Ultras Mestreech

24 nov 2012 22:18
peter ruiver
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 427
Meer
Ultras Mestreech #31

Romadu schreef : Beste Frank,

ik zal hierbij een poging doen het perspectief van gisteravond in de juiste context te plaatsen. Wat er ook gebeurd, positief of negatief, de vinger zal altijd richting de enige zichtbaar aanwezige groep gewezen worden. De shit die er de afgelopen 7 jaar al is uitgesproken richting Ultras Mestreech, hebben ervoor gezorgd dat ik persoonlijk deze reacties al had voorspeld.

De actie gisteren was geen actie uit naam van Ultras Mestreech. Het was een gezamelijk initiatief van een groep supporters (waaronder ook Ultras Mestreech), die genoeg heeft van de huidige situatie en de behandeling van ons als supporters. Onze wensen, behoeftes en ideeën worden de afgelopen 2,5 jaar volledig onder de voet gelopen. De onderlinge vertrouwensband tussen supporters bestuur en lokale driehoek is een farce gebleken. Er is vanuit MVV zijde nog altijd geen handreiking gedaan om ook maar het idee te geven dat er rekening gehouden zal worden met de belangen van de gemiddelde supporter. En wat hebben deze groep supporters vervolgens besloten? We hebben nogmaals duidelijk gemaakt dat er rekening met ons gehouden moet worden.

Gisteren is dat gedaan door onaangekondigd plaats te nemen naast het uitvak. De politie had (lees: dezelfde politie die bedreigingen de wereld in helpen om een publieke opninie te creeëren jegens voetbalsupporters, dezelfde politie die onze voorzitter onder valse voorwenselen onder druk zette voorafgaand aan de bekerwedstrijd tegen NAC,die verantwoordelijk is voor de bewuste escalatie van ruim 20 minuten in Breda en die kinderlijke fouten maakte bij aftocht Den Bosch), wederom besloten had MVV met een van de zwaarste wedstrijdcatagoriën in de maag te splitsen. Ontmoedigingsbeleid voor iets dat als een avondje uit moet gelden, laat staan gastvrij tegenover de bezoekers. WIJ als supporters bepalen of de pleuris uitbreekt of niet. Dat hebben we gisteren duidelijk gemaakt. Voor onze gasten gold een algehele drooglegging, ook daar hebben wij verandering in gebracht.

En zo zie je maar hoe de vork binnen de supportersscene werkelijk in de steel zit. De lokale driehoek heeft totaal geen realiteitsbesef, ze weten echt niet wat er speelt. Zo is gisteren aangetoond. En zolang dit soort waanzinnigen het beleid kunnen blijven bepalen, staat MVV bovenaan, maar verliezen de supporters.

Het MVV bestuur zal volgens velen van jullie achter de schermen zich hevig verzetten tegen alle maatregelen, maar die illusie heb ik allang niet meer. De situatie "Breda" heeft mij geleerd hoe ondergeschikt MVV is aan deze lokale driehoek & hoever ze gaat "in het belang van een goede verstandhouding". En dat neem ik ze kwalijk!


Bedankt voor de duidelijke uitleg die je hier geeft.

Draan wie verkes Wullem !!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 nov 2012 15:50 25 nov 2012 15:52 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
Onderwerp Auteur
Ultras Mestreech #32
Heb nog eens met Forlaajf over bovenstaande felle discussie gesproken en hij zei "gesjrokke vaan dien reaksie, die waor wel hiel fel nao Peter."

Idd heb ik me laten verleiden door de (te) vele aanvallen op de jongens die toch al jaren iets moois en prachtigs neerzetten, ze te verdedigen. Niet dat ze me nodig hebben, verre van dat.
Maar het onrecht dat hun wordt aangedaan, deed m'n bloed effe koken ...
Zeker, ook ik heb gezegd dat er een plaats en tijd van en voor deze discussie is en ze onvoorwaardelijk achter onze jongens op het veld moeten staan...
Maar ik zie het spandoek als een ludieke en speelse vorm van protest en uitdagerij, zonder dat er iets kwaadaardigs achter zit.
Misschien mijn verkeerde inschatting, maar toch...kijk eens naar hetgeen op Noord plaatsvond ( de omgang met de kids en bezoeknde supporters); dat zegt toch genoeg over hoe OK die gaten zijn!

Umtot deen onnöt vaan Forlaajf :thumbsup: miech dus aon mien oer heet getrokke :
"Mer de inhaijd vaan dien reaksie snap iech ouch en dao is ouch niks mis met...Mer de inhaijd woort neet mie geleeze door eederein, doordats diech 'n paar krachterreme gebruukdes"
heb ik dus nog alles eens nagelezen, wat nagedacht en zeg dan sorry tegen MMP en Peter voor mijn felle bewoordingen !
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 nov 2012 16:11 25 nov 2012 16:11 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
Onderwerp Auteur
Ultras Mestreech #33
typefoutje, moet natuurlijk zijn : dat zegt toch genoeg over hoe OK die gasten zijn!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 nov 2012 16:13
peter ruiver
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 427
Meer
Ultras Mestreech #34
Nadat ik het bovenstaand bericht van Romadu gelezen heb, kan ik het standpunt van de Ultra's begrijpen.
Daarom hoef je in iedergeval tegen mij geen sorry te zeggen. :thumbsup:

Draan wie verkes Wullem !!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983, les rouges blancs

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 nov 2012 07:01
Schnibble for MVV
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 36
Meer
Ultras Mestreech #35
Ik begrijp niet waarom iedereen de ultras veren in de reet steekt imdat ze hebben laten zien dat ze zich goed gedragen hebben op de Noord tribune! Het zou toch ronduit belachelijk zijn geweest als ze dit niet hadden gedaan! Ik toch niet ook iemand staan aan te juichen omdat hij voor een rood licht stopt. De ultras moeten gewoon hun ding doen (wat ik overigens respecteer en dat voor verl sfeer zorgt in he stadion), maar laten we wel een beetje realistisch blijven!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 nov 2012 08:27
Anita
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 183
Meer
Ultras Mestreech #36
Nou ik geef de complimenten maar dat gaat niet om dat ze zich netjes gedragen hebben want dat doen ze altijd!!!! Het gaat erom dat politie en justitie branie maken en allerlei belachelijke maatregelen aankondigen maar hun eigen werk slecht doen. Dat is vrijdag weer bewezen. In het stadion kunnen we groepen (fan)supporters makkelijk naast elkaar komen (zou ook gewoon elke wedstrijd moeten kunnen) en de politie en justitie maken er vooraf de wedstrijd een zogenaamde wedstrijd van met extra veiligheidsmaatregelen. Ha ha ha ha. Je ziet dat ze onnodig ophef maken en hun eigen huiswerk niet doen. Super actie, super spandoek. Met woorden en daden zijn politie en justitie in hun (onder)broek te kijk gezet.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983, les rouges blancs, opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 nov 2012 12:50
Jim Cemint
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 805
Meer
Ultras Mestreech #37
Ik vond dat spandoek het zoveelste voorbeeld van iets dat ik al eens eerder heb aangehaald: PROTEST i.p.v. SUPPORT. Nu ik de uitleg van Romadu heb gelezen, begrijp ik de actie beter maar sorry... ik blijf het waardeloos vinden. Jongens, wees realistisch... vechten tegen de lokale driehoek is vechten tegen de bierkaai. Dat is triest maar wel realiteit. Ze lachen jullie gewoon uit en doen precies wat ze zelf willen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 nov 2012 13:13 26 nov 2012 13:17 door Jean.
Jean
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 209
Meer
Ultras Mestreech #38
Je vind het waardeloos dat er een groep supporters hun nek uitsteekt om op te komen voor de belangen van ELKE supporter in het stadion? (eigenlijk elke stadionbezoeker in Nederland)

Lekker egoïstisch naar mijn mening. "Mijn avondje MVV is niet meer zo leuk als eerst dus nu moeten de betreffende jongens maar hun principes opzij zetten en snel weer voor sfeer zorgen want al doe ik dit zelf niet, toch verwacht ik dit wel van een ander"
Of zie ik dit verkeerd???

Schei uit met keke en schudt me nog eent in!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Lummel, Mebwaster

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 nov 2012 13:57
Jim Cemint
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 805
Meer
Ultras Mestreech #39
Jean... Als jij mij citeert (ik zie aanhalingstekens) dan is het al bij voorbaat verkeerd als ik dat geciteerde stukje niet eens heb geschreven. Jij formuleert iets dat ik nergens zeg (en ook zo niet bedoel).

Dat de betreffende supporters hun nek uitsteken kan ik begrijpen. Ik geef alleen aan dat ik niet verwacht dat het het gewenste resultaat oplevert.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 nov 2012 18:25 26 nov 2012 18:27 door Sjraveleer.
Sjraveleer
Bezoeker
Bezoeker
Ultras Mestreech #40
Tja...meng me liever niet in deze discussie maar het gaat soms wel erg ver.

Het "standpunt" van de Ultras is mij al weken "duidelijk" en heb daar meerdere malen "respect" voor getoond.

Maar we zijn nu "tig-weken" verder en ik zie nog steeds geen "progressie" en het begint erg "saai" te worden.

Ja, er zijn fouten gemaakt ....Ja, het had beter gekund.....maar we kunnen de klok niet terugdraaien!!!!!!

Verheug me al weken op "de grote oplossing"...die hopelijk snel komt.

ONZE SPELERS VERDIENEN MEER EN DAAR STOOR IK ME GRUWELIJK AAN.

(sorry...als ik iets te veel heb gezegd...slacht me maar af)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 nov 2012 18:48
Anita
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 183
Meer
Ultras Mestreech #41
Saai? Ha ha ha het was echt een mop vrijdag.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 nov 2012 18:51
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Berichten: 2100
Meer
Ultras Mestreech #42
Op Tv was het veel duidelijker te horen de sfeer in het stadion vanaf de Noord tribune,beter als op de Angel-side bij andere wedstrijden hoe kan dat?

Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 nov 2012 18:56
Sjraveleer
Bezoeker
Bezoeker
Ultras Mestreech #43
@anita: Tja, ik had moeite met "veldmate" en de rest van het "team" ...zij vroegen voor "steun"

Sorry, maar ik kan hier niet om lachen....de spelers verdienen meer voor hun prestaties.

Nogmaals respect voor de Ultras..ze zijn onmisbaar..dat is duidelijk..maar kom met een oplossing.

GENOEG GELACHEN !!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 nov 2012 22:57
wsly
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 191
Meer
Ultras Mestreech #44

Danny1983 schreef : Op Tv was het veel duidelijker te horen de sfeer in het stadion vanaf de Noord tribune,beter als op de Angel-side bij andere wedstrijden hoe kan dat?

Akoestiek van de Noord-Tribune is veel beter dan de Angel-Side. Bij de Noord-Tribune wordt het geluid weerkaatst door de muren en het dak en dus ook ietwat versterkt, terwijl bij de Angel-Side een hoop van het geluid verloren gaat door de open ruimte en die ronde gaten in de muur. Die zijn er overigens alleen zodat mensen vanaf de overloop bij dat kantorenpand het stadion in kunnen kijken.

Maar doordat deze grote opening dus tussen tribune en kantorenpand is gaat er heel veel geluid verloren omdat het simpelweg niet weerkaatst/versterkte wordt. Oplossing hiervoor? Geen idee, misschien moet iedereen eens gaan meedoen wat op vak f erbij komt staan ipv met hun kut blackberry of iphone te spelen.
Zoals al is gezegd door snuf, die gamins op Noord zongen alle liedjes uit volle borst mee, ze kenden de tekst van ALLE liedjes... in tegenstelling tot de helft of driekwart wat op F staat.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983, sjoen-mestreech

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 nov 2012 23:32 26 nov 2012 23:33 door Sjraveleer.
Sjraveleer
Bezoeker
Bezoeker
Ultras Mestreech #45
Eindelijk goed nieuws. " de akoestiek is beter op noord". Is dit de nieuwe "stek" voor de "ultras" ?

Helaas waar ik zit , was het geluid erg "magertjes" ......DAT KAN BETER!!!

"Normaal is het geluid beter...misschien zit ik nu wel te ver af.....?"

Maar Veldmate stond toch dichterbij...en die wilde ook meer "actie" zien?

"Voor de "smartphone-sekte" kunnen we misschien een paar "apps" verzinnen...met de teksten van ALLE liedjes"?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.415 seconden