MVV Jaarverslag 2022/2023

01 nov 2023 16:08
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 898
Meer
MVV Jaarverslag 2022/2023 #16
https://www.vi.nl/nieuws/van-zweden-waarschuwt-mvv-heeft-grote-oplichter-in-huis-gehaald

Kennen we het artikel nog? Nou, we kunnen onze naam toevoegen aan het lijstje...
Ik heb die Noor nooit vertrouwd.
Jöris mag als eindverantwoordelijke ook eens in de spiegel kijken.
De volgende gebruiker (s) zei dank u bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 nov 2023 16:27
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1156
Meer
MVV Jaarverslag 2022/2023 #17
Laura van Leeuwen in het 1Limburg interview: ''In haar hoogtijdagen had MVV 100 stewards, nu zijn het er nog 7.''

De beerput van Erik Noor en Marcel Jöris is open.

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 nov 2023 16:42
Mr Sjaan
Administrator
Administrator
Berichten: 470
Meer
MVV Jaarverslag 2022/2023 #18
Wat triest en bovenal pijnlijk om dit te lezen maar het is geen verrassing voor mij. Ik had liever niet mijn gelijk gekregen maar dit toont maar weer eens aan dat je altijd met een gezonde kritische blik naar zaken moet kijken. Helaas werd dit door velen niet gewaardeerd, de enkele criticasters kregen op dit forum meer dan eens de hoon over zich heen.

Vanaf dag één ben ik kritisch geweest op Noor, deels door de publicaties in de pers over zijn verleden maar bovenal door mijn eigen indruk. Vrij kort na zijn aantreden heb ik hem persoonlijk gesproken en toen kreeg ik geen goed gevoel bij zijn persoonlijkheid maar bovenal zijn denkwijzen over hoe een bedrijf commercieel gerund moet worden. In de tijd die daarna kwam werd mijn negatieve indruk alleen maar bevestigd.
Noor maakte zich op een goedkope manier populair bij diverse supportersgroeperingen en vierde verder elk miniscuul zakelijk succesje alsof de Champions League gewonnen was. Als je maar hard genoeg van de daken schreeuwt dat je goed bezig bent zijn er altijd wel lieden die dat dan ook voor waar aannemen.

Nu hebben we dus helemaal niets meer, een zwaar negatief eigen vermogen en wederom een verlieslatend seizoen. Hoe trots waren we enkele jaren geleden wel niet toen we schuldenvrij waren en er 4 of 5 ton op de spaarbank stond. Nu hebben we helemaal niets meer, de club is/wordt grotendeels van een paar Amerikanen en het is maar afwachten waar dit eindigt. Investeren in spelers zal op korte termijn in elk geval niet gebeuren. We zijn niet terug bij af maar veel verder dan dat. In december zitten we weer met 1500 man naar MVV-Oss te kijken.

Noor is een grote oplichter maar hij heeft al die tijd wel gewoon zijn gang kunnen gaan. Wat hebben de toezichthouders al die tijd gedaan?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Roed en Wit 70, Ben Salemans, Napoleon, Sjotelsplak, Kloeteklaos, De Zwarte Vogel, bokkesprongen, CatenaccioMestreech, Klaos Dèks

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 nov 2023 17:41
Sander70
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 285
Meer
MVV Jaarverslag 2022/2023 #19
Ik schrik me een hoedje van dit bericht manmanman als dit maar goed komt…….

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 nov 2023 20:49
FatyPapy1990
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 181
Meer
MVV Jaarverslag 2022/2023 #20
Knip op de beurs (ipv professionaliseren), weer eigen catering etc
en een paar seizoenen doormodderen met een B trainer (want Wil Boessen is nu ook niet meer haalbaar) en C spelers/backs en ze zijn er evtl. weer bovenop.
Iedereen krijgt uiteindelijk wat hij verdient, en dat is niet anders voor MVV Supporters......die hebben ook te weinig visie en fantasie.
De hoofdreden voor de negatieve spiraal:
1. Maastricht heeft geen schoorstenen meer (geen industrie die sponsor wil/kan zijn), het nieuwe Valkenburg met steeds minder ziel.
2. Bestuur dat 30 jaar gefaald heeft ... tijd voor een goede bezem.
(Een sponsor die betaald moet ook de beslissingsbevoegdheid hebben lijkt me (bv Melchior in het verleden), en niet types die er graag bijhoren en/of misschien ook nog hun zakken vullen).
Wat verdienen alle bestuursleden en wat doen ze ervoor? .... zo gaat dat in de industrie als een bedrijf failliet dreigt te gaan.

ps ik ken geen spelers en bestuursleden, dus ik heb tegen niemand een persoonlijke vete.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 nov 2023 21:14
Punterke
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 14
Meer
MVV Jaarverslag 2022/2023 #21
Na het vertrek van Noor in de wandelgangen al snel opgevangen dat het niet de vraag was óf maar hoeveel lijken uit de kast zouden komen. Blijkt dus een hele grafkelder te zijn. Wie gelooft er nog dat hij vertrokken is omdat hij "vastliep in de regio"?

Die had al lang in de gaten dat het met zijn reputatie alleen nog maar bergaf zou gaan en is er met gierende banden vandoor gegaan. Kreeg inderdaad nog een huldiging in de Geusselt en een paar dikke veren in zijn reet mee van de vriendjes die hij gemaakt had.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 nov 2023 08:58 02 nov 2023 09:03 door Hill28.
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1352
Meer
MVV Jaarverslag 2022/2023 #22
Noor heeft de club helemaal leeggetrokken. Hij is met niet-oprechte bedoelingen hier binnengekomen en is precies zolang gebleven totdat er niets meer over was. Direct na zijn aantreden werd al bekend dat hij meerdere bedrijven failliet had gerund. Curatoren van destijds beschuldigden hem van palianeus handelen (dus de situatie van een bedrijf dat het al niet breed heeft bewust verergeren met onverantwoorde uitgaven).l ik heb nota bene het krantenartikel uit de jaren ‘90 nog hier gepost waarin is beschreven hoe Noor Johan Cruyf oplichtte.

- De stewards zijn weg omdat hen totaal onredelijke voorwaarden werden gesteld in de Corona periode (ze moesten tot 12 uur snachts wachten totdat ze hun oranje hesje terug konden geven zodat ze niet in contact kwamen met de spelers). Je zou als MVV al die mensen op je knieën terug moeten vragen)

- Een voedingscoach, leuk als extra’tje bij ajax maar als je geen cent te makken hebt…

- geweldig idee om naar Nike te gaan, hoogstpersoonlijk idee van dhr Noor

- Tonnen NOW steun misgelopen door ‘vergeten’ aanvraag. Op zijn aller allerlaatst had Noor toen eruit gezet moeten worden.

- minder sponsorinkomsten? Hoe kun je sponsorinkomsten nu zó significant te hoog begroten, je weet toch wie je sponsoren zijn.

- alsof de NOW blunder niet genoeg was, contract met Waem verneukt, ook hier lopen we paar ton mis.

- de catering uitbesteden (aan een bedrijf dat ook bijna failliet is) en niks meer aan verdienen. Top idee.

- dure hotelovernachtingen en een leasebak op kosten van MVV terwijl je merkt dat je 6 nullen verlies bent aan t draaien. Ik zou met goed fatsoen mn broodje voor de lunch nog niet meer durven declareren als ik er eigenhandig zo n financieel potje van ben aan t maken bij mn werkgever.

Dit kan toch niet als een verrassing komen.
En niemand heeft wat gedaan.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans, Napoleon, opadiehard, jovkle, De Zwarte Vogel, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 nov 2023 09:20 02 nov 2023 09:27 door iggyinthehouse.
iggyinthehouse
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 45
Meer
MVV Jaarverslag 2022/2023 #23
Duidelijk is dat Noor er een puinhoop van heeft gemaakt...maar er is nog altijd een groep die goedkeuring hiervoor heeft moeten geven (de RVC). Deze groep zit er wel nog altijd, toch? Hoe kunnen zij dit verdedigen? Laat hun maar aantonen dat alles wat de afgelopen jaren is gebeurd met een goede reden is gebeurd...
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 nov 2023 09:40 02 nov 2023 09:55 door Napoleon.
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
MVV Jaarverslag 2022/2023 #24
MVV is een echt old boys network geworden ! De " top " of beter gezegd de "Tob" dekt elkaar allemaal , het zijn allemaal vriendjes of bekende van elkaar van bestuur tot RVC zitten op sleutel posities mensen die elkaar niet afvallen maar elkaar dekken

Noor heeft zich als een vis in het water gevoeld binnen MVV , tranen met tuiten huilde het bestuur toen hij zijn vertrek aankondigde , maar waarom ??? de beste man heeft in 3 jaar tijd 2,1 miljoen verlies gemaakt bij MVV en een eigen negatief vermogen van 900.000 en die was zonder de aandelen aankoop van 734000 euro dus nu 1,6 miljoen geweest . MVV is technisch zonder die emissie gewoon zo goed als technisch failliet ook al ontkennen ze dat .

Ook voor dit jaar verwacht van leeuwen rooie cijfers !! , dus het verlies wordt nog dieper en het EV wordt nog negatiever . MVV een traditie club is door onbehoorlijk bestuur in 5 jaar naar de klote geholpen en nog steeds zit iedereen die hier mede verantwoordelijk voor is er nog steeds .

Alleen Erik Noor is weg , gevlucht in Januari toen hij wist welke kant het op ging , de rest is met dicht geknepen billen achter gebleven met wat voor ellende allemaal weten we nog niet , want ja we weten de cijfers dan maar we weten helemaal niet wat daar echt allemaal van klopt ( dus de opbouw)

Want laten we eerlijk zijn eten op de club en lunchen wordt nu gedaan als een mega kosten post
De stewards van 100 naar 7 ! door wie komt dat , waarom zijn 93 stewards afgehaakt die er vroeger altijd waren , de antwoorden zijn er zeker maar de zittende macht sluit alles en iedereen uit die maar enige vorm van kritiek of bedreiging vormt en pakt de oorzaak niet aan of komt niet met een oplossing

Neem nu Frans Erens , de oud directeur , de meeste kotste hem uit ...die is nu weer lekker bij de academie aan de slag in de sales ?? Dat hele enge giftige groepje houdt elkaar in de stand en bestuurt de club en duld helemaal geen kritiek of wat dan ook . Het verwondert mij ook niet dat de club er zo slecht voor staat , ze hebben allemaal hun aandeel hierin
Daarnaast is een pallet aan goeie mensen onder Noor verbannen weg gejaagd .

De schuld is veel dieper dan die 1,1 miljoen verlies verleden jaar . We hebben aan langlopende schulden een slordige 1,2 miljoen en aan kortlopende schulden 900.000 volgens de jaarrekening Hoe mooi het ook sportief ging verleden jaar de club staat er veel slechter voor dan ooit . De hele zogenaamde professionalisering slag heeft de club 2,1 miljoen verlies gekost een dik negatief eigen vermogen en uiteindelijk de verlichte verkoop van de club
Ik noem dat niet professionaliseren ik noem dat puur amateurisme !!

En als die Amerikanen niet met de bezem door de club gaan dan gaat het hun heel veel geld kosten , dat verzeker ik je , met als gevolg dat over een aantal jaren gewoon de stekker eruit gaat . Dan hebben we of een nieuwe aandeelhouder nodig of er komt een groot kruis achter MVV te staan .

Maar we waren gewaarschuwd niet alleen voor Noor maar alles wat het bestuurlijk gesteund heeft , Noor is weg van Leeuwen is er voor terug maar die heeft met dezelfde mensen te maken en ik geloof niet dat ze daar iets aan kan of gaat veranderen .
De volgende gebruiker (s) zei dank u bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 nov 2023 09:52
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1003
Meer
MVV Jaarverslag 2022/2023 #25
Wanneer komt Noor weer een ereronde maken met een ingelijst shirt boven zijn hoofd in de Geusselt? Wellicht dat hij dan meteen met de pet kan rondgaan om iets te compenseren.

Het is natuurlijk van de gekke dat het wijzigen van kledingsponsor de club geld kost. Volgens mij moet normaal een kledingsponsor geld toeleggen (lees shirts voor alle teams regelen) en dit terugverdienen aan merchandise. Bij Leonidas moeten we inderdaad zelf bijdrage als er een nieuwe kledingsponsor komt, maar die verkopen helaas niet aan heel Wolder 1.000 shirts.

En tsja, topsportklimaat. Ik vind het eigenlijk te lachwekkend voor woorden dat hiermee ontbijt en lunch onder andere wordt bedoeld. Werden de spelers eerst door mama en papa afgezet met het boterhammentrommeltje en een pakje multivitaminen afgezet voor de deur? Een voedingscoach met dit budget op dit niveau is toch te gek voor woorden. Leg je prioriteit ergens anders.

Sommige zullen nu met een stijve pötter achter het scherm zitten waarbij zogenoemde luchtengelen hieraan zullen sabbelen, maar we mogen toch langzamerhand gaan concluderen dat meneer Noor er een potje van heeft gemaakt. De sportieve resultaten hebben een hoop verbloemd. En van de sportieve resultaten merk je nu ook de negatieve naslag; toppers zijn vertrokken en hiervoor zijn geen toppers teruggekomen in mijn ogen.

Maar goed, Laura van Leeuwen heeft The American Dream. Laten we ons daar aan vasthouden, want veel anders is niet mogelijk.

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 nov 2023 11:30 02 nov 2023 11:32 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2369
Meer
MVV Jaarverslag 2022/2023 #26
Ik ben mij te pletter geschrokken toen ik vanmorgen het artikel las van Laura in DDL!
Wist niet dat het zo nijpend was en vraag mij ongerust en af hoe we hier uitgeraken!
Moet je het allemaal alleen aan Noor toeschrijven een beetje stichting of vereniging heeft toch wel een dubbele check als het over de financiën gaat,zelfs de gemiddelde biljartclub heeft dit in zijn statuten!
€250.000 aan beveiligings kosten dan gaan de inkomsten van meer publiek je niet veel meer opleveren!
Laura zegt ook dat transferinkomsten niet bepalend moet zijn of je als club financieel overleeft!
Een licentie voor een jaar dat klinkt niet erg hoopvol als je de huidige cijfers leest!
De enige,,hoop,,die ik heb zet ik dan toch maar in op de Amerikanen,maar de KNVB kennende zal ik wat dat betreft nog heel veel geduld moeten hebben en hebben we die tijd nog?
Ik wil geen doemdenker zijn maar met het ,,overname,,plan van 1.5 miljoen sta je nu ook niet echt met beide armen in de lucht!
Tot nu toe lijkt het erop dat de Amerikanen alleen al voor de te korten giga geld moeten uitgeven!
Ga ervan uit dat ze in de States ook niet achterlijk zijn en er ergens wat dollars winst moeten worden gemaakt,Marja daarom zou je kunnen zeggen die 1.5 is niet echt iets om over wakker te liggen vanuit Amerikaanse ogen bekeken!
Ik heb het al eens mogen mee maken dat Melchior op het laatste moment MVV de helpende hand toe stak,maar wie stopt de enorme teloorgang Vaan Us Mvv…1967 was mijn eerste seizoen volgt binnenkort uit financieel oogpunt gezien mijn en jullie laatste?.. mvrgr Opa.

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 nov 2023 11:47
Vak G
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 52
Meer
MVV Jaarverslag 2022/2023 #27
Wat een zorgelijke cijfers. Zou zo vaak willen dat het me niet raakte en ik wel weer een keer kwam kijken als het wat beter gaat maar dat lukt me al meer dan 40 jaar niet (kan het niemand incl mezelf niet uitleggen maar toch is het zo).

Dat charlatan Noor hier een groot aandeel in heeft lijkt wel heel duidelijk maar hij kan ook niet alles op eigen houtje beslist hebben…..

Maar hoe dan verder, en vooral beter?
Ik kan lang niet alles beoordelen maar dat velen in dit forum de vingers op de zere plek hebben gelegd wil ik meteen geloven.
Maar dat is relatief gezien het makkelijkste stuk van de puzzel.

Een stuk lastiger is het aandragen van oplossingen. Napoleon heeft meerdere pijnpunten aangekaart maar toen hij zelf een podium kreeg heb ik m ook niet kunnen betrappen op een scherpe visie en het aandragen van goede mensen en dito oplossingen.

Een bestuur (deels) vervangen of een trainer vervangen is snel geroepen maar wat haal je ervoor terug als je geen financiën en goede accommodaties/faciliteiten te bieden hebt ??
In deze context en zeker bij een BVO is het afbreukrisico om als voorzitter, directeur of directielid toe te treden heel groot. Supporters verwachten op alle vlakken verbetering en wanneer dat uitblijft wordt je op socials afgemaakt of staan mensen vandaag de dag letterlijk aan je deur om verhaal te halen.

De bekende locals die het wel even zouden doen zoals een Thal hebben niks gepresteerd. Andere clubiconen zoals een Erik Meijer zijn bij Aken al op een vreselijke manier door het ijs gezakt. Noor was vanaf het begin een omstreden zet, wel iig iemand buiten het Maastrichtse kringetje. Helaas zeer foute keuze gebleken. Ook bij Laura is out of the box gedacht, vooralsnog lijkt het dat we daar onze handen mee mogen dicht knijpen. Waar ik te weinig over hoor is de verkoop van spelers als verdienmodel. Buiten een investeerder moet dat toch je voornaamste levensader zijn? De eerste stappen van het regioplan zijn hopelijk een goede aanzet waarmee op de lange termijn geoogst wordt.

Als supporter vind ik het moeilijk om buiten een seizoenskaart en een donatie aan VZM iets concreets te betekenen maar ik zou wel brood zien om via een spelersfonds financieel te participeren bij het vastleggen van een speler om deze op te leiden en op tijd te verkopen. MVV houdt een deel van de beoogde winst, de rest wordt verdeeld naar rato over de deelnemende investeerders.

Medesupporters kunnen hun zorg natuurlijk 24-7 ventileren maar die hebben we , ondanks dat meningen wel eens verschillen, allemaal. Ben dan ook meer benieuwd in potentiele oplossingen van de andere forum leden.

De Geusselt is relatief te klein om een dergelijke actie commercieel aantrekkelijk te maken vrees ik maar ik vind dit bv wel een interessante en iig mooi bedacht nos.nl/artikel/2472939-duitse-club-laat-...-weer-vol-te-krijgen .

Iemand een gaaf idee?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 nov 2023 11:49
ouwe rot
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 905
Meer
MVV Jaarverslag 2022/2023 #28
Is dit bestuur bewust er op uit om de club kapot te maken.
En dan zo snel mogelijk te fuseren ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 nov 2023 12:38
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3816
Meer
MVV Jaarverslag 2022/2023 #29

Vak G schreef : Andere clubiconen zoals een Erik Meijer zijn bij Aken al op een vreselijke manier door het ijs gezakt.



Het is maar een klein dingetje en het helpt ons totaal niet in de huidige situatie, maar over Erik Meijer als spitsentrainer hoorde ik alleen maar goede verhalen. Zie hem graag in die rol terugkeren.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 nov 2023 12:56
Vriethof18
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 87
Meer
MVV Jaarverslag 2022/2023 #30
Misschien eens een keer bij een thuiswedstrijd een statement maken naar het bestuur, heb ik het niet over Laura want die kan hier vrijwel niets aan doen...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.392 seconden