Re:Waarom speelt MVV al 20 jaar in de eerste divisie?

05 aug 2020 13:11
Komopdieroeie
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 267
Meer
Re:Waarom speelt MVV al 20 jaar in de eerste divisie? #31

webmastersfm schreef : Boekhouders promoveren niet. MVV zou gewoon eens niet de huur moeten overmaken en daar een leuke spits van betalen. Werkt prima in Kerkrade.


Eens, alleen zal de gemeente Maastricht minder vergevingsgezindheid/behulpzaam zijn dan die van onze Oosterburen. Of Noor moet in die korte periode al wonderen hebben verricht wat betreft de relatie tussen gemeente en club. Tevens moet je je ook wel afvragen of je die kant überhaupt op wil als club. Ik zeg niet dat ik liever het braafste jongetje van de klas blijf, maar wellicht zijn er creatievere manieren om (enigszins verantwoord) risico's te nemen. Dat laat ik over aan diegenen die daar verstand van hebben, daar hoor ik zelf niet bij.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 aug 2020 13:13
Tonie
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 3
Meer
Re:Waarom speelt MVV al 20 jaar in de eerste divisie? #32
Zelf heb ik inmiddels al wat jaartjes geleden tijdens mijn studie stage gelopen bij MVV, bij de commercie. De interne organisatie maakte op mij een zeer amateuristische indruk. Er liepen veelal pensionado's rond die vrijwillig allerlei taakjes aan het doen waren (waar ik natuurlijk respect voor heb), zoals het wegbrengen van pakketjes naar sponsoren etc.
Het werk dat gedaan moest worden, kwam allemaal neer op 1 of hooguit 2 personen. Deze hadden zoveel werkdruk dat ze hun taken niet naar behoren konden doen. Het gevolg was dat sponsoren veel klachten hadden, deze waren vaak terecht.

Toen ik laatst het proatcaffee had gekeken had ik wel de indruk dat het qua bemensing van de commerciële afdeling beter was geworden. Nog steeds heb ik echter mijn twijfels. Het is niet dat ik bijvoorbeeld Tommy Daemen zijn baan niet gun, maar ik denk de markt waarin MVV zich begeeft er ook andere type mensen nodig zijn. Een salesman moet op momenten toch ook een beetje een klootzak zijn die sponsoren koste wat kost wilt binnenhalen. Ik heb daar enigszins nog mijn twijfels over.

Als je terugkijkt naar de laatste man die het bij MVV enigszins goed heeft gedaan is dat Wesly geweest, in 96/97 . Alhoewel hij zijn tijd bij MVV als mislukt ziet. Er is toen bewezen: als je een beetje centjes hebt en goed scout naar spelers kan je al heel ver komen. Ik denk dat er echt veel meer mogelijk is met een klein beetje meer professioneel sponsor beleid. Daarom moet er vertrouwen zijn voor de toekomst.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Medusa

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 aug 2020 14:53
Karakter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 693
Meer
Re:Waarom speelt MVV al 20 jaar in de eerste divisie? #33

webmastersfm schreef : Boekhouders promoveren niet. MVV zou gewoon eens niet de huur moeten overmaken en daar een leuke spits van betalen. Werkt prima in Kerkrade.


Ik heb het idee dat dat de natte droom is van de gemeente. Dan hebben ze eindelijk een reden om de sleutel om te draaien en het terrein te verkopen voor woontorens of iets dergelijks. Dan krijgen ze - in tegenstelling tot in Kerkrade - hun leningen en giften met winst terugbetaald. Nee, dat werkt hier helaas niet zo ben ik bang. Ach, ergens maar goed ook. Ik heb de ijdele hoop op een sportieve manier nog eens te promoveren, met een goed beleid.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 aug 2020 15:01
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Re:Waarom speelt MVV al 20 jaar in de eerste divisie? #34
Nee maar met de oneerlijke concurrentie wat hier gebeurd is, kan ik wel begrijpen dat je zo gaat denken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 aug 2020 19:42 05 aug 2020 19:55 door LRB.
LRB
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 582
Meer
Re:Waarom speelt MVV al 20 jaar in de eerste divisie? #35

Frank Salemans schreef : In een interview met Foxsports vroeg trainer Darije Kalezic zich af hoe het kon dat een club als MVV al 20 jaar in de eerste divisie voetbalt, terwijl een heleboel andere en kleinere clubs het in die tijd wel is gelukt te promoveren. Hij wilde dat gaan onderzoeken. Wellicht kunnen wij als supporters hem helpen door daarop onze visie te geven. Vandaar dat ik deze topic open.


De vraag Is begrijpelijk, maar een academische vraag en van iemand die geen kennis van us MVV-ke, Mestreech en haar regio (met name het verdwijnen van de grote industrieën ) heeft.
Met alle respect voor de trainer. Dat is net zoals in zijn land met Velez en Zeljo gebeurd . VZM waor de groete sponsor de letste jaore....zeet genog.

En es die dao im Osten balle hadde gehad en Gerdsje Leers es buurgemeister op de troen dao hadde gezat, bestoonte allein mer in Zitterd en Mestreech betaold voetbal !

Wat miech es roedwitte mins aon mien prei geit, is tot dao al die jaore gein gamins heet kinne zien wat iech en get badjakkers met miech wel hubbe kinne zien en metmaake....
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 aug 2020 10:36
Dylan93
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 25
Meer
Re:Waarom speelt MVV al 20 jaar in de eerste divisie? #36
Bij een club waar spelers redelijk tegen het minimum loon voetballen kun je als voorzitter hoog en laag springen als je niet wilt promoveren. Bij MVV zouden die jongens toen (en de jongens van nu) nooit financieel iets moois opbouwen, dus je moet het op het veld laten zien om ergens anders een beter contract te krijgen. Ik geloof er niet in dat die spelers hun eigen ramen dat seizoen hebben ingeschoten, daarnaast had kampioen Cambuur 61 punten na 30 ronden (agovv en Veendam failliet), in een normaal seizoen met een duidelijke kampioens kandidaat heeft de nr. 1 n'a 30 wedstrijden in de kkd 70+ punten (NEC, Sparta, Twente).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 aug 2020 11:06
ASR
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 279
Meer
Re:Waarom speelt MVV al 20 jaar in de eerste divisie? #37
Geen financiën, geen daadkracht en vooral geen topsportklimaat in Maastricht.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjotelsplak

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 aug 2020 11:53 06 aug 2020 12:03 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Re:Waarom speelt MVV al 20 jaar in de eerste divisie? #38
Ik weet nog de woorden van Frans Körver toen MVV promoveerde in '96. Dat het nooit meer mocht gebeuren dat MVV zou degraderen. Deze club in deze stad moet in de eredivisie, en niet in de eerste divisie dabbelen. Maar ja, het gebeurde dan toch weer, en vanaf 2000 heeft MVV uiteindelijk de slag gemist. Als je tussendoor nog af en toe ere had gespeeld dan kon je financieel wat op krachten komen. Maar 20 jaar achter elkaar eerste divisie, met twee keer grote financiele problemen, inclusief een burgemeester uit Kerkrade en misstappen omtrend jeugd spelers, dan wordt het steeds en steeds moeilijker. Kortom:MVV heeft de slag gemist (zie ook Telstar), waarnaast andere clubs financieel steeds deden bijtanken en lange of korte tijd eredivisie speelden of zelfs niet degradeerden. Fc Groningen bijvoorbeeld, speelt vanaf 2000 aan één stuk door eredivisie, toen ten koste van...jawel MVV.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.302 seconden