Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

• Bung
  • Bung's Avatar
  • Premium Member
  • Premium Member

Re: Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

16 Apr 2014 10:45
ik heb er trouwens best wel vertrouwen in dat NEC laatste speeldag kan winnen of iig punten kan pakken in de arena.
Ajax is dan al kampioen dus hebben alleen hun sportieve plicht, maar laten we niet vergeten dat Cillessen en Schone allebei afkomstig van NEC het flink te doen hebben met de ploeg uit Nijmegen.
Nu heeft Cillessen een paar weken geleden in een interview aangegeven tot hij wou dat hij iets kon doen voor de noodlijdende club.
Nou ik weet het wel! als hij kon kiezen voor het door te laten of te pakken zal hij echt wel voor het eerste kiezen !!

nu maar hopen dat die bananenplukker van een Vermeer niet opstaat.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

• Jacques
  • Jacques's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

16 Apr 2014 11:22
Bananenplukker? Pfffft, wat een niveau...
You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

• MVV4life
  • MVV4life's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Kom op die roeie!

16 Apr 2014 16:51 - 16 Apr 2014 16:52
Bron: www.nu.nl/binnenland/3753663/inzet-me-bi...-rode-lap-stier.html

Inzet ME bij Fortuna-MVV was 'rode lap op stier'
De inzet van de Mobiele Eenheid (ME) en agenten te paard rond de wedstrijd Fortuna-MVV op 4 oktober 2013 in Sittard werkte bij Fortuna-supporters als een rode lap op een stier.

Dat blijkt uit een woensdag gepresenteerde evaluatie van de gebeurtenissen door het Auditteam Voetbal en Veiligheid.

De supporters hadden de ME niet verwacht tijdens de traditionele tocht vanuit het supporterscafé in de binnenstad naar het stadion. Die was er andere jaren ook nooit tijdens de Limburgse derby. Verbazing sloeg om in irritatie en leidde tot rellen.

De aanpak door de ordehandhavers schoot tekort. In de aanbevelingen zegt het Auditteam dat er meer aandacht moet zijn voor voor- én nadelen van de inzet van ME en het maken van onderscheid tussen goed- en kwaadwillende fans.

Vrees

Gemeente en politie besloten tot inzet van ME bij het begeleiden van de stoet van de café naar het stadion uit vrees voor ongeregeldheden met MVV-fans. Ook de explosie van een vuurwerkbom tijdens het duel een jaar eerder speelde mee.

De gemoedelijke sfeer bij de Fortunafans in hun supporterscafé sloeg voor de wedstrijd om bij het zien van de ME. Voor, tijdens en na de wedstrijd de escaleerde de situatie. Er braken rellen uit, agenten raakten in het nauw en gezinnen met kinderen raakten in het geweld verzeild. Vijf mensen werden gearresteerd.

Er wordt niet gesproken over het deel na de wedstrijd: Het onnodig vasthouden van supporters na de wedstrijd, over het uitdelen van klappen, over het rennen van paarden over kinderen. En dat allemaal nadat MVV supporters al weg waren.
Of zie ik het verkeerd...
Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!
Last edit: 16 Apr 2014 16:52 by MVV4life.
The following user(s) said Thank You: Sjotelsplak

• Gohf
  • Gohf's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

16 Apr 2014 17:19
MVV4life wrote: Bron: www.nu.nl/binnenland/3753663/inzet-me-bi...-rode-lap-stier.html

Inzet ME bij Fortuna-MVV was 'rode lap op stier'
De van de Mobiele Eenheid (ME) en agenten te paard rond de wedstrijd Fortuna-MVV op 4 oktober 2013 in Sittard werkte bij Fortuna-supporters als een rode lap op een stier.

Dat blijkt uit een woensdag gepresenteerde evaluatie van de gebeurtenissen door het Auditteam Voetbal en Veiligheid.

De supporters hadden de ME niet verwacht tijdens de traditionele tocht vanuit het supporterscafé in de binnenstad naar het stadion. Die was er andere jaren ook nooit tijdens de Limburgse derby. Verbazing sloeg om in irritatie en leidde tot rellen.

De aanpak door de ordehandhavers schoot tekort. In de aanbevelingen zegt het Auditteam dat er meer aandacht moet zijn voor voor- én nadelen van de inzet van ME en het maken van onderscheid tussen goed- en kwaadwillende fans.

Vrees

Gemeente en politie besloten tot inzet van ME bij het begeleiden van de stoet van de café naar het stadion uit vrees voor ongeregeldheden met MVV-fans. Ook de explosie van een vuurwerkbom tijdens het duel een jaar eerder speelde mee.

De gemoedelijke sfeer bij de Fortunafans in hun supporterscafé sloeg voor de wedstrijd om bij het zien van de ME. Voor, tijdens en na de wedstrijd de escaleerde de situatie. Er braken rellen uit, agenten raakten in het nauw en gezinnen met kinderen raakten in het geweld verzeild. Vijf mensen werden gearresteerd.

Er wordt niet gesproken over het deel na de wedstrijd: Het onnodig vasthouden van supporters na de wedstrijd, over het uitdelen van klappen, over het rennen van paarden over kinderen. En dat allemaal nadat MVV supporters al weg waren.
Of zie ik het verkeerd...

Tja, ze vegen hun eigen straatje schoon door te stellen dat ze alleen verkeerd reageerden op agressieve supporters. ze vergeten voor het gemak er maar even erbij te vermelden dat iedereen zo opgefokt werd door de houding/opstelling/behandeling van de ME.

• αναρχος
  • αναρχος's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

16 Apr 2014 17:21
Gaat toch altijd hetzelfde, ze houden mekaar de hand weer boven het hoofd.

• MVVke
  • MVVke's Avatar
  • Away
  • Platinum Member
  • Platinum Member

16 Apr 2014 17:32
Jong jong jong, R*d* weurd mèt de secon brutaoler en wanhopeger.
In de gezèttezaak/drogisterij/sigrèttezaak boe 'ch eder week kom, vertèlde d'n eigeneer m'ch tot die kut club (aofdeiling supportersartikeleverkoup) 'm gebeld had. Ze vroogte aon 'm of heer supporters-artikele vaan die strontmoffeclub in zien zaak wouw goon verkoupe. :huh:

't Sprik veur ziech tot heer die zwartgele figure 'ns good heet oetgelache en daonao d'n tèllefoon heet opgehaange :lachen:

Boe hole ze 't lef vendan.... :puke:
The following user(s) said Thank You: MVV4life

• Joehoe
  • Joehoe's Avatar
  • Junior Member
  • Junior Member

16 Apr 2014 20:07
MVVke wrote: Jong jong jong, R*d* weurd mèt de secon brutaoler en wanhopeger.
In de gezèttezaak/drogisterij/sigrèttezaak boe 'ch eder week kom, vertèlde d'n eigeneer m'ch tot die kut club (aofdeiling supportersartikeleverkoup) 'm gebeld had. Ze vroogte aon 'm of heer supporters-artikele vaan die strontmoffeclub in zien zaak wouw goon verkoupe. :huh:

't Sprik veur ziech tot heer die zwartgele figure 'ns good heet oetgelache en daonao d'n tèllefoon heet opgehaange :lachen:

Beetje initiatief tonen kan geen kwaad.

Merchandising van Mvv kom ik nergens tegen, zelfs in Maastricht niet. Dat vind ik zorgelijker dan een telefoontje van een Mof.

• SoerenBusk
  • SoerenBusk's Avatar
  • Elite Member
  • Elite Member

16 Apr 2014 21:30
Joehoe wrote:
MVVke wrote: Jong jong jong, R*d* weurd mèt de secon brutaoler en wanhopeger.

Beetje initiatief tonen kan geen kwaad.

Merchandising van Mvv kom ik nergens tegen, zelfs in Maastricht niet. Dat vind ik zorgelijker dan een telefoontje van een Mof.

Sterker nog, het kopen van een kaartje is al een hele act. Alsof ze liever hebben dat er weinig mensen komen....
En dan heb ik het beeld in mijn hoofd van de Champions League wedstrijd Atletico Madrid - Barcelona waar supporters van beide clubs gewoon naast elkaar op de tribune zaten. Als ik zie hoveel overheid hiermee bezig is, dan denk ik dat in dit land nog heel veel bezuinigd kan worden (ofwel de helft werkt bij de overheid, in baantjes om de mensen bezig te houden :lolno: , en wij maar betalen :( )

• Joehoe
  • Joehoe's Avatar
  • Junior Member
  • Junior Member

16 Apr 2014 22:21
NathanR wrote: Als ik zie hoveel overheid hiermee bezig is, dan denk ik dat in dit land nog heel veel bezuinigd kan worden (ofwel de helft werkt bij de overheid, in baantjes om de mensen bezig te houden :lolno: , en wij maar betalen :( )

De overheid heeft zo'n 1 miljoen mensen in dienst waarvan 1 op de 2 een functie heeft om een uitkering te voorkomen.

Lachwekkend gewoon.

Het is zorgelijk om te bedenken dat van die 500.000 ambtenaren, maar een heel klein gedeelte werkelijk doorheeft dat hun functie gebakken lucht is.

Pietje houdt Jantje, Merel en Frank aan het werk. Jantje doet dit ook voor drie personen en uiteindelijk komen we weer bij Pietje uit.

Wat het belang van hun werkzaamheden is weet niemand (het paarse krokodil principe), maar de overheid laat hun stuk voor stuk in de waan dat het werk er toe doet.

En de ME is daar een uitstekend voorbeeld van. Alleen al bij het voetbal is de inzet van de ME in 70 - 90% van de gevallen onnodig, terwijl ME'ers denken dat ze er wel toe doen. Mede dankzij de propaganda in de media door een x aantal keer per jaar te stellen dat mensen een voetbalwedstrijd alleen veilig kunnen bezoeken dankzij de ME. De massa gelooft het wel. Zo werkt het in elke sector waar ambtenaren aan het werk moeten worden gehouden.

De hele culturele sector leeft van subsidie om ambtenaren het gevoel te geven dat ze er toe doen.

Maar als deze mensen geen werk hebben, dan doen ze ook helemaal niks meer (op 10-30 procent na). De keerzijde van het ontslaan van ambtenaren dus.

Te veel werkloosheid leidt tot onvrede in de samenleving, waardoor het creëren van banen bij de overheid weer hoog op de politiek agenda komt te staan. De overheid is niet gek. Zijn ambtenaren tevreden, dan is de samenleving doorgaans tevreden. In landen als Griekenland en Italië overdreven ze dat principe alleen door de salarissen van die nietsnutten extreem hoog te maken. Gevolg: je moet iedereen als ambtenaar aannemen, omdat een eigen bedrijf alleen loont wanneer de omzet > 1 miljoen is op jaarbasis.

Conclusie: de rompslomp, de luiheid, het naïeve, het beperkte ondernemerschap van de gemiddelde Nederlander etc. komt allemaal door de ME. En vrijdag staan ze er weer. Met een helmpje en knuppeltje. Hoe schattig.

• Frank Salemans
  • Frank Salemans's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

16 Apr 2014 22:32 - 16 Apr 2014 22:35
Joehoe, heb je ooit een ambtenaar gesproken? Ik ben er een en werk me al 28 jaar het snot voor de ogen in het HBO-onderwijs. Al eens opgezocht in welke sectoren de werkdruk het hoogste is en de levensverwachting het laagste? Draai jij ook werkweken van 55-60 uur? Zelden zo veel vooroordelen in een stukje gelezen. Knap. Ik bedoel maar: het is 22.30 uur en ik zit nog gewoon te werken. Moest ik toch even kwijt. Back on topic!
Last edit: 16 Apr 2014 22:35 by Frank Salemans.

• Boschpoort
  • Boschpoort's Avatar
  • Administrator
  • Administrator

16 Apr 2014 22:50
Frank Salemans wrote: Joehoe, heb je ooit een ambtenaar gesproken? Ik ben er een en werk me al 28 jaar het snot voor de ogen in het HBO-onderwijs. Al eens opgezocht in welke sectoren de werkdruk het hoogste is en de levensverwachting het laagste? Draai jij ook werkweken van 55-60 uur?!
En nog matig betaald ook Frank, dat was je nog vergeten.

Ik vraag me altijd af wat voor geweldige banen 'die er wel toe doen' de mensen hebben die zo afgeven op ambtenaren.

• Joehoe
  • Joehoe's Avatar
  • Junior Member
  • Junior Member

16 Apr 2014 23:00 - 16 Apr 2014 23:08
Frank Salemans wrote: Ooit een ambtenaar gesproken? Ik ben er een en werk me al 28 jaar het snot voor de ogen in het HBO-onderwijs. Al eens opgezocht in welke sectoren de werkdruk het hoogste is en de levensverwachting het laagste? Draai jij ook werkweken van 55-60 uur?

Hoeveel vakantiedagen staan er tegenover deze werkweek?

En ligt dat boven of onder het gemiddelde van een niet ambtenaar?

Ook interessant: Welke nevenactiviteiten ontplooit de gemiddelde (!) HBO-leraar naast zijn dagelijkse werkzaamheden? Leuk intern onderzoekje waard, zou ik zeggen. Het antwoord is voor mij geen geheim overigens.

Buiten dat is heel Nederland bekend met de klagende leraren en dat allemaal dankzij de vakbonden - jaren '60 stijl - die hun eigen baantjes moeten redden. Valt het niet überhaupt op dat ambtenaren altijd onder zware druk schijnen te staan? Met name rond de verkiezingstijd, zoals de heren van de belastingdienst onlangs. Er wordt bezuinigd en de druk neemt toe. Goh, toeval.

Ps: ik zal komend weekend eens op zoek gaan naar onafhankelijke (!) onderzoeken, voor zoverre onderzoeken onafhankelijk kunnen zijn, die vaststellen welke sectoren lijden.

Daarbij moet ik meteen aan het volgende denken. Is het beroep van kelner bijvoorbeeld meer risicovol, omdat hij doorgaans na werktijd nog even doorzakt, dan het werk van een visser op de Atlantische Oceaan? Ik ben benieuwd hoe men zoiets meet. Ik ga me er in verdiepen.

Ps2: dat geldt eveneens voor sectoren met de laagste levensverwachting. Al stelt een onderzoek vaak niet vast op basis van welke cruciale indicatoren deze levensverwachting wordt vastgesteld. Is inkomen het meest bepalend of de maatschappelijke positie? Zijn het aantal vrije uren bepalend of juist het aantal vrije aaneengesloten dagen?

Ook hierbij geldt dat ik me er in ga verdiepen.

Mijn gevoel geeft aan dat er tig andere beroepen net iets risicovoller zijn, gelet op de werkdruk en de levensverwachting. Wie weet zit ik er volledig naast. Ik kom er op terug.
Last edit: 16 Apr 2014 23:08 by Joehoe.

• Joehoe
  • Joehoe's Avatar
  • Junior Member
  • Junior Member

16 Apr 2014 23:06
Boschpoort wrote: En nog matig betaald ook Frank, dat was je nog vergeten.

Ik vraag me altijd af wat voor geweldige banen 'die er wel toe doen' de mensen hebben die zo afgeven op ambtenaren.

Je verwart geweldig met gebakken lucht. Een conciërge van een fabriek kan prima werk leveren door te doen wat hij moet doen.

Onderstaande voorbeeld laat de gebakken lucht zien.

De overheid plaatst parkeermeters om inkomsten te genereren. Met die inkomsten kunnen ze bijvoorbeeld ambtenaren betalen (...).

Deze parkeermeter wordt dus besteld door...een ambtenaar.
Deze parkeermeter wordt geplaatst door...een andere ambtenaar.
Deze parkeermeter wordt schoongemaakt door...weer een andere ambtenaar.
Deze parkeermeter wordt gerepareerd door...ambtenaar nummer 4.

Waarom? Met de gelden van deze parkeermeter kunnen we ambtenaar 1 tot en met 4 uitbetalen.

• MVV4life
  • MVV4life's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Kom op die roeie!

16 Apr 2014 23:47
Joehoe wrote:
Boschpoort wrote: En nog matig betaald ook Frank, dat was je nog vergeten.

Je verwart geweldig met gebakken lucht. Een conciërge van een fabriek kan prima werk leveren door te doen wat hij moet doen.

Onderstaande voorbeeld laat de gebakken lucht zien.

De overheid plaatst parkeermeters om inkomsten te genereren. Met die inkomsten kunnen ze bijvoorbeeld ambtenaren betalen (...).

Deze parkeermeter wordt dus besteld door...een ambtenaar.
Deze parkeermeter wordt geplaatst door...een andere ambtenaar.
Deze parkeermeter wordt schoongemaakt door...weer een andere ambtenaar.
Deze parkeermeter wordt gerepareerd door...ambtenaar nummer 4.

Waarom? Met de gelden van deze parkeermeter kunnen we ambtenaar 1 tot en met 4 uitbetalen.
Je vergeet dat ambtenaar 5, als je niet betaald, een bonnetje onder de ruitenwisser duwt. Ambtenaar 6 stuurt je dan een overschrijvingsformulier. Zes werkt trouwens op een kantoor en daar heeft hij een PC, die wordt onderhouden door ambtenaar 7 van de IT afdeling. Ga in beroep tegen je bekeuring bij ambtenaar 8, de rechter, met zijn griffier: 9, etc. Al deze ambtenaren moeten betaald worden, vandaar ambtenaar 10 op de HR afdeling, etc.

En al die ambtenaren worden betaald van mensen die "echte" productie leveren, inclusief die ME'er. Dus die mag best eens wat vriendelijker doen tegen de mensen die zijn salaris betalen.

Overigens, wil ik hier niet het werk van Frank afkraken, leraren zijn hard nodig om goede mensen af te leveren en klaar te stomen voor de arbeidsmarkt. En daar profiteert het hele land van, inclusief alle andere ambtenaren. En een goede leraar, die vergeet je nooit van je leven en zo'n leraar hebben we allemaal wel gehad. Hoe beter het onderwijs, hoe welvarender het land.

Maar ik ben met Joehoe eens dat er soms best wel wat verborgen werkeloosheid te vinden is onder het ambtenaren corps. En ook Frank kan zeker weten wel wat ambtenaren functies bedenken waar hij het eens is met Joehoe. Vroeger werden functies bij de o.a. PTT gecreëerd om zo de werkeloosheidscijfers omlaag te krijgen.
Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

• Raffalaldo
  • Raffalaldo's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

17 Apr 2014 00:21
@Joehoe, als je wilt kun je altijd een eigen topic aanmaken om je onvrede over de ambtenaar/overheid neer te zetten. Daarbij een discussie als wat is en wie heeft een baan "die er wel toe doet" is eenzelfde discussie als wie is de beste supporter. Je bereikt er uiteindelijk niets mee, alleen dat iedereen kwaad is en dat je onnodig en onbewust mensen beledigd.

Tevens vraag ik me ook af of je wel enig inzicht hebt in wat leraren doen op een school. Je kunt wel zeggen dat ze klagen, maar in de tijd nu doen leraren het nooit goed. Je kunt dan wel zeggen dat leraren klagen, maar is dat ook wel echt zo? Ik heb gisteren toevallig een stukje gezien op Nederland 3 over pesten, dan wordt er gezegd dat school meer moet doen ertegen. Tegenwoordig als je een leerling straf geeft (ook al is het terecht), heb je als leraar niet alleen de leerling tegenover je, maar steeds vaker ook de ouder die het oneens is met de straf die de leraar uitdeelt. En dan komt heel vaak het zinnetje: "dat doet die van mij niet!" naar boven toe. We voeden onze kinderen op alsof het prinsen en prinsessen zijn. Voor mij mag de leraar eens wat meer gaan klagen, want in de ogen van "de ouder" doen ze het vaak niet goed.
Tevens rest mij de vraag wat voor nevenactiviteiten jij naast je dagelijkse taken doet. Ik snap ook überhaupt niet waarom je dit vraagt. Denk dat een leraar genoeg nevenactiviteiten doet, vooral het onnodig opvoeden van kinderen, omdat ouders daar gewoonweg geen tijd voor hebben of gewoonweg niet kunnen.

En ja, je hebt gelijk dat er teveel ambtenaren zijn en dat er ambtenaren tussen zitten die niet nodig zijn. Zou zeggen, richt een politieke partij op!

Time to create page: 0.427 seconds