>
Ontvangen bedankjes 165
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
MVV4life schreef : - Ik ben van mening dat de overheid efficient moet werken, iedere ambtenaar zou ervan doordrongen moeten zijn dat zijn salaris betaald wordt door iedereen wat in een echt bedrijf werkt. Ik ben van mening dat er niet efficient wordt gewerkt. Politici worden betaald door gemeenschapsgeld en rollen daarna van de ene subsidie baan naar de andere, waarbij ze elkaar baantjes geven.
- Badjakker heeft gelijk dat er teveel druk wordt gelegd bij de werkenden. Vergeet niet dat iedereen met een uitkering betaald wordt door die arbeiders, die vaak niet in een goedkoop huis mogen wonen, geen subsidies krijgen, etc.
- Frapant is dat werkelozen niet aan het werk zijn te krijgen in bv de kassen, daarom halen we nu de werknemers uit Polen. Maar ze worden niet gekort op hun uitkering. Nee, ik moet werken zodat die uitkeringen betaald kunnen worden. Let wel, ik ben voor een sociaal vangnet, maar de verschillen tussen niet werken en wel werken zijn te klein.
Ik heb grotendeels dezelfde gevoelens, ik voel me vooral Maastrichenaar en niet echt Nederlander (overigens al helemaal niet "limburger"). Historisch gezien hoorde Maastricht eerder bij de huidige provincie Luik, al valt daar heel wat over te discussieren gezien de vele machtswisselingen en tweeherigheid en zo. Misschien hoort Maastricht historisch gezien wel heelmaal nergens bij. Het is ook precies die historie en cultuur waardoor mensen van boven de rivieren zeggen dat ze het idee hebben in het buitenland te zijn als ze in Maastricht zijn. Cultuurhistorisch is dat namelijk gewoon waar, maar de grens loopt sinds een jaar of 170 nu eenmaal anders.MVVke schreef : Zoe es bekind höb iech hielemaol niks mèt NL, en veul 'ch m'ch allein Mestreechteneer. Jaomer genóg zal 'n onaofhaankelek Mestreech d'r noets koume, meh iech vraog m'ch serjeus aof, of 't veur Mestreech neet beter zouw zien um bij Belsj te hure.
Neet allein qua mentaliteit, veer zien väöl miejer verwant aon de Vlaominge en Waole es aon de hollenders, meh ouch op polletiek vlak.
We hebben in NL een minimum salaris, die Polen gaan wel werken in de kassen en onze werkelozen niet. Toch klopt er dan iets niet. Gratis geld is makkelijker...houtengerard schreef : Ik begrijp het punt dat je aankaart, maar ik zie daar geen oplossing voor. Je kunt een Nederlander niet aan het werk zetten in een kas voor 3 euro per uur, omdat hij zijn sociale lasten anders niet kan dragen. De eigenaar van die kas kan ook niet het uurloon omhoog gooien voor die functie, omdat hij dan boven de kostprijs van een asperge produceert. De enige remedie is: Of die mensen inhuren met behoud van uitkering (kost jou nog steeds geld) of men moet het bedrijf verplaatsen naar een lageloon land. (kost Nederland belastinginkomen en kost jou indirect weer geld). De derde optie is laten creperen voor 522 euro per maand, maar dat moet je niet willen. Deze banen mogen ze voor mij aan de polen geven, omdat het eigenlijk geen echte banen zijn. De polen die in een distributiecentrum of op de vrachtwagen rijden met Nederlands kenteken, dat zijn de dooddoeners, want daar kan wel een normaal uurloon voor berekend worden. Mits de concurrentie natuurlijk niet moordend is. Verder ben ik het met al je punten eens.
MVV4life schreef : MVVke, ut beeld wats diech sjets vaan de VVD is inderdaad ut algemein beeld. Es iech echter kiek nao alle planne, daan is VVD ieder 'n linkse partij es 'n rechs liberale partij.