Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)
- gaston satijn
-
- Platinum Member
-
Re: Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)
18 Apr 2014 11:01De ratten verlaten het zinkende schip al..!!
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Sjonnie
-
- Away
- Platinum Member
-
18 Apr 2014 13:13gaston satijn wrote: Nou...Kurto vertrekt bij onze "vrienden"uit het oosten.....
De ratten verlaten het zinkende schip al..!!
Kijk er niet raar van op als Brammetje richting de kots van het zuiden gaat .
- Schapendonk
-
- Banned
-
18 Apr 2014 13:17Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Karakter
-
- Platinum Member
-
18 Apr 2014 16:52Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Raffalaldo
-
- Platinum Member
-
19 Apr 2014 00:44Karakter wrote: Benjamin van Leer inderdaad. Ik denk dat het voor zowel Roda als Castro een ''verbetering'' zou zijn om te transfereren naar Roda. Nog steeds een uitstekende doelman voor de Jupiler League en Castro zal er van uit gaan dat Roda na één seizoen weer promoveert (als Hendriks daadwerkelijk weer met geld smijt, zal dat nog kloppen ook). Ben eerder benieuwd wat er gaat gebeuren met een speler zoals Kali..
Die 3,5 miljoen die Hendriks erin wilt stoppen, zal alleen al nodig zijn om de begroting dicht te krijgen. Veel spelers zien er geen heil in om in de JL te gaan voetballen, maar hun Eredivisie-salarissen wegen straks nog het hardste door. Denk dat Roda niet genoeg zal hebben aan die 3,5 miljoen.
- Jacques
-
- Platinum Member
-
24 Apr 2014 09:29Geen idee in hoeverre het waar is. De bewuste collega is - helaas - fan van het gedrocht uit het oosten, dus waarom hij dit zou weten, is mij een raadsel.
- Boschpoort
-
- Administrator
-
24 Apr 2014 10:52Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Gohf
-
- Platinum Member
-
24 Apr 2014 12:20Als je 1 miljoen schuld hebt red je het daar evenmin mee.
Verder zal er rustig wat schuld zijn 1,2 misschien wel 3 ton. Verder heeft er recentelijk nooit een "volledig kwijtschelden van de schulden" plaats gevonden. Het enige wat gebeurd is is dat die langlopende afbouw stadion schuld eindelijk van onze balans af is. En dat was het wel zo'n beetje volgens mij.
- Jacques
-
- Platinum Member
-
24 Apr 2014 12:42Dat is vaak het lastige van dit soort zaken, journalisten en mensen zonder financiele achtergrond gooien al deze begrippen op een hoop. :blink:
- DannyFSC
-
- Visitor
-
24 Apr 2014 13:11Jacques wrote: Misschien had ik wat duidelijker moeten zijn, de collega bedoelde niet dat Fortuna verwacht een miljoen op te halen in de play-offs. Maar wel dat die genoeg cash zouden kunnen opleveren om de komende maanden de rekeningen te betalen. Er zit altijd een (groot) verschil tussen schuld, tekort en de stand van de liquide middelen. Fortuna zou best een schuld van 1 miljoen kunnen hebben, wellicht los van de hele stadion deal, dat zegt niets over een eventueel tekort. Als bijvoorbeeld 100.000 euro van die schuld per 30 mei moet worden terugbetaald, en als Fortuna daar geen geld voor in kas heeft, dan kunnen de play-offs natuurlijk een uitweg bieden.
Dat is vaak het lastige van dit soort zaken, journalisten en mensen zonder financiele achtergrond gooien al deze begrippen op een hoop. :blink:
Ik kan je zeggen dat het klingklare onzin is. Dat gerucht gaat idd op het prikbord rond van hun siet heb ik al sinds 2009 een ban hahahahah. Fortuna heeft met de stadiondeal ook alle schulden van dat moment afgekocht en opgelost. Masset zei alleen dat er in dit lopende seizoen, dus de situatie nu 5 maanden later, een begrotingstekort zou ontstaan van ongeveer 3 ton. Doel is om deze weg te werken met oa de playoffs en een megeaktie waarmee John van bommel bezig is. Tevens speelt Fortuna nog een afscheidswedstrijd voor Fernando ricksen en hier zal ook een gedeelte van de winst naar Fortuna gaan, en natuurlijk ook naar de stichting ALS. Het tekort wat dan over is wordt in de kostenpot meegenomen naar volgend seizoen. Vandaar dat de uitgavenkant van de begroting achteruit gaat. Ik weet uit zeer betrouwbare bron dat Fortuna reeds 2 nieuwe sponsoren gestrikt heeft voor volgend seizoen die samen meer dan 1 ton opleveren.
Het blijft afwachten tot dat alles naar buiten wordt gebracht maar ik hoor overal de verhalen dat men achter de schermen goed bezig is.
- Jacques
-
- Platinum Member
-
24 Apr 2014 13:40Volgens mij beseffen ze bij Aachen-Nord trouwens nauwelijks in wat voor financieel en sportief moeras/drijfzand ze bij degradatie zullen raken. Als ome Nol daar niet heel fors bijlapt, wordt het niet alleen nu lachen voor ons, maar het komende seizoen en de jaren daarna ook nog. Die collega gaat er blind van uit dat ze bij eventuele degradatie gemakkelijk kampioen in de JL worden en dat ze daarna "gewoon" weer middenmoot eredivisie gaan spelen. Ja, dat dachten wij, Fortuna, Sparta en De Graafschap ook ooit allemaal. Willem II is eerder een uitzondering dan een regel en ook Willem II krijgt het volgend jaar loodzwaar in de eredivisie.
- Gohf
-
- Platinum Member
-
24 Apr 2014 15:22
- Jacques
-
- Platinum Member
-
24 Apr 2014 16:47Ik heb echt helemaal niets met Willem II maar deze sticker beschrijft wel perfect het gevoel dat ik altijd bij MVV heb.
al vind ik dat hun 'bad times' nogal meevallen in vergelijking met onze clubs...
- Jacques
-
- Platinum Member
-
25 Apr 2014 09:31Jansen niet op tijd fit
Roda JC Kerkrade kan in de belangrijke slotfase van de competitie niet rekenen op aanvaller Anco Jansen. De club hoopte dat hij zondag tegen Groningen kon aantreden.
"Hij heeft nog te veel last van zijn knieblessure. Dat is jammer voor hem, maar ook voor de club", zegt trainer Jon Dahl Tomasson.
Jansen werd in de winterstop gehaald om de voorhoede van Roda te versterken. In februari viel hij geblesseerd uit. "Misschien is hij ook de laatste wedstrijd niet inzetbaar", zegt Tomasson balend.
Het verblijf in de eredivisie hangt aan een zijden draadje. Roda vecht voor de laatste kans om rechtstreekse degradatie af te wenden. Zondag speelt de ploeg thuis tegen Groningen.
:daag: :daag:
- Bung
-
- Premium Member
-
25 Apr 2014 10:42Please Log in or Create an account to join the conversation.