Merchandise

10 sept 2021 17:53
Strucht
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 236
Meer
Merchandise #151

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 sept 2021 19:36 10 sept 2021 19:47 door MVV86.
MVV86
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 36
Meer
Merchandise #152
Dit is inderdaad een zeer goede deal!

Wat ik vernomen heb, komt er een winkel in Maastricht centrum van voetbalshop.nl met daarin een eigen MVV corner. Een geschikt pand is nog niet gevonden. Tof dat we dan ook eindelijk in het centrum zichtbaar zijn! Stel je voor: een eigen etalage in bijvoorbeeld de Grote Staat met onze merchandise zou toch gaaf zijn?

voetbalshop is onderdeel van badge.nl en dat is wel een van de grootste e-commerce partijen op het gebied van sport/voetbalkleding. Doen ook de webshops uitbaten voor de KNVB en PSV.

Zijn blijkbaar ook shirtsponsor geworden (mouw), wat waarschijnlijk onderdeel is van deze deal. Persbericht staat inmiddels ook op hun website: www.voetbalshop.nl/mvv

Ben ook benieuwd of we dan komend jaar een ander sportmerk gaan zien. Contract met Masita loopt namelijk tot einde van dit seizoen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 sept 2021 22:21 10 sept 2021 22:22 door Roed en Wit 70.
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 709
Meer
Merchandise #153
Prima deze deal als het wat oplevert. Een grotere inloopruimte bij het stadion zelf waar men allerlei mvv spullen kan bekijken zou ook een meerwaarde kunnen zijn. Eventueel in de buurt van de infobalie waar door een seizoen relatief veel mensen komen. Maar dat is met de huidige ruimtebeschikbaarheid wellicht niet mogelijk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 sept 2021 13:55
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1173
Meer
Merchandise #154
Wellicht ook met een bestaande winkel over acties praten.
Daar ben ik jaloers op de aachen nord. Een supermarkt die glazen van ze verkoopt o.a.
Kunnen ze met Brand niet 'mvv' bier maken.
Of in iedergeval een flesje met etiket van mvv.
Laatste deal van ' mvv heeft er een ster erbij' is een goeie deal al een stap vooruit weer en al helemaal als het waar is van een winkeltje openen met een mvv corner.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 sept 2021 17:24
MVV86
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 36
Meer
Merchandise #155
MVV 4 jaar met de swoosh van Nike op het shirt!

MVV Maastricht heeft samen met retailpartner Voetbalshop.nl een overeenkomst gesloten met Nike. Aan het rijtje met onder andere Parijs (Paris Saint Germain), Milaan (Inter Milan), Londen (Chelsea) en het Nederlands XI, kan nu Maastricht (MVV) toegevoegd worden.

Het populaire Amerikaanse sportmerk Nike – het grootste sportmerk ter wereld - wordt de komende vier jaar de official teamwear supplier van MVV.

Naast de officiële wedstrijdkleding zal er ook een MVV trainings- en casuallijn van Nike geïntroduceerd worden.

De onthulling van de nieuwe wedstrijdshirts vindt voor het nieuwe seizoen 2022-2023 plaats.

Algemeen directeur Erik Noor: “Ik ben blij dat zo’n topmerk de teamwear van MVV Maastricht zal gaan verzorgen. Voetbalshop.nl geloofde eerder al in ons verhaal, en heeft Nike daarin meegekregen. Dat is natuurlijk een prachtig compliment voor iedereen binnen de club.”

Voetbalshop ™ oprichter Roland Heerkens is blij met het contracteren van MVV: “We hebben grootste plannen in Limburg en daar hoort de status van MVV & Nike bij. Maastricht is een toonaangevende stad in Nederland, waar wij al langere tijd meer focus op wilden leggen, met dit partnership zetten wij daarin een grote stap.”
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, Ster_Drager, Ben Salemans, Bieske, opadiehard, jovkle, ASR, Burgundian043

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 sept 2021 17:31
Spuit11
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 4
Meer
Merchandise #156
Mooi nieuws! Eindelijk af van die imo altijd amateuristische uitziende Masita shirts!
De volgende gebruiker (s) zei dank u ASR

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 sept 2021 17:39
JulioB
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 111
Meer
Merchandise #157
Nice. Erg goed nieuws

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 sept 2021 18:21 21 sept 2021 18:23 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
Merchandise #158
Sjiek! Ut weurt nog 'ns get.

Hoe zit dit eigenlijk contract-technisch met Masita? Loopt zo' 'n contract per kalenderjaar? Weet iemand dit? Opzegtermijn?

Vier jaar is natuurlijk een hele mooie termijn, maar met dit besluit moet je er niet voor zorgen dat je over vier jaar geen shirt sponsor meer kan vinden, doordat je nu een "local" afwijst (die in een moeilijke markt zit.) .

Nike is een bedrijf die een bepaald imago nastreeft, media incidenten die een bepaalde toon raken binnen de marketing van Nike kunnen daarom dit contract vroegtijdig omzeep helpen. Hopelijk gaan de club en haar leden hier verstandig mee om.

Mooi natuurlijk dat beide partners zijn aangetrokken in een deal. Hopelijk pakt dit goed uit.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 sept 2021 21:32
De_Lange
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 503
Meer
Merchandise #159
Mooie deal, ben alleen benieuwd wat de club dit gaat opleveren.

Hopelijk niet de standaard shirts uit de reguliere Nike collectie maar wel de tricot met rood en wit.

Ernaast denk dat mvv blij mag zijn gewmet een masita de laatste jaren. Toen we afwerken van masita kon er nergens nog een shirt verkregen worden voor de supporteraar goed zal in ieder geval al 50 euro extra sparen voor het nieuwe wedstrijd shirt want dat is de minimale meerprijs van een shirt met de woosh

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 sept 2021 22:48
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 527
Meer
Merchandise #160

De_Lange schreef : (…) zal in ieder geval al 50 euro extra sparen voor het nieuwe wedstrijd shirt want dat is de minimale meerprijs van een shirt met de woosh


Of dat zo is weet ik niet. Ter vergelijking: shirts van FC Eindhoven (ook van Nike) kosten momenteel vijf euro meer dan een MVV shirt.

Deze deal verrast mij wel. Nike is natuurlijk een grote speler in de sportkleding. Een merk met mondiale uitstraling en sponsorcontracten met de beste sporters ter wereld. Als een fractie daarvan afstraalt op MVV ben je spekkoper. Met alle respect voor de lokale/regionale component van Masita, maar dit lijkt me een stap vooruit.

Dan nog even over de merchandise in zijn algemeen. Ik begrijp dat de samenwerking met Voetbalshop.nl MVV onder meer een fysiek verkooppunt in de stad moet opleveren. Dat is natuurlijk top. Merchandise moet zo makkelijk mogelijk verkrijgbaar zijn. Het levert geld op en het is goed voor de uitstraling van je club als mensen er mee rondlopen.
Het aanbod is trouwens vrij standaard. Ten minste als ik kijk wat Voetbalshop.nl aanbiedt aan merchandise van bijvoorbeeld Cambuur. Maar ook daar gaan we er volgens mij op vooruit.
Overigens denk ik dat MVV nog meer uit merchandise zou kunnen halen. Wellicht liggen de prioriteiten ergens anders (niet gek voor een kleine club), maar met wat creativiteit kun je natuurlijk veel meer aanbieden als de standaardshirts. Ik wil de vergelijking niet direct maken, maar kijk voor de grap eens wat Duitse clubs op hun sites aanbieden aan merchandise. En dan heb ik het niet over de 1. Bundesliga. Gewoon puur ter inspiratie.
Je zou ook kunnen denken aan gewone katoenen shirts met toffe MVV-gerelateerde ontwerpen. Ontwerpen waarin de kenmerken van de club en/of de stad naar voren komen. Daar kun je natuurlijk duizend en één verschillende ontwerpen voor maken. Van mijn part maak je er een wedstrijd van. Er zijn genoeg creatieve fans, vormgevers, kunststudenten etc.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 sept 2021 09:45
Mestreech1902
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 51
Meer
Merchandise #161
Wat ik las komt er iig nu een wedstrijd collectie, trainingslijn en casuellijn!

Geboren oet LEEFDE, gedreven door PASSIE <3

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 sept 2021 09:51
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1002
Meer
Merchandise #162
Natuurlijk is het een stap vooruit als je van Masita naar Nike kunt overstappen. Ik denk toch dat Noor hierin een mooie rol heeft gespeeld gezien zijn verleden in de textielbranche. De shirt van Masita zijn al jaren hetzelfde en levert niet bij aan meer verkoop van shirts.

Ik denk ook meteen dat het hebben van Nike iets kan betekenen m.b.t. de shirtsponsors. Als door de overgang naar Nike meer shirts (al is het enkel het eerste jaar) worden verkocht, gaat ook een sponsor dit opvallen. Hoe meer shirts er worden verkocht, hoe meer reclame voor ook de shirtsponsors.

Super Game is momenteel voor één seizoen sponsor (toch?) . Noor kan voor de prijs voor de hoofdsponsor op het shirt nu schermen met het feit dat Nike deze gaat ontwikkelen en hierdoor wellicht meer verkoop van het shirt en dus meer bekendheid gegenereerd kan worden.

Momenteel is MVV nog te klein voor een vast verkooppunt. Natuurlijk moet het straks wel in bepaalde punten een shirt te verkrijgen zijn. Allereerst in het stadion , maar ook in de stad (daar ligt alleen geen sportwinkel meer geloof ik) en bepaalde winkelcentrums (Brusselsepoort Do-it! heeft dit volgens mij bijvoorbeeld wel). Ik wijs niet graag naar andere clubs, maar kijk bijvoorbeeld Fortuna. Zij hebben nu, door twee jaar Eredivisie, een grote fanbase waardoor zij ook een gehele shop kunnen realiseren. Het een hangt met het ander samen.

Al met al een mooie stap waardoor denk ik (of ja, hoop ik) meerdere mooie stappen gemaakt kunnen worden!

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 sept 2021 10:48
De_Lange
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 503
Meer
Merchandise #163
Voor het vaste verkooppunt, hoef je denk ik niet perse een sportwinkel te hebben, al is het een logische keuze.

Waarom niet de locatie waar de meeste toeristen binnenwandelen, het vvv. Verkopen veel Maastricht gerelateerde spullen, laat onze club nu ook net gerelateerd zijn aan de stad.
Op een dergelijke manier breng je de club ook nog eens onder de aandacht bij een nieuwe doelgroep.

Hier zou de gemeente zeker een rol in kunnen spelen omdat deze het vvv toch flink subsidiëren. Kunnen ze de club indirect kunnnen helpen
De volgende gebruiker (s) zei dank u Hill28

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 sept 2021 15:05 22 sept 2021 15:07 door Hill28.
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1341
Meer
Merchandise #164
Je krijgt nu ook al veel verschillende MVV kleding via mvv.clubwereld.nl/

Tuurlijk, qua uitstraling is het merk Nike mooier. Maar volgens mij kan zelfs pakweg een Leonidas of Geusselt Sport eenzelfde deal maken via Voetbalshop. Het lijkt me niet meer dan opnieuw een uitbesteding van Noor, waarbij hij lokale spelers als Masita en Sportshop Do It inruilt voor Voetbalshop en Nike. Of het netto wat oplevert (voor MVV) is zeer de vraag. Al zie ik wel de potentie van hogere verkoop met Nike op de borst.

Het idee van De Lange om bij het VVV kantoor shirts te verkopen lijkt me zo gek nog niet trouwens. Daarnaast is een fysiek verkooppunt dat zich richt op Maastrichtenaren natuurlijk minstens even belangrijk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 sept 2021 15:23
webmastersfm
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 537
Meer
Merchandise #165

Hill28 schreef : Je krijgt nu ook al veel verschillende MVV kleding via mvv.clubwereld.nl/

Tuurlijk, qua uitstraling is het merk Nike mooier. Maar volgens mij kan zelfs pakweg een Leonidas of Geusselt Sport eenzelfde deal maken via Voetbalshop. Het lijkt me niet meer dan opnieuw een uitbesteding van Noor, waarbij hij lokale spelers als Masita en Sportshop Do It inruilt voor Voetbalshop en Nike. Of het netto wat oplevert (voor MVV) is zeer de vraag. Al zie ik wel de potentie van hogere verkoop met Nike op de borst.

Het idee van De Lange om bij het VVV kantoor shirts te verkopen lijkt me zo gek nog niet trouwens. Daarnaast is een fysiek verkooppunt dat zich richt op Maastrichtenaren natuurlijk minstens even belangrijk.


Het lijkt er op dat de deal met voetbalshop hetzelfde is als die Vitesse heeft. Ook gecommuniceerd met casual en trainingslijn. Vitesse heeft overigens ook gesublimeerde shirts met eigen ontwerp. Ik kan je 1 ding vertellen. Dat zal nooit voor een geusselt sport of Leonidas worden gedaan omdat het simpelweg te duur is. Het lijkt er op dat we echt custom ontworpen nike shirts krijgen en niet de standaard stock. Maar ik kan me vergissen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Hill28

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.340 seconden