Column - Miljaar Sjeraar

01 okt 2012 15:31
Boer458
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 659
Meer
Column - Miljaar Sjeraar #46
Monseigneur Geraaar,
Sjoen gesjreve en gein woord van gelooge !!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 okt 2012 15:32
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Berichten: 2100
Meer
Column - Miljaar Sjeraar #47
Mooie column wederom

Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 okt 2012 11:44 30 okt 2012 11:46 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
Column - Miljaar Sjeraar #48
Sjraar.... diech höbs d'n titel alle ier aon gedoon en mie es dat !

Miljaar wat 'n sjoen...nein...wat e manjefiek stökske
dat hiel, hiel väöl femilies zal aonspreke en rake ...
Midde in dees turbulente tieje ( ierste plaots , SV-kes, boe get dees/ us/ mien klub nao tow en allerlei aandere konsternaassie) kumps diech met zoe e sjoen besjoweelik en integer verhäölserke...

Dao weur iech stil vaan en dink aon mie femilie ( aon mienen noonk G en miene Peer) aon lui die iech met väöl plezeer höb maage liere kinne ( o.a. Peter en zien Meer...).
Chapeau ! :applaus:
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, Danny1983, Schapendonk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 nov 2012 14:20
Snuf
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 206
Meer
Column - Miljaar Sjeraar #49
Bij het lezen van de oproep schoten bij mij verschillende namen door mijn hoofd van supporters die wij de afgelopen jaren begraven hebben. Echter door de toon in de column over de uitzichtloze eerste divisie moest ik denken aan Melluk.
Mijn laatste herinnering aan deze MVV supporter is het moment op de markt. Terwijl er in het stadhuis gesproken werd over de aanschaf van Stadion De Geusselt door de gemeente kwam Melluk aanrijden op zijn scooter. Ik heb hem toen ingelicht over de plannen van de initiatiefgroep, zoals beschreven in het visie-document. Melluk begon te stralen bij het horen van deze plannen en riep uit: “De club weurt terökgegeve aon de supporters!”

Na het overlijden van Melluk baalde ik ervan dat hij de nieuwe wind binnen MVV nog niet zichtbaar had kunnen meemaken.

Helaas was de hoop van Melluk onterecht…. De supporters moeten plaats maken voor het “nieuwe MVV”.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 nov 2012 15:36
Theo Claassen
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 23
Meer
Column - Miljaar Sjeraar #50
Mooi verhaal Sjeraar,

Maar ik wil eerbetoon aan iemand anders opdragen. Misschien ken je hem of ook wel niet. Ik praat over een geestelijk gehandicapte man die ik al een hele tijd niet meer heb gezien in de Geusselt. Ik noemde hem Juulke. Deze Juulke stond voorheen elke wedstrijd het verkeer te regelen (uit zijn eigen :) ) bij de BP. Daar zwaaide hij vriendelijk, trots met zijn MVV tenue aan, naar elke auto die langs kwam. Je zag hem gewoon glunderen omdat hij naar zijn clubje kon gaan.
Laats kwam ik hem per toeval tegen. Tegenwoordig zit hij in een rolstoel. Ik vroeg aan zijn begeleider waarom Juulke niet meer naar MVV kwam. Tja dat had te maken met de voorzieningen in het stadion. Tegen Juulke riep ik MVV, tja ontroerd zag ik de glundering in zijn ogen en de duimen omhoog.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 nov 2012 15:57
Anita
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 183
Meer
Column - Miljaar Sjeraar #51
Ja heel mooi stukje. MVV is de geschiedenis van vele Maastrichtse families. Op een dag als vandaag waarin ik 2x werd verrast door mijn 'waarneming' "daar gaat Peter op zijn scooter' (gelukkig heb ik dat niet elke dag), lees ik dat mooie stukje van Miljaar Sjeraar. Het is jammer dat mijn dierbare moeder en broer dit succes van MVV niet op aarde mogen meemaken.
MVV is vaan US.
MVV ons leven.
Meer hoeven we niet te zeggen. MVV is een volksclub waar vele families hun roots hebben liggen.
MVV zit in ons DNA (zou de voorzitter zeggen).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 nov 2012 17:41
Nao Väöre
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 986
Meer
Column - Miljaar Sjeraar #52

Theo Claassen schreef : Mooi verhaal Sjeraar,

Maar ik wil eerbetoon aan iemand anders opdragen. Misschien ken je hem of ook wel niet. Ik praat over een geestelijk gehandicapte man die ik al een hele tijd niet meer heb gezien in de Geusselt. Ik noemde hem Juulke. Deze Juulke stond voorheen elke wedstrijd het verkeer te regelen (uit zijn eigen :) ) bij de BP. Daar zwaaide hij vriendelijk, trots met zijn MVV tenue aan, naar elke auto die langs kwam. Je zag hem gewoon glunderen omdat hij naar zijn clubje kon gaan.
Laats kwam ik hem per toeval tegen. Tegenwoordig zit hij in een rolstoel. Ik vroeg aan zijn begeleider waarom Juulke niet meer naar MVV kwam. Tja dat had te maken met de voorzieningen in het stadion. Tegen Juulke riep ik MVV, tja ontroerd zag ik de glundering in zijn ogen en de duimen omhoog.


Als ik dit lees Theo, dan vraag ik mij af wie er nu maatschappelijk bezig is. Als onze praeses het maatschappelijke zo hoog heeft zitten, zorgt hij er eerst eens voor dat de groep minder validen zonder problemen het stadion in kunnen, zonder hindernissen hun plaats bereiken, niet nat worden bij de eerste de beste regenbui en fatsoenlijk zicht op het veld hebben. (Desnoods geeft hij ze in de rust een kop koffie)

Deze groep mensen keken vroeger uit naar iedere thuiswedstrijd. Helaas is het stadion zo aangepast, dat hun dat uitje ontnomen is !!!!

Kan me de tijd nog wel voor de geest halen, dat onze minder valide supporters in hun autootje plaats namen op de sintelbaan. Bij ieder doelpunt klonk er een kakafonie van geluid en flisten vele lampen aan en uit. Sjevraoje. Nu dit laatste niet meer mogelijk is, zal je deze groep supporters tegemoet moeten komen

Aon de géng

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 nov 2012 17:54
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Onderwerp Auteur
Column - Miljaar Sjeraar #53
Dat laatste snap ik niet. we hebben toch een speciale tribune hiervoor sinds kort?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjotelsplak

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 nov 2012 18:38
Nao Väöre
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 986
Meer
Column - Miljaar Sjeraar #54

jeoff schreef : Dat laatste snap ik niet. we hebben toch een speciale tribune hiervoor sinds kort?


Deze is toch slecht bereikbaar voor rolstoelgebruikers.
Niet alle plaatsen zijn eenvoudig te bereiken
Indien deze aanpassing er wel is, dan moeten jullie deze post maar als nietgeschreven beschouwen.

Aon de géng

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 nov 2012 19:16
pinobel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 956
Meer
Column - Miljaar Sjeraar #55
Deze speciale tribune is geheel rolstoeltoegankelijk. Naar boven kunnen ze met de lift. Dus in principe is er geen probleem. Je kunt er een seizoenskaart kopen, maar ook losse kaartjes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 nov 2012 19:18
Theo Claassen
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 23
Meer
Column - Miljaar Sjeraar #56
Ik moet het wel nog even aanvullen. Dit was een verhaal voordat de nieuwe tribune er was. Ik wilde gewoon aangeven dat oude liefde niet roest.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 nov 2012 19:24
pinobel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 956
Meer
Column - Miljaar Sjeraar #57
Overigens krijgen ze in de rust gratis koffie/thee en vlaai

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 nov 2012 19:42
Nao Väöre
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 986
Meer
Column - Miljaar Sjeraar #58

Theo Claassen schreef : Ik moet het wel nog even aanvullen. Dit was een verhaal voordat de nieuwe tribune er was. Ik wilde gewoon aangeven dat oude liefde niet roest.


OK, dan trek ik mijn woorden in.

Aon de géng

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 nov 2012 20:48
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 885
Meer
Column - Miljaar Sjeraar #59

Theo Claassen schreef : Mooi verhaal Sjeraar,

Maar ik wil eerbetoon aan iemand anders opdragen. Misschien ken je hem of ook wel niet. Ik praat over een geestelijk gehandicapte man die ik al een hele tijd niet meer heb gezien in de Geusselt. Ik noemde hem Juulke. Deze Juulke stond voorheen elke wedstrijd het verkeer te regelen (uit zijn eigen :) ) bij de BP. Daar zwaaide hij vriendelijk, trots met zijn MVV tenue aan, naar elke auto die langs kwam. Je zag hem gewoon glunderen omdat hij naar zijn clubje kon gaan.
Laats kwam ik hem per toeval tegen. Tegenwoordig zit hij in een rolstoel. Ik vroeg aan zijn begeleider waarom Juulke niet meer naar MVV kwam. Tja dat had te maken met de voorzieningen in het stadion. Tegen Juulke riep ik MVV, tja ontroerd zag ik de glundering in zijn ogen en de duimen omhoog.


Ik heb jaren achter hem gezeten op de Boschpoort als kind zijnde. Fantastische gast en 1000% MVV'er.
Kan me nog herinneren dat het team incl. staf bloemen kreeg voor een wedstrijd en dat Frans Körver (destijds onze trainer) het boeket aan hem gaf. Frans wees naar hem, gaf hem een seintje dat ie naar beneden moest komen en gaf hem aan het hek die bloemen. Juulke kwam daarna vol trots én tranen in de ogen de tribune weer op en kreeg een applaus van het vak.
Mooi moment, vooral voor hem!
Ik hoop dat hij nu de weg weer weet te vinden naar De Geusselt!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 nov 2012 22:57 01 nov 2012 23:04 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2350
Meer
Column - Miljaar Sjeraar #60

Theo Claassen schreef : Mooi verhaal Sjeraar,

Maar ik wil eerbetoon aan iemand anders opdragen. Misschien ken je hem of ook wel niet. Ik praat over een geestelijk gehandicapte man die ik al een hele tijd niet meer heb gezien in de Geusselt. Ik noemde hem Juulke. Deze Juulke stond voorheen elke wedstrijd het verkeer te regelen (uit zijn eigen :) ) bij de BP. Daar zwaaide hij vriendelijk, trots met zijn MVV tenue aan, naar elke auto die langs kwam. Je zag hem gewoon glunderen omdat hij naar zijn clubje kon gaan.
Laats kwam ik hem per toeval tegen. Tegenwoordig zit hij in een rolstoel. Ik vroeg aan zijn begeleider waarom Juulke niet meer naar MVV kwam. Tja dat had te maken met de voorzieningen in het stadion. Tegen Juulke riep ik MVV, tja ontroerd zag ik de glundering in zijn ogen en de duimen omhoog.


In de tijd van cees schapendonk stond juul midden in de winter soms in t shirt bij de geusselt.
Ook namens cees en meerdere andere spelers en begeleiders werd besloten om juul een trainingspak te schenken :thumbsup:.
Wat juul(bijlders) dan ook zelfs in de zomer trouw aantrok...juul is spasties(moeilijk woord)...hij spreekt zeer moeilijk maar ik versta hem niet heel duidelijk maar ik versta hem.
Juul werd geadoreert door menig mvv speler of begeleider ik meen zelfs door frans schobbe!
In de tijd dat ik juul kende liep hij nog...vrij moeilijk maar hij liep...hij woont of woonde in oostermaas...en weet dat zijn zusterkes heel trouw over hem waken...wvv is nl de wijk gewees waar ik 22 jaar gewoond heb en heel veel werk heb verzet binnen de wijk...een moordwijk...toen, nu ben ik er niet meer onderste boven van jammer genoeg!
Vroeger was het alleen mensen van het vrouweveld, tegenwoordig zijn het heel veel,,buitenstaanders,,die de wijk bevolken met een hele grote inslag aan alochtone medemens en heel veel mensen van andere wijken...gr opa ;).


ps los van alles ...HOUTE TE KICKE WAT JE ALS SJERAAR UITTYPT :thumbsup:...gr opa ;).

....
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983, Schapendonk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.308 seconden