Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

• bokkesprongen
  • bokkesprongen's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Re: Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

01 Jun 2015 19:08
Roda jc zal heel wat Bokkespronge moeten uithalen om in de ere-divisie te kunnen starten dit seizoen

Hoe meer risico ze moeten nemen hoe fataler de val is ................
The following user(s) said Thank You: Anna D.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

• seppo
  • seppo's Avatar
  • Away
  • Platinum Member
  • Platinum Member

01 Jun 2015 19:28 - 01 Jun 2015 19:28

Je kan zeggen wat je wil, maar toch een held die Trost. rond 1.50

"ik heb gewoon gehuild"
Last edit: 01 Jun 2015 19:28 by seppo.

• Schapendonk
  • Schapendonk's Avatar
  • Banned
  • Banned

01 Jun 2015 21:00
Sorry maar dat filmpje had voor mij niet gehoeven. Krijg er meteen weer slechte zin van. Feesten alsof het allemaal eerlijk verlopen is, en met hun gemeentegeld MVV-spelers gepikt aan het begin van het seizoen. Hoever dat het heeft kunnen komen...Van mij, en daar mag misschien niet iedereen het mee eens zijn, mag de gemeente Maastricht via een omweg een zak geld komen brengen. Dat zou de boel compenseren.
The following user(s) said Thank You: Sjotelsplak

• Kletswief
  • Kletswief's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

01 Jun 2015 22:08
Schapendonk wrote: Sorry maar dat filmpje had voor mij niet gehoeven. Krijg er meteen weer slechte zin van. Feesten alsof het allemaal eerlijk verlopen is, en met hun gemeentegeld MVV-spelers gepikt aan het begin van het seizoen. Hoever dat het heeft kunnen komen...Van mij, en daar mag misschien niet iedereen het mee eens zijn, mag de gemeente Maastricht via een omweg een zak geld komen brengen. Dat zou de boel compenseren.

Inderdaad en niet rechtstreeks een zak geld... maar via een omweg de club van de stad steunen bijvoorbeeld door de jeugdopleiding of de accommodatie te faciliteren. Denk eens aan de lange tijde de erbarmelijke staat van klein Geusselt. Maar helaas kiest de bevolking van Mestreech voor Hollenders van GroenLinks of pruusch Gerd Leers die ver van de mestreechse bevolking afstaan en liever geld spenderen aan sjiek en sjoen of veel geld spenderen aan kansloze projecten. Mestreech heeft het grootste waardeloze sportbeleid van Limburg. In een tijd dat men kinderen meer aan het bewegen en sporten wil hebben, maatschappelijk vereningsleven ihkv sociale beleving van belang is. Kijk maar eens in naburige gemeenten hoe daar het verenigingsleven gesubsidieerd wordt zowel in valuta's oftewel accommodaties. Meh jeh... Hopelijk kan onze nieuwe voorzitter daar eindelijk eens verandering in brengen met hulp van zijn netwerk... want helaas hebben we geen voorzitter die zelf spelers kan financieren... zoals een Berden van VVV.

• pinobel
  • pinobel's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

01 Jun 2015 22:19
Vanavond om 18..40 uur: de *oda-spelersbus rijdt stapvoets voorlangs stadion de Geusselt. Kon niet zien of er iemand in zat. Wat hebben die hier dan te zoeken? FF inwrijven?

• izzo
  • izzo's Avatar
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Roet, Roejer, Roetst!

01 Jun 2015 22:28
Waren in l1 gebouw.

• Hill28
  • Hill28's Avatar
  • Visitor
  • Visitor

01 Jun 2015 23:26
De Europese Commissie startte een tijd geleden een onderzoek naar vermeende staatssteun aan MVV. Ik vraag me af of kale Frans diezelfde truc uithaalt bij de boeren.

• josoetgebrook
  • josoetgebrook's Avatar
  • Senior Member
  • Senior Member

03 Jun 2015 13:00
Ik verbaas me over de vele geirriteerde reacties als het over de prestaties van onze oosterburen gaat. Over welke 'oneerlijke' voordelen zij hebben en wat ze van ons afpakken.

Maar is het niet zo dat MVV zelf met een betere organisatie veel goed kan maken? MVV kan door op een professionelere manier te werken en door professioneler met sponsors en supporters om te gaan, zelf aantonen waarom spelers en sponsors naar MVV moeten gaan of bij MVV moeten blijven.

En als MVV kan laten zien dat het beter gaat dan bij de concurrenten, dan pakken we de sponsors en spelers van hen af.

• Jacques
  • Jacques's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

03 Jun 2015 13:06
Het kan toch heel goed allebei? Volgens mij wordt er op dit forum ook meer dan genoeg geklaagd over het "soms wat gebrekkige beleid" bij onze club. Dat beleid is bij de oosterburen echt niet veel beter, maar die lijken een abbonement op geluk/meevallers te hebben. Waaronder een gemeenteraad die tot in het bizarre geld in de club blijft pompen.
You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

• josoetgebrook
  • josoetgebrook's Avatar
  • Senior Member
  • Senior Member

03 Jun 2015 13:30 - 03 Jun 2015 13:31
Jacques wrote: Het kan toch heel goed allebei? Volgens mij wordt er op dit forum ook meer dan genoeg geklaagd over het "soms wat gebrekkige beleid" bij onze club. Dat beleid is bij de oosterburen echt niet veel beter, maar die lijken een abbonement op geluk/meevallers te hebben. Waaronder een gemeenteraad die tot in het bizarre geld in de club blijft pompen.

Helaas moeten we toch eerlijk toegeven dat de organisatie bij onze oosterburen serieus beter is en dat MVV daar nog een aantal stappen kan en moet zetten.

Het krantenartikel van 29 augustus met Tom van Hyfte en Nathan Rutjes geeft goed aan dat het bij MVV in alle geledingen beter kan: Eerst Sjeng, nu koempel
Last edit: 03 Jun 2015 13:31 by josoetgebrook.

• MVV4life
  • MVV4life's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Kom op die roeie!

03 Jun 2015 13:41
josoetgebrook wrote:
Jacques wrote: Het kan toch heel goed allebei? Volgens mij wordt er op dit forum ook meer dan genoeg geklaagd over het "soms wat gebrekkige beleid" bij onze club. Dat beleid is bij de oosterburen echt niet veel beter, maar die lijken een abbonement op geluk/meevallers te hebben. Waaronder een gemeenteraad die tot in het bizarre geld in de club blijft pompen.

Helaas moeten we toch eerlijk toegeven dat de organisatie bij onze oosterburen serieus beter is en dat MVV daar nog een aantal stappen kan en moet zetten.

Het krantenartikel van 29 augustus met Tom van Hyfte en Nathan Rutjes geeft goed aan dat het bij MVV in alle geledingen beter kan: Eerst Sjeng, nu koempel
Met 7 miljoen steun van de gemeente, zou MVV ook zijn organisatie flnk kunnen uitbreiden, andere spelers aan trekken, andere trainer aantrekken, zijn directeur een salaris betalen, etc.
Het is wel degelijk een verschil van inkomsten wat dit o.a. veroorzaakt.
Maar ik zou nooit willen ruilen! Laat ons er nog maar even over doen, onze tijd komt wel! En dan schuldenvrij!
Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

• Jacques
  • Jacques's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

03 Jun 2015 14:21
josoetgebrook wrote: Helaas moeten we toch eerlijk toegeven dat de organisatie bij onze oosterburen serieus beter is en dat MVV daar nog een aantal stappen kan en moet zetten.

Ik moet helemaal niets. Natuurlijk hebben ze wat meer geld te besteden en zijn daarom sommige zaken iets beter op orde dan bij ons, maar daar op het prikbord lees je vaak genoeg dat supporters het stadion niet binnen komen wegens miscommunicatie, dat er gezeik is over betalen seizoenskaarten omdat die club niet gerealiseerd heeft dat er IBAN is ingevoerd en meer van dat soort ongein. Het is daar echt niet veel professioneler dan hier.

Natuurlijk kan het bij MVV in alle geledingen beter. Dat gaf ik in de vorige post ook grif toe. En nu weer. Maar dat wil niet zeggen dat het bij de oosterburen allemaal hosanna is. Ik weiger mee te gaan in dat soort gedrag omdat ze daar toevallig met heel veel mazzel van NAC gewonnen hebben. Dat krantenartikel? Als ik bij een nieuwe baas 50% meer salaris krijg, dan ben ik ook heel positief over die nieuwe baas.

Laat je niets wijsmaken. Alle drie de zuidelijke clubs zijn grotendeels veredelde amateurclubs. Roda trainde tot een jaar geleden nog op kaalheide. Denk je echt dat dat er beter aan toe was dan Klein Geusselt? Forget it.
You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

• houtengerard
  • houtengerard's Avatar
  • Administrator
  • Administrator
  • Positivo (met ervaring)

03 Jun 2015 15:04 - 03 Jun 2015 15:22
@MVV4life

Onze tijd komt vrees ik niet meer, hoewel een eeuwigheid lang is. Ook in categorie 3 kun je schuldenvrij stijf onderaan staan. Het is maar een prestige strijd, het zijn beloningen waar niemand in de voetballerij van wakker ligt: De Politiek correct boekhouden-award. De echte beloningen worden op het veld uitgedeeld, in de vorm van prestaties en het hebben van eigendommen. Daar win je de supporters en bedrijven mee, niet met nietszeggende cijfertjes in de krant en een hoop financiële positivisme, na een 3-0 nederlaag.. MVV heeft niets, geen eigendommen, geen volgroeide jeugdopleiding, niets.. Alle groei, komt voort uit bezuinigingen ten kosten van de eigen organisatie.

Het probleem is dat Maastricht en omstreken te armoedig is om een voetbalclub als MVV in leven te houden. Toonaangevende bedrijven ontbreken om MVV dat zetje in de rug te geven die het nodig heeft. Hoeveel generaties is men al niet bezig om te werven? Ze sponsoren nog liever PSV blijkbaar of gooien het nog liever in de maas, dan zien ze het nog drijven..als ik de woorden van een oud-voorzitter mag geloven. Als ik mijn MVV bril afzet, zal ik moeten toegeven dat Aachen-Nord twee keer de kale omvang heeft van MVV, en met kaal bedoel ik zonder al die gemeentelijke steun. 2,4 miljoen versus 5,5 miljoen. Puur op landmassa, hebben ze tig industrieparken onder hun kont. Ook De Graafschap en VVV hebben het dubbele aan financiën. Dat zijn je meerdere, of je dat nu wilt inzien of niet.

Het is een kloof die echt niet gaat verdwijnen op het moment dat MVV structureel zwarte cijfers gaat schrijven. Niemand van het bedrijfsleven boeit dat iets. De enige indicatie dat het goed met de club gaat, is de indicatie dat de begroting is gegroeid en er sponsoren zijn bijgekomen. Die berichtgevingen blijven uit, ook dit jaar is er weer krimp. Concurrenten kunnen hetzij op dubieuze wijzen een schuld van miljoenen dragen, MVV zakt al door de knieën bij een ton.. Dat geeft aan hoe zwak de positie van de club is.

Het is gewoon tijd om de voetbalclub te devalueren van ex-eredivisionist naar tweede divisionist. Wij zijn absoluut geen gerenommeerde voetbalclub meer, wij horen daar, buiten onze fanatieke supporters, gewoon niet. Wij zijn een middenmoter wiens voortbestaan aan een zijden draadje hangt omdat structureel de financiën ontbreken. En jarenplannen vind ik pure misleiding, daar zouden consequenties aan vast moeten zitten vind ik! En dan heb ik het over meer dan een voorzitter slachtofferen. Zakelijk Maastricht wilt gewoon geen voetbalclub meer binnen hun stadsgrenzen. We bestaan eigenlijk nog puur alleen door creativiteit van enkele goedwillende supporters. 'Veer Zien MVV' de grootste sponsor van de club, is cultureel heel mooi, maar financieel gewoon een schande. En denk je werkelijk dat de bedrijven in de rij zullen staan om te sponsoren in 2018? Niemand zit te wachten om in te springen, anders hadden ze dat allang gedaan.. het gaat gewoon fout in de gemeentelijke agenda van de stad, daar wordt geen ruimte opgenomen voor industrie en een voetbalclub.

We kunnen beter uit protest gaan zingen:
"Joa, kut Mestreech, JOA, kut Mestreech.." "De maaks, us toch zoe errum hey binne.." -"Mestreech un derde wereld stad"

Het enige wat me nog het stadion binnentrekt zijn die geweldige creatieve supporters, die hun stempel op het voetbal drukken en nog een beetje kleur aan het schouwspel geven. Dat onderscheidt ons van Telstar, Oss en Achilles.. MVV zelf heeft mij voetballend niets te bieden.. Sorry dat ik het zeg. Het bloemetje richting het oosten, laat zien hoever dit bestuur van het voetbal en de identiteit MVV, verwijderd is.. Ze hebben geen graan om te zaaien, dus ook niks meer om te oogsten, en dat is MVV zelf schuld vind ik. Dit seizoen hadden zeker 2-3 nieuwe jeugdspelers hun gezicht moeten laten zien in het 1e elftal, zeker voor een club die zelf geen middelen heeft om spelers aan te trekken. Maar nu aan het begin van de competitie is bijna je complete oogst van al die jaren weg. Dat klopt gewoon niet en staat haaks op het in mijn ogen leugenachtige/naïeve vijf jaren plan.

Nee het gras is niet groener bij de buren, maar ze hebben wel gras. Dat is mijn punt. Noem het geluk die promotie, maar met meer middelen(sponsoren) verruim je je win-kansen, vooral als je naar de begrotingen kijkt van de promovanten dit seizoen.
Last edit: 03 Jun 2015 15:22 by houtengerard.

• Jacques
  • Jacques's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

03 Jun 2015 15:29
Ik weet niet of het een flauwe grap is of doodserieus, maar ik lees net dat de oosterburen de gemeenten hebben aangeschreven, want financieel dragen ze niet, niet meer, of niet genoeg bij om de naam Parkstad Limburg Stadion te verantwoorden. Ofte wel: het wordt het Wiertz personeelsdiensten-stadion óf de gemeenten moeten even wat geld overmaken.

Ten eerste dacht ik dat het stadion al lang niet meer van die club was. Waarom zouden ze dan wel geld voor de naam krijgen? Ten tweede: hoe kunnen ze met droge ogen beweren dat de gemeenten niet genoeg geld hebben betaald... Ongelofelijk. En ja, dan ben ik maar een calimero maar mij valt echt niets meer in als ik dit soort dingen lees.

• Peter Pan
  • Peter Pan's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

03 Jun 2015 15:54
Jacques wrote: Ik weet niet of het een flauwe grap is of doodserieus, maar ik lees net dat de oosterburen de gemeenten hebben aangeschreven, want financieel dragen ze niet, niet meer, of niet genoeg bij om de naam Parkstad Limburg Stadion te verantwoorden. Ofte wel: het wordt het Wiertz personeelsdiensten-stadion óf de gemeenten moeten even wat geld overmaken.

Ten eerste dacht ik dat het stadion al lang niet meer van die club was. Waarom zouden ze dan wel geld voor de naam krijgen? Ten tweede: hoe kunnen ze met droge ogen beweren dat de gemeenten niet genoeg geld hebben betaald... Ongelofelijk. En ja, dan ben ik maar een calimero maar mij valt echt niets meer in als ik dit soort dingen lees.

Waar lees je dit?

Time to create page: 0.399 seconds