Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

• Schapendonk
  • Schapendonk's Avatar
  • Banned
  • Banned

Re: Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

12 Apr 2015 16:02
Wat heb ik toch een intense hekel aan die varkens uit Helmond zeg. Die willen alleen tegen MVV voetballen.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

• Sjappie
  • Sjappie's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

15 Apr 2015 10:22
Fortuna Sittard wacht nog steeds op een aanbetaling van de investeerders.

Twee weken geleden maakte Fortuna-directeur Martin Masset tijdens een informatieavond bekend dat de club een mondeling akkoord heeft met een groep investeerders. Die zou ongeveer 2,6 miljoen euro in Fortuna Sittard gaan steken.

Onderhandelingen
Masset zei tijdens die info-avond dat Fortuna afgelopen week een aanbetaling zou krijgen en dat de onderhandelingen in april afgerond zouden worden.

'Zaken formaliseren'
Maar die aanbetaling is nog steeds niet binnen. "Dat was inderdaad ook de wens", zegt Masset nu. "We zijn de zaken nu aan het formaliseren. Dan zijn er twee onderdelen: de aanbetaling en het contract rondbreien. We hebben besloten als club om alle dingen in één keer goed af te ronden. Deze week zijn die gesprekken aan de gang. Ik hoop dat ik aan het eind van de week iets meer kan vertellen over de aanbetaling en het contract."

Stuurgroep
De onderhandelingen worden namens Fortuna Sittard gevoerd door een stuurgroep. "Ik heb vertrouwen in de stuurgroep en in het proces, maar ik heb er geen invloed op dat het op papier rondkomt en dat de betalingen plaatsvinden," aldus Masset.

Masset: 'Slag om arm'
Hoewel er dus nog geen geld binnen is, houdt Masset vertrouwen. "Ik blijf optimistisch. Maar, zoals ik ook tijdens de informatieavond heb verteld, ik hou een slag om de arm, omdat het ook wel eens anders uit kan pakken."

• Jacques
  • Jacques's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

15 Apr 2015 10:29
Ik vind het steeds onbegrijpelijker dat ze dat zo groots hebben aangekondigd zonder dat er iets zwart op wit vastlag. Blijkbaar nog niets geleerd van het verleden.
You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

• opadiehard
  • opadiehard's Avatar
  • Away
  • Platinum Member
  • Platinum Member

20 Apr 2015 22:00
045 1-1 tegen psv...schreurs 71ste minuut pingel gemist...de spanning moet er bij eindhoven toch vanaf zijn nu komop oss nu jullie je kans :lachen: ...dus wij :) ...gr opa ;)
....

• Gohf
  • Gohf's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

21 Apr 2015 12:40 - 21 Apr 2015 12:41
Zeer waarschijnlijk krijgen we uiterlijk vrijdag met de volgende thuiswedstrijd (positief) nieuws mbt de investeerder.
Last edit: 21 Apr 2015 12:41 by Gohf.

• zittribuun
  • zittribuun's Avatar
  • Premium Member
  • Premium Member

23 Apr 2015 13:33
Gohf wrote: Zeer waarschijnlijk krijgen we uiterlijk vrijdag met de volgende thuiswedstrijd (positief) nieuws mbt de investeerder.

Ik zou er niet al te veel op rekenen...Waarschijnlijk komt er een soort van nieuws dat er nog niks getekend is, maar dat de afspraken al mondeling zijn toegezegd. Daar heb je dus niet zo veel aan.

• Gohf
  • Gohf's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

24 Apr 2015 09:50
Nou we gaan iig al samenwerken met PSV :lachen:

• webmastersfm
  • webmastersfm's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • ACAB

24 Apr 2015 14:19
Gohf wrote: Nou we gaan iig al samenwerken met PSV :lachen:

Verbaasd me dat ze dit niet hebben aangekondigd met een "grote" infoavond met bitterballen op kasteel limbricht met een one man show van masset. Als ze dit soort futiliteiten (aankondigen van misschien groot nieuws) hier ook zo gaan aanpakken ipv een simpel pers communiqué dan zeg ik per direct mijn vertrouwen op in de top van MVV. Wat een poppenkast om niets elke keer in Sittard. Lijkt me meer een pappen en nathouden show dan dat er daadwerkelijk iets gebeurd.

• Audiowaste
  • Audiowaste's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

24 Apr 2015 14:25
Oftewel ze krijg de afvallers van de afvallers?
De spelers die bij PSV en Jong PSV niet aan de bak komen, mogen naar Fortuna.
“What a great day for football, all we need is some green grass and a ball.”

• Jacques
  • Jacques's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

24 Apr 2015 14:46
Gaat volgens mij vooral om jeugd en niet om eerste (of tweede) elftal. Kan nooit kwaad om van elkaar te leren, lijkt me niets anders dan wat wij met Genk doen.
You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
The following user(s) said Thank You: Frank Salemans

• josoetgebrook
  • josoetgebrook's Avatar
  • Senior Member
  • Senior Member

24 Apr 2015 17:01
Jacques wrote: Gaat volgens mij vooral om jeugd en niet om eerste (of tweede) elftal. Kan nooit kwaad om van elkaar te leren, lijkt me niets anders dan wat wij met Genk doen.

Van een collega (en fortuna supporter) vernomen dat een van de redenen is om zich tegen het wegkapen van jeugdspelers door onze oosterburen te wapenen.

• Gohf
  • Gohf's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

24 Apr 2015 22:12 - 24 Apr 2015 22:16
BESPREKINGEN Behouden van doelman Kaya ‘absolute topprioriteit’

SITTARD – Fortuna Sittard gaat met PSV samenwerken op het gebied van de jeugdopleiding. Volgens Charly Chudik, manager voetbalzaken bij Fortuna, is de samenwerking een vervolgstap op het verder professionaliseren van de academy. „We hopen dat deze samenwerking een aanzuigende werking heeft op talentvolle jeugdspelers in Limburg. De keuze om bij Fortuna te spelen is straks dus niet meer alleen gebaseerd op onze dagopleiding, maar ook op de schakel met PSV. Als wij voor een uitzonderlijk goed spelertje geen maatwerk kunnen leveren, dan biedt PSV uitkomst.”

Dat PSV vanaf nu ieder talent wegplukt uit Sittard is niet aan de orde, verzekert Chudik. „Maar de absolute toptalenten kunnen nu wel eenvoudiger de overstap maken naar een topclub.” Dat type speler is voor Fortuna sowieso niet te houden, zij verhuizen naar clubs als Genk, Mönchengladbach en Standard Luik. „En in dat geval ontvangen wij geen opleidingsvergoeding.

In de samenwerking met PSV hebben we daar wel goede afspraken over gemaakt. Bovendien, mocht een speler het uiteindelijk niet redden bij PSV, dan wordt Fortuna als eerste op de hoogte gesteld zodat wij in een vroeg stadium met de betreffende speler om de tafel kunnen gaan.”

Met het oog op volgend seizoen voert Fortuna Sittard gesprekken met doelman Ferhat Kaya en middenvelder Jordie Briels voor een langer verblijf. Volgens manager Chudik geldt Kaya als een ‘absolute topprioriteit’. Daarnaast spreekt de club nog met twee jongens uit de huidige selectie, waarvan Chudik de namen nog niet wenst prijs te geven.

De Fortuna-groep herbergt zes spelers met een doorlopend contract (Glenn Daniëls, Roel Janssen, Joeri Schroijen, Jordy ter Borgh, Ramon Voorn (verhuurd aan VVV) en Donny de Groot). Van de overige spelers heeft Fortuna op 1 april de contracten formeel opgezegd. „Wat er met Voorn gebeurt, is aan VVV”, zegt Chudik. In de huurovereenkomst heeft VVV een optie bedongen om Ramon in de zomer definitief over te nemen.”
Last edit: 24 Apr 2015 22:16 by Gohf.

• Gohf
  • Gohf's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

29 Apr 2015 00:31
Jiry Funke (@JiryFunke)
28-04-15 23:05
Deal met NLse investeerder rond volgens John van Bommel, maar voorzitter Masset verwacht pas einde vd week uitsluitsel te kunnen geven...

• Jacques
  • Jacques's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

29 Apr 2015 08:30
Dus deal met Zuid-Europese investeerder niet rond? Niet dat het veel uitmaakt waar het geld vandaan komt hoor, maar er was toch iemand naar Zuid-Frankrijk om het geld op te halen? Of is het een Nederlander woonachtig in Zuid-Frankrijk? :?:

• Gohf
  • Gohf's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

29 Apr 2015 08:58
Ik vermoed dat Fortuna toch van een buitenlandse investeerder heeft afgezien, en voor een groep investeerders rond René ter Borgh heeft gekozen.

Dat is iig het meest voor de hand liggende als ik het verhaal van John van Bommel lees.

De definitieve oplossing en dus deal waarvoor uiteindelijk gekozen zal worden; welke voor de club het beste is kan pas na maanden en jaren beoordeeld worden.

Er zijn volgens mij drie opties:
1. De buitenlandse investeerder en de "stuurgroep".
2. Het plan van topper Rene ter Borgh, in het kort besproken op het seizoenkaarten overleg.
3. Op de oude voet verder gaan met als gevolg heel veel downs, maar ook enkele ups.

Optie 3 valt voor mij af.
Optie 1 is heel complex met tal van onzekere factoren in een niet passend decor.
Optie 2 is voor Fortuna het allerbeste en brengt de club ook vlot en overzichtelijk vooruit.
Maar dit zijn persoonlijke meningen, gebaseerd op eigen waarnemingen.

In ieder geval zal voor het einde van de maand (dus nog drie dagen te gaan) de juiste keuze gemaakt worden. Langer uitstel is funest.
Er ligt een enorme uitdaging voor de club om de beste oplossing op korte termijn te kiezen en dit ook nog in "stilte" uit te voeren. Wat dat betreft zitten jullie op de eerste rang.

Soms heb je bij het opstaan een leeg gevoel en heb je niet kunnen slapen. Dit mag echter geen excuus zijn voor de te nemen beslissingen, die moeten helder genomen worden.
Met rechte rug de kritische noten pareren en altijd het belang van de club op de eerste plaats zetten.
De klok loopt door, de dagen verstrijken en einde april nadert.
Vandaag hebben we onder elkaar weer veel kracht en energie opgedaan. De laatste jaren zijn heel veel constructies de revue gepasseerd, maar nooit kon dit succesvol afgerond worden.
Onderling tel. overleg doet wonderen en is schijnbaar beter voor de gemoedstoestand dan de beste pillen van de huisarts.
Een nieuwe complete doorstart maken is de opdracht.
Alle lichten bij Fortuna moeten verandert worden van geel naar groen.
In het verkeerslicht groen heb ik enorm veel vertrouwen dat de doelstellingen voor de toekomst van Fortuna heel, heel, heel dichtbij zijn. We hoeven enkel nog de weg over te steken.
We gaan er met een klein groepje vanuit dat Fortuna binnen een aantal van tientallen uren weer van de financiele beademing af kan. Laat dit voor vandaag de blijde boodschap zijn.
Wellicht kan ik op mijn eigen wijze meer communiceren; de club heeft besloten, zoals weken geleden gemeld, eerst einde april naar buiten te treden.
We houden de vaste trouwe kern hier op de hoogte en gaan ervan uit dat het vertrouwen wederzijds is.
De realiteit van vandaag is dat we al iets tastbaars voelen en het nu nog moeten inladen.

Time to create page: 0.408 seconds