Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

• webmastersfm
  • webmastersfm's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • ACAB

Re: Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

16 May 2015 23:21
Ik geloof er wederom geen hol van. De investeerders staan schijnbaar met rijen dik
Voor de deur in Sittard de laatste jaren. Buitenlanders en nu weer een Nederlandse investeerdersgroep die anoniem wensen te blijven. Masset geeft ook nog aan een geheimhoudingsplicht te hebben. Die man is een clown. Zal mijn woorden meteen terugnemen als dingen echt 100% blijken te kloppen en de vruchten van de injecties duidelijk worden. Zal m dan een slimme clown noemen. Het lijken me meer schimmige schijnbewegingen richting de KNVB ivm hun licentie.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

• De Zwarte Vogel
  • De Zwarte Vogel's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • nao väöre

18 May 2015 08:36
Mij doet het verhaal sterk denken aan dat van Joseph Goumans en zijn Turkse vriend, dat alleen maar bedacht was om de licentiecommissie van de KNVB van zich af te houden.

• Boschpoort
  • Boschpoort's Avatar
  • Administrator
  • Administrator

18 May 2015 11:21
Het begint inderdaad te lijken op een wanhopige poging om met bepaalde constructies uit de vermaledijde categorie 1 te komen waar ze nu al jaren inzitten.
Welke "investeerder" gaat op dit moment investeren in een marginale eerste divisie club? En als die investeerder er dan komt, wat gaat deze dan eisen? Dat zogenaamde gouden aandeel dat de supporters hebben zal echt geen zak voorstellen als een investeerder aankomt met miljoenen. We wachten rustig af waar ze mee komen daar in Sittard.

• Boe is dat feeske?
  • Boe is dat feeske?'s Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

18 May 2015 11:48 - 18 May 2015 11:50
Het is gewoon zo dat in Sittard meer mensen met geld zitten, dan bij MVV. Rene ter Borgh van Ruitenheer is gewoon een miljonair met een Fortuna hart. Daarnaast staan mensen als Sjra Philippen en Jo Abelshausen altijd garant als er geld bij moet. Ze hebben daardoor wel een dikke vinger in de pap daar, en moet je dat willen?

MVV zegt in ieder geval dat ze zoiets niet willen, geen luchtkastelen hier maar realistisch transparant beleid.

Voor Fortuna was het nog de enige uitweg op beter. Het is nu of nooit.
Boe is dat feeske?
Last edit: 18 May 2015 11:50 by Boe is dat feeske?.

• Jacques
  • Jacques's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

18 May 2015 13:04
Ik twijfel of ik dit hier moet typen, maar ook bij MVV hebben de laatste jaren wel eens mensen wat bijgesprongen. Alleen hoeven die daar geen ruchtbaarheid aan te geven en hoeven er ook geen aandelen of iets dergelijks voor terug. Dat er in Sittard meer mensen met geld zitten dan bij MVV, geloof ik niet zo, eigenlijk.

Ter Borgh komt uit het noorden, was eerder voorzitter en hoofdsponsor bij Almere City, is volgens mij nog altijd grote sponsor bij FC Utrecht. Zijn zoon Jordy speelt momenteel bij Fortuna in het eerste en hij is bevriend met Van Vossen. Ik ben benieuwd in hoeverre zo'n Ter Borgh nog zo'n "Fortunahart" heeft als Fortuna na nog een troosteloos jaar Van Vossen ontslaat en zijn zoon niet meer opgesteld wordt. Dat gezegd hebbende, plukt Fortuna vooralsnog veel vruchten van de aanwezigheid van Ter Borgh, ik kan me best voorstellen dat je als Fortuna op deze manier handelt, het is zo ongeveer de enige uitweg.
You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

• Boe is dat feeske?
  • Boe is dat feeske?'s Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

18 May 2015 13:39
Jacques we weten allemaal nog het trucje met de 200.000 euro die 1 dag op de Fortuna rekening hebben gestaan zodat de licentie veilig was. En dit soort bijspringen bedoel ik.
Dit soort praktijken zie ik bij MVV dus echt niet meer gebeuren.

Ter Borgh wilt ook bij Fortuna rendement kunnen zien, het is geen suikeroom. Maar zoals al eerder gezegd, voor Fortuna is dit de enige uitweg.
Boe is dat feeske?

• Jacques
  • Jacques's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

18 May 2015 13:51
Ah inderdaad, dat soort trucjes doen wij voor zover ik weet niet (meer). Ik hoop voor Fortuna dat het huidige plan meer is dan alleen het redden van de licentie maar ik heb er ook niet zo veel vertrouwen in. We zullen zien.
You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

• Gohf
  • Gohf's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

18 May 2015 15:03
Boe is dat feeske raakt de kern, het is nu of nooit. Ruitenheer BV is samen met enkele andere de kartrekker. Er moet op zowel organisatorisch als sportief vlak iets veranderen bij Fortuna en daar is geld voor nodig. De potentie is er wel maar zonder geld kun je niks. De bedoeling is om gefaseerd te investeren in de selectie en op commercieel vlak, zo moet de vicieuze cirkel waarin Fortuna zit doorbroken worden. Slecht voetbal = minder toeschouwers = dalende sponsor inkomsten = nog minder geld = nog slechter voetbal etc etc.

Een beter product zorg voor meer toeschouwers en meer inkomsten, de doelstelling voor volgend jaar is dan ook play offs halen en zo moet die negatieve vicieuze cirkel omgezet worden in een positieve cirkel. Dit heeft echter tijd nodig en zal dan ook een proces van seizoenen worden, de uiteindelijke doelstelling zal op zijn minst top JL zijn maar ht liefst natuurlijk eredivisie.

Of het realistisch en haalbaar is? Ik durf er eigenlijk niks over te zeggen, wat ik wel weet is dat als het niet geprobeerd word een aflopende zaak is. Nu of nooit.

• Jacques
  • Jacques's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

18 May 2015 15:42
Is heel herkenbaar hoor. MVV zit uiteraard in hetzelfde schuitje, al is het bij ons gelukkig sportief en qua toeschouwers al jaren overwegend net iets beter dan bij jullie. Maar het blijft de lamme met de blinde vergelijken.

Fortuna heeft dit jaar echt een selectie van niets, kan niet veel geld kosten. En toch een tekort. Logisch: het publiek en de sponsors rennen gillend weg als je maar 1 thuiswedstrijd in een heel seizoen weet te winnen. Wat dat betreft snap ik heel goed dat er in de selectie geïnvesteerd moet worden. Nog verder snijden in spelersbudget, tsja, dan kun je net zo goed meteen helemaal stoppen. Maar... Bij MVV leidden praatjes als "gefaseerd meer in de selectie investeren" vaak direct tot betere resultaten (seizoen Maaskant, seizoen onder Trost dat we tijdje eerste stonden) maar eigenlijk nauwelijks tot meer supporters en sponsoren - die komen pas als dat sportieve succes structureel lijkt. En dus leidde het tot heel snel oplopende tekorten. Ben benieuwd of Fortuna dat beter weet te doen.

• Gohf
  • Gohf's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

18 May 2015 16:11
Het sportieve succes moet inderdaad structureel worden wil je langdurig meer toeschouwers trekken. Al zijn de gemiddelde bij Fortuna op dit moment zo bedroevend laag dat daar opzich ook op korte termijn wel winst valt te behalen.

MVV daarintegen is nooit echt door de ondergrens gegaan de laatste jaren altijd wel 4k toeschouwers oid en dat is behoorlijk wat.

Ik ben dan ook zeer benieuwd wat het 1 en ander daadwerkelijk inhoud als het nieuwe seizoen gaat starten, eerst zien dan geloven. Maar voorzichtig optimistisch ben ik wel.

• Schapendonk
  • Schapendonk's Avatar
  • Banned
  • Banned

18 May 2015 17:03 - 18 May 2015 17:05

Het lijkt wel het kiele kiele kater verhaal van een tijdje terug! :lachen:

En in het speciaal:

1:14 t/m 1:19
Last edit: 18 May 2015 17:05 by Schapendonk.
The following user(s) said Thank You: De Zwarte Vogel

• Jacques
  • Jacques's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

20 May 2015 09:50
Ik kon het niet laten en gluurde even op de site van onze Nachbarn. Helaas. Had ik beter niet kunnen doen. Want die gaan promoveren. Daar is het lek boven. Ze hebben een geheime truc gevonden die ze de play-offs door gaat helpen. :thumbsdown: :(
Naam: voorstander Rick Plum
Tijd: 17-05-2015 18:12

Ik ben PRO Rick Plum.

Plum gaat vrijdag voor de winst spelen. Dat is de truc.

:lachen: :lachen: En die achterlijke trainer van Emmen, die gaat voor het verlies spelen! Wat een domkop! Wat is die Plum toch een briljante manager. Spelen voor de winst! Dat is de truc!

Wat ik daarnaast nog las:
Naam: Roda4-ever
Tijd: 17-05-2015 18:23

Wij roda gaan promoveren

Hmm, dat komt me bekend voor... Wat postte ene Hammers daar ook alweer wekenlang vorig jaar?
WIJ DEGRADEREN NOOIT!!!!

:lachen: :lachen: Droom maar door.

Even serieus, de meeste mensen daar zijn enkel bezig met de finaleronde. Die zal tegen NAC zijn, dat door een veldslag tegen VVV nauwelijks nog spelers op de been heeft. Demouge krijgt een spuit in de teen en zal daardoor de reddende engel zijn. Ik hoop dat de spelers van die club er ongeveer hetzelfde over denken, zo lang die alleen maar bezig zijn met de finale en niet de komende wedstrijden tegen Emmen, krijgen ze het deksel keihard op de neus.
The following user(s) said Thank You: Raffalaldo, Bung

• Schapendonk
  • Schapendonk's Avatar
  • Banned
  • Banned

22 May 2015 20:34
Nou Jacques dat ben ik niet helemaal met je eens. Ik denk dus dat ze een hele goeie kans maken. Hoe intens dat ik ze ook haat moet ik wel realistisch blijven dat ze nu eenmaal erg goed zijn in mini-toernooitjes. Die Deutsche mannschaft ook trouwens. En die doen het toch maar steeds. Meer zeg ik niet...

• pinobel
  • pinobel's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

22 May 2015 22:22
Schapendonk wrote: Nou Jacques dat ben ik niet helemaal met je eens. Ik denk dus dat ze een hele goeie kans maken. Hoe intens dat ik ze ook haat moet ik wel realistisch blijven dat ze nu eenmaal erg goed zijn in mini-toernooitjes. Die Deutsche mannschaft ook trouwens. En die doen het toch maar steeds. Meer zeg ik niet...

Je gelijk is ---helaas --- al weer bewezen. :thumbsdown:

• Frank Salemans
  • Frank Salemans's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

23 May 2015 10:31
Ik denk dat Roda het thuis nog heel moeilijk gaat krijgen als Emmen zijn normale spel speelt. Gezin er echt nog niet. Let op: het wordt 1-2. Al blijft het een loterij natuurlijk.
The following user(s) said Thank You: Anna D.

Time to create page: 0.433 seconds