Re:Waarom speelt MVV al 20 jaar in de eerste divisie?

04 aug 2020 09:14
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 758
Meer
Onderwerp Auteur
Re:Waarom speelt MVV al 20 jaar in de eerste divisie? #1
In een interview met Foxsports vroeg trainer Darije Kalezic zich af hoe het kon dat een club als MVV al 20 jaar in de eerste divisie voetbalt, terwijl een heleboel andere en kleinere clubs het in die tijd wel is gelukt te promoveren. Hij wilde dat gaan onderzoeken. Wellicht kunnen wij als supporters hem helpen door daarop onze visie te geven. Vandaar dat ik deze topic open.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 aug 2020 09:19
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1852
Meer
Re:Waarom speelt MVV al 20 jaar in de eerste divisie? #2
@Frank
dan begin maar eens met je eigen visie !

het podium is voor jou ;-)
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 aug 2020 10:13
Brncic
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 693
Meer
Re:Waarom speelt MVV al 20 jaar in de eerste divisie? #3
Die analyse is niet eenvoudig te maken, omdat er volgens mij geen eenduidige oorzaak is, anders dan: gebrek aan financiële middelen en soms een beetje geluk.

De historie.
we terug gaan naar de degradatie in 2000 hebben we daarna twee/drie magere jaren gekend met zwakke selecties die te lang voortborduurden op oudere en duurdere spelers (Vd Weert, Mutsaers) en met talenten die toch niet zo talentvol bleken (Wijngaarde, Ysebaert, Van der Elst, Van Dooren, Van Staveren enz). Gevolg: financiële problemen en een last-minute redding door Melchior cs. Daarna onder Van Deinsen en Delahaye een samengeraapte groep met zeer jonge en onbekende spelers. Onder Jonker enige stappen voorwaarts maar ook veel mislukte aanwinsten (Peppinck, Supusepa, Van Ommeren, Ouhsaine, Aelbrecht) en uiteindelijk geen resultaat. Bestuurlijk was er toen enige rust met Goumans en Jongen aan het roer, al duurde die stabiliteit niet lang. Koolhof heeft geen echte kans gehad en onder Maaskant is gegokt met dure spelers en helaas in de nacompetitie verloren. Capa is niet meer dan één zin waard en toen waren er weer financiële problemen. Onder Rinkens cs zeer rustig opgebouwd met toch positieve sportieve resultaten onder Trost, met een in mijn ogen nog altijd nakend kampioenschap tot het faillissement van ik meen Veendam. Ruys was wederom een miskleun, en door opnieuw een tekort moest Elsen aan de slag met beperkte middelen. Toch aardige resultaten, met als hoogtepunt (en tevens dieptepunt) de finale tegen Roda. Had Verheydt 20 centimeter lager gekopt, hadden we dit topic niet gehad. Usta: zie Capa. En nu dus weer opnieuw bouwen.

Kortom MVV heeft nooit echt kunnne bouwen. Of er waren financiële problemen/bestuurlijke onrust, of er was een minder seizoen met een miskleun qua trainer of qua selectie en we werden weer ver terug geworpen. Prestaties zijn vaak golfbewegingen, maar bij MVV zijn de dalen heel diep, en de pieken net niet hoog genoeg.

Waar ligt dat aan?
Zoals eerder gezegd: structureel extra geld. Als er extra inkomsten waren of risico’s werden genomen waren de resultaten niet navenant, en dus was het een/twee seizoenen later weer ‘prijs’ met financiële perikelen. Dus kun je nooit gericht opbouwen, en moet je het hebben van een flinke dosis geluk bij de aanstelling van trainer en het halen van spelers. Valt dat goed in elkaar, boek je resultaat en zie je ook snel dat er meer toeschouwers zijn, en dat sponsoren eerder warm lopen. Maar loopt dat anders, rennen die heel hard weer weg.

De oplossing.
Tja, als het zo gemakkelijk was had MVV Napoleon wel zijn gang laten gaan ;-)
Duidelijk is dat er in de huidige sponsorvijver te weinig structureel geld zit. Dus moet je of de vijver uitbreiden (wat lastig is met de concurrentie in de buurt) of een andere hengel kopen op jacht naar een hele grote vis (investeerder) met als risico dat de hengel breekt. Of je probeert talenten op te leiden/binnen te halen, eventueel via een samenwerkingsverband, en deze met winst te verkopen. Maar dat businessmodel biedt tot op heden weinig soelaas. Ik denk zelf dat MVV veel meer moet doen met de merknaam ‘Maastricht’.
Een landelijke partij en/of investeerder zal niet warm lopen voor gemiddeld 3500 toeschouwers na 20 jaar eerste divisie, maar wel gekoppeld aan de merknaam Maastricht, eventueel met Universiteit en alle internationaal kennis die hier zit (Brightlands Campus enz). Dat is makkelijk gezegd, I know, maar op dit moment doet MVV in mijn ogen te weinig met de stad. Het zal niet de heilige graal zijn, want ik ga ervan uit dat men bij MVV dit ook wel ziet. Dus is de keuze: of voortborduren op businessmodel talenten en verkopen en hopen dat het dubbeltje een keer de goede kant op valt of de deur echt open voor een investeerder, met alle mogelijke risico’s van dien.

Geen dank, Darije! ;-)
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans, Schapendonk, jovkle, Boschpoort, Medusa

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 aug 2020 10:13
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 758
Meer
Onderwerp Auteur
Re:Waarom speelt MVV al 20 jaar in de eerste divisie? #4
De vraag van Darije is niet zo eenvoudig kort te beantwoorden. Want je ziet van de ene kant een enorme bevlogenheid binnen de club. Mensen (professionals en vrijwilligers) die zich in het zweet werken en met beperkte menskracht de toko draaiende weten te houden. Het ligt niet aan de kwantiteit van de bestede energie. Het ligt volgens mij meer aan de kwaliteit daarvan.

Ik mis daadkrachtig beleid de afgelopen jaren. Uitgaande van een missie, waar iedereen bij betrokken wordt en vanuit een transparante structuur iedereen zijn steentje kan bijdragen. Het ego van diverse beleidsbepalers (en hun vriendjes) lijkt daarbij belangrijker te zijn geweest dan iedereen te verbinden om samen aan die missie te werken.

Naar mijn ervaring is deze top-down-benadering zeer prettig voor degenen die kort bij de top zitten. Inclusief een ja-knik-cultuur van het clubje rond de leidinggevenden. Het geeft echter het gevoel dat je als supporter/ vrijwilliger/ sponsor/ samenwerkingspartner met een niet te doordringen bolwerk te maken hebt. Nieuwe ideeën en initiatieven (en alles dat afwijkt van het bestaande patroon) lijken niet enthousiast verwelkomd te worden, maar vooral als bedreigend te worden ervaren. Je wordt daarin niet gewaardeerd door de leiding.

Bij MVV lijkt het motto: "Als we willen overleven, dan moeten we roeien met de riemen die we hebben". Natuurlijk ben ik blij dat onze club er nog is en de "redders van MVV" ben ik nog steeds heel dankbaar. Maar MVV zit te lang in de overlevingsstand en mist uitstraling en ambitie. Te slachtofferig "maar er is geen geld". Denk positief, wees ambitieus en betrek iedereen die daarin wil meegaan serieus erbij. Verdeel taken en durf te delegeren. Benut je potentieel.

Ik denk dat we met Noor en Kalezic iets van elan en nieuw denken en handelen binnengehaald hebben. Nieuwe visie, nieuwe cultuur. Alternatieven als mogelijkheid zien en niet als bedreigend ervaren.

Zoiets, Napoleon?
De volgende gebruiker (s) zei dank u middenstip, jovkle, Brncic, Medusa

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 aug 2020 10:37
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1852
Meer
Re:Waarom speelt MVV al 20 jaar in de eerste divisie? #5
@ Frank , het is een goed begin ! ;-)

Het 20 jaar terug kijken is heel lang ! laten we 10 jaar terug kijken of 5 jaar terug kijken, immers is in voetbal korte termijn vaak de waan van de dag.
We hebben de aansluiting verloren ondanks de aantrekkingskracht van de stad. Veel mensen zijn afgehaakt door heel veel verschillende redenen .

Om te beginnen :
We moeten van alles wat niet op het veld gebeurd en waar wij te weinig invloed op hebben een wetenschap maken , van alles !!
Dus alles behalve het voetbal moeten we het hoe en waarom weten en willen weten, onderzoeken dus

Binnen de BVO MVV Maastricht :

Commercie is wetenschap of commercie wordt wetenschap
Beleid is wetenschap of beleid wordt wetenschap
besturen is wetenschap of besturen wordt wetenschap
etc etc.

Daarom een maximale "integratie" met de UM Maastricht nodig , die moeten een onderdeel worden van onze BVO en meeschrijven aan die plannen zodat het tastbaar wordt , meetbaar, doelgericht, oplossing gericht !!


maken we geen wetenschap van bovengenoemde punten dan is het wachten dat de club verkocht wordt en dat extern geld de boel overneemt .

Dus waarom spelen we nog steeds eerste divisie , gebrek aan kennis !!! Eerst de kennis en dan komt het geld vanzelf
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 aug 2020 12:36
peeke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 456
Meer
Re:Waarom speelt MVV al 20 jaar in de eerste divisie? #6
hums je hebt ook vakkenvullers en zakkenvullers misschien is dat de reden

Groeten oet Bierum : Delfzijl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 aug 2020 12:53
Hartmans1973
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 231
Meer
Re:Waarom speelt MVV al 20 jaar in de eerste divisie? #7
Mvv 20 jaar eerste divisie:

Waar moet je beginnen..
Bestuurlijk vaak niet goed genoeg het lijkt er zelfs op dat bij mvv iedereen pas wakker wordt als het echt niet anders kan.
Ik bedoel pas als er geld tekort is schiet iedereen in de modus van we moeten de schade zo beperkt mogelijk zien te houden en als dat geregeld is gaan we weer achterover leunen en wachten dat het geld vanzelf komt!

Dan op technisch gebied we weten allemaal dat er geen geld is en toch halen we iedere keer opnieuw kneuzen binnen met dat beetje geld.
Je kunt niet degraderen haal gewoon 5 leuke spelers in de as keeper 2 centrale verdedigers middenvelder en spits de rest gewoon jeugdspelers daar ga je in investeren en dat gaat geld opleveren in de toekomst dit had al veel eerder moeten gebeuren.
Zeker komend jaar als je 5 keer mag wisselen!
En dan zullen er vast wel eens een paar door de mand vallen maar dat gebeurd nu ook met spelers die duurder zijn van buiten af.

Dus conclusie op het bestuur na wat gesaneerd heeft dat hebben ze goed gedaan is er op bestuurlijk niveau nooit enige kennis geweest om een voetbalclub de runnen.

Op technisch gebied zeker voor mvv begrippen soms een leuke speler maar veel te weinig. Gebrek aan geld ja dat kan maar waarom blijf je dan 20 jaar op dezelfde voet doorgaan het werkt niet verander dan en ga op een andere toer.

Zet veel meer in op jeugd daar zit en gaat je verdien model in zitten.

Er zijn vaak veel supporters kritisch op mvv maar ligt dat aan de supporters of de onduidelijkheid bij mvv en dan bedoel ik...

Geen goed plan!
Commercieel gezien niet goed genoeg !
Communicatie vaak gewoon niet goed!

De wil is er wel maar kom eens met een plan waar niemand omheen kan waar iedereen in mee wil.

Er is een goede zet gemaakt met de nieuwe trainer top.

De nieuwe directeur onzichtbaar tot nu toe we zullen zien.

Als ik de club bekijk met ogen van buitenaf dan zie ik maar 1 ding een club met prof licentie wat amateuristisch bestuurd is.

Er moet van bestuur uit een goed doordacht plan zijn “komen” dat moet de rode draad zijn voor de toekomst waar iedereen aan moet meewerken.

Vraag een Louis van gaal de club door te lichten en een plan te schrijven en volg dat plan ook.
Dat is iemand met veel kennis dit kost misschien wat maar dat betaald zich ook weer terug.

Ik hoop dat ik ooit nog mag meemaken dat mvv in de eredivisie speelt en dan bedoel ik niet onderin maar minimaal middenmoot.

Kom op mvv!

Maastricht alleen al uit de naam zou je veel meer moeten kunnen halen met een goede marketing.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 aug 2020 13:02
webmastersfm
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 537
Meer
Re:Waarom speelt MVV al 20 jaar in de eerste divisie? #8
Ik ben zelf nauw betrokken bij de From Father To Son actie. Op het gebied van sponsor faciliteiten komt mvv gewoon te kort tov moderne voetbalbedrijven. Sponsor niveaus kent MVV niet. Alles zit bij elkaar. Maar wat voor mij een eyeopener is. Er is genoeg geld in Maastricht. Weliswaar heeft onze actie niet de meest kapitaalkrachtige sponsors binnengehaald. En gaat het relatief om kleine bedragen van 129 tot ca 800€. Maar het is gewoon van de gekke dan MVV ca 220 sponsors heeft en wij ongeveer 70 bedrijven laten committeren aan onze actie waarvan een groot gedeelte nooit iets met MVV heeft gedaan. De buitendienst van MVV moet versterkt worden en er moet de boer worden opgegaan. Doen wij ook, nee de bedragen zijn niet spectaculair. Maar vele kleintjes maken ook een grote en met ca 5500 KvK inschrijvingen (relatief veel tov nl of Limburgs gemiddelde) ligt het geld op straat. 500 tot 1000€ sponsoren verteren ook een heel seizoen. Waardoor hun bedrag gauw verdubbeld .

Ik denk dat je relatief goedkoop bepaalde vakken kunt omturnen tot sponsor vakken. Zet desnoods een noodtent op het parkeerterrein voor de office waar kleine sponsors lekker kunnen keuvelen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, Maosbrögk, Strucht

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 aug 2020 13:11
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1345
Meer
Re:Waarom speelt MVV al 20 jaar in de eerste divisie? #9

webmastersfm schreef :
Ik denk dat je relatief goedkoop bepaalde vakken kunt omturnen tot sponsor vakken. Zet desnoods een noodtent op het parkeerterrein voor de office waar kleine sponsors lekker kunnen keuvelen.


Bij o.a. De Graafschap en RKC wèrk dit prima. Dit zien ouch clubs die 't veur e groet deil mote höbbe vaan lokale sponsore.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 aug 2020 13:19 04 aug 2020 13:23 door Strucht.
Strucht
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 236
Meer
Re:Waarom speelt MVV al 20 jaar in de eerste divisie? #10

webmastersfm schreef : Ik ben zelf nauw betrokken bij de From Father To Son actie. Op het gebied van sponsor faciliteiten komt mvv gewoon te kort tov moderne voetbalbedrijven. Sponsor niveaus kent MVV niet. Alles zit bij elkaar. Maar wat voor mij een eyeopener is. Er is genoeg geld in Maastricht. Weliswaar heeft onze actie niet de meest kapitaalkrachtige sponsors binnengehaald. En gaat het relatief om kleine bedragen van 129 tot ca 800€. Maar het is gewoon van de gekke dan MVV ca 220 sponsors heeft en wij ongeveer 70 bedrijven laten committeren aan onze actie waarvan een groot gedeelte nooit iets met MVV heeft gedaan. De buitendienst van MVV moet versterkt worden en er moet de boer worden opgegaan. Doen wij ook, nee de bedragen zijn niet spectaculair. Maar vele kleintjes maken ook een grote en met ca 5500 KvK inschrijvingen (relatief veel tov nl of Limburgs gemiddelde) ligt het geld op straat. 500 tot 1000€ sponsoren verteren ook een heel seizoen. Waardoor hun bedrag gauw verdubbeld .

Ik denk dat je relatief goedkoop bepaalde vakken kunt omturnen tot sponsor vakken. Zet desnoods een noodtent op het parkeerterrein voor de office waar kleine sponsors lekker kunnen keuvelen.


Zelf ook een aantal keer met MVV gesproken om te sponsorren in deze 500/1000 EUR range maar behalve met een bordje kwamen ze niet pro-actief met andere leuke acties. Denk dat je redelijk makkelijk een ruimte met 100/200 man krijgt gevuld voor dit level sponsoren, maar de mankracht zal natuurlijk het grootste issue zijn. Veel kleinere bedrijven ( en ook grotere) hebben budgets voor maatschapelijke acties (niet zozeer business of voetbal gerelateerd), dus chapeau voor jullie actie!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjarelke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 aug 2020 15:14
krampioen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 476
Meer
Re:Waarom speelt MVV al 20 jaar in de eerste divisie? #11
Ik heb respect voor Napoleon dat hij zijn nek heeft uitgestoken om iets positiefs te bereiken. Hij heeft verwachtingen gewekt die hij uiteindelijk niet heeft kunnen waarmaken. Het heeft te maken met zijn dictatoriale manier van handelen en denken en zijn gebrek aan diplomatie.
Niettemin, hij is een van de grootste fans van MVV en dat er nu mensen zijn die uit teleurstelling tegen hem ageren vind ik onterecht.
Napoleon, ik heb er respect voor wat je geprobeerd hebt, je hebt in elk geval een forse discussie op gang gebracht. Bedankt daarvoor.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans, middenstip, johan, jovkle, De Zwarte Vogel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 aug 2020 15:59
Tonie
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 3
Meer
Re:Waarom speelt MVV al 20 jaar in de eerste divisie? #12
Wat ik via via gehoord heb is dat het bestuur (onder Rinkens) ook niet echt stond te trappelen om te promoveren. Als dat zou gebeuren moest er veel worden geïnvesteerd in de accommodatie. Het geld was er niet om deze eredivisie waardig te maken.

Daarom vond ik het heel raar dat MVV het in het tweede jaar met Trost zo heeft weggegeven. Ergens stinkt het gewoon in mijn beleving.

De echte wil om er iets van te maken ontbreekt mijn inziens in het netwerk van MVV, de afgelopen jaren. Daarom juich ik het aantrekken van mensen van ‘buiten’ van harte toe.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 aug 2020 16:17
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 885
Meer
Re:Waarom speelt MVV al 20 jaar in de eerste divisie? #13
Waarom na 20 jaar nog altijd eerste divisie?

* In Maastricht is geen topsportklimaat:
we bouwen een nieuwe sporthal en een nieuw zwembad dusdanig, dat het niet geschikt is voor topsport. We hebben wel een soort criterium, maar het bier is belangrijker dan de deelnemers. Zo gaat het ook met het voetbal. Er zijn te weinig mensen die er écht iets van willen maken. Dat biertje blijkt voor sommigen toch belangrijker dan de 3 punten. Met name vanuit de Gemeente Maastricht wordt alles wat met topsport te maken heeft, de nek omgedraaid. Ook als je hun houding ziet tov ons stadion (eigendom gemeente)....

* "ut kump wel goot"-mentaliteit:
te vaak hebben we deze mentaliteit getoond. Is het vandaag niet, dan is het morgen wel, of anders overmorgen. Het komt niet vanzelf goed!

* Bestuurlijk: ons kent ons / hand boven het hoofd houden:
op bestuurlijk niveau zocht men altijd naar kandidaten uit de eigen vriendenkring. Je moet op zoek naar de beste kandidaat, niet naar de beste vriend! Wees eens hard en eerlijk naar elkaar toe. Stel doelen, targets en reken elkaar daarop af. En kijk eens buiten het selecte, Maastrichtse, groepje.

* geen geld:
structureel komen we geld tekort. Het is schrijnend te horen dat Almere meer geld in haar jeugdopleiding kan steken, dan wij in het eerste elftal. Geldgebrek speelt al jaaaaaren een rol. Oorzaken zijn divers: we kunnen sponsoren helemaal niets bieden. In de sponsorruimte is de kans groter dat je een kind of een bejaarde tegenkomt, dan een directeur van een groot bedrijf. We moeten het doen met MKB. De grote jongens zijn of niet meer in Maastrichtse handen (en zien daarom niets meer in het sponsoren van de club) of haken af omdat MVV jaren een bodemloze put bleek te zijn. De grootste werkgevers in Maastricht zijn MUMC en UM. Die kunnen je helpen natuurlijk, maar geen geld geven. We missen ook een goed plan om een sponsor warm te maken voor onze club.
Het ene 5-jarenplan zit nog niet in jaar 2 of wordt alweer opgevolgd door het volgende 5-jarenplan...

* geen doorstroming vanuit de jeugd (geen 2e elftal) --> jeugdteams spelen tegen amateurs:
ondanks dat er nu een paar jeugdspelers bij het 1e elftal zitten, is de jeugdopleiding ondermaats. We spelen geregeld tegen amateurteams uit de regio. Wat is de waarde van onze jeugdopleiding nog tov een Scharn of Jekerdal?
Gelukkig hebben we nu weer een soort 2e elftal. De kloof tussen het 1e en de jeugd was jaren veel te groot: je moest er meteen staan, of je rotte langzaam weg op de bank/tribune zonder speelminuten.

* spelers komen transfervrij en verlaten de club transfervrij:
op een paar uitzonderingen na, verdienen we niks met transfers. Spelers komen transfervrij en vertrekken transfervrij. Meestal na een jaar of na 2 jaar. Er komt zelden wat binnen qua transferinkomsten.

* MVV is geen professionele organisatie:
te vaak moeten we nog zeggen "typisch MVV". Poortjes die maanden niet werken, slechte of geen communicatie, een app die niet werkt, een scorebord dat maanden defect was, etc etc. Respect voor de medewerkers die 124304 functies tegelijk moeten uitvoeren, maar dat gaat ook ten kosten van de kwaliteit.

* Faciliteiten:
de faciliteiten zijn al jarenlang toe aan een serieuze update. Gemeente investeert niet in stadion (het is echt belachelijk dat we nog niet eens Stadion de Geusselt op het stadion mogen zetten). Oude WC's, slecht geluid, slechte businessclub-faciliteiten, etc etc etc.

En af en toe hebben we een meevaller. Zo nu en dan schrijven we zwarte cijfers. Maar we vallen lijkt het altijd harder dan dat we groeien.
Alles lijkt een vicieuze cirkel. Daar moeten we uit, maar hoe...
Voor nu ben ik blij met het aantrekken van een AD en trainer buiten het bekende wereldje. Vind ik het fijn dat we naar spelers kijken buiten de Euregio. Vind ik alle initiatieven van Veer zien MVV en Angel-Side fantastisch. Maar het moet altijd vanuit de fans komen....
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans, Lassie80, jovkle, Sjarelke, Medusa

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 aug 2020 16:21
pieter
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 34
Meer
Re:Waarom speelt MVV al 20 jaar in de eerste divisie? #14
ben je de punten aftrek vergeten 9 punten kwijt .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 aug 2020 16:39
middenstip
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 556
Meer
Re:Waarom speelt MVV al 20 jaar in de eerste divisie? #15
Het seizoen dat Mvv kampioen kon worden heeft Trost, de opdracht van Rinkens (het bestuur) gekregen dat hij niet mocht promoveren. Dit gebeurde op een ochtend training. Rinkens stapte onder de training naar Trost, waar hij dit mededeelde, vervolgens laste Trost de training af en liep boos na binnen, dit heb ik zelf gezien en naderhand gehoord.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.259 seconden