Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

• Schapendonk
  • Schapendonk's Avatar
  • Banned
  • Banned

Re: Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

24 Jun 2015 18:33
En de aftrap richting mekka? En in de pauze het stenigen? Help me even want volgens mij heb ik iets gemist.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

• izzo
  • izzo's Avatar
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Roet, Roejer, Roetst!

24 Jun 2015 20:19
Eerlijk is Eerlijk Sittard heeft een prachtige voorbereiding...this alleen best heavy dat ze 2 augustus nog een demonstratie match hebben en 7 augustus moeten aantreden voor de juup. Volgend jaar zullen wij wss ook mooie tegenstanders kunnen trekken...zeker als de kunstmat daar is... mooi entreeprijsje vragen en weer extra inkomen!

• Mienclub1902
  • Mienclub1902's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

24 Jun 2015 20:50
Wat heb ik aan bekende tegenstanders, waar je kansloos tegen bent, of die met 2e team komen. Beter tegenstanders van het niveau JL die je ook in de competitie treft.

• Jacques
  • Jacques's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

25 Jun 2015 09:28
Provincie stopt met Sportzone in Sittard

Redactie De Limburger -

Geplaatst opdonderdag 25 juni 2015 - 6:05

De provincie Limburg trekt zich terug als initiatiefnemer van de Sportzone in Sittard dat onder meer een Vélodrome, een Olympisch zwembad en een 400 meter lange ijsbaan zou bevatten.

De uitbreiding van het prestigeproject staat daarmee op een helling.

Bal bij gemeente
Gedeputeerde Ger Koopmans heeft weinig vertrouwen in een financieel gezonde exploitatie van Sportzone 2.0 en legt de bal nu in het kamp van de gemeente Sittard-Geleen, melden de Limburgse kranten.

Haalbaar concept
Pas als wethouder Noël Lebens van die stad met een concreet en haalbaar concept komt, wil de provincie alsnog 75 procent van de investeringen, naar schatting 15 miljoen euro, voor haar rekening nemen.

8 miljoen tekort
Bronnen rondom de provincie bevestigen dat een door vijf consortia uitgevoerd marktonderzoek onlangs is gestaakt. Volgens de berekeningen zou de Sportzone 2.0 een jaarlijks exploitatietekort hebben van acht miljoen euro.

In plaats van te investeren in grootscheepse voorzieningen ziet de provincie meer heil in kleinere, over de provincie verspreide trainingscentra.

Geen idee of dit voor Fortuna nu slecht nieuws is (afgebouwde sportzone is meer leven rond het stadion, meer potentiële sponsoren in de buurt et cetera) of goed nieuws (er waren van die rare plannen waar Fortuna niet meer in het plaatje sportzone voorkwam). Opmerkelijk is het wel, al is het een no-brainer dat een olympisch zwembad, een wielerbaan en een grote ijshal moeilijk rendabel te maken zijn. Zeker in deze regio interesseert schaatsen veel mensen toch niet zo veel als in het noorden.
You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

• Mienclub1902
  • Mienclub1902's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

25 Jun 2015 18:56
Hoe zo geldverkwisting?

FSC nieuw stadion: financiele problemen? Weinig publiek
RJC nieuw stadion: financiele problemen, ondanks > 10.000 toeschouwers

Mooi allemaal die grote projecten, allemaal zeer rendabel

• Frostie_999
  • Frostie_999's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

30 Jun 2015 07:21
Roda JC heeft 'geen idee' hoe het de huurschuld bij de gemeente Kerkrade moet aflossen.
De club heeft voor komend seizoen weliswaar een sluitende begroting ingediend bij de KNVB, maar de betalingsproblemen zijn volgens directeur Wim Collard nog altijd gigantisch.
Geen zekerheid
Het verhaal van Collard valt de politiek in Kerkrade rauw op de maag. De raadscommissie is maandagavond speciaal bij elkaar gekomen om te praten over een oplossing.
Meer dan een korte uitleg van Collard heeft zij echter niet gekregen. "We hebben dus nog steeds geen enkele zekerheid", concludeert SP-fractievoorzitter Marianne Laumann teleurgesteld.
Aanzienlijk verlies
Volgens Collard kan Roda JC op dit moment niet meer zeggen. Sportief is het seizoen 2014-2015 uitstekend geëindigd, geeft hij toe. Maar wie denkt dat met de promotie naar de eredivisie de Zilvervloot is binnengelopen in Kerkrade heeft het mis, benadrukt hij: financieel sluit Roda JC het seizoen af met 'een aanzienlijk verlies'.

Bron 1limburg.nl

• Jo70
  • Jo70's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

30 Jun 2015 07:25
www.1limburg.nl/roda-jc-financieel-nog-steeds-zwaar-weer

Leuk nieuws van DDL op de dinsdagmorgen! I love it!!

MVV FOREVER FC. LIMBURG NEVER

• Raffalaldo
  • Raffalaldo's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

30 Jun 2015 07:50
Jo70 wrote: www.1limburg.nl/roda-jc-financieel-nog-steeds-zwaar-weer

Leuk nieuws van DDL op de dinsdagmorgen! I love it!!

MVV FOREVER FC. LIMBURG NEVER

Er zal wel weer "uitstel" worden gevraagd om de gehele huur van vorig seizoen te betalen. Ze halen voor dat geld liever een paar spelers die de bank warm kunnen houden.

• josoetgebrook
  • josoetgebrook's Avatar
  • Senior Member
  • Senior Member

Re: Overig nieuws (niet over MVV)

30 Jun 2015 08:46

• Jacques
  • Jacques's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

30 Jun 2015 09:08
Tsja, het is al vaker gezegd maar wat er afgelopen seizoen is gebeurd, is heel erg wrang. Drie clubs gepromoveerd die bewust meer uitgeven dan er binnenkomt. Op die manier is het gemakkelijk promoveren natuurlijk. Stel je eens voor dat die van daarachter 8 ton (de huur) of 2 miljoen (hun tekort over afgelopen seizoen) minder hadden uitgegeven. Dan hadden ze van Hyfte niet kunnen halen, dus wie had dan gescoord in de finale van de Play-offs? Of wacht, dan hadden ze die Gyasi niet kunnen halen en had Gyasi niet gescoord in de ronde daarvoor tegen Emmen, dus dan hadden ze de finale niet eens gehaald. Of wacht, dan hadden ze de play-offs misschien helemaal niet gehaald. :thinking: Want die hebben ongeveer 48 nieuwe spelers gehaald tijdens het seizoen. Zonder die spelers hadden toppers als Cecilia, die spits met de timing, de souplesse en het scorend vermogen van een slapende koalabeer, de kar moeten trekken. Ik zie nog voor me hoe hij voor de maastribune bij een volledig leeg doel de bal kalm en beheerst zeven meter naast schoot.

Maar wees gerust. We gaan ze terugzien. Dit bericht zegt alweer genoeg. Financieel gezien is het daar nog altijd een ramp en het extra tv-geld hebben ze hard nodig om überhaupt te overleven.
You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
The following user(s) said Thank You: houtengerard, Frostie_999

• les rouges blancs
  • les rouges blancs's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

30 Jun 2015 10:54 - 30 Jun 2015 10:54
Jacques wrote: Tsja, het is al vaker gezegd maar wat er afgelopen seizoen is gebeurd, is heel erg wrang. Drie clubs gepromoveerd die bewust meer uitgeven dan er binnenkomt. Op die manier is het gemakkelijk promoveren natuurlijk. Stel je eens voor dat die van daarachter 8 ton (de huur) of 2 miljoen (hun tekort over afgelopen seizoen) minder hadden uitgegeven. Dan hadden ze van Hyfte niet kunnen halen, dus wie had dan gescoord in de finale van de Play-offs? Of wacht, dan hadden ze die Gyasi niet kunnen halen en had Gyasi niet gescoord in de ronde daarvoor tegen Emmen, dus dan hadden ze de finale niet eens gehaald. Of wacht, dan hadden ze de play-offs misschien helemaal niet gehaald. :thinking: Want die hebben ongeveer 48 nieuwe spelers gehaald tijdens het seizoen. Zonder die spelers hadden toppers als Cecilia, die spits met de timing, de souplesse en het scorend vermogen van een slapende koalabeer, de kar moeten trekken. Ik zie nog voor me hoe hij voor de maastribune bij een volledig leeg doel de bal kalm en beheerst zeven meter naast schoot.

Maar wees gerust. We gaan ze terugzien. Dit bericht zegt alweer genoeg. Financieel gezien is het daar nog altijd een ramp en het extra tv-geld hebben ze hard nodig om überhaupt te overleven.

Tja....Vroeger had je van die knurften die Maastricht en MVV "maffia aan de Maas" noemden,
zullen ze *oda en de gemeente Kerkrade dan nu " Hellas aan de Grens " of "Gyros JC " noemen...? :P
Last edit: 30 Jun 2015 10:54 by les rouges blancs.
The following user(s) said Thank You: MVVke, Jacques

• Mental
  • Mental's Avatar
  • Premium Member
  • Premium Member

30 Jun 2015 11:39 - 30 Jun 2015 11:40
Leuk nieuws voor die duitsers!!!! Maar hoe zit het eigenlijk met Fortuna? Vind het daar maar angstvallig stil mbt hun cat 2! Weet iemand hier meer over? GOHF??
OOk al het feit dat van Bommel daar uit het bestuur is getreden! Zou het daar rommelen??
Last edit: 30 Jun 2015 11:40 by Mental.

• Gohf
  • Gohf's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

30 Jun 2015 12:11
Stukken zijn ingeleverd bij de KNVB en zo ver ik weet zijn die in orde. Zal echter pas reactie van de KNVB komen later in Juli.

Van Bommel heeft nooit in het bestuur gezeten van Fortuna. Hij was bestuurslid bij FortunaSC dat is het collectief van alle supportersgroepen bij elkaar. Daar blijft hij echter als vrijwilliger aan verbonden.
The following user(s) said Thank You: Mental

• Jacques
  • Jacques's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

30 Jun 2015 12:59
:lol:

Dit is ouderwets fortunahome propagandamachine op zijn best. Voor zover ik het begrijp en gevolgd heb:

- Fortuna heeft een soort eigen versie van Veer zien MVV. Ik neem aan overblijfsel van TOF, maar misschien vergis ik me. Maakt ook niets uit verder.
- Net zoals Veer zien MVV de donateurs via de mail een aantal opties voorlegt, is in de afspraken van de Fortuna-variant meegenomen dat uitgave van het geld in overleg met de donateurs zal plaatsvinden.
- Nu heeft Fortuna dat geld gebruikt om het contract van keeper Kaya te verlengen. Dit zonder duidelijk vooraf te overleggen.
- Een lid geeft aan dat hij het prima vindt dat het geld hiervoor gebruikt is, maar dat het niet conform de afspraken is. En dat dit nu precies is waarom sommige partijen Fortuna wantrouwen. Dat als Fortuna vooruit wil, ze dit soort zaken echt beter moeten regelen. Iemand anders geeft aan dat de actie zelfs juridisch gezien nogal dubieus is.
- John van Bommel voelt zich persoonlijk op zijn pik getrapt en doet net alsof hij wordt beschuldigt van het achterover drukken van geld. Hij dreigt meteen te stoppen als bestuurslid van Fortuna SC. Een nogal kinderachtige reactie. Natuurlijk wil die fan niet John van Bommel weghebben. Die geeft oprecht een tip mee.

Daarna heb ik niet meer meegelezen. Maar het topic waarin deze discussie zich afspeelde, kan ik niet meer terugvinden op de site van Fortuna SC. :cheer: Dat is typisch iets van de Fortunahome-pravda, waar jarenlang enkel goed nieuws stond. Waar je nadat MVV in Sittard won, de indruk kreeg dat de mannen van Fortuna de broekies van MVV met 5-0 om de oren hadden gegeven :cheer: :cheer: De morele overwinnaars, weten we het nog? Of dat binnen 12 uur na een overwinning van MVV er zo veel nieuwe artikelen op de voorpagina stonden, over vrouwenvoetbal, jeugdvoetbal en een loterij, zodat er niets meer terug te lezen was over hun nederlaag?

En ze gaan nog een stap verder, want wat staat er wel:
John van Bommel, zeer gewaardeerd vrijwilliger van Fortuna SC en inmiddels uitgegroeid tot boegbeeld en clubheld van Fortuna Sittard krijgt per direct een andere rol binnen Fortuna SC. John doet een stapje terug als bestuurslid en zet zijn werkzaamheden voort als vrijwilliger voor onze vereniging.

John is van mening dat deze rol hem beter past in de huidige omstandigheden en hij in deze rol beter en efficiënter zijn werkzaamheden kan uitvoeren en makkelijk kan combineren met zijn werkzaamheden voor onze groen-gele trots.

Het bestuur van Fortuna SC is erg blij dat John onze vereniging trouw blijft en spreekt haar volledige steun en vertrouwen uit naar een van de grootste fortunezen die er bij onze club rond loopt.

John, bedankt voor alles wat je doet voor Fortuna SC en Fortuna Sittard, je bent een topper!

Namens bestuur Fortuna SC

:cheer: :cheer: :lol: Dus Johnnyboy is echt zo kinderachtig dat hij bij wat vermeend tegengas uit het bestuur stapt, en de rest van het bestuur beseft dat hij zo belangrijk is dat ze een klassieke propaganda-tekst plaatsen waaruit het lijkt dat dit een positieve ontwikkeling is! :P :S B)

Die Irakese minister van informatie zou het niet beter kunnen.

Gohf, je zult nu vast wel een heel verhaal hebben waarom ik het helemaal verkeerd zie, maar als buitenstaander zijn dit soort dingen best vermakelijk. En ik vond om eerlijk te zijn dat die persoon best een goed punt had: ik betaal tien euro per maand aan Veer zien MVV. Dat doe ik met alle liefde, maar de dag dat zonder overleg dat geld gewoon aan MVV gegeven wordt, ga ik overwegen of ik nog wel lid wil zijn.

• Gohf
  • Gohf's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

30 Jun 2015 13:13
Njah, ik heb wel een heel verhaal alleen geen zin om dat uit te doeken te doen.
Ik kan wel lachen om de manier hoe jij de situatie schets en denkt te weten waarom en waardoor John van functie is veranderd.

Laat lekker zijn, heeft iedereen toch wat te lachen zeker nu Choco prince weer is neergestreken bij MVV :D.
The following user(s) said Thank You: Mental

Time to create page: 0.393 seconds