MVV Jaarverslag 2022/2023

02 nov 2023 13:01 02 nov 2023 14:22 door Boschpoort.
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Meer
Onderwerp Auteur
MVV Jaarverslag 2022/2023 #31

ouwe rot schreef : Is dit bestuur bewust er op uit om de club kapot te maken.
En dan zo snel mogelijk te fuseren ?

Wat is dit nu voor domme klets? Slaat echt helemaal nergens op.

Veel mensen hier hebben het over ‘het bestuur’ maar 95% heeft kennelijk geen idee hoe de structuur van de club eruit ziet.
Ik probeer het uit te leggen:

Op dit moment is het voetbalbedrijf ondergebracht in de besloten vennootschap MVV Maastricht BV.
De algemeen directeur, nu Laura van Leeuwen voorheen Erik Noor, runt die BV. En is dus feitelijk ‘het bestuur’ van de BVO.
Deze BV heeft drie aandeelhouders: Stichting MVV Maastricht 2018 (76 gewone aandelen), ‘de Amerikanen’: WSH Ofwel World Soccer Holdings (24 gewone aandelen) en dan is er nog de Verenging MVV met één prioriteitsaandeel. Ook wel ‘gouden aandeel’ genoemd omdat daar enkele speciale rechten aan verbonden zijn. Aanvullend: de ledenraad fungeert als een soort algemene ledenvergadering en overlegt met het bestuur van de vereniging. Heeft dus geen rechtstreekse zeggenschap over het voetbalbedrijf, behoudens wat in de statuten is bepaald omtrent het prioriteitsaandeel. Denk aan instemming mbt clubkleuren, speelstad e.d.
Al deze aandeelhouders hebben hun eigen bestuur maar het toezicht op het reilen en zeilen van de directie van de BV berust bij de Raad van Commissarissen.
Die commissarissen zijn niet in functie geweest gedurende de hele periode dat Noor bezig was. Er heeft inderdaad aan toezicht ontbroken.

Tot slot: de nieuwe aandeelhouder is op de hoogte van de cijfers en wil de plannen om de rest van de aandelen van de stichting desondanks doorzetten. Dat is goed nieuws. Daarnaast kunnen we blij zijn dat het jaarverslag een goedkeurende accountantsverklaring heeft. Als de club op omvallen zou staan had er op zijn minst in de toelichting een opmerking van de accountant gestaan dat de continuïteit van de onderneming niet gewaarborgd is, of woorden van die strekking. Ook dat is niet het geval.

Ja, het is heel ernstig mis en er zijn onbegrijpelijke dingen gebeurd.
Als de overname een feit is kunnen we weer vooruit kijken. Dan worden de statuten aangepast en waait er een andere wind. Althans daar ga ik toch vanuit.
Daarom is het zaak dat die overname zo spoedig mogelijk rond komt. Nu besturen of individuen wegsturen zou dat proces ernstig kunnen verstoren. Laten we in het belang van de club vooral de rust bewaren.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Huib, opadiehard, Kletswief, De Zwarte Vogel, iggyinthehouse

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 nov 2023 13:21
Mosae
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 464
Meer
MVV Jaarverslag 2022/2023 #32
Wie zit er dan in de raad van commissarissen, of is die er hélemaal niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 nov 2023 13:23 02 nov 2023 13:24 door iggyinthehouse.
iggyinthehouse
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 45
Meer
MVV Jaarverslag 2022/2023 #33
te vinden op: www.mvv.nl/mvv-maastricht/club/organisatie

Hans Verwijlen (voorzitter)

Onno Hoes

Ernie Brandts

Bob Heere (WSH)
De volgende gebruiker (s) zei dank u Mosae

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 nov 2023 13:29 02 nov 2023 13:36 door Roed en Wit 70.
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 742
Meer
MVV Jaarverslag 2022/2023 #34
De structuur is ook niet zo eenvoudig. Zeer kwalijk dat de rvc buiten werking was, maar heeft alsnog wel goedkeuring aan een aantal zaken gegeven. Genoeg vragen blijven over. Het echte bestuur met als voorzitter Jöris ziet toch weer toe op medewerkers/managers/alg. directeur daaronder of zit dat ook weer anders ? Die hebben toch ook zitten slapen bij alle stappen van Noor en moeten verantwoording gaan afleggen en eigenlijk zsm vertrekken. Of dat momenteel goed is of niet. Zo gaat het in het echte bedrijfsleven! Het is dat het nu na de officiële cijfers groot uitgemeten wordt, maar het liefste was het stilgehouden door mensen als Jöris die al die tijd wegliep met Noor. Overigens benieuwd of er medewerkers aan de bel hebben getrokken in al die tijd. Als je in zo'n organisatie zit, zijn er altijd mensen die er vanaf weten of tenminste grote vermoedens hebben. Geld uitgeven dat er niet is, dus waren er toch ook directe schuldeisers, hebben die zich niet geroerd ? En als het bestuur zat te slapen. Er is toch een externe partij die de financiën administratief beheert en die al die zaken ziet ondanks dat ze geen officiële penningmeester zijn. Die Noor... slimme vent. Lekker zzp'en en declareren op naam van mvv en niemand kan 'm iets maken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 nov 2023 13:44
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
MVV Jaarverslag 2022/2023 #35
Ze lagen allemaal met elkaar in bed, voorzitten van RVC vriendje bekende van Joris , voorzitter ledenraad , en bestuur Stichting ze houden elkaar allemaal de handen boven het hoofd
Ze hebben er een financieele puinhoop van gemaakt en dat de RVC de uitgave goedgekeurd" zegt me helemaal niks , mss zit Bob Heere er over 6 maanden niet meer en waait er een hele andere wind binnen DSH en komt er ruis op de lijn

We zijn veel te goed van vertrouwen naar al die gasten toe , die er alleen voor de stropdas daar zitten . Ze huilen nu dikke tranen omdat de beveiliging mega veel geld heeft gekost ( als die kosten dan ook werkelijk kloppen) maar niemand piepte van alle die bobo's dat ze van 100 stewards naar 7 gingen onder dit bewind

En, Laura zal zeker haar best doen en komt integer over maar zolang die zelfde mensen er zitten die er nu zitten gaat er niets veranderen ook niet als die Amerikanen 51% of meer van de aandelen hebben , ze zitten niet in de operatie .

Het is een ziek en giftig clubje bij MVV geworden en de jaarcijfers dat meer dan eens aan en al helemaal de uitleg ervan , en beveiliging is een van die punten die dat dik onderstreept van 100 naar 7 !!!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjotelsplak, jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 nov 2023 14:26 02 nov 2023 14:31 door Sjotelsplak.
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1156
Meer
MVV Jaarverslag 2022/2023 #36
Het is om gek van te worden. Wanbestuur en MVV lijkt voor altijd met elkaar te zijn verbonden. Die hele MTB kliek moet er na de overname van de Amerikanen zo snel mogelijk uit. Er zijn hier bestuurders en directeuren voor minder weggebonjourd.

Negen maanden geleden:
https://www.youtube.com/watch?v=wigZwIxAR-g&ab_channel=MVVMaastricht&start=439

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Mosae

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 nov 2023 14:36
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Meer
Onderwerp Auteur
MVV Jaarverslag 2022/2023 #37
Ik vraag me echt af wat jouw motieven zijn Napoleon. Wat wil je met deze post bereiken?
Dat iedereen die nu een bestuurlijke rol binnen welke geleding van de club dan ook opstapt? Als dat al zou gebeuren, wat dan? Dan heeft de club dus aandeelhouders zonder bestuur. Dan kán niet eens want dan worden de stichting en vereniging ontbonden. Tenzij er vervangers zouden klaarstaan maar wie stapt er nu nog in hier? Je weet echt niet waar je het over hebt.

Verder ben je behoorlijk misselijkmakend bezig met je opruiende teksten. Er zijn allerlei redenen waarom stewards bedanken. Niet alleen bestuurders maar ook supporters spelen daar een rol. Niemand zit er voor de stropdas, niemand verdient eraan. Alleen binnen de BVO worden mensen betaald, de rest doet het vrijwillig. Je hebt geen idee wat erbij komt kijken om die overname juist geregeld te krijgen en hoeveel tijd dat kost. Laat die mensen hun werk doen. Niemand is nu gebaat bij een revolutie. Als deze overname niet doorgaat is dat het einde van de club. Ik denk dat we dat inmiddels wel mogen concluderen.

Dus nogmaals, in het belang van MVV, geef het even tijd.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Huib, Kletswief, De Zwarte Vogel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 nov 2023 14:45 02 nov 2023 15:01 door Mosae.
Mosae
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 464
Meer
MVV Jaarverslag 2022/2023 #38

Sjotelsplak schreef :
Negen maanden geleden:
https://www.youtube.com/watch?v=wigZwIxAR-g&ab_channel=MVVMaastricht&start=439


Ik schrik hier wel een beetje van moet ik zeggen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 nov 2023 14:49
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
MVV Jaarverslag 2022/2023 #39

Boschpoort schreef : Ik vraag me echt af wat jouw motieven zijn Napoleon. Wat wil je met deze post bereiken?
Dat iedereen die nu een bestuurlijke rol binnen welke geleding van de club dan ook opstapt? Als dat al zou gebeuren, wat dan? Dan heeft de club dus aandeelhouders zonder bestuur. Dan kán niet eens want dan worden de stichting en vereniging ontbonden. Tenzij er vervangers zouden klaarstaan maar wie stapt er nu nog in hier? Je weet echt niet waar je het over hebt.

Verder ben je behoorlijk misselijkmakend bezig met je opruiende teksten. Er zijn allerlei redenen waarom stewards bedanken. Niet alleen bestuurders maar ook supporters spelen daar een rol. Niemand zit er voor de stropdas, niemand verdient eraan. Alleen binnen de BVO worden mensen betaald, de rest doet het vrijwillig. Je hebt geen idee wat erbij komt kijken om die overname juist geregeld te krijgen en hoeveel tijd dat kost. Laat die mensen hun werk doen. Niemand is nu gebaat bij een revolutie. Als deze overname niet doorgaat is dat het einde van de club. Ik denk dat we dat inmiddels wel mogen concluderen.

Dus nogmaals, in het belang van MVV, geef het even tijd.



jij hebt echt geen idee waar je t over hebt , dat blijkt wel . Zou me eerst een beter verdiepen in ook die materie alvorens mij te betichten van opruiende teksten
Jij wilt een beetje de dorpskapelaan hier uit hangen met allerlei zalvende teksten , maar ik weet heel goed waar ik t over heb.
Verder als jij denkt dat de aandelen verkoop zonder dat er intern zaken veranderen in mensen rondom de club iets gaat veranderen dan heb je spreekwoordelijk boter op je hoofd
Verder waar we t samen wel over eens zijn is de puinhoop die Noor heeft achter gelaten dat is dan nog iets !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 nov 2023 15:21
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
MVV Jaarverslag 2022/2023 #40

Sjotelsplak schreef : Het is om gek van te worden. Wanbestuur en MVV lijkt voor altijd met elkaar te zijn verbonden. Die hele MTB kliek moet er na de overname van de Amerikanen zo snel mogelijk uit. Er zijn hier bestuurders en directeuren voor minder weggebonjourd.

Negen maanden geleden:
https://www.youtube.com/watch?v=wigZwIxAR-g&ab_channel=MVVMaastricht&start=439


ja dat is wel mooi om dat filmpje een terug te zien en dan met de contouren van nu en de info van nu
Vooral het laatste gedeelte is in het huidige daglicht , rijp voor het theater !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 nov 2023 15:47
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1003
Meer
MVV Jaarverslag 2022/2023 #41

Napoleon schreef :

Sjotelsplak schreef : Het is om gek van te worden. Wanbestuur en MVV lijkt voor altijd met elkaar te zijn verbonden. Die hele MTB kliek moet er na de overname van de Amerikanen zo snel mogelijk uit. Er zijn hier bestuurders en directeuren voor minder weggebonjourd.

Negen maanden geleden:
https://www.youtube.com/watch?v=wigZwIxAR-g&ab_channel=MVVMaastricht&start=439


ja dat is wel mooi om dat filmpje een terug te zien en dan met de contouren van nu en de info van nu
Vooral het laatste gedeelte is in het huidige daglicht , rijp voor het theater !


Je punt is gemaakt Napoleon. Ik denk dat iedereen het inmiddels wel weet hoe je erover denkt (wat verder prima is en waarop ik geen commentaar heb). Maar je hoeft niet bij iedere post die jou steunt deze nogmaals te bevestigen zeg maar.

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 nov 2023 15:49
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
MVV Jaarverslag 2022/2023 #42

Lijnsje@tappunt schreef :

Napoleon schreef :

Sjotelsplak schreef : Het is om gek van te worden. Wanbestuur en MVV lijkt voor altijd met elkaar te zijn verbonden. Die hele MTB kliek moet er na de overname van de Amerikanen zo snel mogelijk uit. Er zijn hier bestuurders en directeuren voor minder weggebonjourd.

Negen maanden geleden:
https://www.youtube.com/watch?v=wigZwIxAR-g&ab_channel=MVVMaastricht&start=439


ja dat is wel mooi om dat filmpje een terug te zien en dan met de contouren van nu en de info van nu
Vooral het laatste gedeelte is in het huidige daglicht , rijp voor het theater !


Je punt is gemaakt Napoleon. Ik denk dat iedereen het inmiddels wel weet hoe je erover denkt (wat verder prima is en waarop ik geen commentaar heb). Maar je hoeft niet bij iedere post die jou steunt deze nogmaals te bevestigen zeg maar.


goed ik zal er op letten ! was iets te fanatiek maar t irriteert me ook gewoon
De volgende gebruiker (s) zei dank u Lijnsje@tappunt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 nov 2023 16:07
Dylan
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 40
Meer
MVV Jaarverslag 2022/2023 #43
De wedstrijdbaten zijn gestegen met bijna €350k, de Wedstrijd- en trainingskosten zijn gestegen met ruim €422k. Om dit te verklaren met beveligingskosten is me te kort door de bocht, het gaat hier om 96%, het zou transparanter te zijn om te zien waar de groei in die kostenpost in zit, want het is de grootste groei.

Verder zijn de verkoopkosten €120k hoger dan voorheen, ik vraag me ook af wat daar dan 41% stijging veroorzaakt.

De groei aan sponsorgelden is in ieder geval wel iets positiefs, hopelijk is dit niet eenmalig.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 nov 2023 17:16 02 nov 2023 17:23 door Roed en Wit 70.
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 742
Meer
MVV Jaarverslag 2022/2023 #44
Denk dat 'n gedeelte van de wedstrijd en trainingskosten ook de uitgebreide fysiobegeleiding is tijdens alle wedstrijden, trainingen, kracht- herstel training. Goed dat je de hoogste getallen er uitlicht. Vwb beveiliging. Kan me vergissen, maar zoveel extra mensen lopen er toch niet rond in een geel hesje. Wel bij de uitwedstrijden, maar daar betaald de uitsupporter naar ik meen al 'n gedeelte aan mee.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 nov 2023 17:37 02 nov 2023 18:20 door Ben Salemans.
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Meer
Onderwerp Auteur
MVV Jaarverslag 2022/2023 #45

Napoleon schreef : jij hebt echt geen idee waar je t over hebt , dat blijkt wel . Zou me eerst een beter verdiepen in ook die materie alvorens mij te betichten van opruiende teksten
Jij wilt een beetje de dorpskapelaan hier uit hangen met allerlei zalvende teksten , maar ik weet heel goed waar ik t over heb.
Verder als jij denkt dat de aandelen verkoop zonder dat er intern zaken veranderen in mensen rondom de club iets gaat veranderen dan heb je spreekwoordelijk boter op je hoofd

Dorpskapelaan. die had ik nog niet eerder gehoord.
Maar goed, ik pretendeer niet alle wijsheid in pacht te hebben maar ik weet heel zeker dat ik iets beter in de materie ben ingevoerd dan jij. Laat ik het daar maar bij houden. Iemand die beweert dat aandeelhouders verplicht zijn tekorten aan te vullen of dat de WHOA had moeten worden toegepast kan ik niet serieus nemen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.372 seconden