Wat stemt de MVV supporter #verkiezingen

15 mrt 2017 20:53
vette sajs
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 93
Meer
Wat stemt de MVV supporter #verkiezingen #76
wat een discussies hier,
Het is heel simpel er is een bepaalde groep die geld verdienen (de werkende en bedrijven), deze zullen de kosten voor de andere moeten dragen in de vorm van belasting, waar dit geld aan wordt uitgegeven verschild per partij.
Of je nu door de hond of de kat gebeten wordt, de werkman zal het grootste gedeelte moeten betalen.
Ik heb VVD gestemd, omdat het hier nog niet zo slecht gaat!! En Rutte heeft toch de laatste tijd ruggengraad hebben getoond.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mrt 2017 21:17
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
Wat stemt de MVV supporter #verkiezingen #77
Haha Jacques precies dat bedoel ik nou. Relatief ja, maar qua euro's in de knip gaan de bovenste inkomens harder. Is maar waar je dan naar kijkt.

En geen complottheorie maar dus interpretatie van gegevens. Heel wat anders.

Want heeft de vvd vanavond nou gewonnen of verloren?! Beide, het is maar waar je de focus op legt.

proficiat aan de winnaars.
Salemans, gecondoleerd.

Boe is dat feeske?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans, Anna D.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mrt 2017 08:55 16 mrt 2017 09:01 door Jacques.
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3816
Meer
Wat stemt de MVV supporter #verkiezingen #78
Ik kan je goed volgen hoor, houten (overigens ook met Roda/Fortuna/VVV-topic, ik moest daar zelf ook al aan denken :p).

Bijvoorbeeld op gebied van huizenmarkt heb je gelijk. De woningmarkt is volledig scheef in dit land. En een goede oplossing er voor zie ik niet. De huizenprijzen zijn onder andere zo gestegen vanwege de hypotheekrente-aftrek. Die dan maar helemaal afschaffen? Tsja, vertel dat maar tegen de starter die in 2008 net voor de crisis aan maximale hypotheek aflossingsvrij zijn huis gekocht heeft... Die gooi je daarmee de financiële afgrond in. Moet je die dan maar via een toeslag of zo ondersteunen? Dan houd je via de achterdeur de HRA weer in stand en daarmee de (te) hoge huizenprijzen. Maar zo kom je inderdaad in de situatie dat de baby-boom relatief goedkoop, met HRA, een huis heeft kunnen kopen, volledig van de waardestijging heeft kunnen profiteren, en nu voor een modaal inkomen een huis kopen bijna onmogelijk is. Of niet onmogelijk, maar een groot risico. Als je je baan kwijtraakt ga je nat.

Je raakt nog wat punten die ik wel herken, waardeer en begrijp. En noemt wat punten niet, die je nog zou kunnen noemen. Er is een hoop te doen om pensioenen tegenwoordig. Maar in de jaren tachtig en negentig heeft de overheid tientallen miljarden uit het ABP gehaald. Leuk als nu al jaren je pensioen niet geïndexeerd wordt. Of als je premie ieder jaar hoger wordt. Met die miljarden, vermenigvuldigd met de rendementen die vooral in de jaren negentig en begin van dit millennium gehaald werden, zou het probleem veel kleiner zijn.

Maar stom genoeg zijn dit vooral verschillen tussen generaties. En niet zo zeer tussen arm en rijk. En kun je het de vorige generatie kwalijk nemen? Natuurlijk niet, die hebben dat uiteraard niet bewust gedaan met het idee de rekening even door te schuiven naar de volgende generatie.

De afgunst daarentegen, die lijkt wel vooral van arm naar rijk te zitten. Boe is dat feeske? noemt de tandarts als voorbeeld. Zelfs al heeft die tandarts (onbewust) alles meegehad, zijn ouders die hem financieel tijdens de lange studie steunden bijvoorbeeld, dan nog kan die daar toch weinig aan doen? Ik ben overigens voor terugdraaien leningstelsel/terugkeer studiefinanciering hoor.

Waar ik wel bij blijf, is dat ik fundamenteel niet geloof in afpakken van de ene groep om de andere beter af te maken. Ik denk wel degelijk dat iedereen beter af kan zijn. Economie/geld is niet per sé een 'zero-sum' game waarbij een euro extra links automatisch een euro minder rechts betekent.

In het voorbeeld van Boe is dat feeske? betaalt de tandarts over zijn extra 3% absoluut veel meer belasting dan Jan Modaal over zijn extra 5% overigens. Het is inderdaad maar waar je naar kijkt.

En daarom zal ik niet snel stemmen op een partij die bij de "rijken" geld wil weghalen. Vaak komt dat overigens neer op (ook) geld weghalen bij de middeninkomens of net daar boven, laten we zeggen twee keer modaal. Zoals al eerder met bron (overigens betreft die bron één coëfficiënt, dus is niet multi-interpretabel) laten zien, de inkomensverschillen in Nederland zijn in vergelijking met andere landen helemaal niet groot. Ook niet groter geworden. Ik denk zelf dat vooral de risico's groter zijn geworden. De kans dat je je baan verliest is groter. En de (financiële) gevolgen daarvan ook. Los je dat op door de tandarts geld af te pakken? Nee, daar geloof ik niet in.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mrt 2017 10:39
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 818
Meer
Wat stemt de MVV supporter #verkiezingen #79
Valt me tegen dat een stad als Maastricht PVV stemt .Vind wel dat de bijdrage van de forum leden van mvv fans een goed gehalte had en prettig te lezen was . daarvoor mijn dank.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Hill28

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mrt 2017 11:12
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
Wat stemt de MVV supporter #verkiezingen #80
Jacques, je zegt veel dingen over de inkomens.
Je zegt:
"Waar ik wel bij blijf, is dat ik fundamenteel niet geloof in afpakken van de ene groep om de andere beter af te maken. Ik denk wel degelijk dat iedereen beter af kan zijn. Economie/geld is niet per sé een 'zero-sum' game waarbij een euro extra links automatisch een euro minder rechts betekent.".

En hier komen we bij politieke keuzes.

Want eigenlijk doen alle partijen dit. VVD heeft samen met PvdA en nog wat gedoogsteun, laten we als voorbeeld noemen de WAjongers, echt gepakt. Nu dat het weer beter gaat in Nederland mogen zij niet meeprofiteren. Sterker nog, vanaf 2018 gaan ze van 75% naar 70% van het minimumloon als ze niet kunnen werken. En die mensen hebben daar ook niet om gevraagd. Notabene onder een PvdA minister. Wat een sociaal gezicht...daarom ook afgestraft.

Een euro kun je maar 1x uitgeven en de lobby van rijken en bedrijven (qua geld en macht) is nou echt wel een stuk sterker dan de mondigheid van de groep WAjongers. Het is voor mij wel degelijk hoe verdeel je de koek.

Het is ieder voor zich geworden in Nederland. Lekker normaal doen zegt Rutte. Maar als je niet voldoet aan het normale plaatje, val je mooi erbuiten.

Ik ben benieuwd wat het regeringsbeleid van de komende jaren gaat worden, en of de zwakkere groepen ook mogen meeprofiteren. Ik heb er een hard hoofd in.

Boe is dat feeske?
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, MVVke, Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mrt 2017 12:43 16 mrt 2017 12:51 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
Wat stemt de MVV supporter #verkiezingen #81
De WAjong is een apart verhaal. En voer voor een lange discussie over ethiek, vooral als je kijkt naar midden inkomens bij twee verdieners. Het probleem van de WAjong is begonnen bij het vorige kabinet door Gemeenten verantwoordelijk te maken voor alle bijstandsgerechtigden. Gemeenten werken met een vastgesteld budget en daar hadden ze zonder deze extra verantwoordelijkheid al heel veel moeite mee om die sluitend te krijgen. Toen kwam de crisis, waarbij werkgevers alleen nog maar het 'koren' van de samenleving wilde hebben en niet het 'kaf'. En aangezien al deze mensen ook rekeningen moeten betalen en Nederland niet genoeg banen heeft ingekocht op de wereldmarkt om ze allemaal een levensbestemming te geven, stonden ze allemaal bij de gemeente op de stoep.

En toen was er paniek bij de Gemeente, want nu kregen ze de begroting helemaal niet meer rond. En dus begon men bij het intake gesprek mensen ervan te overtuigen dat hen iets mankeerde, dat ze psychologische problemen hadden en dat ze zich beter konden melden bij het UWV (andere begroting) voor een WAJONG of een WIA uitkering. Tsja en toen begonnen de problemen weer op de andere kant, want met ADHD-diagnose, borderline of spirituele geloofsklachten kwam je een heel eind bij sommige keuringsartsen. En WAjong en WIA kent geen gezinsinkomstentoets, geen arbeidsintegratie dwang. Logisch dat een hele kudde zich zo laat verplaatsen. Toen was er weer paniek in de kamer, want het koste opeens het dubbele aan geld (Goh!). Niet verwonderlijk dat er een herkeuring kwam, want het hele systeem had gefaald.

Maar nu komt het punt wat ik wil maken. Een WAjong uitkering heeft geen inkomstentoets, dat wilt zeggen dat als één iemand in een gezin een voltijdse baan heeft, dan wordt de uitkering van de partner hier niet op gekort. Je kunt dus spreken van ander half gezinsinkomen, waar je prima van kunt leven. Een inkomen waar Balthazar met zijn fulltime contract in de zorg en zijn vrouw Gertrude met haar part-time contract in de detailhandel hetzelfde voor moeten doen. Moraal gezien kun je je gaan afvragen wie er een beter voorwaarden heeft tussen deze bevolkingsklassen.

Laat mij voorop stellen dat een WAjong uitkering (970 euro p.m) alleen onvoldoende is om iemand in zijn of haar levensbehoeften te voorzien. (om nog maar te zwijgen over de bijstand) Mensen die geboren worden met bijvoorbeeld een spierziekte, leven, mits ze alleenstaand blijven in een zeer somber, armoedig bestaan, zonder luxe, zonder franje met een slopende ziekte. Sociaal is dat niet, maar nog altijd beter geregeld dan in andere Europese landen, waar eigen levensbeëindiging onder deze doelgroep zeer hoog is. Iets waar liberaal Nederland meteen in de ontkenningsfase zal schieten, omdat dan dat perfecte sprookje van loon naar werken, inzet en beloning, niet meer gestaafd kan worden. "Ik ben, dus anderen zijn ook". Deze doelgroep past niet in de mal. Deze doelgroep heeft zoveel aanpassingen nodig, dat de kosten voor de werkgever niet opwegen tegen de baten. Deze zelfde ondernemer moet mondiaal concurreren met lage loon landen, die kan zich geen liefdadigheid in zijn bedrijf permitteren. Zijn personeel zal dezelfde input/output moeten leveren, als het personeel van zijn concurrenten. Zelfs met overheidssubsidie is het machinaal of in een lage loon land goedkoper. Die mensen kennen geen functie binnen onze samenleving, maar worden wel gebruikt in bezuinigingsrondes, om andere uitgave-schijven te sparen. Uitgaven schijven die ver afstaan van menselijkheid en meer gericht zijn op gewin

De PvdA heeft de rekening gekregen van de afgelopen vier jaar. Maar ik vind dat niet geheel terecht, ik denk dat de kiezer vergeet hoe politiek bedreven wordt. PvdA heeft wel degelijk tegengas gegeven tegen de VVD, maar er moest wel een werkbare situatie gecreëerd worden. Waarbij het geven en nemen is, zowel naar links als naar rechts. De vakbonden hebben gepleit voor verzachtende omstandigheden bij de WAjong herkeuring, zodat men niet meteen in de bijstand beland (en persoonlijk failliet gaat), de PvdA zal daar niet rouwig om zijn geweest bij dit sociale gebaar. En wat doet de teleurgestelde PvdA kiezer? Die gooit zijn stem weg over verschillende partijen die geen kans maken om beleid te bepalen. En laat hiermee de VVD als grote winnaar achter. Het zou met niet verbazen in de toekomst dat de herkeurde groep WAjongers met het nieuwe beleid, rechtstreeks onder de bijstandswet komen te vallen. Als je niks mankeert is dat waarschijnlijk terecht, maar laten we niet vergeten dat daar mensen tussen zitten die hypotheken hebben afgesloten op basis van oude politieke besluiten. En dan ga je van pak hem beet 2400 euro netto per maand als gezinsinkomen, naar 1500 euro per maand, plus hypotheeklast. Dan leef je niet in een welvarend land, dan leef je in de Balkan of hoe een asielzoeker, vooral met sociale huren van 600 euro per maand of meer en een eigen zorgrisico van 350 euro.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mrt 2017 18:03
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1352
Meer
Wat stemt de MVV supporter #verkiezingen #82

houtengerard schreef : De WAjong is een apart verhaal. En voer voor een lange discussie over ethiek, vooral als je kijkt naar midden inkomens bij twee verdieners. Het probleem van de WAjong is begonnen bij het vorige kabinet door Gemeenten verantwoordelijk te maken voor alle bijstandsgerechtigden. Gemeenten werken met een vastgesteld budget en daar hadden ze zonder deze extra verantwoordelijkheid al heel veel moeite mee om die sluitend te krijgen. Toen kwam de crisis, waarbij werkgevers alleen nog maar het 'koren' van de samenleving wilde hebben en niet het 'kaf'. En aangezien al deze mensen ook rekeningen moeten betalen en Nederland niet genoeg banen heeft ingekocht op de wereldmarkt om ze allemaal een levensbestemming te geven, stonden ze allemaal bij de gemeente op de stoep.

En toen was er paniek bij de Gemeente, want nu kregen ze de begroting helemaal niet meer rond. En dus begon men bij het intake gesprek mensen ervan te overtuigen dat hen iets mankeerde, dat ze psychologische problemen hadden en dat ze zich beter konden melden bij het UWV (andere begroting) voor een WAJONG of een WIA uitkering. Tsja en toen begonnen de problemen weer op de andere kant, want met ADHD-diagnose, borderline of spirituele geloofsklachten kwam je een heel eind bij sommige keuringsartsen. En WAjong en WIA kent geen gezinsinkomstentoets, geen arbeidsintegratie dwang. Logisch dat een hele kudde zich zo laat verplaatsen. Toen was er weer paniek in de kamer, want het koste opeens het dubbele aan geld (Goh!). Niet verwonderlijk dat er een herkeuring kwam, want het hele systeem had gefaald.

Maar nu komt het punt wat ik wil maken. Een WAjong uitkering heeft geen inkomstentoets, dat wilt zeggen dat als één iemand in een gezin een voltijdse baan heeft, dan wordt de uitkering van de partner hier niet op gekort. Je kunt dus spreken van ander half gezinsinkomen, waar je prima van kunt leven. Een inkomen waar Balthazar met zijn fulltime contract in de zorg en zijn vrouw Gertrude met haar part-time contract in de detailhandel hetzelfde voor moeten doen. Moraal gezien kun je je gaan afvragen wie er een beter voorwaarden heeft tussen deze bevolkingsklassen.

Laat mij voorop stellen dat een WAjong uitkering (970 euro p.m) alleen onvoldoende is om iemand in zijn of haar levensbehoeften te voorzien. (om nog maar te zwijgen over de bijstand) Mensen die geboren worden met bijvoorbeeld een spierziekte, leven, mits ze alleenstaand blijven in een zeer somber, armoedig bestaan, zonder luxe, zonder franje met een slopende ziekte. Sociaal is dat niet, maar nog altijd beter geregeld dan in andere Europese landen, waar eigen levensbeëindiging onder deze doelgroep zeer hoog is. Iets waar liberaal Nederland meteen in de ontkenningsfase zal schieten, omdat dan dat perfecte sprookje van loon naar werken, inzet en beloning, niet meer gestaafd kan worden. "Ik ben, dus anderen zijn ook". Deze doelgroep past niet in de mal. Deze doelgroep heeft zoveel aanpassingen nodig, dat de kosten voor de werkgever niet opwegen tegen de baten. Deze zelfde ondernemer moet mondiaal concurreren met lage loon landen, die kan zich geen liefdadigheid in zijn bedrijf permitteren. Zijn personeel zal dezelfde input/output moeten leveren, als het personeel van zijn concurrenten. Zelfs met overheidssubsidie is het machinaal of in een lage loon land goedkoper. Die mensen kennen geen functie binnen onze samenleving, maar worden wel gebruikt in bezuinigingsrondes, om andere uitgave-schijven te sparen. Uitgaven schijven die ver afstaan van menselijkheid en meer gericht zijn op gewin

De PvdA heeft de rekening gekregen van de afgelopen vier jaar. Maar ik vind dat niet geheel terecht, ik denk dat de kiezer vergeet hoe politiek bedreven wordt. PvdA heeft wel degelijk tegengas gegeven tegen de VVD (...)

Dan leef je niet in een welvarend land, dan leef je in de Balkan of hoe een asielzoeker, vooral met sociale huren van 600 euro per maand of meer en een eigen zorgrisico van 350 euro.


Ik kan me echt bijna geen moment herinneren dat de PvdA echt tegengas heeft gegeven openlijk vanuit de Kamer.

Was die kale Samsom nou één keer opgestaan in de Kamer om bijvoorbeeld het eigen risico te verlagen naar, zeg 200 euro of een ander redelijk bedrag. Of om wat meer bejaardentehuizen open te houden. Misschien om de studiefinanciering te behouden.

Had hij eens één keer zn bek opengetrokken, dan was het verlies van de PvdA nooit zo historisch groot geweest.

De enige keren dat je de PvdA echt hoorde was bij de Bed-Bad-Brood regeling of bij generale pardons voor asielzoekers. En wat hebben ze daaraan gehad? Vrijwel de hele buitenlandse achterban is naar Denk overgestapt en de Nederlandse achterban uit wanhoop naar Tig andere partijen. Teveel idealen opgegeven, Rechts Rotbeleid klakkeloos mee uitgevoerd. En dit is de straf, helemaal zelf schuld.

En noe op noar de noacompetitie!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 mrt 2017 17:57
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 923
Meer
Wat stemt de MVV supporter #verkiezingen #83

Boe is dat feeske? schreef : Salemans, gecondoleerd.

Ben heeft toch zijn zin gekregen, Ploumen heeft voldoende voorkeurstemmen! B)
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.293 seconden