MVV Jaarverslag 2022/2023

01 nov 2023 13:12
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Meer
Onderwerp Auteur
MVV Jaarverslag 2022/2023 #1
PERSBERICHT
1 november 2023



MVV kijkt terug op sportief succesvol en tevens financieel minder jaar

MVV Maastricht kijkt in het gepubliceerde jaarverslag 2022-2023 terug op een
uitermate sportief succesvol seizoen waar MVV constant om de bovenste plekken
heeft meegestreden. Dit zorgde ervoor dat stadion De Geusselt steeds voller liep en
zelfs (in de play offs) uitverkocht raakte. Ook met de MVV Academy werden grote
stappen voorwaarts gezet terwijl MVV een nieuwe hoofdsponsor tot de zomer van
2025 wist vast te leggen. Daarbij werd het topsportklimaat flink verbeterd.

Financieel was 2022-2023 helaas een ander verhaal. We sluiten het seizoen 2022-
2023 af met een verlies van 1.1 miljoen euro. Het tekort is ontstaan door de
tegenvallende inkomsten uit sponsoring en door extra noodzakelijke uitgaven die niet
gedekt waren. Door het toenemende aantal toeschouwers moest de beveiliging flink
worden opgeschroefd. In het verleden konden hier eigen stewards voor worden
ingezet. Nu deze er bijna niet meer zijn, moeten externe (dure) beveiligers worden
ingehuurd. Verder waren er extra uitgaven door de komst van een voedingscoach en
de aanpassingen in de voorzieningen voor de spelers. Ook was er een verhoging in
de aanschaf van nieuwe kleding. Omdat MVV overstapte van Masita naar Nike
moesten alle MVV-teams voorzien worden van nieuwe outfits.
Alle extra uitgaven zijn overigens wel in overleg gedaan met RVC en de
aandeelhouders, die – om de groei van de club niet in de weg te staan – groen licht
gaven aan het overschrijden van het budget.

De bodem van de MVV-schatkist is inmiddels bereikt. Deze bodem is overigens niet
het resultaat van alleen het voetbalseizoen 2022-2023. Door de Corona-periode
teerde MVV flink in op het eigen vermogen, immers wel lange tijd uitgaven maar
weinig tot geen inkomsten.
Desondanks is de weg omhoog ingezet richting verbetering van het topsportklimaat
en deze route blijft MVV volgen. Met als leidraad dat er geen geld wordt uitgegeven
wat er niet is. We gaan nu verdere stappen vooruit zetten, samen met de beoogd
Amerikaans grootaandeelhouder, waarbij de Visie ‘Magie van Maastricht’ als
uitgangspunt wordt genomen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u aait wief

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 nov 2023 13:22
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
MVV Jaarverslag 2022/2023 #2
Voor wie de Magie van Noor en Co ( het jaarverslag)wil lezen deze staat op MVV.nl en je leest bijna alle details

www.mvv.nl/mvv-maastricht/club/jaarversl...aarverslag-2022-2023


Mijn eerste emotionele reactie is , de puinhoop is nog erger dan ik dacht , ik voorspelde een verlies van 500-750.000 maar met 1,1 miljoen laten ze aan de top bij MVV zien dat ze allemaal snel wat anders moeten gaan doen !
De volgende gebruiker (s) zei dank u aait wief

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 nov 2023 13:53
ouwe rot
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 905
Meer
MVV Jaarverslag 2022/2023 #3
Op l1 staat een filmpje met Laura van Leeuwen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 nov 2023 13:55
Brncic
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 704
Meer
MVV Jaarverslag 2022/2023 #4
Werkelijk bizar dat je na zo'n goed seizoen zulke slechte cijfers schrijft. Meer seizoenskaarten, meer publiek, een hoofdsponsor, transferinkomsten (zij het lager dan gehoopt) en dan nog zo in de min. Dan is er dus simpelweg geld uitgegeven dat er niet was. Hoe kan het in vredesnaam dat een deal met een kledingsponsor geld kost? Dat moet geld opleveren normaal... Waarom een voedingscoach aantrekken als dat niet is begroot?
Paul Penders is met pek en veren het stadion uit gejaagd, maar hij deed wel het enige juiste: geen euro uitgeven die er niet was. Ik heb Erik Noor lang verdedigd, maar dit tekort schrijf ik toch bijna volledig op zijn conto. Hij lijkt vooral te hebben geïnvesteerd in een goede relatie met supporters/harde kern, waardoor hij wist dat hij daar de steun had. En waar was de RvC die moest controleren?
Laura is niet te benijden met deze erfenis, ik vind het verbijsterend.
De volgende gebruiker (s) zei dank u aait wief, Huib

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 nov 2023 13:55
steefmestreech
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 114
Meer
MVV Jaarverslag 2022/2023 #5
je wisselt dus van kledingleverancier en kost je klauwen vol met geld...... lekker deal van meneertje Noor. normaal leverert zo iets je geld op alleen hier kost t geld....
De volgende gebruiker (s) zei dank u aait wief

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 nov 2023 14:11
CatenaccioMestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 566
Meer
MVV Jaarverslag 2022/2023 #6

steefmestreech schreef : je wisselt dus van kledingleverancier en kost je klauwen vol met geld...... lekker deal van meneertje Noor. normaal leverert zo iets je geld op alleen hier kost t geld....


Exact.
Heel leuk de vele verkoop van shirtjes, trainingspakken etc. Maar het levert dus meer kosten op omdat de hele jeugd er in moet lopen + er gaat een groot deel naar de voetbalshop.

Blijft ook oliedom dat er geen merchandise stand is bij de Geusselt op wedstrijd dagen zodat je iets kan kopen.
Ook een grote gemiste kans.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 nov 2023 14:21
kyleman333
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 51
Meer
MVV Jaarverslag 2022/2023 #7
Het is voor mij volstrekt onbegrijpelijk dat meer toeschouwers een lager inkomen oplevert. Hoe is dat in hemelsnaan mogelijk?! Dan kan je dus financieel gezien beter in een lege Geusselt spelen want dan hoef je geen beveiliging te betalen? Dat is toch de omgekeerde wereld? Gaat U2 ook liever in een lege Ziggo Dome staan om te besparen op beveiliging? Ik vind het echt bijna lachwekkend....
De volgende gebruiker (s) zei dank u Klaos Dèks

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 nov 2023 14:24
Buurke76
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 171
Meer
MVV Jaarverslag 2022/2023 #8
Als Ruben nu gewoon een contract tijdig had getekend, had AZ 1,5 miljoen betaald en had je betere cijfers kunnen overleggen.

Als je weet dat je tekorten hebt en het van eigen jeugd/transfergelden moet hebben was dit toch topprioriteit.

Ik heb nog altijd nergens gelezen waar het mis is gegaan (wilde fam. van Bommel niet, was de aanbieding belachelijk ?)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 nov 2023 14:31
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Meer
Onderwerp Auteur
MVV Jaarverslag 2022/2023 #9
Het siert Laura dat ze niet met modder gooit naar haar voorganger.
Dit tekort is vrijwel volledig op zijn conto te schrijven. Waar voor Noor de hele wereld het gedaan had - en vooral de gemeente - blijft Laura wel beschaafd en netjes. Wat een verademing na die proleet.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Maosbrögk, Jacques, aait wief, Huib, De Zwarte Vogel, CatenaccioMestreech

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 nov 2023 14:32
SintServaos
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 507
Meer
MVV Jaarverslag 2022/2023 #10
Iech sleet miech aon beij veurige sprekers.
Wie is ut in godsnaom meugelijk tot ut wissele vaan kledingsponsor geld kos in plaots vaan oplievert. Wee is daor verantweurdelijk veur? Dee zow aonspraokelijk moote weure gesteld

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 nov 2023 14:34
CatenaccioMestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 566
Meer
MVV Jaarverslag 2022/2023 #11

Buurke76 schreef : Als Ruben nu gewoon een contract tijdig had getekend, had AZ 1,5 miljoen betaald en had je betere cijfers kunnen overleggen.

Als je weet dat je tekorten hebt en het van eigen jeugd/transfergelden moet hebben was dit toch topprioriteit.

Ik heb nog altijd nergens gelezen waar het mis is gegaan (wilde fam. van Bommel niet, was de aanbieding belachelijk ?)


Familie van Bommel heeft dat inderdaad niet gedaan.
Dit lag niet aan MVV want er is meerdere keren een aanbod gedaan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 nov 2023 15:03
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
MVV Jaarverslag 2022/2023 #12
MVV opent het jaar verslag met 'Maastricht is weer trots "

in 3 jaar tijd heeft men in totaal 2,1 miljoen verlies gemaakt en heeft men de club MOETEN verkopen

Volgens het jaarverslag heeft de RVC ingestemd met de extra uitgaven , nou dan mogen die vandaag weg worden gestuurd van mij samen met het bestuur !

Daarbij , de cijfers zullen wel kloppen maar wij weten de onderbouwing er niet van , het kan toch bijna niet in zo'n topjaar dat je 1,1 miljoen verlies maakt op beveiliging en wat lunch pakketten en aankoop extra sportkleding , ik geloof dat gewoon weg niet !


3 jaar geleden waren velen scepties na het aantreden van Noor , een 5 pagina tellend verslag van DDL toonde iets van de beste man aan , hij ging met bloemen en applaus van t veld ( ik was die dag er niet ) maar laat MVV achter in zijn laatste jaar met 1,1 miljoen schuld .

Zijn " geestelijk " vader Marcel Joris stond met bijna tranen in zijn ogen afscheid van hem te nemen en nu snappen we ook waarom , deze beerput mag niet open dan alleen de cijfers maar aan mijn water zeg ik je er klopt geen bal van !!

Maar het kwaad is geschiet en niemand gaat verder graven dan dit jaarverslag terwijl het aanleiding geeft tot veel meer vragen !
De volgende gebruiker (s) zei dank u bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 nov 2023 15:22
aait wief
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 215
Meer
MVV Jaarverslag 2022/2023 #13

Boschpoort schreef : Het siert Laura dat ze niet met modder gooit naar haar voorganger.
Dit tekort is vrijwel volledig op zijn conto te schrijven. Waar voor Noor de hele wereld het gedaan had - en vooral de gemeente - blijft Laura wel beschaafd en netjes. Wat een verademing na die proleet.


Ze stopt hem zelfs nog wat veren in z'n proletenreet: "Uiteraard zijn wij Erik ontzettend dankbaar voor al zijn energie en passie over de afgelopen jaren. Hij heeft een grote bijdrage geleverd aan het huidige fundament onder de club...." een fundament dat grotendeels bestaat uit los zand en water (maw: drijfzand). Omdat ze Noor al vaker op deze manier heeft geprezen, prijst ze hem eigenlijk – om met een oude cabaretier te spreken - regelrecht het graf in.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Huib, De Zwarte Vogel, Klaos Dèks

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 nov 2023 15:42 01 nov 2023 15:43 door Roed en Wit 70.
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 742
Meer
MVV Jaarverslag 2022/2023 #14
Ongelofelijk. En nog geloven sommigen in Noor. Je zult hem maar moeten opvolgen. Maar voorzitter Jöris zal wel weer mooi blijven zitten voor de geleverde preatatie. Hij was degene die vijf jaar geleden zei we verkopen mvv niet aan de hoogste bieder. Het zal wel weer bij de supporters gehaald gaan worden want sponsoren vinden ze niet. Seizoenskaarten voor de huidige prijzen en kijk wat je daarvoor terugkrijgt, op en naast het veld.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjotelsplak

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 nov 2023 16:03
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1156
Meer
MVV Jaarverslag 2022/2023 #15
Dit kan toch niet als een verrassing komen? Ik roep al 3 jaar dat de heiligverklaarde Erik Noor (door supportersgroeperingen en bestuur) een gevaar is voor de club.

Marcel Jöris stond bijna te huilen in het interview met het afscheid van Erik Noor. Nou, we mogen blij zijn dat deze dwaze kapitein het zinkende schip heeft verlaten. Het is te hopen dat Laura van Leeuwen een duikteam krijgt toegestuurd om alle gaten te dichten.

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!
De volgende gebruiker (s) zei dank u bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.414 seconden