>
Ontvangen bedankjes 717
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
Boschpoort schreef :
Hugo schreef : Tot nu toe denk ik nog steeds aan VVD.
Ik vind het allemaal zo slecht nog niet zoals het nu in dit land gaat. Er zijn altijd wel dingen die beter kunnen, maar het kan ook nog allemaal veeeeeeeeel slechter.
Verstandige woorden.
Ik kom nog wel eens in het buitenland en er zijn maar weinig landen waar het over het algemeen zo goed geregeld is als in nederland. Dat is niet mijn eigen waarneming maar blijkt keer op keer uit onafhankelijke onderzoeken.
Het is niet perfect maar dat is het nergens. Nu gaat het economisch weer goed en is politieke stabiliteit essentieel.
Dus het best zijn we af met stemmen op de middenpartijen. VVD, CDA, D66 en vooruit, de PvdA.
Ik snap werkelijk niet hoe men op radicale one issue partijen als de PVV kan stemmen. Alleen maar blaten en geen enkele oplossing bieden. en vooral weglopen als het lastig wordt en vanaf de bank twitterend gaan lopen schelden.
En stem op een splinterpartij is sowieso een verloren stem.
en dat Oekraine referendum? Dat was een raadgevend referendum en betekent niet dat het kabinet verplicht is daar iets mee te doen. Zéker niet als slechts iets meer dan 30% van de stemgerechtigden de moeite neemt om naar de stembus te gaan omdat de meerderheid het dus niet serieus neemt. Ik in elk geval niet en heb daarom ook niet gestemd.
Met splinterpartijen bedoelde ik partijen waarvan bij voorbaat vast staat dat ze geen kans maken op een zetel. Die dus helemaal niet in de kamer komen. en dat is zonde van je stem. Kun je beter strategisch op een andere partij stemmen. zo bedoelde ik dat.Boe is dat feeske? schreef : [
Ik lees je post met aandacht. En kan je volgen. Tot aan "En stem op een splinterpartij is sowieso een verloren stem."
Wat als je tot een regering moet komen en daarmee bepaalde 'splinter' partijen nodig gaat hebben? De formatie gaat een groot feest (lees een grote flop) worden waarbij minstens 3 maar wellicht 4-5-6 partijen nodig zijn voor een meerderheid. Of als minderheidsregering starten maar dan heb je telkens wel 'splinter' partijen nodig om meerderheden te halen. Nee, iedere stem is nuttig naar mijn mening, en hier gaan de splinterpartijen juist een grote rol spelen. Hulde!
krampioen schreef : Ik denk dat Jacques iets te veel likeurbonbons op heeft. Niet te begrijpen, zijn verhaal.
Frank Salemans schreef : Over welke partij heb je het eigenlijk Jacques? Klinkt wel interessant allemaal.