Kan Erik Noor niet aansprakelijk worden gesteld?

08 apr 2024 08:22
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 798
Meer
Onderwerp Auteur
Kan Erik Noor niet aansprakelijk worden gesteld? #1
Eigenlijk is het te gek voor woorden dat wij, MVV-fans, allerlei acties moeten ondernemen om Us MVV'ke van de ondergang te redden. Het is heel simpel: bij de aantreding van Erik Noor in 2020 schreef MVV zwarte cijfers; MVV had plm. 400.000 euro in kas. Na het vertrek drie jaar later, in 2023, blijkt MVV, na allerlei financiële en zakelijke blunders van idioot, blaaskaak, lul Noor in een keer diep rode cijfers te schrijven. MVV blijkt na het vertrek van sjarlatan Erik Noor in een keer met een schuld van dik 1 miljoen euro te kampen. Het toezicht op deze idioot ontbrak en dat valt de betrokken MVV-bestuursleden zwaar te verwijten. Maar ik vraag me af of het op een of andere manier toch mogelijk is om deze absolute disfunctionerende Erik Noor op zijn minst voor een deel aansprakelijk te stellen voor de financiële ellende waarin hij MVV heeft gestort. Erik Noor is toch voor een groot deel verantwoordelijk voor de financiële ellende waarin MVV Maastricht nu verkeert? Laat hem maar dokken!


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV in deze bange tijden (april 2024) met een gift: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke
De volgende gebruiker (s) zei dank u De Zwarte Vogel, InDoDoNnY, Mosae

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 apr 2024 10:18
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1873
Meer
Kan Erik Noor niet aansprakelijk worden gesteld? #2
@Ben , ik snap je gevoel helemaal hierbij. En bestuurders zijn altijd aansprakelijk te stellen bij wanbeleid , alleen wie gaat dat doen ?

Dus iets halen bij Noor , gaat hem niet worden denk ik ( overigings is de schuld niet 1 miljoen Ben maar 2,5 miljoen, het eigen vermogen is negatief 900.000)
Maar alles is idd verdampt

Hoe mooi ook de euforie is op dit moment en alle krachten die loskomen zoals ze dit ze mooi zeggen. Is de fase waarin we nu zitten eentje die we hadden moeten voorkomen.
In mijn optie heeft niks maar dan werkelijk ook niks gewerkt aan controle .
De ledenraad, het bestuur van de ledenraad, de RVC en ook nog een tijdje toen de RVC niet het controlerend orgaan was het bestuur van de Stichting.

Toen Noor werd aangesteld , 2 weken daarna heb ik mijn sponsorcontract laten ontbinden . Ik wilde niks met hem te maken hebben en ook niet met de stichting bestuur ( Joris ) . Maar kreeg ik ook destijds hier op het forum van velen enorme kritiek en nog steeds , sommige kunnen mijn bloed nog steeds drinken . Alleen is het hele doemscenario uitgekomen en eigenlijk nog veel erger.
Noor en iedereen die hem daar in steunde hebben de club in deze positie gebracht . Misschien sommige in goed " vertrouwen " maar met een beetje mensenkennis , hadden alle alarm bellen moeten afgaan en had afstand genomen moeten worden .
Die alarm bellen gingen af :
Het kamp Noor ( zullen we maar zeggen) hadden alle vertrouwen in de man. Paar maanden later kwam De Limburger met 5 pagina's doffe ellende . En zelfs toen gebeurde er niks . En daarna begon pas echt de ellende. Voor iedereen die het toen nog niet doorhad in welk zwaar weer MVV ging komen , had Januari 2023 wakker moeten worden . Het was toen al natuurlijk veel te laat , maar in een topseizoen ging Erik Noor MVV verlaten voordat het seizoen voorbij was , en dat natuurlijk alles zeggend voor de hele situatie die toen nog moest gaan komen . Noor wist precies dat MVV dikke tekorten ging opbouwen
Dat Verwijlen en Joris in dat bewuste interview blijkbaar niet van de hoed en de rand wisten , daar geloof ik werkelijk helemaal niks van . Verwijlen is daarna ook ergens opgestapt !.
Bestuur ledenraad deed niks ( die konden bestuur stichting wegsturen) bestuur Stichting deed helemaal niks en zo kon het gebeuren dat deze ellende is begonnen
Later is de RVC gekomen en die hebben het niet verbeterd . Sterker nog ook die hebben weer geld uitgegeven wat er niet was maar omdat de aandeelhouder het gingen dekken konden ze dit doen.
Welnu op de dag van vandaag weten we wederom wat een ongedekte cheque inhoudt . Heel simpel geen geld .

Hebben we iets geleerd bestuurlijk niet, beleidsmatig ook niet . Wat we wel hebben geleerd , dat we 75000 euro kunnen ophalen in een week als het moet !
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjotelsplak, jovkle, bokkesprongen, Hier menier, Mosae

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 apr 2024 10:18
Mosae
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 466
Meer
Kan Erik Noor niet aansprakelijk worden gesteld? #3
Heh heh, ik vroeg me al af, hoe lang we nog moesten wachten op dit stukje tekst. Maar als iemand continue alles failliet achterlaat, waarom zou dit dan bij MVV opeens anders zijn.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjarelke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 apr 2024 11:26
Sjarelke
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 151
Meer
Kan Erik Noor niet aansprakelijk worden gesteld? #4
Ik vind het vreemd dat de voorzitter niet zijn verantwoordelijkheid neemt en per direct opstapt. Hij denkt alleen maar aan zijn eigen positie. Maar onder zijn bestuur is het - in ieder geval financieel - behoorlijk misgegaan. Ook bij de rol van de RvC zet ik mijn vraagtekens; die moeten het bestuur toch controleren? Dat zijn volgens mij toch capabele mensen die hun sporen in het bedrijfsleven hebben verdiend? Ik kan als buitenstaander natuurlijk niet oordelen over zaken die binnenskamers gebeuren bij MVV. Als geïnteresseerde supporter hoor of zie je helemaal niets van wat er echt toe doet, met uitzondering van onze AD Laura van Leeuwen, die dapper naar buiten treedt en gewoon zegt waar het op staat. De voorzitter? Niet gezien, niets van vernomen. Ik krijg het gevoel dat hij Laura alles alleen laat doen vanuit MVV, even los van alle geweldige acties van supporters/de buitenwereld. En als het dan uiteindelijk niet goed zou komen, kan hij vervolgens haar de zwarte piet toeschuiven. Een gemakkelijke 'Kop van Jut'. Ik denk daarom dat het voor Laura van Leeuwen zelf heel erg belangrijk is dat dit toch goed komt, immers het is haar eerste baan als directeur van een BVO en je wilt als beginnen directeur toch liever een CV waarop staat dat je MVV gered hebt van het faillissement dan dat onder jouw directeurschap MVV failliet is gegaan, toch? Ondanks het feit dat zij daar zelf helemaal geen schuld aan heeft. Als meneer Joris opstapt dan bekent hij in elk geval zijn deel van de schuld aan de malaise en kan Laura verder met puinruimen en nieuwe sponsoren werven.

Ook op de MVV-website (ik noem dat Pyongjang-TV) lees je alleen maar 'mooi weer'-berichten zoals 'even nagenieten van MVV-Helmond', en voor- en nabeschouwingen van en met spelers, die me op dit moment echt geen bal interesseren. Terwijl je als MVV hier ook wel iets over de stand van zaken mag schrijven betreffende de financiën en wat men allemaal aan het doen is om deze ellende te boven te komen. Je kunt logischerwijs niet alles op de website zetten vanwege gevoeligheden, maar je kunt wel iets melden over een soort plan van aanpak. Zodat volgers kunnen meeleven en wellicht kunnen helpen.

Ik heb door het lezen van al deze bijdragen op het forum het gevoel dat als de voorzitter weg gaat er andere sponsoren binnen c.q. terug willen komen als sponsor. Of is dat een verkeerd gevoel? Ik denk dat er vele kleine ondernemingen zijn (waaronder die van mij) die wel samen iets willen doen voor MVV. Maar dan wel met een transparant bestuur. Er mogen dan wel geen 'grote bedrijven' meer zijn in Maastricht, maar datzelfde geldt voor Kerkrade, Sittard, Breda, Tilburg, enzovoorts. Al die clubs worden toch door landelijke gokbedrijven (MVV en Fortuna), een benzinestationketen (NAC), creatieve winkelketen (Willem II) gesponsord. Ook allemaal geen grote maakindustrie of grote lokale bedrijven. Die krijgen toch ook zaken voor elkaar? Sommige hebben suikerooms maar anderen doen het met een conglomeraat van kleinere ondernemingen. Dat moet hier ook kunnen. Maar nogmaals, dan moet de basis open en transparant zijn en moeten alle lijken uit de kast.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle, Hier menier, Mosae

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 apr 2024 11:44
since1902
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 38
Meer
Kan Erik Noor niet aansprakelijk worden gesteld? #5
Sjarelke, ik snap wat je zegt. De tijd is er alleen niet om te wachten op schoon schip en dat alle lijken uit de kast zijn. Als we daarop gaan wachten dan bestaat MVV niet meer. Ook ik wacht op transparantie maar ik maak me wel grote zorgen. Dus ik zou zeggen prioriteit is MVV niet failliet te laten gaan en vanuit die hele magere basis verder te werken aan de toekomst.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjarelke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 apr 2024 11:52
webmastersfm
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 548
Meer
Kan Erik Noor niet aansprakelijk worden gesteld? #6

since1902 schreef : Sjarelke, ik snap wat je zegt. De tijd is er alleen niet om te wachten op schoon schip en dat alle lijken uit de kast zijn. Als we daarop gaan wachten dan bestaat MVV niet meer. Ook ik wacht op transparantie maar ik maak me wel grote zorgen. Dus ik zou zeggen prioriteit is MVV niet failliet te laten gaan en vanuit die hele magere basis verder te werken aan de toekomst.


Denk dat veel mensen ook gewoon voorbij aan het feit gaan dat de Amerikanen mede hebben gestuurd op tekorten en hun goedkeuring gaven. Vorig jaar 7 ton die al vroeg in het seizoen werd goedgekeurd en dit jaar werd er ook "ruimte" gegeven. Alles met in het achterhoofd die transactie. MVV had ook op de rem kunnen staan begin van het seizoen , dan was Miss een Smeets niet gecontracteerd. Of een rayan (met opleidingsvergoeding). Er zijn hier heel veel radertjes verantwoordelijk maar m.i is het toch voorlopig het afketsen van de deal waar volle gas op werd gekoersd. Laten we nu vol voor de redding gaan, hoe en wat zal Miss nog komen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 apr 2024 12:58 08 apr 2024 12:59 door jovkle.
jovkle
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 420
Meer
Kan Erik Noor niet aansprakelijk worden gesteld? #7

webmastersfm schreef :

since1902 schreef : Sjarelke, ik snap wat je zegt. De tijd is er alleen niet om te wachten op schoon schip en dat alle lijken uit de kast zijn. Als we daarop gaan wachten dan bestaat MVV niet meer. Ook ik wacht op transparantie maar ik maak me wel grote zorgen. Dus ik zou zeggen prioriteit is MVV niet failliet te laten gaan en vanuit die hele magere basis verder te werken aan de toekomst.


Denk dat veel mensen ook gewoon voorbij aan het feit gaan dat de Amerikanen mede hebben gestuurd op tekorten en hun goedkeuring gaven. Vorig jaar 7 ton die al vroeg in het seizoen werd goedgekeurd en dit jaar werd er ook "ruimte" gegeven. Alles met in het achterhoofd die transactie. MVV had ook op de rem kunnen staan begin van het seizoen , dan was Miss een Smeets niet gecontracteerd. Of een rayan (met opleidingsvergoeding). Er zijn hier heel veel radertjes verantwoordelijk maar m.i is het toch voorlopig het afketsen van de deal waar volle gas op werd gekoersd. Laten we nu vol voor de redding gaan, hoe en wat zal Miss nog komen.


Als ik het goed begrepen heb is die deal toch nog niet volledig afgeketst of heb ik iets gemist?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 apr 2024 13:21 08 apr 2024 13:47 door Roed en Wit 70.
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 744
Meer
Kan Erik Noor niet aansprakelijk worden gesteld? #8
1 beoogde aandeelhouder is afgevallen idd, er zou gezocht worden naar vervanging, echter is uiteraard begonnen met plan B. Wat ik niet begrijp...het waren eerst toch vier of vijf individuele personen en is teruggebracht tot een kleiner aantal om de knvb beoordeling te bespoedigen. Nu is uitgekomen dat 1 persoon prive problemen heeft tav zijn vermogen,wat is er dan gebeurd met die andere personen. Een club 'kopen' met een lege portemonnee, het bestaat blijkbaar nog.

Wat gaat die andere partij WSH nou doen, dit was het qua geld, puur tekort aangevuld en club voor 24% kwijt ?

Vwb Noor. Hij was zzp'er. Aansprakelijk stellen is één, gelijk krijgen twee. Kost teveel geld, tijdrovend. Hopelijk komt ie nooit meer aan de bak.

“Vanaf het begin hebben wij een goed gevoel gehad bij onze gesprekken met Erik Noor en Marcel Jöris. Wij geloven in de MVV-visie en hebben veel bewondering voor hoe zij de club door deze moeilijke tijd hebben heen geloodst. Dit is een unieke deal omdat WSH een ondersteunende rol heeft, niet een leidende. Wij willen helpen en we staan te popelen om aan de slag te gaan”, aldus Scott Dyer en Bob Heere.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 apr 2024 14:13
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1156
Meer
Kan Erik Noor niet aansprakelijk worden gesteld? #9
De alarmsignalen zijn er al vanaf dag één geweest, maar deze werden door zowel de RVC, voorzitter en de supportersgroeperingen genegeerd. Slechts enkelen (waaronder mijzelf) zijn vanaf het begin tot het einde kritisch geweest op Noor en zijn handelen. (Dit tot ergernis van velen hier)

Noor kon goed overweg met de supportersgroeperingen en hun afgevaardigden, wat natuurlijk altijd een pré is, maar dat heeft velen ook -helaas- in slaap doen sukkelen. Voorgaande directeuren zouden na het NOW-drama al de deur zijn uitgebonjourd bijvoorbeeld, maar Noor lag 'goed in de groep' vanwege zijn overkomen.

Ik denk niet dat het mogelijk is om Noor hiervoor aansprakelijk te stellen. De RVC, voorzitter en de vereniging MVV hebben al zijn handelen steeds goedgekeurd. Juridisch zal er dan ook niks te halen zijn. Het is nu zaak de verantwoordelijken eruit te bonjouren in het belang van de toekomst van de club (Hans Verwijlen heeft de eer al aan zichzelf gehouden). Dat betekent een nieuwe voorzitter en uitbreiding van de RVC. Het is noodzakelijk dat de RVC kritisch kan kijken naar de voorzitter en het bestuur. Dus geen ons-kent-ons structuur zoals Hans Verwijlen en Marcel Jöris.

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Mosae

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 apr 2024 14:16 08 apr 2024 14:35 door jovkle.
jovkle
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 420
Meer
Kan Erik Noor niet aansprakelijk worden gesteld? #10

Roed en Wit 70 schreef : 1 beoogde aandeelhouder is afgevallen idd, er zou gezocht worden naar vervanging, echter is uiteraard begonnen met plan B. Wat ik niet begrijp...het waren eerst toch vier of vijf individuele personen en is teruggebracht tot een kleiner aantal om de knvb beoordeling te bespoedigen. Nu is uitgekomen dat 1 persoon prive problemen heeft tav zijn vermogen,wat is er dan gebeurd met die andere personen. Een club 'kopen' met een lege portemonnee, het bestaat blijkbaar nog.

Wat gaat die andere partij WSH nou doen, dit was het qua geld, puur tekort aangevuld en club voor 24% kwijt ?

Vwb Noor. Hij was zzp'er. Aansprakelijk stellen is één, gelijk krijgen twee. Kost teveel geld, tijdrovend. Hopelijk komt ie nooit meer aan de bak.

“Vanaf het begin hebben wij een goed gevoel gehad bij onze gesprekken met Erik Noor en Marcel Jöris. Wij geloven in de MVV-visie en hebben veel bewondering voor hoe zij de club door deze moeilijke tijd hebben heen geloodst. Dit is een unieke deal omdat WSH een ondersteunende rol heeft, niet een leidende. Wij willen helpen en we staan te popelen om aan de slag te gaan”, aldus Scott Dyer en Bob Heere.


Ik mag toch hopen dat als WSH de gemaakte afspraken niet nakomt zij in gebreke gesteld worden en dat er vanuit MVV een procedure opgestart wordt om de geleden financiële schade alsnog te verhalen op WSH.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 apr 2024 14:25
Sander70
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 286
Meer
Kan Erik Noor niet aansprakelijk worden gesteld? #11
Misschiens kunnen we een petitie starten en handtekeningen ophalen om Noor aansprakelijk te laten stellen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 apr 2024 16:11
aait wief
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 215
Meer
Kan Erik Noor niet aansprakelijk worden gesteld? #12

Ben Salemans schreef : Eigenlijk is het te gek voor woorden dat wij, MVV-fans, allerlei acties moeten ondernemen om Us MVV'ke van de ondergang te redden. Het is heel simpel: bij de aantreding van Erik Noor in 2020 schreef MVV zwarte cijfers; MVV had plm. 400.000 euro in kas. Na het vertrek drie jaar later, in 2023, blijkt MVV, na allerlei financiële en zakelijke blunders van idioot, blaaskaak, lul Noor in een keer diep rode cijfers te schrijven. MVV blijkt na het vertrek van sjarlatan Erik Noor in een keer met een schuld van dik 1 miljoen euro te kampen. Het toezicht op deze idioot ontbrak en dat valt de betrokken MVV-bestuursleden zwaar te verwijten. Maar ik vraag me af of het op een of andere manier toch mogelijk is om deze absolute disfunctionerende Erik Noor op zijn minst voor een deel aansprakelijk te stellen voor de financiële ellende waarin hij MVV heeft gestort. Erik Noor is toch voor een groot deel verantwoordelijk voor de financiële ellende waarin MVV Maastricht nu verkeert? Laat hem maar dokken!


Leuk idee Ben maar gaat 'm niet worden!
Deze charlatan is bij zijn afscheid - ondanks dat er ver voor zijn afscheid al de nodige vuurrode signalen waren - uitgebreid door RvC en de 'voorzitter' op de middenstip gefêteerd en is door de voordeur mogen vertrekken. Hij heeft zelfs nog kans gezien om, vlak voor zijn vertrek, een aantal van zijn luchtkastelen te lanceren en de verantwoordelijkheid voor het niet doorgaan daarvan bij de gemeente te leggen. Géén hond bij MVV heeft ingegrepen en deze man gestopt. Dus wat denk je dat een rechter van die aansprakelijkheid zal vinden?
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, De Zwarte Vogel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 apr 2024 16:14
Duin
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 314
Meer
Kan Erik Noor niet aansprakelijk worden gesteld? #13
Jongens laat de fixatie op Noor toch eens los.
Zoals iemand anders hier schreef heeft MVV, inclusief Laura van Leeuwen, er dit jaar voor gekozen om de schulden verder op te laten lopen met het oog op de investeerders die daarvoor garant zouden staan.
Als er dus tegen iemand een petitie zou moeten worden gestart dan is dat tegen de investeerder die zich ineens terugtrekt.
Wat kunnen Noor en Joris daaraan doen?
En nee, ik wil Noor helemaal niet de hand boven de kop houden, maar sommigen zijn zo gefixeerd op sommige personen binnen onze club dat ze niet helder meer nadenken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 apr 2024 18:16
Larsbak
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 281
Meer
Kan Erik Noor niet aansprakelijk worden gesteld? #14

Duin schreef : Jongens laat de fixatie op Noor toch eens los.
Zoals iemand anders hier schreef heeft MVV, inclusief Laura van Leeuwen, er dit jaar voor gekozen om de schulden verder op te laten lopen met het oog op de investeerders die daarvoor garant zouden staan.
Als er dus tegen iemand een petitie zou moeten worden gestart dan is dat tegen de investeerder die zich ineens terugtrekt.
Wat kunnen Noor en Joris daaraan doen?
En nee, ik wil Noor helemaal niet de hand boven de kop houden, maar sommigen zijn zo gefixeerd op sommige personen binnen onze club dat ze niet helder meer nadenken


Je wil Noor niet het hand boven het hoofd houden, maar wil wel even benoemen dat het onze huidige situatie meer aan te rekenen is aan Laura en aan de investeerder die zich terugtrekt. Juist ja.

Vooropgesteld, ik denk dat het persoonlijk aansprakelijk stellen van Noor een doodlopende weg is. De club kan haar beperkte capaciteit en financiële middelen beter anders besteden. Want hij al persoonlijk aansprakelijk gesteld kunnen worden (die kans is heel klein gezien het de taak van RvC is om de directeur te controleren), dan valt er, zeker op korte termijn, toch niets te halen. Noor heeft echt geen 9 ton op de bank. Zal een slepend juridisch gevecht worden en voor we zover zijn, heeft MVV dat bedrag bij wijze van spreken al aan advocaten uit gegeven.

Maar het wordt inmiddels wel heel opzichtig hoe je elke keer vooraan staat om Noor te verdedigen. Die man heeft er een financieel een puinhoop van gemaakt. Op een begroting van nog geen 3 miljoen 1 miljoen verlies maken en een negatief eigen vermogen van 9 ton.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle, Mosae

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 apr 2024 19:41
Voetbalfanaat
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 47
Meer
Kan Erik Noor niet aansprakelijk worden gesteld? #15
Erik Noor is een verschrikkelijke grote luchtfietser. Dat bericht ook dat die deelt op zijn LinkedIn gadverdamme toen wist niemand er nog wat van af. De Angelside schreef namelijk een positief stuk over Noor. Ben benieuwd of ze nog dezelfde mening hebben. Die Noor is gewoon een oplichter, laat een spoor van faillisementen achter. Zie artikel de Limburger
De volgende gebruiker (s) zei dank u aait wief

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.367 seconden