Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)
- Vluuzak
-
- Platinum Member
-
Re: Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)
29 Mar 2015 11:25Janepie wrote: Alles hat ein Ende, nur die Wurst hat zwei Ende.
Oftewel die kutmoffen gaan nooit failliet, helaas.
Ze zouden ook nooit degraderen.................. :woohoo:
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- ouwe rot
-
- Platinum Member
-
- MVV4life
-
- Platinum Member
-
- Kom op die roeie!
30 Mar 2015 13:09Nol Hendriks trekt definitief handen af van Roda
Geplaatst op maandag 30 maart 2015 - 12:11
Nol Hendriks steekt definitief geen extra geld in Roda JC.
Dat zegt hij tegen L1.
Voorwaarden
Hendriks is al lang in beeld om de club financieel te steunen en bood vorige maand financiële hulp aan in een brandbrief aan de clubleiding. Maar volgens de textielbaron worden beide partijen het niet eens over de voorwaarden.
10 maanden onderhandeld
"Ik ga het definitief niet doen. Ik heb 10 maanden met Roda onderhandeld. Onlangs nog over het aanstellen van een nieuwe technische man. Maar over de aanstelling van technisch manager Louis Coolen ben ik niet geraadpleegd", zegt Hendriks.
Niet meer bemoeien
De zakenman maakt zich ernstig zorgen over Roda. "Ik hoop dat ze snel terugkeren in de eredivisie, het is toch mijn club. Ik zal Roda blijven steunen als sponsor, maar zal geen extra geld meer steken in de club. Ik zal me ook niet meer met het beleid bemoeien."
Definitief
Het is niet voor het eerst dat Hendriks zich meldt als mogelijke redder van de club en zich daarna weer terug trekt. "Maar nu is het definitief", zo laat hij weten.
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!
- opadiehard
-
- Platinum Member
-
30 Mar 2015 22:01 - 30 Mar 2015 22:02Ik denk zelf dat hij nog steeds 045 niet kan los laten en ergens wel weer op gaat duiken daar omdat ook 045 niet anders kan met hun 40 :lachen: contract spelers...stel...ja stel dat zij het niet redden om te promoveren :daag: dan zullen ze elke weg gaan bewandelen om te overleven,dus ook uiteindelijk weer via en met hem...dit zei de rijdende rechter en daar zult u zich aan moeten houden...dit is mijn uitspraak :lolno: ...gr opa

- Jacques
-
- Platinum Member
-
30 Mar 2015 22:18Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Gohf
-
- Platinum Member
-
31 Mar 2015 14:21Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Gohf
-
- Platinum Member
-
31 Mar 2015 23:09Twan Spierts 31 maart 2015 - 21:33
Fortuna Sittard heeft een mondeling akkoord bereikt met investeerders, die een deel van de aandelen van de club willen overnemen.
De deal is nog niet definitief. Fortuna wacht nog op een aanbetaling en hoopt de investering in april rond te krijgen.
2,6 miljoen
De investeerders gaan ongeveer 2,6 miljoen euro in club steken, verdeeld over drie jaar. Daarmee krijgen ze samen een meerderheid van de aandelen in handen. De rest van de aandelen worden verhandelbaar of gebruikt om schulden en toezeggingen uit het verleden weg te werken.
Informatieavond
Dat maakte directeur Martin Masset dinsdagavond bekend tijdens een druk bezochte informatieavond in Kasteel Limbricht. Masset wilde niet zeggen wie de nieuwe investeerders zijn.
- Peter Pan
-
- Platinum Member
-
01 Apr 2015 00:01Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Jacques
-
- Platinum Member
-
01 Apr 2015 09:12Gohf wrote: Fortuna heeft mondeling akkoord met investeerders
Twan Spierts 31 maart 2015 - 21:33
Fortuna Sittard heeft een mondeling akkoord bereikt met investeerders, die een deel van de aandelen van de club willen overnemen.
De deal is nog niet definitief. Fortuna wacht nog op een aanbetaling en hoopt de investering in april rond te krijgen.
2,6 miljoen
De investeerders gaan ongeveer 2,6 miljoen euro in club steken, verdeeld over drie jaar. Daarmee krijgen ze samen een meerderheid van de aandelen in handen. De rest van de aandelen worden verhandelbaar of gebruikt om schulden en toezeggingen uit het verleden weg te werken.
Informatieavond
Dat maakte directeur Martin Masset dinsdagavond bekend tijdens een druk bezochte informatieavond in Kasteel Limbricht. Masset wilde niet zeggen wie de nieuwe investeerders zijn.
Wordt dan in deze deal de schuld bij Abelshausen en Philippen eindelijk eens afgelost? Zo ja, dan zou dat op zich heel goed nieuws voor Fortuna zijn.
Gohf, wat ik mij altijd afvraag met dit soort deals, wat heeft zo'n investeerder nou aan die aandelen? Die vraag werd destijds terecht gesteld toen Bilgic bij ons een bod deed. En nu ook bij jullie. Als ik mijn rood-witte supportersbril afzet en de boel eerlijk bekijk, dan is er geen enkele directe reden waarom een investeerder geld in MVV zou steken. Alleen indirect zou er wat kunnen spelen, denk aan vastgoeddeals met de gemeente of zo. Andere optie is dat je een satellietclub wordt (zoals Vitesse van Chelsea) maar dat zijn we min of meer al van Genk en daar heeft Genk niets voor hoeven te betalen. Dus dat zou ook vreemd zijn. Bij Fortuna is het natuurlijk precies hetzelfde. Is er iets gezegd over de motieven van de investeerders?
Ik kan me voorstellen dat je met iedere cent blij bent. Zou ik ook zijn. Maar ik vind het maar vreemd. En dat heeft niets met Fortuna zelf te maken, ik snap bijvoorbeeld ook niet dat een stelletje Chinezen geld in Ado Den Haag zouden willen stoppen.
- Gohf
-
- Platinum Member
-
01 Apr 2015 09:23Overigens denk ik niet dat dat geld gebruikt zou worden om de schuld bij Abelshausen/Phillippen af te lossen. IK weet niet precies hoe het zit maar volgens mij is dat ook geen schuld die in de boeken staat, maar word het gezien als een sponsoring/investering uit het verleden.
Dat haal ik oa uit dit bericht :
@TwanSpierts: Meer duidelijk over consortium van investeerders. 3 'nieuwe' investeerders, verder mensen die nu ook al met geld in Fortuna zitten. #L1SPRT
- Boschpoort
-
- Administrator
-
01 Apr 2015 10:15Maar de gebeurtenissen in het verleden, bij fortuna maar ook bij MVV, maken me toch wat sceptisch als ik lees over "investeerders".
Een investeerder wil normaal gesproken rendement. Dat zie ik voorlopig bij onze clubs niet gebeuren.
- Roei baank
-
- Platinum Member
-
01 Apr 2015 12:52 - 01 Apr 2015 12:53"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"
- Boschpoort
-
- Administrator
-
01 Apr 2015 13:36Ik vermoed dat een deel van de 'investering' gebruikt zal worden om schulden aan mensen die nu aan de club verbonden zijn (Abelshausen, Philippen?) om te zetten in aandelen. Vreemd vermogen wordt dus omgezet in Eigen vermogen. Gunstig voor de balanspositie en dus de audit van de KNVB maar het is niet iets wat je direct kunt investeren. Wel een verstandig besluit zolang de aandeelhouders clubmensen zijn. Zijn het externe geldschieters dan speelt nadrukkelijk wat Jacques, Roei Baank en ikzelf al meldden en is te hopen dat de ziel van de club niet verkwanseld wordt.
Gohf of andere fortunezen hier: weten jullie of er een zekere bescherming tegen dat soort scenario's bestaat? MVV heeft dat in elk geval wel.
- Gohf
-
- Platinum Member
-
01 Apr 2015 14:22Verder geen idee wie de investeerder(s) zijn. Voordat ik daar iets zinnings over kan zeggen moet ik eerst weten wie het zijn. Masset gaf gister aan dat het geld gebruikt gaat worden op zowel het technische als sportieve verhaal.
- Audiowaste
-
- Platinum Member
-
01 Apr 2015 15:48Ik heb begrepen dat het om Zuid-Europese investeerders gaat. Als dat het geval is, dan mag ik hopen dat bij alle Fortuna supporters de alarmbellen gaat rinkelen. Deze Zuid-Europeanen gaan echt niet investeren omdat ze Fortuna zo'n mooie club vinden of van de kleuren groen-geel houden. Investeerders willen altijd rendement hebben en die gaan echt geen gulle gift doen, zonder er iets voor terug te verlangen. Wees kritisch en kijk goed uit! Voor jullie hoop ik echt het beste, maar ik zou me toch eens achter mijn oren krabben.