>
Ontvangen bedankjes 119
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
red sox schreef : Er is vandaag weer niet veel nieuws te melden en dat biedt wellicht een goede mogelijkheid om weer over het stadion te praten. Ik zou het mooi vinden om ook aan de buitenkant van het stadion te zien dat het 'Stadion De Geusselt' betreft. Hoewel de naam van het stadion wellicht nooit op de voorgevel van het gebouw aan da kant van de angel-side tribune zal prijken, is er misschien wel een andere optie om te laten zien dat het de thuishaven van MVV is: door middel van banners die aan de lantaarnpalen worden vastgemaakt. Het idee is niet nieuw, maar geeft m.i. wel meer cachet dan de huidige situatie. Ik dacht aan: op elke banner staat het MVV-logo en een speler die namens MVV vertegenwoordigd was in het Nederlands elftal. Zo sla je 2 vliegen in een klap: je eert de beste spelers uit het verleden van de club, je eert het verleden van de club en je promoot de club op een positieve manier bij de mensen die rond het stadionlopen (en dat zijn er veel aangezien het een van de belangrijkere opstapplaatsen is voor busreizen in de vakantie).
Voorbeeld:
www.flickr.com/photos/wonggawei/4496610277/in/photostream/
www.flickr.com/photos/metsgrrl/4490455629/
www.flickr.com/photos/wallyg/3412946520/
Nog een vraag: wie weet of die nieuwe sporthal nog gebouwd wordt tegen het stadion aan?
Wellicht geeft het bovenstaande weer voer voor creatieve denkers...
Slechts één nieuwe grote sporthal in Oost
Maastricht-Oost krijgt slechts één nieuwe volwaardige sporthal. Dat betekent dat of sporthal Geusselt of sporthal Randwyck definitief verdwijnt. Dat zegt wethouder Gerdo van Grootheest (GroenLinks, sport) in antwoorden op vragen van de PvdA.
Maastricht Van onze verslaggever
Maastricht zet voorlopig nog in op vervanging van de hal in Randwyck. Die werd oorspronkelijk gesloopt om ruimte te maken voor de Calatrava-campus. In ruil voor sloop verplichtte woningcorporatie Servatius zich tot het neerzetten van een nieuwe hal. Ook na het afketsen van het campusplan, hield Maastricht de corporatie aan die afspraak. Het plan blijft om een hal neer te zetten in de buurt van het AZM. Die zou gebruikt kunnen worden door huurders, studenten, Health Campus en ziekenhuis. Lukt dat niet, dan wil Van Grootheest naar andere opties kijken. Eén daarvan is een nieuwe hal bij de Geusselt. De huidige hal daar moet wijken voor woningbouw. Twee nieuwe volwaardige hallen bouwen is vanwege de demografische ontwikkelingen in Maastricht zo goed als uitgesloten, schrijft de wethouder.
jasonke7 schreef : Het is de bedoeling dat het publiek vanaf het nieuwe seizoen onder betere omstandigheden kunnen plaatsnemen op de tribunes.
opadiehard schreef : Zoals ik al eerder een keer heb aangegeven ben ik tegenstander...ik voorzie grote problemen...er zijn nog teveel van die gelegenheids supporters die het dalijk geen bal uit maakt als ze een stadion verbod krijgen.
Nu mogen er geen grote bekers bier verkocht worden ivm met het gooien,wat denk je wat er dalijk allemaal,,stiekem,,en anoniem gegooid gaat worden.
Nogmaals ik voorzie grote problemen...als bijkomstigheid...ik sta al jaren tegen het hek...hoek boschpoort/angelside...word ik dan ook verplicht om te gaan zitten?
We zullen wel zien...genoeg voor en tegenstanders...ik ben bang voor de het hoge aantal boetes richting mvv en daarop volgend wedstrijden zonder publiek.
En ja ik weet er zijn giga aan bvo sdie zonder hekken spelen maar hier zie ik dat niet zitten.
En als het dan wel gebeurd...als het goed gaat ben ik eerste die er op terug zal komen,maar voor als nog?...gr opa .