Overig nieuws (niet over MVV)
08 mei 2014 21:54
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
11 mei 2014 20:28
NIJMEGEN - Woedende supporters van NEC hebben zondagmiddag de catacomben onder het stadion bestormd na de nederlaag van hun club tegen Sparta. De mobiele eenheid die buiten het stadion klaarstond, zou volgens getuigen naar binnen zijn gegaan om orde op zaken te stellen. De fans zijn teleurgesteld door de degradatie van hun club.
Bekijk ook...
NEC degradeert na 20 jaar uit eredivisie
In het stadion gooiden supporters meteen na het laatste fluitsignaal stoelen van de tribune op het veld.
lees verder;
www.gelderlander.nl/regio/nijmegen/relle...adatie-nec-1.4355286
Facta Non Verba
11 mei 2014 20:49
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Vanmiddag in de stromende regen een rondje rond De Goffert gelopen. Door het leedvermaak had ik weinig last van al die nattigheid. Er kwam een enorm gejuich uit het stadion op het moment dat Sparta de 0-3 scoorde. Degradatie van NEC is net zo verdiend als de degradatie van Vfb Gelb Schwarz Kirchraoj. De prestatie van VVV Venlo bewijst dat René Trost een goede trainer is, maar ook niet meer dan dat.
11 mei 2014 22:01
De Zwarte Vogel schreef : Vanmiddag in de stromende regen een rondje rond De Goffert gelopen. Door het leedvermaak had ik weinig last van al die nattigheid. Er kwam een enorm gejuich uit het stadion op het moment dat Sparta de 0-3 scoorde. Degradatie van NEC is net zo verdiend als de degradatie van Vfb Gelb Schwarz Kirchraoj. De prestatie van VVV Venlo bewijst dat René Trost een goede trainer is, maar ook niet meer dan dat.
Zwarte Vogel, v'r kinne us al get miejer daog is vendaog, mer dien verhaol zit m'ch toch neet good.
Es 'ne Mestreechteneer get tege R#d# heet, daan kin iech dat verklaore, mer boe kump diene haat tege NEC toch vendan?
11 mei 2014 23:05
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Ja, die antipathie tegen NEC is al heel oud. In 1967 moest ik vanwege trieste familie-omstandighedem naar een internaat in Nijmegen. Later ging ik daar ook wonen. Geld om naar MVV in De Geusselt te gaan had ik niet. In dat jaar was NEC voor de eerste keer naar de Eredivisie gepromoveerd. Ik zag mijn MVV pas in september terug, toen ik met de zoon van een Nijmeegse wethouder de trappen op naar de jongensrang van de oude Goffert opging. Het was een imponerend stadion met naast de sintelbaan ook nog een wielerbaan. MVV verloor met 4-2. Dat was wel natuurlijk een afgang voor mij.
Vele jaren later speelde MVV hier nog eens in De Goffert. MVV was vergeten de goede uitshirts mee te nemen. Wat schaamde ik me om Jo Bonfrère te zien in het jubileumshirt van NEC 75.
De Goffert en MVV brengen niet veel blijde herinneringen in me boven behalve die ene keer dat we hier promotie veilig stelden (en vervolgens de bussen van de Maastrichtse supporters werden aangevallen).
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke
12 mei 2014 08:26
gaston satijn
Platinum Boarder
De Zwarte Vogel schreef : Ja, die antipathie tegen NEC is al heel oud. In 1967 moest ik vanwege trieste familie-omstandighedem naar een internaat in Nijmegen. Later ging ik daar ook wonen. Geld om naar MVV in De Geusselt te gaan had ik niet. In dat jaar was NEC voor de eerste keer naar de Eredivisie gepromoveerd. Ik zag mijn MVV pas in september terug, toen ik met de zoon van een Nijmeegse wethouder de trappen op naar de jongensrang van de oude Goffert opging. Het was een imponerend stadion met naast de sintelbaan ook nog een wielerbaan. MVV verloor met 4-2. Dat was wel natuurlijk een afgang voor mij.
Vele jaren later speelde MVV hier nog eens in De Goffert. MVV was vergeten de goede uitshirts mee te nemen. Wat schaamde ik me om Jo Bonfrère te zien in het jubileumshirt van NEC 75.
De Goffert en MVV brengen niet veel blijde herinneringen in me boven behalve die ene keer dat we hier promotie veilig stelden (en vervolgens de bussen van de Maastrichtse supporters werden aangevallen).
Ik kan me die wedstrijd voor promotie nog goed herinneren. Ik weet nog dat ik op de terugweg onder een stapel vlaggen op de achterbank ben gaan liggen omdat de zijruiten uit de bus waren.
Miljaar, wat was dat koud toen!
14 mei 2014 12:23
Nou, NEC kan zich op deze manier ook opmaken voor enkele heel magere jaren:
Investeerder Boekhoorn is helemaal klaar met NEC
NEC hoeft niet meer te rekenen op steun van Marcel Boekhoorn. De investeerder is niet van plan de Nijmegenaren, die zondag uit de Eredivisie degradeerden, nog financieel te hulp te schieten.
Vanwege de aftocht naar de Jupiler League moet NEC noodgedwongen de helft van het personeel op straat zetten, maar Boekhoorn bemoeit zich daar niet mee. 'Nee, ik ben er volledig uit', reageerde de geldschieter tegenover Quote. 'Ze hebben daar de afgelopen tijd zó'n wanbeleid gevoerd. Ik blijf voorlopig even helemaal op de achtergrond.'
In het verleden maakte Boekhoorn de komst van onder anderen Édgar Barreto en Andrzej Niedzielan mogelijk, terwijl hij bij aanvang van dit seizoen ook Jakob Jantscher, Samuel Stefanik en Marnick Vermijl naar NEC haalde. In januari financierde Boekhoorn ook de komst van Lasse Nielsen.
Ondanks die investeringen eindigde NEC dit seizoen op de zeventiende plaats, waardoor het zich via de play-offs moest zien te handhaven. Meteen in de eerste ronde van de nacompetitie ging het mis tegen Sparta Rotterdam, waardoor degradatie een feit is.
You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
14 mei 2014 19:35
houtengerard
Administrator
Jupiler League-clubs willen geen Sparta-scenario meer
Clubs uit de Jupiler League willen dat een periodetitel alleen gewonnen kan worden door de winnaar of de runner-up daarvan. Het voorbije seizoen eindigde Sparta Rotterdam in de strijd om de tweede periode op de derde plaats. Doordat FC Dordrecht ook al de eerste periode in de wacht had gesleept en nummer twee Jong PSV er geen kans op maakt, gingen de Rotterdammers ermee aan de haal.
De clubs uit de Eerste Divisie willen daar nu dus vanaf. Zij vinden dat alleen de nummers één en twee van een periodestand recht hebben op de kans om te promoveren. Is dit niet het geval, zoals bij Sparta, dan wordt er op basis van de ranglijst besloten wie de play-offs ingaat.
Het voorstel wordt op 26 mei tijdens de algemene vergadering van de KNVB besproken.
Bron: VI.nl
Voor mij mogen ze het hele periodesysteem afschaffen. Gewoon de ranglijst volgen tot plek 9. Lachwekkend als straks de nummer 16 van de Jupiler League de eredivisie ingaat. FC Volendam heeft een heel seizoen gevoetbald en krijgt niks, en de selectie van Sparta heeft na de winterstop vijf maanden siësta gehad, en mag wel meedoen. Belachelijk.
14 mei 2014 19:53
Raffalaldo
Platinum Boarder
houtengerard schreef : Jupiler League-clubs willen geen Sparta-scenario meer
Voor mij mogen ze het hele periodesysteem afschaffen. Gewoon de ranglijst volgen tot plek 9. Lachwekkend als straks de nummer 16 van de Jupiler League de eredivisie ingaat. FC Volendam heeft een heel seizoen gevoetbald en krijgt niks, en de selectie van Sparta heeft na de winterstop vijf maanden siësta gehad, en mag wel meedoen. Belachelijk.
Voor MVV was deze constructie paar jaar geleden wel een redding voor een geweldig seizoen. Het is al vaker gebeurd dat een nummer 13 of nr 16 Play-offs mag spelen, maar deze clubs kwamen dan meestal niet verder dan een tweede ronde. Voor Sparta is dit natuurlijk een redding van jewelste. Die hebben zich echt de laatste paar weken gespaard voor de Play-Offs. Van mij mogen ze het periodesysteem zeker behouden, maar het moet niet zo zijn dat de nr. 3 in de periode het ticket inneemt.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Maosbrögk
15 mei 2014 19:45
les rouges blancs
Platinum Boarder
Raffalaldo schreef :
Voor MVV was deze constructie paar jaar geleden wel een redding voor een geweldig seizoen. Het is al vaker gebeurd dat een nummer 13 of nr 16 Play-offs mag spelen, maar deze clubs kwamen dan meestal niet verder dan een tweede ronde. Voor Sparta is dit natuurlijk een redding van jewelste. Die hebben zich echt de laatste paar weken gespaard voor de Play-Offs. Van mij mogen ze het periodesysteem zeker behouden, maar het moet niet zo zijn dat de nr. 3 in de periode het ticket inneemt.
Ik vind het eerder belachelijk, en daar hoor je bijna niemand over, dat dit de enige voetbalnatie is waar je niet vanuit de eerste divisie kan degraderen...
15 mei 2014 21:39
Toch een behoorlijke nivellering in het Nederlandse betaald voetbal: Roda, NEC en nu ook bijna RKC in de Juup league...
15 mei 2014 23:52
Raffalaldo
Platinum Boarder
les rouges blancs schreef :
Raffalaldo schreef :
Ik vind het eerder belachelijk, en daar hoor je bijna niemand over, dat dit de enige voetbalnatie is waar je niet vanuit de eerste divisie kan degraderen...
Dat is een feit wat je hier zegt. En snap daarom ook niet waarom de KNVB de beloftenelftallen heeft ingezet. Ze hebben een paar jaar geleden zo hard hun best gedaan om de Topklasse te introduceren, om de kloof tussen profs en amateurs kleiner te maken. Alleen zijn ze vergeten de regels te versoepelen in de JL. Hadden ze bijv. de verplichte contracten omlaag gedaan, dan zou de JL al financieel beter worden en meer amateurclubs de sprong durven wagen.
Voor de grote heren binnen de KNVB (waar een groot aantal een officiële functie binnen een grote club heeft gehad) geldt alleen maar het belang van de topploegen.
16 mei 2014 06:00
opadiehard
Platinum Boarder
Is het ooit mogelijk nec1-nec2?...gr opa
....
16 mei 2014 08:10
Raffalaldo
Platinum Boarder
opadiehard schreef : Is het ooit mogelijk nec1-nec2?...gr opa
Zal niet snel mogelijk zijn. Wel Willem 1 - Willem II
17 mei 2014 17:56
17 mei 2014 17:57 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Vlak over de grens zijn ze druk bezig...
Beriechske vaan 13.05 euver de vrun vaan Roei Baank oet Wezet:
Bin benuid wat dao allemaol noe geit gebäöre in Visé...
Tijd voor maken pagina: 0.374 seconden