Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

• αναρχος
  • αναρχος's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Re: Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

03 Jun 2015 16:02
Het beeld dat je nu schetst klopt natuurlijk ook niet Houtengerard. De enige reden dat de moffen een groter achterland- en meer sponsoren hebben is dat ze kunstmatig groot zijn gehouden. Eerst door Nol Hendriks en later door de gemeente Kerkrade. Als de moffen 10 jaar achtereenvolgend jupiler league hadden gespeeld was de situatie natuurlijk volkomen anders geweest. Wat ik hiermee duidelijk probeer te maken is dat het een dynamisch proces is waarbij de verhoudingen niet voor altijd vast liggen. Het verschil is echter dat de moffen al decennia lang actief hun territorium proberen uit te breiden terwijl MVV het netste jongetje van de klas probeert te zijn (zie het bloemenincident). Helaas hebben wij de laatste jaren bestuurders die geen ambitieuze visie hebben en zich alleen maar focussen op het saneren van de schulden, in plaats van dat er actief wordt geprobeerd om het markt aandeel te vergroten. Daarnaast staan onze bestuurders zo hoog in de ivoren toren, dat ze beslissingen nemen waardoor supporters zich steeds minder met de club kunnen associëren. Ik hoop dat onze nieuwe voorzitter hier verandering in kan brengen, maar ik ben er bang voor dat deze al snel gehersenspoeld wordt door moffenvriendje Erens.
The following user(s) said Thank You: houtengerard

Please Log in or Create an account to join the conversation.

• houtengerard
  • houtengerard's Avatar
  • Administrator
  • Administrator
  • Positivo (met ervaring)

03 Jun 2015 16:21 - 03 Jun 2015 16:24
@αναρχος

Ik ben het met je eens, buiten de laatste zin dan, daar heb ik zelf geen bewijs/ervaring of een gevoel over.
De slag om Zuid-Limburg is in de jaren negentig verloren. Tegen de pro-Roda propaganda kan MVV niks beginnen, dat begrijp ik. Dat zijn de vruchten waar ze nu op teren. Maar vergeet niet hoe groot Parkstad is, ik woon er zelf. Elk gehucht heeft zijn eigen bedrijventerein, winkelcentrum en ontzettend veel onderlinge dienstverlening. Koppel dit aan de lagere grondprijzen en je hebt als ondernemer veel meer mogelijkheden om je bedrijf uit te breiden, dan dat in Maastricht het geval is. Het aandeel MVV is hier bijna nihil, maar wordt gedeeld tussen Roda en Fortuna. . Waarbij het grootste deel naar RJC gaat. Niet heel Parkstad is Roda-minded overigens.

Ik ga nu iets zeggen waar jullie stijl van achterover zullen vallen. Maar 'Fortuna could have it all'. Als ze destijds Ja hadden gezegd tegen Nol toen hij voor de deur stond, dan waren ze nu de grootste club van Limburg geweest. Hadden ze demografisch de beste ligging, die zowel Zuid als Midden Limburg verbindt. En vochten MVV en RJC voor de restjes. Het weigeren van Nol in Sittard is in mijn ogen het keerpunt geweest voor het bestaan van RJC. Wij zijn niets verloren aan anderen, wij hebben onze industrie zelf weggegeven toen we de studenten en arbeidsmigranten de raadzetelen hebben gegeven. Toen we ervoor zijn gaan kiezen om onze kinderen 'Nederlands' op te voeden, omdat ze dan intelligenter klinken met een zachte g..
Last edit: 03 Jun 2015 16:24 by houtengerard.

• αναρχος
  • αναρχος's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

03 Jun 2015 16:41
MVV zou gewoon actief moeten proberen om zijn territorium uit te breiden en tuurlijk is het moeilijk opboksen tegen een roda dat nu weer eredivisie speelt. Echter geeft MVV zich wat mij betreft veel te makkelijk gewonnen. Waar het MVV territorium nu ongeveer ophoudt bij berg en terblijt, cadier en keer en beek zou dit ook wel wat verder kunnen liggen. Daarnaast zou MVV ook zijn blik is kunnen verbreden richting Vise, tongeren en bilzen bijvoorbeeld. Tuurlijk is dit niet iets dat op korte termijn meteen vruchten afwerpt maar op de lange termijn kan dit wel je achterland een stuk vergroten. En op het moment dat dergelijke dorpen steeds meer MVV minded worden zal dit ook nieuwe kansen brengen qua sponsoren. Dergelijke activiteiten hoeven ook niet echt geld te kosten. Maar je moet wel actief zijn!!

• SintServaos
  • SintServaos's Avatar
  • Away
  • Platinum Member
  • Platinum Member

03 Jun 2015 17:58
Gewoen de FBI oonderzeuk laote doen daor in wawaland.

• MVVke
  • MVVke's Avatar
  • Away
  • Platinum Member
  • Platinum Member

03 Jun 2015 18:18
Boe iech wieneg lui euver huur spreke is euver de licentiecommisie. Wat miech nog mier dweerszit es dat ''touwvallege'' moffegelök, is tot de club MILJOENE -iech herhaol, MILJOENE- sjöld heet, en toch 'n licentie krijg veur de Ieredevisie.

Zoe get is in Belsj totaal oondinkbaar, en dao weurste zoonder pardon trökgezat nao 'n liegere klasse. Beerschot is dao 't groetste veurbeeld vaan.

Weurt 't neet 'ns tied tot de UEFA/FIFA gelieke regels veur eder land geit hantere?

Roei Baank, diech bis 't bèste toes vaan us allemaol in de regels vaan eus Belzje vrun. Kins diech hei 'ns dudelek oetlègke wie de regels dao gehanteerd weure?

• Roei baank
  • Roei baank's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

03 Jun 2015 18:31
Dat is snel duidelijk gemaakt. Zie www.belgianfootball.be/nl/licenties-0

Eventuele vragen zal ik graag beantwoorden aan de bekende ronde tafel onder het genot vaan 'n pilske.

PS België heeft de beste wetgeving van Europa. Alleen ze worden niet toegepast.
Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"
The following user(s) said Thank You: MVVke

• houtengerard
  • houtengerard's Avatar
  • Administrator
  • Administrator
  • Positivo (met ervaring)

03 Jun 2015 18:39 - 03 Jun 2015 19:02
MVVke wrote: Boe iech wieneg lui euver huur spreke is euver de licentiecommisie. Wat miech nog mier dweerszit es dat ''touwvallege'' moffegelök, is tot de club MILJOENE -iech herhaol, MILJOENE- sjöld heet, en toch 'n licentie krijg veur de Ieredevisie.

Als ik jou duizend euro leen en ik vraag je dat bedrag over een x aantal jaren terug te betalen met een beetje rente, dan mag dat voor de licentiecommissie. Als ik daarna de afspraak met jou maak omdat jij die verplichting niet kan voldoen, en ik zeg goed, laat die rente maar, en dat terugbetalen komt wel wanneer je weer de middelen hebt. Dan mag dat ook voor de licentiecommissie.

Pas op het moment dat je schuldeisers hebt die geld gaan opeisen, die jij niet hebt, waardoor ook andere posten niet meer betaald kunnen worden. Dan pas komt de licentiecommissie om de hoek kijken. Op dat punt is RJC nog niet geweest.

Roda heeft blijkbaar veel schuldeisers met een hart voor de club, die hun rente laten varen voor clubbehoud. Waarschijnlijk betalen ze 'de gevaarlijke' afnemers als eerste. Daarmee doen ze niets fout. Het is duidelijk dat de gemeente Kerkrade, daar niet toe behoort.

De Champions League diva's Real en Barcelona worden op deze manier ook in leven gehouden. Alleen de rente en de aandeelhouders worden betaald. Voor de rest is die club een luchtkasteel. Maar als alle neuzen dezelfde kant op staan, dan kun je nooit failliet gaan. De club op één, mijn bedrijf op twee. Maar als één steen los raakt, stort het hele kaartenhuis ook in, zoals nu bij FC Twente aan de gang is. En dan zie je dat de KNVB begint te straffen, want dan pas maak je de overtreding.

Roda heeft volgens mij een termijn goed gescoord in het categorie verhaal. Dus volgens mij krijg je dan weer meer tijd om uit categorie 1 te vertrekken. Dat is gelukkig wel een stok achter de deur. t.o.v. Spaanse verhaal. Te lang in categorie 1 blijven zitten is einde licentie. Maar als alle opeisbare schuld is betaald, en de andere helft van de schuld is geparkeerd onder niet opeisbaar, zit je gewoon in categorie 2/3 volgens mij, ondanks dat mensen nog geld van je tegoed hebben.
Last edit: 03 Jun 2015 19:02 by houtengerard.
The following user(s) said Thank You: MVVke

• Raffalaldo
  • Raffalaldo's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

03 Jun 2015 19:37
Toch grappig dat iemand uit Gebrook ons wijs komt maken dat de organisatie achter de wah-wah-linie een stuk professioneler in elkaar zit. Een voorzitter (die ook AD is) die puur op de stoel zit omdat hij nog geld krijgt van de club.

Voor het seizoen al 1,2 miljoen te kort in de begroting en na het seizoen (na nog uitgaande transfers) weten ze de 1,2 uit te breiden naar 1,5 miljoen. Dan een seizoen lang nog geen huur betaald, als "enige club van Limburg" met Limburgse Passie op de borst spelen, omdat ze geen hoofdsponsor kunnen vinden. Ja echt een professionele organisatie hoor...

Ze hebben gegokt en heel gelukkig hebben ze gewonnen. Iets wat in de tijd van Maaskant in Maastricht ook is geprobeerd. Als je dat risico neemt en je wint (op wat voor manier dan ook), dan kun je er weer even tegenaan. Maar win je niet, dan heb je grote problemen in de JL. Daar hebben ze gegokt en gewonnen, maar ze zullen niet geleerd hebben van een jaartje JL.
The following user(s) said Thank You: Jacques

• Aswin
  • Aswin's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

03 Jun 2015 20:14
αναρχος wrote: MVV zou gewoon actief moeten proberen om zijn territorium uit te breiden en tuurlijk is het moeilijk opboksen tegen een roda dat nu weer eredivisie speelt. Echter geeft MVV zich wat mij betreft veel te makkelijk gewonnen. Waar het MVV territorium nu ongeveer ophoudt bij berg en terblijt, cadier en keer en beek zou dit ook wel wat verder kunnen liggen. Daarnaast zou MVV ook zijn blik is kunnen verbreden richting Vise, tongeren en bilzen bijvoorbeeld. Tuurlijk is dit niet iets dat op korte termijn meteen vruchten afwerpt maar op de lange termijn kan dit wel je achterland een stuk vergroten. En op het moment dat dergelijke dorpen steeds meer MVV minded worden zal dit ook nieuwe kansen brengen qua sponsoren. Dergelijke activiteiten hoeven ook niet echt geld te kosten. Maar je moet wel actief zijn!!

Het territorium liegt ietwat verder dan Berg en Terblijt, ik kom met regelmaat in Valkenburg en Gulpen en daar is toch met regelmaat MVV reclame terug te vinden.
Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Geen donateur, maar toch willen bijdragen?
www.veerzienmvv.nl/doneer/

• Frostie_999
  • Frostie_999's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

03 Jun 2015 21:06
Hier in Hulsberg zie ik nooit MVV reclame. Terwijl ik in 10 minuten bij de Geusselt kan zijn.
The following user(s) said Thank You: bokkesprongen

• Raffalaldo
  • Raffalaldo's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

03 Jun 2015 21:49
KNVB denkt aan grotere staantribunes: ‘Onderzoeken wat de grenzen zijn’

Woensdag, 3 juni 2015 om 20:00
De KNVB gaat onderzoeken of er grotere staantribunes kunnen worden aangelegd in de voetbalstadions in Nederland. Dat zegt een woordvoerder van de bond in gesprek met het magazine De Staantribune. Een staantribune mag momenteel maximaal duizend supporters herbergen.
/
“We kijken naar de veiligheid in de stadions. We constateren dat het nu vaak voorkomt dat supporters gaan staan, op een tribune met zitplaatsen. Dat is niet veilig, want er is minder ruimte om te staan. We gaan daarom onderzoeken wat de grenzen zijn en wat er mogelijk is met betrekking tot staantribunes”, aldus de KNVB.
De KNVB moet voor het uitbreiden van de staantribunes overigens wel permissie krijgen van de Europese voetbalbond UEFA. De zegsman laat weten dat nog niet duidelijk is wanneer het onderzoek kan worden afgerond. Bij clubs als NAC Breda, sc Heerenveen en Go Ahead Eagles zijn al staantribunes voor duizend toeschouwers gecreëerd.

Bron: voetbalzone.
The following user(s) said Thank You: Jacques

• josoetgebrook
  • josoetgebrook's Avatar
  • Senior Member
  • Senior Member

04 Jun 2015 12:36
Raffalaldo wrote: Toch grappig dat iemand uit Gebrook ons wijs komt maken dat de organisatie achter de wah-wah-linie een stuk professioneler in elkaar zit. Een voorzitter (die ook AD is) die puur op de stoel zit omdat hij nog geld krijgt van de club.

Voor het seizoen al 1,2 miljoen te kort in de begroting en na het seizoen (na nog uitgaande transfers) weten ze de 1,2 uit te breiden naar 1,5 miljoen. Dan een seizoen lang nog geen huur betaald, als "enige club van Limburg" met Limburgse Passie op de borst spelen, omdat ze geen hoofdsponsor kunnen vinden. Ja echt een professionele organisatie hoor...

Ze hebben gegokt en heel gelukkig hebben ze gewonnen. Iets wat in de tijd van Maaskant in Maastricht ook is geprobeerd. Als je dat risico neemt en je wint (op wat voor manier dan ook), dan kun je er weer even tegenaan. Maar win je niet, dan heb je grote problemen in de JL. Daar hebben ze gegokt en gewonnen, maar ze zullen niet geleerd hebben van een jaartje JL.

Ik vind hier niks grappig aan, ik weet ook dat bij de oosterburen veel fout gaat, maar dat benadrukt wel nog meer hoe slecht het bij ons gaat. Er zijn daar veel financiele problemen, maar de uitstraling is veel professioneler, vooral naar spelers en sponsoren. En die beide groepen zijn erg belangrijk om professionaliteit uit te stralen. Als ik berichten van 'kleinere' sponsoren hier op het forum lees, dan kan MVV daar nog grote stappen maken. Spelers kiezen ook voor andere clubs omdat het plaatje mooier is. MVV moet ervoor zorgen dat het voor spelers en sponsoren aantrekkelijker is om in te stappen. Op dat gebied kan het nog veel professioneler.

• Jacques
  • Jacques's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

04 Jun 2015 13:10
Jos, volgens mij is niemand het hier oneens met wat je zegt over MVV. Dat hoef je niemand hier uit te leggen - we weten allemaal wat voor een amateuristische bende het soms bij onze club is. Wat mij tot reageren zette, was je opmerking - die je nu weer lijkt te herhalen - dat het bij de buren zo veel beter is. Dat is het niet, het komt op mij over alsof je dat alleen maar denkt omdat ze toevallig met veel mazzel meteen weer gepromoveerd zijn. Opeens is alles hosanna daar.

Mooi voorbeeld? Wij hebben de competitie met een serie van zes overwinningen (en dan nog een nederlaag) positief afgesloten. Iemand maakte hier terecht de opmerking dat MVV daar op in had moeten springen en breed seizoenskaartverkoop moeten aankondigen, verlengingsbrieven meteen de deur uit et cetera. Dat is niet gebeurd. Gedeeltelijk door redenen waar MVV weinig aan kan doen - een fout bij het bedrijf dat de verleningsbrieven zou bezorgen - maar gedeeltelijk ook gewoon omdat er bij MVV amper personeel voorhanden is om meteen op dit soort dingen in te springen. Daar jeuken je vingers wel eens van.

Maar nu de andere kant: de buren promoveren onverwachts toch nog. Een grafseizoen in één keer goedgemaakt. Denk je dat die meteen doorpakken? Nee hoor. Wat lees ik op hun prikbord? Mensen die klagen dat er op de maandag en de dinsdag na hun promotie het niet mogelijk was om seizoenskaarten te bestellen. Zelfs niet via internet, dat had een of andere clown uitgezet. Je verzint het niet, want zo'n maandag na een promotie is natuurlijk de dag dat mensen in een opwelling toch een seizoenskaart bestellen. Echt, zo professioneel is het daar niet.
You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

• josoetgebrook
  • josoetgebrook's Avatar
  • Senior Member
  • Senior Member

04 Jun 2015 14:03
Je hebt het nu vooral over seizoenskaarten, ik ga de problemen bij beide clubs hierover ook niet ontkennen, maar ik heb het veel meer over de professionele uitstraling naar sponsors en spelers. Daarom verwees ik ook naar het krantenartikel met van Hyfte en Rutjes.

Sponsoren zijn niet/te weinig geinteresseerd in MVV. Dat komt deels door het gebrekkige topsport klimaat in Maastricht, maar MVV zou ook kunnen bekijken hoe je interessanter kan worden voor sponsoren. Ik denk zelf dat de maatschappelijke activiteiten van MVV hier ook mee te maken zullen hebben, daarmee kun je meer publiek aanspreken en dat kan dan weer voor sponsoren interessant zijn. Ik heb ook niet de oplossing in direct sponsoren te trekken, maar die sponsoren zul je ook nodig hebben om interessant te zijn voor spelers, want alleen de prachtige stad Maastricht is niet genoeg om voor MVV te kiezen. Daarom ben ik ook blij dat we nu kunstgras krijgen en de trainingen in de Geusselt zullen gaan plaatsvinden, Klein Geusselt was een complex dat ook al niet professionaliteit uitstraalt, als je een speler op proef laat komen en hij ziet de beperkte trainingsfaciliteiten, dan zal zo'n speler schrikken en snel zijn zaakwaarnemer vragen of er nog andere opties zijn. Nu binnenkort getraind kan worden in de Geusselt kan er dus weer een stap gezet worden.

Als ik zie dat Veer zien MVV bijna de grootste sponsor van MVV is, dan laat dat zien wat voor een draagkracht MVV onder het volk heeft, maar het laat ook zien dat de commerciele activiteiten van MVV veel beter moeten.
De sponsorruimte bij MVV is een mooie zaal, maar kun je niet vergelijken met de sponsorruimtes in Kerkrade en Sittard. Deze ruimtes zitten hoog in het stadion en bieden een mooi uitzicht op het veld, in de jaren 90 had MVV de sponsorruimte ook boven de hoofdtribunes, maar die ruimtes zijn nu gevuld met kantoren.
The following user(s) said Thank You: Anna D.

• Mental
  • Mental's Avatar
  • Premium Member
  • Premium Member

04 Jun 2015 15:25
Denk dat voor de hele maatschappij geldt. Het draait om winnaars!!!! Iedereen wil zich indentificeren met winnaars. Zowel op en rond het veld! Winnaars hebben macht, aanzien en geld. Op het moment MVV een winnaar is wil iedereen in deze flow meegaan. Zolang dit niet het geval is (situatie waar we nu inzitten) zullen we het van de goedwillende (amateurs) moeten hebben. Zodra er een ommekeer gecreeerd kan worden, zijn we ook weer interessant voor voetbalsupporters, sponsoren en uiteindelijk ook de gemeente. Alles hangt af van een goed marketing plan en het daarbij behorende verkooppraatje af.
Dus bestuur aan de gang.
The following user(s) said Thank You: Anna D., josoetgebrook

Time to create page: 0.400 seconds