uitwassen bedacht!
Wat mag, kan, moet en wat verplicht is, is allemaal in Huisregels, voorwaarden KNVB, Convenant betaald voetbal en simpelweg in de wet geregeld. Daar hoeft een politieman, een VC , een mw Veiligheid van de gemeente, medewerker van MVV of de voorzitter geen nieuwe regels voor te verzinnen of naar eigen goeddunken uit te leggen...
Weten wat kan, mag en moet is een essentieel onderdeel van de communicatie met de supporters (ik vraag me af welke grondslag de politie hanteert bij het het "verbieden van communicatie over voorverkoop"? M.i. 100% BS !!!

@Stijn / MVV : de "creatieve oplossing" zit in niet in het nieuwe. De creativiteit zit in het simpel toepassen wat reeds bedacht is:

1 Seizoenskaart + controle op ID bij de toegang (SK-houders & buiten Maastricht opgelost)
2 Voorverkoop - met registratie individuele gegevens- via internet; vervolgens controle op ticket en ID in het stadion.
3 Géén internet: dan fysieke (voor)verkoop + ID-check bij verkoop toegangsticket en controle op ID en ticket bij entree.

Daarmee tackle je aan de voorkant 95 tot 98 % van de gevallen en voorkom je dat MVV-supporters van buiten de gemeentegrenzen geweigerd kunnen worden.

2 tot 5% verzint wel een of andere manier om binnen te komen of maakt gebruik van de beperktheid van de controle aan de poort. En laat dit nou precies de 2 tot 5% zijn die voor de problemen zorgt, vaak zijn dit dezelfde 2 tot 5% die bekend is bij stewarding, politie, justitie....

Maar het klopt: als je bang bent dat de lucht op je kop gaat vallen ga je alles uit de kast halen om dát te voorkomen! (en kun je achteraf zeggen dat nèt die maatregelen ertoe geleidt hebben dat de lucht niet op onze kop is gevallen).
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, les rouges blancs, Jacques, De_Lange, Boer458, Belurani, La Chouffe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 sept 2014 11:19
RedWhiteArmy
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 282
Meer
Toegangsbeleid #43
Helaas geboren in Heerlen, pfffff wat een smet in mn paspoort. Heb dr echt moeite mee. Het zal je maar gebeuren als rasechte mvv supporter dat je niet wordt toegelaten vanwege je woonplaats of geboorteplaats. Zou direct mn laatste wedstrijd zijn bij MVV. Foifoifoi wat n gezeik altijd. Only bij MVV met hun kut veiligheidsmensen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 sept 2014 11:34 23 sept 2014 11:42 door jeoff.
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Toegangsbeleid #44

RedWhiteArmy schreef : Only bij MVV met hun kut veiligheidsmensen.


Begrijp je wel dat de lokale driehoek niets met de 'veiligheidsmensen' van MVV te maken heeft?
Voor de duidelijkheid, de driehoek bestaat uit de burgemeester, de (hoofd)officier van justitie, de lokale politiechef en zo nodig de korpschef.

Die bepalen de toegangsregels m.b.t. de woonplaats in je ID bewijs.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans, Belurani

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 sept 2014 13:01
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1345
Meer
Toegangsbeleid #45

jeoff schreef :

RedWhiteArmy schreef : Only bij MVV met hun kut veiligheidsmensen.


Begrijp je wel dat de lokale driehoek niets met de 'veiligheidsmensen' van MVV te maken heeft?
Voor de duidelijkheid, de driehoek bestaat uit de burgemeester, de (hoofd)officier van justitie, de lokale politiechef en zo nodig de korpschef.

Die bepalen de toegangsregels m.b.t. de woonplaats in je ID bewijs.


De irritatie zit dus veural d'r in tot väöl supporters -iech ouch jao- 't geveul bekrup tot M.V.V. ziech noe neet bepaold de meujte nùmp um ziech sterk te make veur de supporters. G'r wèt wel, supporters, dat zien die lui boe M.V.V. 't aon te daanke heet tot nog bestoon....
De volgende gebruiker (s) zei dank u Belurani

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.390 seconden