Re:Waarom speelt MVV al 20 jaar in de eerste divisie?

04 aug 2020 16:40 04 aug 2020 16:43 door Jacques.
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3812
Meer
Re:Waarom speelt MVV al 20 jaar in de eerste divisie? #16
Ik geloof niet zo in complottheorieën. Praat eens met de juiste mensen die toen dicht op het vuur zaten over Trost. Trost was voor MVV in 2010 de juiste man op de juiste plek, maar in het seizoen waar we het nu over hadden, gedroeg Trost zich niet altijd even netjes, laat ik het zo maar zeggen. Trost framet nu al jaren de boel zo alsof het bestuur keihard gezegd heeft dat er niet gepromoveerd mocht worden. Dat is volgens mensen die ik vertrouw niet het verhaal. Trost maakt dat er van. Voelt dat als sportman wellicht ook zo. Het bestuur deed niet precies wat hij wilde, dus dan willen ze geen kampioen worden, dat is zijn uitleg. Dat is wat anders dan "er mag onder geen enkele voorwaarde gepromoveerd worden".

Voeg daar dit aan toe: MVV staat begin februari nog eerste. De twee sterspelers zijn Leroy Labylle en Danny Schreurs, voor de rest is het team degelijk maar niet speciaals. Labylle mist vervolgens vijf wedstrijden op rij wegens blessure, Schreurs zelfs de rest van het seizoen. In die eerste vijf wedstrijden na de blessures verliest MVV vier keer. Twaalf verliespunten. In dezelfde periode worden Veendam en AGOVV uit de competitie genomen. MVV verliest negen punten, uiteindelijke kampioen Cambuur maar twee. Verschil in totaal negentien verliespunten. Natuurlijk zou MVV niet alle vijf die wedstrijden gewonnen hebben met Schreurs en Labylle. Maar dat MVV toen geen kampioen werd, complottheorieën zijn leuk, maar dat was vooral pech met blessures en failissementen.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans, Lassie80, jovkle, Boschpoort, De Zwarte Vogel, Zoewiezoe, Medusa

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 aug 2020 16:47
webmastersfm
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 546
Meer
Re:Waarom speelt MVV al 20 jaar in de eerste divisie? #17
Jacques, goeie analyse. Ik meen me te herinneren dat het "complot" vooral de wereld werd ingeholpen dat rinkens had besloten de spelers premie te bevriezen of niet uit te betalen . Dit zal zeker iets met het moraal hebben gedaan en weet dat trost hier niet blij mee was. Het hele niet willen promoveren verhaal draait naar mijn herinnering aan deze premie gate. Kan me vergissen . Leek me eerder een ongelofelijke blunder en gebrek aan leiderschap van rinkens die maatschappelijk en budgettair was doorgeslagen dan een moedwillige sabotage.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 aug 2020 16:56
Sjarelke
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 151
Meer
Re:Waarom speelt MVV al 20 jaar in de eerste divisie? #18

Strucht schreef :

webmastersfm schreef : Ik ben zelf nauw betrokken bij de From Father To Son actie. Op het gebied van sponsor faciliteiten komt mvv gewoon te kort tov moderne voetbalbedrijven. Sponsor niveaus kent MVV niet. Alles zit bij elkaar. Maar wat voor mij een eyeopener is. Er is genoeg geld in Maastricht. Weliswaar heeft onze actie niet de meest kapitaalkrachtige sponsors binnengehaald. En gaat het relatief om kleine bedragen van 129 tot ca 800€. Maar het is gewoon van de gekke dan MVV ca 220 sponsors heeft en wij ongeveer 70 bedrijven laten committeren aan onze actie waarvan een groot gedeelte nooit iets met MVV heeft gedaan. De buitendienst van MVV moet versterkt worden en er moet de boer worden opgegaan. Doen wij ook, nee de bedragen zijn niet spectaculair. Maar vele kleintjes maken ook een grote en met ca 5500 KvK inschrijvingen (relatief veel tov nl of Limburgs gemiddelde) ligt het geld op straat. 500 tot 1000€ sponsoren verteren ook een heel seizoen. Waardoor hun bedrag gauw verdubbeld .

Ik denk dat je relatief goedkoop bepaalde vakken kunt omturnen tot sponsor vakken. Zet desnoods een noodtent op het parkeerterrein voor de office waar kleine sponsors lekker kunnen keuvelen.


Zelf ook een aantal keer met MVV gesproken om te sponsorren in deze 500/1000 EUR range maar behalve met een bordje kwamen ze niet pro-actief met andere leuke acties. Denk dat je redelijk makkelijk een ruimte met 100/200 man krijgt gevuld voor dit level sponsoren, maar de mankracht zal natuurlijk het grootste issue zijn. Veel kleinere bedrijven ( en ook grotere) hebben budgets voor maatschapelijke acties (niet zozeer business of voetbal gerelateerd), dus chapeau voor jullie actie!


Helemaal mee eens, ik zou met mijn bedrijfje ook best € 500 - € 1.000 willen sponsoren maar dat moet men er wel iets van maken. Interessant om verschillende soorten bedrijven (ook al zijn ze klein) te ontmoeten in een leuke sfeer. Veel kleintjes maken ook een grote. Je kunt met 200 bedrijfjes toch € 100.000-200.000 ophalen door een beetje meer interesse te tonen en het slim aan te pakken. Je moet je sponsoren in de watten leggen. En dat hoeft echt niet zoveel te kosten: nette ontvangst, sfeervolle ruimte (skybox?) een borrelhapje en bijvoorbeeld de eerste twee drankjes gratis.

Ik denk inderdaad ook dat de mankracht er gewoon niet is. Ik heb al eens vaker gezegd: op de HealthCampus zijn veel bedrijven/bedrijfjes actief en er werken duizenden mensen in de (bio)medische sector. Een ideale combinatie met topsport. Het zou mooi zijn als MVV daar begint met 'mini-sponsoren' werven. Maar ze mogen ook hier beginnen of in andere bedrijfsverzamelkantoren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 aug 2020 17:16
Tonie
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 3
Meer
Re:Waarom speelt MVV al 20 jaar in de eerste divisie? #19
Je kan deze ‘theorie’ geloven of niet. In beide gevallen kan geconcludeerd worden dat de echte wil om te promoveren er niet was!

Inmiddels zijn alle betrokkenen ook al vertrokken. Dus is dit verhaal niet meer relevant. Het illustreert wel veel over de tendens in ons netwerk door de jaren heen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 aug 2020 18:09
Mie leef Mestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 968
Meer
Re:Waarom speelt MVV al 20 jaar in de eerste divisie? #20

middenstip schreef : Het seizoen dat Mvv kampioen kon worden heeft Trost, de opdracht van Rinkens (het bestuur) gekregen dat hij niet mocht promoveren. Dit gebeurde op een ochtend training. Rinkens stapte onder de training naar Trost, waar hij dit mededeelde, vervolgens laste Trost de training af en liep boos na binnen, dit heb ik zelf gezien en naderhand gehoord.


Ja, zoiets heb ik ook gehoord. Plus de 9 punten eraf door faillissementen van AGOVV en Veendam. Geen premies. Om dat soort zelfde redenen mocht MVV in 92 ook geen Europees voetbal spelen. Het is net of het bestuur/organisatie niet wilt dat MVV promoveert. Vandaar 20 jaar eerste divisie. Je bent als club nooit klaar om te promoveren, maar je moet het wel pakken als je er staat. Je bent toch topsporter geworden om het hoogst haalbare te bereiken.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk, middenstip

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 aug 2020 19:55
Sjieske
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 90
Meer
Re:Waarom speelt MVV al 20 jaar in de eerste divisie? #21
Meerdere keren de commerciele afdeling van MVV op mijn kantoor gehad maar men is niet in staat om voor de mkb-er boete de does te denken. Als er een mkb platform komt binnen MVV ben ik daar nog altijd zeer geinteresseerd in.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 aug 2020 20:58
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 736
Meer
Re:Waarom speelt MVV al 20 jaar in de eerste divisie? #22
Als mvv toch meeleest....deuren worden hier wagenwijd opengegooid door "kleinere" potentiële sponsoren die zelfs letterlijk al met mvv gesproken hebben. Hoe incompetent ben je dan om niets te kunnen samen te stellen waar een groep kleinere sponsoren zich ook happy bij voelen. Ongelofelijk om dit te lezen. Nee, het moet blijkbaar op zgn. partnerniveau zijn. Binnen elke amateurclub heb je al diverse pakketten voor elke beurs. Zoals hier al iemand anders zei, ga de boer op. Geef desnoods provisie.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 aug 2020 09:15
HIER!!
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 242
Meer
Re:Waarom speelt MVV al 20 jaar in de eerste divisie? #23
Het is toch van de gekke.. dat de (mannen) van de angel side de ene na de andere seizoenskaart verkopen aan kleine middenstanders. En dat mvv welgeteld met één verbeterde sponsorovereenkomst komt de afgelopen maand! Van de zotte!!!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 aug 2020 10:06
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1914
Meer
Re:Waarom speelt MVV al 20 jaar in de eerste divisie? #24
De Angel-Side pakt het publicitair op social media ook veel beter en sympathieker aan met die Father to Son actie. Fotootje met de vlag, een uitleg over de actie en hoe je kunt bijdragen. Prima. Heel wat beter dan een foto waarin onze commerciële afdeling in korte broek bij een directeur van een bedrijf staat dat zijn sponsorcontract verlengt. En dan op LinkedIn een tekst plaatsen als ‘MVV bedankt zich bij...’ Wat een amateuristische aanpak.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 aug 2020 10:13
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1871
Meer
Re:Waarom speelt MVV al 20 jaar in de eerste divisie? #25
laat ik voorop stellen dat the father to son actie gewoon een hele goede laagdrempelige actie is .

Het is een feel good actie mag je gerust stellen !
Maar tevens doet het meer in mijn ogen

1) het zorgt dat nieuwe "aanplant" supporters naar de Geusselt komt omdat mensen met MVV in aanraking komen die dat normaal niet kunnen betalen
2) het zorgt voor een nieuwe inkomsten stroom, immers is het een ander soort seizoenkaart
3) het opent nieuwe deuren naar nieuwe sponsoren partners omdat de instap prijs laag is komen nieuwe zakelijk partijen ook met MVV in aanraking
4) zoals gezegd het is een feel good actie !!

Mooie pijlers om iets mee te kunnen , ik ben het met webmasterfm eens ( en we hebben het daar ook wel eens over gehad samen) dat er genoeg potentieel is
Het aantal KVK inschrijvingen biedt genoeg aanknopingspunten voor groei in het bestand, de juiste methodiek, prijsplan , aanbieding, waarde , sentiment etc noem maar op doet partners/sponsoren besluiten om in te stappen
Je ziet dat feel good gewoon heel goed werkt maar ook goed "geprijst" heel goed werkt ...
Onderzoek in de markt door UM Maastricht zou ( onderdeel ook van mijn plan) zou meer inzage geven in de wensen en de behoeftes van partners
Bedoel als iemand bereidt is om 129 euro te betalen dan zou het ook zo maar kunnen zijn dat iemand 1290 wil betalen of 12900 wil betalen . De invulling daar gaat het dan om.

Met deze actie is aangetoond dat je op een oude economie geen nieuwe bouwt om het zo te zeggen , de oude pakketten ( sponsorpakketten) zoals zo vaak door mij bepleit zijn ouderwets en dekken niet meer de lading en zorgen voor afname van het bestand ( los van Corona)
Je zult innovatief moeten zijn in je oplossingen , father to Son heeft dat aangetoond in zijn eenvoud en zijn schoonheid .... nogmaals chapeau voor dit idee , dit is voor mij een onderdeel van de route naar een duurzame manier van commercie !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 aug 2020 10:23
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1871
Meer
Re:Waarom speelt MVV al 20 jaar in de eerste divisie? #26

Boschpoort schreef : De Angel-Side pakt het publicitair op social media ook veel beter en sympathieker aan met die Father to Son actie. Fotootje met de vlag, een uitleg over de actie en hoe je kunt bijdragen. Prima. Heel wat beter dan een foto waarin onze commerciële afdeling in korte broek bij een directeur van een bedrijf staat dat zijn sponsorcontract verlengt. En dan op LinkedIn een tekst plaatsen als ‘MVV bedankt zich bij...’ Wat een amateuristische aanpak.



@boschpoort ik ben het helemaal met je eens ....( dat is al de 2de keer vandaag , genoeg denk ik zo ;-)
Waar de Angel Side wel voor moet waken is dat ze straks als ze weer fanatiek mogen zijn op de tribune ze de goodwill die ze hebben opgebouwd in maanden , actie UM, Haw Pin, Father to Son ze ook goed bewaken voor zich zelf !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 aug 2020 10:53
HIER!!
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 242
Meer
Re:Waarom speelt MVV al 20 jaar in de eerste divisie? #27
Wat ik een domme actie vindt.. laat die seizoenskaarten staan op 40% korting ipv de nu 20%. Dan gingen we naar de 2500. Nu wordt het moeilijk de 2250 te halen. Lijkt mij logisch toch?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 aug 2020 12:06
webmastersfm
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 546
Meer
Re:Waarom speelt MVV al 20 jaar in de eerste divisie? #28
Men zou bijvoorbeeld de 2 vakken (of 1) buiten het centrale sponsorvak op de hoofdtribune kunnen ombouwen. Haal om de 2 stoeltjes 1tje weg. Doe op die plaats een plaat monteren waar drank op gezet kan worden. Leg voor iedere wedstrijd een custom made kussentje (met sponsornaam) op het stoeltje. Laat 2 studenten met koffie en bier (rugtassen met drank , je ziet ze op festivals) rondlopen voor de drank verzorging tegen een vzm muntje. Bovenin de hoofdtribune zou je boven het vak een groot bord kunnen plaatsen , vrienden van MVV of Iets dergelijks. Verhoog het comfort door verwarming te plaatsen boven de sponsors. Plaats 3 a 4 grote led tv's boven de vakken waar de sponsors langskomen (bij gebrek aan groot led bord in het stadion) . Geef de mensen die onze club op de been houden Potverdikkeme wat waardering en comfort.

Relatief goedkope oplossingen maar je krijgt wel het idee dat je gewaardeerd wordt en belangrijk wordt gevonden.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk, Medusa

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 aug 2020 12:44
Mie leef Mestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 968
Meer
Re:Waarom speelt MVV al 20 jaar in de eerste divisie? #29
Wat ik ook vaker gemerkt heb is de echte drang, de echte wil vanuit het bestuur (lees de diverse voorzitters Goumans, Rinkens, Erens, Penders/Jöris) om te promoveren. Gezien het verhaal wat hier ook rond gaat over 2013 met Trost dat MVV van het bestuur niet mocht promoveren toen. Ook in 2017 toen MVV bovenin meedeed met VVV. Met een beetje meer sportieve ambities had je dat seizoen ook kampioen kunnen worden.
Waarom lukt het FC Emmen (daar zit wel iemand die geld in de club steekt), FC Dordrecht wel? Oké, geluk speelt ook een rol. Maar ze deden het wel toen ze er stonden.

In 20 jaar tijd is MVV ingehaald, of weggezakt, zoals het zelf wilt noemen naar de middenmoot van de KKD. Clubs als Emmen, Almere hebben MVV ingehaald, financieel en sportief.

Ik ben niet altijd een voorstander geweest van een investeerder of investeerders, maar om mee te kunnen draaien in de subtop van de KKD, zal er iemand met geld moeten komen. Neemt niet weg dat ik MVV momenteel wel goed bezig is met oa Kalezic als trainer, Duin, Zamouri oa.
Maar het blijft financieel aan de krappe kant.

En klaar voor de eredivisie ben je nooit. Als je de kans krijgt, moet je die ook met twee handen aanpakken.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Medusa

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 aug 2020 12:58
webmastersfm
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 546
Meer
Re:Waarom speelt MVV al 20 jaar in de eerste divisie? #30
Je kunt veel over goumans zeggen. Maar dat was de laatste voorzitter die absoluut wel wilde promoveren . Zelfs met vooruit geschoven geld. Daar stond toch een klasse team, en de geusselt was een absolute heksenketel. Bracht ons wel in de problemen, dat zeker. Maar ik denk niet dat goumans iedere morgen opstond en dacht , zo ik ga de club ruiineren. Clubs uit de eerste divisie die de laatste jaren zijn gepromoveerd namen een gok, vrijwel allemaal gingen ze met schuld de eredivisie in. Een beetje risico moet je nemen m.i. Boekhouders promoveren niet. MVV zou gewoon eens niet de huur moeten overmaken en daar een leuke spits van betalen. Werkt prima in Kerkrade.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.449 seconden