Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)
- Ali de witte
-
- Senior Member
-
Re: Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)
09 Jul 2015 11:06Maar verfris mijn geheugen eens. Was staatssteun niet ongeoorloofd?
die al ging 't 'ns neet,
NOETS de mood verloore heet!
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- houtengerard
-
- Administrator
-
- Positivo (met ervaring)
09 Jul 2015 11:32 - 09 Jul 2015 11:35Verwacht niet teveel van die gemeenteraad. Dit zijn schijnvergaderingen. Niemand gaat een vordering doen, want op het moment dat ze gaan vorderen, krijgen ze aan de andere kant puntenaftrek van de KNVB. Dan hebben ze misschien een deel van de huur binnen, maar zitten ze met een onverkoopbaar stadion op de nek.
Ali heeft een goed punt. Op welk termijn kun je spreken van ongeoorloofde staatssteun? De gemeente (Europese Bevolking) loopt inkomsten mis doordat Roda haar afspraken niet nakomt. Het wordt tijd dat Loek weer eens zijn hobby gaat naleven.
- mvv4ever
-
- Platinum Member
-
09 Jul 2015 12:25De teller staat nu al op 3 nieuwe spelers.
En volgens mij zijn er ook maar 3 pas weg Schreurs , Demouge en de gehuurde Gyasi.
- Jacques
-
- Platinum Member
-
09 Jul 2015 15:39Dat ze in juni niet hebben kunnen betalen zoals hier blijkt, zal te maken hebben met de welverdiende spelersbonussen.
Waarom altijd dat gezeur van de gemeente. Men wist dat de inkomsten bij RJC nooit zo hoog zouden zijn en worden, dat de club de (zeer hoge) huur kan gaan betalen!!! Wel als ze promoveren of eens een prijs pakken, staan diezelfde Gemeente figuren op het balkon van het stadhuis om zich te laten "vieren". En och ja, men vind het o zo belangrijk dat de naam Roda JC aan Kerkrade is verbonden. Zeker in het geval van (int-)nationale bekendheid.
Tref eens een fatsoenlijke regeling met elkaar. Steeds weer die wurgcontracten. Zijn we net gepromoveerd, heb je nog geen cent om versterkingen te halen. Wil men bij de Gemeente dan weer de Jupiler competitie in?
Wat zou het verlies dan zijn?
En hoe idioot kun je zijn om een stadion te bouwen dat niet multi functioneel is? nu wordt er 1x in de 2 weken anderhalf uur gebruik van gemaakt. Dat kan toch never nooit rendement opleveren.
Ik krijg langzamerhand de kots van die alsmaar negatieve verhalen mbt stadionhuur etc,
Als het geld er niet is waar moet RJC het dan
vandaan halen ? wat wil de gemeente eigenlijk
het stadion alleen om de 4 jaar voor het WMC
gebruiken en voor de rest ?een betere huurder
dan RJC kan de gemeente toch niet ophoesten
elke maand dat gezeur daar word je toch niet
goed van,
Zonder RJC was die boulevard nooit gekomen met al die bedrijven. Kerkrade heeft er dus alleen maar Profijt van gehad. Stelletje azijnzeikerds daar.
Gemeente Kerkrade zal nooit maar dan ook nooit et slot op het stadion gooien. Daarmee gooien ze hun eigen ruiten in. Ze verliezen daarmee stemmen en zitten dan met een nóg groter probleem; namelijk een leeg stadion.
En inderdaad, mij loopt dit hele huurgedoe echt de spuitgaten uit, het pls heeft een enorme maatschappelijke functie; namelijk het wekelijkse samenkomen van duizenden mensen die dezelfde interesse delen en het netwerken van de Bobo's.
Ik heb het altijd gezegd en blijf het zeggen, het stadion is van ons allemaal, van mij, van jou, van Roda, de gemeente en iedereen die er om de week weer zijn.
De gemeente zal wel gefrustreerd zijn dat van alle rekeningen, hun als laatste betaald worden, ergens ook wel terecht maar ikzelf ben het volledig met Collard eens dat de huur te hoog is, dat Roda maar lekker het mes op de keel van de gemeente zet, veel keus hebben ze daar niet en vroeg of laat zal een overname van het stadion en/of kwijtschelding dan ook plaatsvinden.
Ik maak me er echter geen zorgen over.
Die vinden dat de gemeente niet zo moet zeuren en gaan er blind van uit dat de gemeente de club wel weer redt. Ongelofelijk wat een mentaliteit. Maar goed, als iedereen daar zo denkt, dan gaan die gewoon weer dezelfde fouten als altijd maken en zijn ze razendsnel weer terug in de Jupiler League. En dan financieel nog ongezonder dan ze al waren.
- Boschpoort
-
- Administrator
-
09 Jul 2015 15:46En terecht zo blijkt keer op keer.Jacques wrote: Die vinden dat de gemeente niet zo moet zeuren en gaan er blind van uit dat de gemeente de club wel weer redt.
Elke keer als ik me tegenover collega's sta boos te maken over die praktijken achter de wawa-linie staan ze me eigenlijk gewoon uit te lachen. Ze maken zich er totaal niet druk over. De gemeente laat die club nooit vallen.
- Boer458
-
- Platinum Member
-
09 Jul 2015 16:03
- Vluuzak
-
- Platinum Member
-
09 Jul 2015 16:20 - 09 Jul 2015 16:22Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Janepie
-
- Banned
-
- Sterker Door Strijd
11 Jul 2015 11:34 - 11 Jul 2015 11:34Bronnen rond de Kerkraadse club bevestigen dat de onderhandelingen met het in Heerlen gevestigde bedrijf in een vergevorderd stadium zijn.
Extra lucht
Het binnenhalen van een hoofdsponsor is goed nieuws voor Roda. De club krijgt zo weer wat extra lucht. Het bedrag dat met de deal is gemoeid, is nog niet bekend. Roda had vorig seizoen geen hoofdsponsor en werkte met shirtsponsors per wedstrijd.
Met Solland Solar stapt er een verrassende naam in. De zonnecelfabrikant betaalde dit voorjaar salarissen te laat uit, maar heeft een kapitaalinjectie gekregen van Chinese investeerders.
==
Gevalletje "soort zoekt soort"
- Jacques
-
- Platinum Member
-
14 Jul 2015 11:28
- Gohf
-
- Platinum Member
-
14 Jul 2015 14:34
- Aswin
-
- Platinum Member
-
14 Jul 2015 14:42
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!
Geen donateur, maar toch willen bijdragen?
www.veerzienmvv.nl/doneer/
- Frostie_999
-
- Platinum Member
-
14 Jul 2015 15:18
- mvv supporter
-
- Platinum Member
-
15 Jul 2015 10:43Please Log in or Create an account to join the conversation.
- dreekemvvke
-
- Banned
-
15 Jul 2015 14:05 - 15 Jul 2015 14:06Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Jo70
-
- Platinum Member
-
15 Jul 2015 14:17MVV FOREVER FC. LIMBURG NEVER