Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)
- Janepie
-
- Banned
-
- Sterker Door Strijd
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Janepie
-
- Banned
-
- Sterker Door Strijd
Re: Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)
17 Apr 2014 01:49SITTARD - De inzet van de Mobiele Eenheid (ME) en agenten te paard rond de wedstrijd Fortuna-MVV op 4 oktober 2013 in Sittard werkte bij Fortuna-supporters als een rode lap op een stier. De supporters hadden de ME niet verwacht tijdens de traditionele tocht vanuit het supporterscafé in de binnenstad naar het stadion. Die was er andere jaren ook nooit tijdens de Limburgse derby. Verbazing sloeg om in irritatie en leidde tot rellen. Vrijdag vindt in stadion de Geusselt de returnwedstrijd plaats.
De aanpak door de ordehandhavers schoot tekort, blijkt uit een woensdag gepresenteerde evaluatie van de gebeurtenissen door het Auditteam Voetbal en Veiligheid. In de aanbevelingen zegt het Auditteam dat er meer aandacht moet zijn voor voor- én nadelen van de inzet van ME en het maken van onderscheid tussen goed- en kwaadwillende fans.
Gemeente en politie besloten tot inzet van ME bij het begeleiden van de stoet van de café naar het stadion uit vrees voor ongeregeldheden met MVV-fans. Ook de explosie van een vuurwerkbom tijdens het duel een jaar eerder speelde mee.
De gemoedelijke sfeer bij de Fortunafans in hun supporterscafé sloeg voor de wedstrijd om bij het zien van de ME. Voor, tijdens en na de wedstrijd de escaleerde de situatie. Er braken rellen uit, agenten raakten in het nauw en gezinnen met kinderen raakten in het geweld verzeild. Vijf mensen werden gearresteerd.
- tuutsje
-
- Platinum Member
-
17 Apr 2014 04:11Roda-speler Arnaud Sutchuin Djoum is de komende weken niet inzetbaar. Hij heeft een scheurtje op in zijn hamstring.
De middenvelder liep de blessure afgelopen zaterdag op in de wedstrijd tegen FC Twente. Hij moest toen kort na rust geblesseerd het veld verlaten.
Revalidatie
Trainer Jon Dahl Tomasson zegt niet te weten hoe lang de revalidatie gaat duren, maar Sutchuin Djoum is zeker niet inzetbaar in de laatste thuiswedstrijd tegen Groningen.
Roda is op dit moment in onderhandeling met de speler over een langer verblijf in Kerkrade.
En weer eentje erbij voor de ziekenboeg

- jeoff
-
- Administrator
-
17 Apr 2014 09:06 - 17 Apr 2014 09:07Joehoe wrote:
Onderstaande voorbeeld laat de gebakken lucht zien.
De overheid plaatst parkeermeters om inkomsten te genereren. Met die inkomsten kunnen ze bijvoorbeeld ambtenaren betalen (...).
Deze parkeermeter wordt dus besteld door...een ambtenaar.
Deze parkeermeter wordt geplaatst door...een andere ambtenaar.
Deze parkeermeter wordt schoongemaakt door...weer een andere ambtenaar.
Deze parkeermeter wordt gerepareerd door...ambtenaar nummer 4.
Waarom? Met de gelden van deze parkeermeter kunnen we ambtenaar 1 tot en met 4 uitbetalen.
Pff je moet wel erg kortzichtig zijn om hier in te trappen. De opbrengsten uit parkeergelden zijn vele malen hoger dan de kosten van die ambtenaren :thinking:
- Schapendonk
-
- Banned
-
17 Apr 2014 09:38Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Joehoe
-
- Junior Member
-
17 Apr 2014 09:38Raffalaldo wrote: @Joehoe, als je wilt kun je altijd een eigen topic aanmaken om je onvrede over de ambtenaar/overheid neer te zetten. Daarbij een discussie als wat is en wie heeft een baan "die er wel toe doet" is eenzelfde discussie als wie is de beste supporter. Je bereikt er uiteindelijk niets mee, alleen dat iedereen kwaad is en dat je onnodig en onbewust mensen beledigd.
Tevens vraag ik me ook af of je wel enig inzicht hebt in wat leraren doen op een school. Je kunt wel zeggen dat ze klagen, maar in de tijd nu doen leraren het nooit goed. Je kunt dan wel zeggen dat leraren klagen, maar is dat ook wel echt zo? Ik heb gisteren toevallig een stukje gezien op Nederland 3 over pesten, dan wordt er gezegd dat school meer moet doen ertegen. Tegenwoordig als je een leerling straf geeft (ook al is het terecht), heb je als leraar niet alleen de leerling tegenover je, maar steeds vaker ook de ouder die het oneens is met de straf die de leraar uitdeelt. En dan komt heel vaak het zinnetje: "dat doet die van mij niet!" naar boven toe. We voeden onze kinderen op alsof het prinsen en prinsessen zijn. Voor mij mag de leraar eens wat meer gaan klagen, want in de ogen van "de ouder" doen ze het vaak niet goed.
Tevens rest mij de vraag wat voor nevenactiviteiten jij naast je dagelijkse taken doet. Ik snap ook überhaupt niet waarom je dit vraagt. Denk dat een leraar genoeg nevenactiviteiten doet, vooral het onnodig opvoeden van kinderen, omdat ouders daar gewoonweg geen tijd voor hebben of gewoonweg niet kunnen.
En ja, je hebt gelijk dat er teveel ambtenaren zijn en dat er ambtenaren tussen zitten die niet nodig zijn. Zou zeggen, richt een politieke partij op!
Oh, natuurlijk. We leven sinds het internettijdperk in een tijd waarin zo ongeveer alles beledigend is. Kom op, dat valt volgens mij reuze mee. Daarbij geef ik aan dat er in mijn ogen zo'n 500.000 ambtenaren wel zinvol werk doen. Daar vallen genoeg leraren onder. Ook gaf ik al aan waarom de helft van de (overbodige) ambtenaren zo'n baan heeft. Namelijk om uitkeringen te voorkomen, mensen zichzelf te laten ontplooien etc. Dit alles omdat deze mensen zelf te lui zijn om actie te ondernemen. Volgens mij is het dan juist de uitdaging voor de overheid om een omgeving te creëren waarin mensen zichzelf wel willen ontwikkelen (en dat op basis van een gezonde dosis intrinsieke motivatie).
Terugkomend op leraren. Ik weet in een bepaalde mate vrij aardig wat leraren op een school (moeten) doen en hoeveel uren ze (moeten) maken. Ik zit veel dichter bij het vuur dan je denkt. Buiten dat, ik heb niks tegen leraren, zoals je hebt kunnen lezen. Ik plaats alleen vraagtekens bij het feit dat ze het 'o zo zwaar' hebben, nadat er door een HBO-docent op mijn eerste bericht gereageerd werd.
En ik ben het volledig met je eens dat ouders zich steeds asocialer gedragen tegenover een leraar/ directeur. Sterker nog, zo'n vier, vijf weken geleden heb ik 2.5 uur met een lerares van een basisschool in Maastricht in een auto gezeten. Ze sprak onder andere over het feit dat ouders een schadeclaim hadden ingediend, omdat een spijkerbroek van hun zoontje (ongeveer 9 jaar) kapot was gegaan. Tsja. Dat zijn zaken waar je niet eens over wil nadenken. Ouders blijkbaar steeds vaker wel.
Met nevenactiviteiten bedoel ik activiteiten gerelateerd aan het onderwijs waarmee de uren aardig oplopen en daarmee ook de inkomsten uiteraard. Leer mij een hbo of universitair docent kennen. Niks mis mee en ik juich het zelfs toe. Maar het totaal aan uren vormt daarmee wel enige druk. Druk zoals bij de meeste banen overigens. Een 36-urige werkweek is leuk op papier, maar dat bestaat doorgaans natuurlijk niet. En dat heeft niks met een sector te maken.
Ps: de politiek is een voorbeeld van een nauwelijks functionerend bedrijf. Er lopen veel hoogopgeleide Nederlanders rond die kritische zaken tijdig constateren, maar in het belang van de eigen politiek partij wordt het leeuwendeel van de voorgestelde oplossingen 'toch nog maar even' in een kast geplaatst. Zonde.
- Joehoe
-
- Junior Member
-
17 Apr 2014 09:40jeoff wrote: Pff je moet wel erg kortzichtig zijn om hier in te trappen. De opbrengsten uit parkeergelden zijn vele malen hoger dan de kosten van die ambtenaren :thinking:
Oh ja, we nemen alles letterlijk. :lachen:
- Joehoe
-
- Junior Member
-
17 Apr 2014 09:41tuutsje wrote: Roda-speler Sutchuin Djoum niet inzetbaar tegen Groningen
Roda-speler Arnaud Sutchuin Djoum is de komende weken niet inzetbaar. Hij heeft een scheurtje op in zijn hamstring.
De middenvelder liep de blessure afgelopen zaterdag op in de wedstrijd tegen FC Twente. Hij moest toen kort na rust geblesseerd het veld verlaten.
Revalidatie
Trainer Jon Dahl Tomasson zegt niet te weten hoe lang de revalidatie gaat duren, maar Sutchuin Djoum is zeker niet inzetbaar in de laatste thuiswedstrijd tegen Groningen.
Roda is op dit moment in onderhandeling met de speler over een langer verblijf in Kerkrade.
En weer eentje erbij voor de ziekenboeg
Djoum? Nooit van gehoord. :lachen:
- Schapendonk
-
- Banned
-
17 Apr 2014 09:42Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Schapendonk
-
- Banned
-
17 Apr 2014 09:48Please Log in or Create an account to join the conversation.
- jeoff
-
- Administrator
-
17 Apr 2014 09:50Joehoe wrote: Oh ja, we nemen alles letterlijk. :lachen:
Nou aan het niveau van je posts te zien zou het me niks verbazen als je het wel letterlijk bedoelde ja
- houtengerard
-
- Administrator
-
- Positivo (met ervaring)
17 Apr 2014 11:11- Massale vechtparij breekt uit naast de Arena:
Burgemeester Joehoe: "Hmm, eens even bellen, we hebben geen ME, maar misschien zijn een aantal ongetrainde vrijwilligers bereid om deze woedende menigte uit elkaar te drijven.
- 16 miljoen mensen die allemaal een ambacht moeten leren. 50 bakkers in de straat, 40 slagers en 20 elektriciens en één overspannen ambtenaar/cq.concierge/cq portier/cq loketmedewerker en loco burgemeester.
- Een brood kost nog maar 1 eurocent.
- Een biefstuk 499 euro.
- Het gemiddeld maandloon is 20 euro. (Geen toeslagen, bespaart personeel. En wat is eigenlijk een belastingsysteem?)
- Ben je geboren met een beperking/laag IQ/slechte motoriek dan sterf je aan de hongerdood. Handen uit de mouwen, of je nu handen hebt of niet.
- Criminaliteit groeit, omdat er geen gezag meer is. Die 10% alarmerende situaties, zijn niet toereikend voor die 90% patrouilles.
- Voordat die ene ambtenaar zijn parkeerpaaltje heeft leeggemaakt, heeft de rest van de bevolking de andere al geplunderd.
- Iedereen zit elkaar te knuffelen in het bos en lopen hand in hand met een bloemetje achter het oor te volksdansen. Orde en handhaving is nep, is kunstmatige geldverspilling. Psychische stoornissen bestaan niet, men knalt geen winkelcentrum overhoop, men vergrijpt zich niet aan kinderen.etc. Iedereen is eensgezind. Moeder de staat, staat op nummer één.
- Iemand met 400 piercings door elk lelletje en velletje en een tatoeage op het gezicht, is kandidaat nummer één op het sollicitatie gesprek. Die hoeft geen backoffice functie, toeleveringswerk of verkapt vrijwilligerswerk te doen. Die kan gewoon het gezicht worden van zijn eigen succesvolle onderneming.
- Aandeelhouders bestaan niet, mensen lenen vrijwillig hun geld uit, puur uit liefdadigheid. Dividend uitkeren is niet nodig.
- Meneer de Chirurg gaat na zijn dienst ook even zijn urenadministratie bijhouden. Om de volgende ochtend een bypass operatie uit te voeren met chronisch slaap tekort.
- Vakantie? Overbodige luxe.
- Leraren? Gewoon de les opnemen met youtube. Iedere leerling heeft de drang toch om te presteren? toch?
Joehoe, waar kan ik stemmen op die Liberale-Progressieve partij van je?
- Gohf
-
- Platinum Member
-
17 Apr 2014 11:45 - 17 Apr 2014 11:51Reken even mee. Nederland heeft 16,8 miljoen inwoners. Het CBS zet de armoedegrens op 960 euro, wat een mooi basisinkomen zou zijn. Een simpele rekensom leert dat de universele variant 193,5 miljard euro op jaarbasis zou kosten - ongeveer 30 procent van het bbp. Dat is een astronomisch bedrag. Maar bedenk: de overheid beheerst nu al meer dan de helft van het bbp. En dan zijn de kosten van alle vrijstellingen, aftrekposten en heffingskortingen nog niet eens meegerekend (in 2010: 58,7 miljard). Alleen al de hypotheekrenteaftrek kost 14 miljard per jaar.
Natuurlijk zou de variant die in Canada is uitgeprobeerd - gratis geld als recht voor arme mensen - veel goedkoper zijn. Het uitroeien van de Nederlandse armoede (onder ongeveer 1 miljoen mensen) zou maar een paar miljard hoeven te kosten. Maar toch: een systeem dat alleen de armen helpt, bevestigt de scheiding tussen hen en de rest van de samenleving. ‘A policy for the poor is a poor policy’, schreef Richard Titmuss, de grote theoreticus van de Britse verzorgingsstaat. Een universeel basisinkomen kan daarentegen op een breed draagvlak rekenen - iedereen heeft er immers baat bij.
Gevaarlijk? We zouden inderdaad iets minder gaan werken, maar dat is ook de bedoeling.Ik schreef eerder een stuk over waarom minder werken de oplossing is voor (bijna) alle grote problemen van onze tijd. Alleen een kleine groep van kunstenaars en schrijvers (‘al diegenen die de maatschappij veracht als ze leven, en eert als ze dood zijn’ – Bertrand Russell) zou wellicht ophouden met betaald werk. Er is overweldigend bewijs dat verreweg de meeste mensen, basisinkomen of niet, willen werken. Werkloosheid maakt erg ongelukkig.
Een van de charmes van het basisinkomen is dat het de ‘werkende armen’, die beter af zijn met een uitkering, stimuleert een baan te zoeken. Ze kunnen er alleen maar op vooruit gaan; het basisinkomen is onvoorwaardelijk. Nu groeit de koopkracht van een bijstandstrekker met slechts 3 procent als hij zijn handen uit de mouwen steekt, zo berekende het ministerie van Sociale Zaken onlangs nog.
- Jacques
-
- Platinum Member
-
17 Apr 2014 11:47

Of beter nog, spelers van die club van daarachter die geblesseerd zijn. Djoum is een goed begin, nu Hupperts nog!
- MVVke
-
- Platinum Member
-
17 Apr 2014 12:10Jacques wrote: Godverdomme. Excuus voor het vloeken, maar ik kom in dit topic om te lachen over het misfortuin van Roda en Fortuna om me zo een beetje af te leiden van het feit dat wij zelf al 14 jaar in de onderste regionen van het betaalde voetbal rondzwalken. Als ik een belachelijke onleesbare politieke discussie wil lezen, ga ik wel ergens anders heen. Laten we alsjeblieft over voetbal praten.![]()
Of beter nog, spelers van die club van daarachter die geblesseerd zijn. Djoum is een goed begin, nu Hupperts nog!
En Fledderus. In mien ouge zien Juus en en JarkJan de einegste 2 speulers die è klein bitsje tege de bal kinne stampe dao. Tied dus tot ze 'ns zwoer mèt de köp tegenein vlege in è trainingsduel ofzoe...