Stadion

13 juni 2012 14:08
Nietzsche
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 138
Meer
Onderwerp Auteur
Stadion #1
Er is vandaag weer niet veel nieuws te melden en dat biedt wellicht een goede mogelijkheid om weer over het stadion te praten. Ik zou het mooi vinden om ook aan de buitenkant van het stadion te zien dat het 'Stadion De Geusselt' betreft. Hoewel de naam van het stadion wellicht nooit op de voorgevel van het gebouw aan da kant van de angel-side tribune zal prijken, is er misschien wel een andere optie om te laten zien dat het de thuishaven van MVV is: door middel van banners die aan de lantaarnpalen worden vastgemaakt. Het idee is niet nieuw, maar geeft m.i. wel meer cachet dan de huidige situatie. Ik dacht aan: op elke banner staat het MVV-logo en een speler die namens MVV vertegenwoordigd was in het Nederlands elftal. Zo sla je 2 vliegen in een klap: je eert de beste spelers uit het verleden van de club, je eert het verleden van de club en je promoot de club op een positieve manier bij de mensen die rond het stadionlopen (en dat zijn er veel aangezien het een van de belangrijkere opstapplaatsen is voor busreizen in de vakantie).
Voorbeeld:
www.flickr.com/photos/wonggawei/4496610277/in/photostream/
www.flickr.com/photos/metsgrrl/4490455629/
www.flickr.com/photos/wallyg/3412946520/

Nog een vraag: wie weet of die nieuwe sporthal nog gebouwd wordt tegen het stadion aan?

Wellicht geeft het bovenstaande weer voer voor creatieve denkers... ;)

Also sprach Zarathustra

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 juni 2012 14:18
john68
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 5
Meer
Stadion #2
Of een hoge paal (net als Mc Donalds of mercedes ) maar dan met het MVV logo. Als er ook nog een lamp in zit kun je het 's avonds van heel ver zien (evt. ook nog ronddraaiend).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 juni 2012 14:33
Nietzsche
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 138
Meer
Onderwerp Auteur
Stadion #3
Dat antwoord is niet echt te classificeren als 'creatief' :S

Also sprach Zarathustra

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 juni 2012 14:58
Boer458
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 659
Meer
Stadion #4
Goed idee Red Sox, en nog betaalbaar ook !! :thumbsup:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 juni 2012 15:49 13 juni 2012 15:52 door Equinox.
Equinox
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 359
Meer
Stadion #5

red sox schreef : Er is vandaag weer niet veel nieuws te melden en dat biedt wellicht een goede mogelijkheid om weer over het stadion te praten. Ik zou het mooi vinden om ook aan de buitenkant van het stadion te zien dat het 'Stadion De Geusselt' betreft. Hoewel de naam van het stadion wellicht nooit op de voorgevel van het gebouw aan da kant van de angel-side tribune zal prijken, is er misschien wel een andere optie om te laten zien dat het de thuishaven van MVV is: door middel van banners die aan de lantaarnpalen worden vastgemaakt. Het idee is niet nieuw, maar geeft m.i. wel meer cachet dan de huidige situatie. Ik dacht aan: op elke banner staat het MVV-logo en een speler die namens MVV vertegenwoordigd was in het Nederlands elftal. Zo sla je 2 vliegen in een klap: je eert de beste spelers uit het verleden van de club, je eert het verleden van de club en je promoot de club op een positieve manier bij de mensen die rond het stadionlopen (en dat zijn er veel aangezien het een van de belangrijkere opstapplaatsen is voor busreizen in de vakantie).
Voorbeeld:
www.flickr.com/photos/wonggawei/4496610277/in/photostream/
www.flickr.com/photos/metsgrrl/4490455629/
www.flickr.com/photos/wallyg/3412946520/

Nog een vraag: wie weet of die nieuwe sporthal nog gebouwd wordt tegen het stadion aan?

Wellicht geeft het bovenstaande weer voer voor creatieve denkers... ;)


Voor wat betreft je vraag mbt de sporthal;

Uit DDL

Slechts één nieuwe grote sporthal in Oost

Maastricht-Oost krijgt slechts één nieuwe volwaardige sporthal. Dat betekent dat of sporthal Geusselt of sporthal Randwyck definitief verdwijnt. Dat zegt wethouder Gerdo van Grootheest (GroenLinks, sport) in antwoorden op vragen van de PvdA.

Maastricht Van onze verslaggever

Maastricht zet voorlopig nog in op vervanging van de hal in Randwyck. Die werd oorspronkelijk gesloopt om ruimte te maken voor de Calatrava-campus. In ruil voor sloop verplichtte woningcorporatie Servatius zich tot het neerzetten van een nieuwe hal. Ook na het afketsen van het campusplan, hield Maastricht de corporatie aan die afspraak. Het plan blijft om een hal neer te zetten in de buurt van het AZM. Die zou gebruikt kunnen worden door huurders, studenten, Health Campus en ziekenhuis. Lukt dat niet, dan wil Van Grootheest naar andere opties kijken. Eén daarvan is een nieuwe hal bij de Geusselt. De huidige hal daar moet wijken voor woningbouw. Twee nieuwe volwaardige hallen bouwen is vanwege de demografische ontwikkelingen in Maastricht zo goed als uitgesloten, schrijft de wethouder.


Dus nee, geen Sporthal meer bij de Geusselt, lijkt het, althans dat is 2de keus.

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 sept 2012 17:44
Sandro
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 861
Meer
Stadion #6
Nieuwe sporthal bij de Geusselt in 2014 klaar.
www.maastricht.dichtbij.nl/sport/nieuwe-...-geusselt-2014-klaar
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 sept 2012 22:15 24 sept 2012 22:16 door Boer458.
Boer458
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 659
Meer
Stadion #7
Bestuur wil hekken in het stadion weg, uitgezonderd langs Angelside.
Dat zou een wens van de fans zijn volgens Dagblad de Limburger.

bron: website de limburger
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 sept 2012 23:03
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Stadion #8
en hier even het hele stukje van de site.. wie had gedacht dat fans zouden vragen om een hek!

MVV wil hekken weg, behalve bij fanatieke fans


Geen hekken meer rondom het veld, behalve aan de zijde van de Angel Side Tribune, waar een 'publieksvriendelijke' omheining blijft staan: dat is het toekomstplan dat MVV voor ogen heeft in Stadion Geusselt. Als het aan voorzitter Paul Rinkens ligt, worden de hekken nog voor de start van het nieuwe seizoen verwijderd.

Voetbal
Van onze verslaggever


Dat de hekken bij de Angel Side Tribune blijven staan is volgens Rinkens een wens van de fans. ,,Zij moeten hun emotie in de hekken kwijt kunnen. Bovendien kunnen ze er hun spandoeken in hangen."
Lees meer hierover dinsdag in de Limburgse kranten.

www.limburger.nl/article/20120924/VTMVV0...e_bij_fanatieke_fans
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 sept 2012 23:03
jasonke7
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 323
Meer
Stadion #9
PUBLIEKSVRIENDELIJK MVV: "EMOTIE KWIJT KUNNEN"

MVV Maastricht wil een gebaar maken naar de eigen achterban. De Limburgse eerstedivisionist wil een 'publieksvriendelijke' omheining creëren en de fanatieke aanhang tegelijkertijd de mogelijkheid te gunnen om in de hekken te springen.

Volgens voorzitter Paul Rinkens is dat laatste een wens van de fanatieke fans, die plaatsnemen op de Angel Side Tribune. "Zij moeten hun emotie in de hekken kwijt kunnen. Bovendien kunnen ze er hun spandoeken in hangen", luidt de reactie in Dagblad De Limburger.

Het overige gedeelte van het hekwerk zal worden verwijderd in Stadion Geusselt. Volgens Rinkens staat die ingreep nog niet per direct gepland. Het is de bedoeling dat het publiek vanaf het nieuwe seizoen onder betere omstandigheden kunnen plaatsnemen op de tribunes.

super!! lijkt me een goed plan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 sept 2012 23:31
San Marco
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 35
Meer
Stadion #10

jasonke7 schreef : Het is de bedoeling dat het publiek vanaf het nieuwe seizoen onder betere omstandigheden kunnen plaatsnemen op de tribunes.


Vraag me af wat ze hiermee bedoelen, want het hek belemmert het zicht op het veld immers niet als je op de tribune zit/ staat. Voor de mensen die de wedstrijd staand onderaan bij het hek volgen zal het ook geen verbetering zijn, want als de hekken weggaan lijkt de gracht me verboden terrein te gaan worden om de wedstrijd te volgen.

Denk persoonlijk dat de Geusselt een erg saaie uitstraling gaat krijgen zo zonder hekken om de tribunes. Op de Boschpoort hangen bijvoorbeeld ook een aantal spandoeken, hierdoor valt de grijze muur ook niet zo op. Als het hek weg is dan krijg je een beetje een Zwolle situatie, waarbij je alleen maar naar grijze muren zit te staren als je die club op tv voorbij ziet komen.

KOM OP DIE ROEIE!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 sept 2012 00:31 25 sept 2012 00:41 door Sjraveleer.
Sjraveleer
Bezoeker
Bezoeker
Stadion #11
Prima stap van het bestuur, mooi gebaar richting het publiek. Positief :thumbsup:

Tja mijn voorkeur is duidelijk, weg met de zooi. Zonder hekken, ben ik gevoelsmatig meer bij het spel betrokken, en daar gaat het mij om. De grijze muren, zijn ook geschikt voor spandoeken. Een paar haken in die muur boren is wel handig als bevestigingspunt. De vraag blijft , wat mag wel en wat mag niet? Mag je tijdens de wedstrijd langs het veld staan?
Denk dat het geen kwaad kan bij ons, zo veel mensen staan er niet langs de lijn. Het bestuur kan nog altijd deze regel aanpassen als het niet blijkt te werken. Je kunt wel een zone maken, 1 meter vanaf de reclameborden, waar je niet mag staan.

Lijkt me stug, dat de geusselt saaier wordt zonder hekken. Daar is wel meer voor nodig.

Zwolle is inderdaad lelijk, maar die muren zijn hoger en de gracht is veel breder. Bij ons is die ruimte een stuk kleiner, en daardoor minder zichtbaar op tv.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 sept 2012 00:33
Snuf
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 206
Meer
Stadion #12
Ik heb mijn mening hierover al vaak gegeven, zowel op dit forum als mondeling tegen bestuursleden. Ik begrijp werkelijk niks van deze beslissing en zie vele bedreigingen voor MVV hierdoor ontstaan. Ik ben voornemens om via de ledenraad hier vragen over te gaan stellen en hopelijk een fiasco te voorkomen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, Jean

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 sept 2012 07:03
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2363
Meer
Stadion #13
Zoals ik al eerder een keer heb aangegeven ben ik tegenstander...ik voorzie grote problemen...er zijn nog teveel van die gelegenheids supporters die het dalijk geen bal uit maakt als ze een stadion verbod krijgen.
Nu mogen er geen grote bekers bier verkocht worden ivm met het gooien,wat denk je wat er dalijk allemaal,,stiekem,,en anoniem gegooid gaat worden.
Nogmaals ik voorzie grote problemen...als bijkomstigheid...ik sta al jaren tegen het hek...hoek boschpoort/angelside...word ik dan ook verplicht om te gaan zitten?
We zullen wel zien...genoeg voor en tegenstanders...ik ben bang voor de het hoge aantal boetes richting mvv en daarop volgend wedstrijden zonder publiek.
En ja ik weet er zijn giga aan bvo sdie zonder hekken spelen maar hier zie ik dat niet zitten.
En als het dan wel gebeurd...als het goed gaat ben ik eerste die er op terug zal komen,maar voor als nog?...gr opa ;).

....
De volgende gebruiker (s) zei dank u peter ruiver

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 sept 2012 09:08
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Berichten: 2100
Meer
Stadion #14

opadiehard schreef : Zoals ik al eerder een keer heb aangegeven ben ik tegenstander...ik voorzie grote problemen...er zijn nog teveel van die gelegenheids supporters die het dalijk geen bal uit maakt als ze een stadion verbod krijgen.
Nu mogen er geen grote bekers bier verkocht worden ivm met het gooien,wat denk je wat er dalijk allemaal,,stiekem,,en anoniem gegooid gaat worden.
Nogmaals ik voorzie grote problemen...als bijkomstigheid...ik sta al jaren tegen het hek...hoek boschpoort/angelside...word ik dan ook verplicht om te gaan zitten?
We zullen wel zien...genoeg voor en tegenstanders...ik ben bang voor de het hoge aantal boetes richting mvv en daarop volgend wedstrijden zonder publiek.
En ja ik weet er zijn giga aan bvo sdie zonder hekken spelen maar hier zie ik dat niet zitten.
En als het dan wel gebeurd...als het goed gaat ben ik eerste die er op terug zal komen,maar voor als nog?...gr opa ;).


Ik snap je bezorgdheid laten we daarom eerst afwachten wat ze echt van plan zijn mischien komen ze wel met een heel mooi alternatief, dus laten we dit niet meteen afbranden voordat er meer bekend is, Al mag je van mij zoveel afbranden als je wilt haha.

Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 sept 2012 09:51 25 sept 2012 09:53 door Nao Väöre.
Nao Väöre
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 986
Meer
Stadion #15
De hekken weghalen mag dan in de ogen van Paul Rinkens een gebaar zijn naar het publiek.
Alleen voor de AS tribune blijven de hekken staan. Zo kunnen supporters inde hekken vliiegen (lees hun emotie: kwijt) en spandoeken ophangen.

Alleen vergeet hij een heel belangrijk deel van het stadion: het uitvak. Laten we dit deel in ieder geval niet hekvrij maken. Bouw om dit vak een wand van onbreekbaar glas, zoals bij NAC - Breda) en plaats een soort visnet voor de ogen van de toeschouwers. Voorbeelden genoeg zou ik denken.
Zo voorkom je dat uit-supporers van alles op het veld gooien en wij straks weer een fikse boete krijgen of erger nog x wedstrijden zonder publiek.

Wij worden ook iedere 14 dagen getracteerd op uitvakken met slecht zicht op het veld en hekwerken met draaiende messen.
Daarnaast zou het bestuur er goed aan doen om de uitsuppoters allemaal in het uitvak te stoppen en ze na afloop 20 minuten vast te houden zoals bij de Graafschap dit jaar en vorig jaar bij Willem II en Volendam (NC).

Aon de géng

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.441 seconden