>
Ontvangen bedankjes 1691
peter ruiver schreef : Jammer dat deze groep mensen zich te vaak bezighouden met het randgebeuren
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
manmetpet schreef : @LRB,
wat is dit voor een belachelijke reactie op peter???
Ja, de eerste jaren waren de ultras een toevoeging op de sfeer in het stadion, daar gooide ik graag van voor in een collectebus, maar dit seizoen is er (om bekende redenen) bar weinig van te merken, en waar Peter denk ik op doelt is het hele verhaal van het willen halen van je recht bij MVV over de omgang met supporters.
Ja, misschien staan de ultras daar wel in hun recht maar de manier waarop dit naar buiten gebracht wordt is niet altijd even handig en komt autoritair over. Niets is groter dan MVV, ook de ultra's niet. Als je zo begaan bent met de ultras ga je toch lekker met je leren petje bij hen staan. Een toevoeging aan de AS B/C ben je ook niet echt.
MMP.
<edit> ik heb trouwens wel begrip voor het standpunt van de ultra's maar de manier waarop is niet altijd even handig....
Frank Salemans schreef : Ik vind ook dat LRB zich onnodig diskwalificerend uitlaat over Peter Ruiver. Want Peter maakt hiermee wat mij betreft gewoon een punt.
Ik heb altijd sympathie gehad voor de Ultras. Maar toen ik gisteravond weer het spandoek "stadionverboden present" zag, terwijl ze toch wisten dat de scheidsrechter hier in de laatste wedstrijd iets van gemeld had op het wedstrijdformulier, toen werd ik ook geïrriteerd. En toen daar nog het spandoek bovenop kwam over MVV dat weliswaar bovenaan staat maar zijn supporters laat verliezen, toen werd het mij wel te gortig.
De rechter doet binnenkort uitspraak over enkele stadionverboden en de KNVB heeft inmiddels enkele landelijke stadionverboden opgelegd. Daar kunnen de jongens in het veld helemaal niets aan doen. En het MVV-bestuur ook niet. Als je het er niet mee eens bent, ga dan in beroep bij de KNVB Commissie Stadionverboden of tegen de rechterlijke uitspraak.
Ik begrijp dat die spandoeken gericht zijn tegen het MVV-bestuur. Maar het verziekt voor mij de sfeer in het stadion. MVV staat bovenaan, speelt spectaculaire wedstrijden. Wat wil je nog meer? Dat MVV de supporters met stadionverboden weer toelaat: dat is allang niet meer aan MVV zelf. Wellicht had het bestuur anders kunnen omgaan met de voorlopige stadionverboden, maar dat had hoogstens drie weken soelaas gegeven.
De Ultras zijn belangrijk voor de club en ik vind i.h.a. hun sfeeracties van afgelopen seizoenen geweldig, maar ze zijn niet groter dan de club. Ik begin me er echt aan te ergeren. En met mij velen om me heen die begonnen te fluiten toen de Ultras met hun tweede spandoek kwamen. MVV is echt niet afhankelijk van de Ultras, al zou ik het toejuichen als ze weer als vanouds de jongens in rode-en-wit zouden aanmoedigen.
Frank Salemans schreef : Of ik ook zo snel met mijn reactie was, LRB? Wellicht nog sneller en vele malen uitgebreider dan hier op dit Forum. Denk je dat ik de afgelopen weken stil gezeten heb? Meestal doe ik dingen achter de schermen, die dit Forum niet bereiken. Soms is het ook in het belang van de club dat ik zaken niet op het Forum zet, begrijp je. Honderden uren besteden als vrijwilliger besteden voor mijn club. Net als diverse Ultras met passie betrokken; in dat opzicht zijn de overeenkomsten met diverse fanatieke Ultras waarschijnlijk groter dan jij wellicht denkt. Maar mijn persoonlijk of vriendenbelang zal ik nooit groter laten zijn dan het belang van de club. En daarin verschil ik van mening met menig (niet alle) Ultra. Mag ik?
Romadu schreef : Beste Frank,
ik zal hierbij een poging doen het perspectief van gisteravond in de juiste context te plaatsen. Wat er ook gebeurd, positief of negatief, de vinger zal altijd richting de enige zichtbaar aanwezige groep gewezen worden. De shit die er de afgelopen 7 jaar al is uitgesproken richting Ultras Mestreech, hebben ervoor gezorgd dat ik persoonlijk deze reacties al had voorspeld.
De actie gisteren was geen actie uit naam van Ultras Mestreech. Het was een gezamelijk initiatief van een groep supporters (waaronder ook Ultras Mestreech), die genoeg heeft van de huidige situatie en de behandeling van ons als supporters. Onze wensen, behoeftes en ideeën worden de afgelopen 2,5 jaar volledig onder de voet gelopen. De onderlinge vertrouwensband tussen supporters bestuur en lokale driehoek is een farce gebleken. Er is vanuit MVV zijde nog altijd geen handreiking gedaan om ook maar het idee te geven dat er rekening gehouden zal worden met de belangen van de gemiddelde supporter. En wat hebben deze groep supporters vervolgens besloten? We hebben nogmaals duidelijk gemaakt dat er rekening met ons gehouden moet worden.
Gisteren is dat gedaan door onaangekondigd plaats te nemen naast het uitvak. De politie had (lees: dezelfde politie die bedreigingen de wereld in helpen om een publieke opninie te creeëren jegens voetbalsupporters, dezelfde politie die onze voorzitter onder valse voorwenselen onder druk zette voorafgaand aan de bekerwedstrijd tegen NAC,die verantwoordelijk is voor de bewuste escalatie van ruim 20 minuten in Breda en die kinderlijke fouten maakte bij aftocht Den Bosch), wederom besloten had MVV met een van de zwaarste wedstrijdcatagoriën in de maag te splitsen. Ontmoedigingsbeleid voor iets dat als een avondje uit moet gelden, laat staan gastvrij tegenover de bezoekers. WIJ als supporters bepalen of de pleuris uitbreekt of niet. Dat hebben we gisteren duidelijk gemaakt. Voor onze gasten gold een algehele drooglegging, ook daar hebben wij verandering in gebracht.
En zo zie je maar hoe de vork binnen de supportersscene werkelijk in de steel zit. De lokale driehoek heeft totaal geen realiteitsbesef, ze weten echt niet wat er speelt. Zo is gisteren aangetoond. En zolang dit soort waanzinnigen het beleid kunnen blijven bepalen, staat MVV bovenaan, maar verliezen de supporters.
Het MVV bestuur zal volgens velen van jullie achter de schermen zich hevig verzetten tegen alle maatregelen, maar die illusie heb ik allang niet meer. De situatie "Breda" heeft mij geleerd hoe ondergeschikt MVV is aan deze lokale driehoek & hoever ze gaat "in het belang van een goede verstandhouding". En dat neem ik ze kwalijk!