Ultras Mestreech

29 nov 2012 11:43
Mestreech85
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 48
Meer
Ultras Mestreech #61
:applaus: ik doe in ieder geval mee
laten we dit inderdaad met zijn allen doen :thumbsup:
laat die grootse sfeer van toen terugkeren
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 nov 2012 13:41
Aswin
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 521
Meer
Ultras Mestreech #62

RiseOfTheSouth schreef : Die sfeer krijg je waarschijnlijk nooit meer terug, hier waren het niet alleen de ultras die alles aan de gang moeste krijgen hier waren wij een eenheid he hele stadion samen toen stond nog iedereen op als staank op en zing veur mvv werd in gezet en toen ston de hele angelside te springen op ut lied en wie niet springt is een mof nu zijn het er 50.. Vind het heel jammer hoop dat het gevoel terug komt maar dan zulle we het tgh allemaal samen moeten doen!


Die sfeer kun je wel terug krijgen, alleen moet er aan een aantal voorwaarden worden voldaan:

- Je zult er voor moeten zorgen dat de sfeermakers (nu nog losse groepen) 1 geheel zijn;
- De afstanden zijn op dit moment schijnbaar te groot om de sfeer over te laten staan op het stadion;
- Je zult er dus voor moeten zorgen dat deze groepen bij elkaar in de buurt zitten;
- Zonder dat er tussen de groepen "gewone" supporters zitten;
- Er zal 1 leider (de Capo) moeten opstaan die door alle sfeergroepen gesteund wordt;
- Eventueel kan er per sfeergroep een leider worden aangesteld die "sturing" geeft en "opdrachten" doorgeeft aan het grotere geheel;
- MVV zal zich bewust moeten worden dat een sfeerloos stadion een sfeerloze wedstrijd zal opleveren en dat de 12de man wel degelijk voor een omslag in een wedstrijd kan zorgen (zie Eindhoven uit)
- De sfeergroepen zullen in gezamenlijk overleg (zover dat nu al niet gebeurd) moeten bepalen wat er in en rondom het stadion aan sfeeracties opgezet worden
- Hierdoor kan er 1 budget worden gecreëerd, bij voorkeur gesteund/gevuld door MVV.
- Het gehele stadion, en niet alleen de sfeergroepen, zal zich moeten beseffen dat we met z'n ALLEN MVV beter kunnen laten spelen (!!)
- En het allerbelangrijkste: NIETS, maar dan ook NIETS is groter dan MVV. En dat zal in alle geledingen van de MVV FAMILIE moeten doordringen.

Ik ben me er trouwens bewust van dat het bovenstaande geen hogeschoolkunde is en dat het te kort door de bocht is.

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Geen donateur, maar toch willen bijdragen?
www.veerzienmvv.nl/doneer/
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 nov 2012 14:20
Jean
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 209
Meer
Ultras Mestreech #63
Ik zie geen een reden waarom mensen die nu blijven zitten en voor zich uit staren, plotseling wel uit volle borst meezingen/springen door een van deze voorwaarden. Voorwaarden stellen om sfeer te forceren :thumbsdown:
Niet persoonlijk bedoeld!

De afbraak van de sfeer is al jaren bezig alleen worden de ogen van de massa pas geopend wanneer het te laat is..
Dus slik maar alles van het bestuur, zeik maar op de enige groep supporters die hier wat aan probeert te doen, blijf vooral om je heen kijken en niet naar jezelf, dan is het tegen de tijd dat de resultaten achter blijven al helemaal een stille bedoeling.

Schei uit met keke en schudt me nog eent in!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 nov 2012 14:27 29 nov 2012 14:29 door Sjraveleer.
Sjraveleer
Bezoeker
Bezoeker
Ultras Mestreech #64
Soms krijg ik het gevoel dat sommige mensen stiekem hopen dat de resultaten minder worden?

Nou mochten deze mensen in het stadion zitten....zal dit niet ten goede komen van de sfeer.

Of heb ik het mis?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 nov 2012 14:31
Aswin
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 521
Meer
Ultras Mestreech #65

Jean schreef : Ik zie geen een reden waarom mensen die nu blijven zitten en voor zich uit staren, plotseling wel uit volle borst meezingen/springen door een van deze voorwaarden. Voorwaarden stellen om sfeer te forceren :thumbsdown:
Niet persoonlijk bedoeld!

De afbraak van de sfeer is al jaren bezig alleen worden de ogen van de massa pas geopend wanneer het te laat is..
Dus slik maar alles van het bestuur, zeik maar op de enige groep supporters die hier wat aan probeert te doen, blijf vooral om je heen kijken en niet naar jezelf, dan is het tegen de tijd dat de resultaten achter blijven al helemaal een stille bedoeling.


Dan heb je mijn bijdrage verkeerd begrepen Jean. Het gaat er niet om om sfeer te forceren want dat werkt niet. Daarom schreef ik ook de sfeergroepen.

Verder ga ik er gemakshalve vanuit dat je mijn bijdrage over dit onderwerp niet als zeiken betiteld?

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Geen donateur, maar toch willen bijdragen?
www.veerzienmvv.nl/doneer/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 nov 2012 14:37
Jean
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 209
Meer
Ultras Mestreech #66
Nee zeker niet, ik begrijp dat jij dit met de beste bedoelingen hebt geschreven maar ik denk dat als het spontane eraf is dat je zo'n sfeer als bij AZ/Heerenveen krijgt. Voor zover je dit sfeer wil noemen.

Schei uit met keke en schudt me nog eent in!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 nov 2012 15:03
Aswin
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 521
Meer
Ultras Mestreech #67

Jean schreef : Nee zeker niet, ik begrijp dat jij dit met de beste bedoelingen hebt geschreven maar ik denk dat als het spontane eraf is dat je zo'n sfeer als bij AZ/Heerenveen krijgt. Voor zover je dit sfeer wil noemen.


Ik ben het met je eens dat we niet naar AZ/Heerenveen toewillen. Klapperhandjes en dat soort onzin.
Maar net zoals bij AZ als bij Heerenveen zijn er bij MVV groepen fanatieke supporters (en daaraan gelieerde welwillende supporters) die sfeer maken.
Daarom ook mijn opmerking, breng deze groepen samen op 1 tribune (Angelside of Noord) en bouw op die tribune een feestje. Als dan de rest van het publiek meegaat, dan is het meegenomen. Is dat niet zo, dan heb je in elk geval op 1 tribune een prettige wedstrijd ervaren?

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Geen donateur, maar toch willen bijdragen?
www.veerzienmvv.nl/doneer/
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 nov 2012 15:21 29 nov 2012 15:23 door Jean.
Jean
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 209
Meer
Ultras Mestreech #68
Aswin dat klopt wat je zegt, als er eenmaal ergens een vuurtje ontstaat zal de vlam snel over slaan.
Maar zo makkelijk zal het helaas niet gaan. Het lijkt alsof fanatiek supporteren de laatste tijd eerder als negatief dan positief word gezien door een groter deel van het publiek. ( en door een nog groter publiek dat nooit in een voetbalstadion komt.)
Dat komt denk ik door de algehele beeldvorming in de media. Die op hun beurt weer gevoed worden door situaties/incidenten die we aan de lokale driehoek te danken hebben. En die driehoek gaat weer uit van berichten in de media. Zo blijf je in een negatieve tendens zitten.
En wie kan die doorbreken? Wij niet, het bestuur wel. Kies de kant van de supporters en niet de kant van de lokale driehoek die de jacht op de MVV supporters geopend heeft.

Schei uit met keke en schudt me nog eent in!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 nov 2012 17:00
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
Onderwerp Auteur
Ultras Mestreech #69
Jullie moeten het niet zo zwart -wit zien en in het (nabije) verleden blijven hangen als een stel oude -beep-.
Tuurlijk was er enkele jaren geleden een enorme mooie en positieve aanwezigheid,
maar een teruggang is inherent aan het supporterswezen...

Dat is een golf beweging die normaal is en zie je al vanaf de jaren 70 tot nu toe; een op en neer gaan van.
Mensen komen en gaan binnen de basiskern of "vaste" groep sfeermakers!
Dat heeft zijn invloed op de mensen die erom heen staan en door hen meegesleept worden.
( al of niet bij afwezigheid van juist die kern).
Totdat er weer een nieuwe generatie komt en het weer oppakt! Niks aan de hand en niet om treuren :thumbsup:

Blijft het feit dat ondanks alles, vak F en vak A op de Angelside tribune toch goed bezig zijn en het gewoon wat tijd nodig heeft voordat er weer iets moois groeit.
Men ( de Geusselt) is in het algemeen wat afwachtend en wantrouwend, ondanks de prachtige resultaten,
maar ik zie (mede door trepke B) dat dit steeds meer ook naar de Boschpoort ( vak A en B) overslaat.

Dus gewoon verderdoen en niet kletsen. Daarnaast beleeft ieder voetbal op z'n eigen manier en moeten we dit accepteren en respecteren. ;)

Als ik vorige week de betrokkenheid zie van dat prachtig oude meneertje ( schat hem op 70 - 80 jaar ) op de hoofdtribune (naast twee bekende forum en chat "badjakkers") dan is dat prachtig, een en al passie !
Ook Opadiehard die met z'n maten naar trepke B is verhuist en als vanouds met Aajt Wief samen zo fanatiek de hele tijd bezig is alsof ik me terug bevind in het jaar 1974 !

We shall not be moved ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 nov 2012 10:26
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 907
Meer
Ultras Mestreech #70
Voor die negatieve tendens te doorbreken heb je het bestuur niet nodig. Dat doe je gewoon samen als supporters. Tip gratuit. Men organiseert een gezellig samenzijn met een hapje en een petit drenkske of te wel une soirée boulettes . Eerste vereiste is om zoveel mogelijk supporters op een lijn te krijgen. Belangrijk hierbij is dat alle groeperingen met respect eens luisteren naar elkaar en iedereen doordrongen wordt van het feit dat support aan het team voor alles gaat. Er is niemand groter dan de club. Het verleden is iets dat voorbij is. Ik realiseer me terdege dat er mensen zijn die door de afgelopen gebeurtenissen andere gevoelens hebben maar ik ben ervan overtuigd dat na verloop van tijd een groot deel van deze mensen weer kunnen aansluiten. Zie het als een familie waar ook vaker spanningen zijn maar uiteindelijk het conflict zich oplost door de sterke band met elkaar.

Tous ensemble.


Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, les rouges blancs, Boer458, peter ruiver

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.302 seconden