Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

• Och jeh
  • Och jeh's Avatar
  • Elite Member
  • Elite Member

Re: Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

08 Apr 2015 13:44
Greun graas wrote: Dat zijn hele andere situaties dat snap je zelf toch ook wel? De commotie om Schreurs zijn transfer was groot. Het was 2-0 voor hun, de wedstrijd was gespeeld. Om dan Schreurs nog in te zetten een minuut voor tijd is in mijn ogen triest ten op zichtte van ons maar ook van Schreurs zelf.

Zal ik je de tissues pakken om je tranen te drogen? Meh jong wat kunnen we ons druk maken.

On topic; Jammer voor Trost, maar ja dat zijn de wetten in de voetballerij. De 3e trainer in 2 seizoenen daar bij de moffen.
Gaat lekker....het einde komt in zicht :D

Please Log in or Create an account to join the conversation.

• houtengerard
  • houtengerard's Avatar
  • Administrator
  • Administrator
  • Positivo (met ervaring)

08 Apr 2015 15:28 - 08 Apr 2015 15:46
Greun graas wrote: Dat zijn hele andere situaties dat snap je zelf toch ook wel? De commotie om Schreurs zijn transfer was groot. Het was 2-0 voor hun, de wedstrijd was gespeeld. Om dan Schreurs nog in te zetten een minuut voor tijd is in mijn ogen triest ten op zichtte van ons maar ook van Schreurs zelf.

Dat het gevoelig ligt dat hij speelminuten maakt tegen MVV dat begrijp ik, zeker met een twee nul voorsprong en nog maar dertig seconden op de klok.

Persoonlijk til ik hier niet zo zwaar aan, want ik weet dat Schreurs, van Hyfte en Rutjes (kreeg ie sowieso niet bij Elsen), met of zonder de inmenging van RJC(Trost), geen enkele speelminuten voor MVV hadden gemaakt. Van Hyfte en Schreurs hebben maanden in onzekerheid gezeten doordat MVV ze aan het lijntje hield. Als je 'dragende' clubspelers zolang laat wachten, terwijl de transfermarkt open is, dan gaan ze nu eenmaal weg. Zeker als ze het seizoen daarvoor meer verdienden. Was het niet RJC, dan hadden zich wel andere ploegen gemeld, daar ben ik van overtuigd. (Al is het na de sluiting van de transfermarkt, waar clubs naar transfervrije speler zoeken die een laatste kwalitatieve toevoeging kunnen zijn op de selectie.)

En als ik van Hyfte of Schreurs was, dan ging ik ook niet financieel 'bloeden' voor de bestuurlijke fouten van je werkgever. Dan is de keuze vrij snel gemaakt. Zeker als je ook nog eens de winstpremies van de beker niet hebt gekregen. Dan is dat beetje goodwill die je tegen je ex-werkgever hebt ook weg. Dat het dan uitgerekend Aachen-Noord moest zijn, die ze oppikten, tja, dat maakt het alleen maar zuurder. Maar ik weet zeker dat ze geen minuut meer in het rood-wit hadden gespeeld.

Als MVV niet organisatorisch had gefaald, had Roda niet voor deze spelers kunnen kiezen, zonder de portemonnee te trekken. En eerlijk gezegd, denk ik niet dat ze dan nog op het verlanglijstje stonden daar in het oosten.

Trost hoeft voor mij hier niet meer terug te komen. Niet omdat hij spelers van ons overnam. Maar ik geloof niet meer in zijn magie. Trost moet het hebben van het onbekende, nieuwe mijlpalen bij een underdog, MVV is daarvoor een gepasseerd station, de 'flow' was een beetje weg in zijn laatste seizoen. Hoewel de afmaker toen ook duidelijk ontbrak, zoals elk opvolgend jaar. Bij VVV en RJC zie je ook, dat hij niet de trainer is die nog extra PK's uit een Mercedes kan halen, als hij kwaliteit om zich heen heeft staan. Geef mij maar een 'Knienenbieter' zoals Wil Boessen volgend seizoen.
Last edit: 08 Apr 2015 15:46 by houtengerard.

• Jacques
  • Jacques's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

08 Apr 2015 15:50
Nou Houten, hier ben ik het niet mee eens. Van Hyfte had een matig seizoen gedraaid - en dan ben ik nog positief. Dat MVV wachtte met hem een contract aan te bieden en niet meer het salaris wilde betalen dat hij eerder kreeg, dat vond ik logisch en heeft niets met wanbeleid nu of in het verleden te maken. Schreurs heeft wegens blessure sowieso van de twee jaren dat hij een contract had er één moeten missen en het half jaar daarna raakte hij geen knikker meer. Snelheid en zelfvertrouwen waren weg. Dat hij een sterk verlaagd contract kreeg aangeboden vond ik dan ook heel logisch. We zijn geen liefdadigheidsinstelling. Aan het eind van vorig seizoen was bijna iedereen het er over eens dat een forse bezem door de selectie moest en dat de blijvers zeker geen topcontract voor MVV-begrippen zouden moeten krijgen.

Rutjes kreeg heel terecht nog maar weinig speeltijd onder Elsen. Die liep altijd uit positie en moest dat corrigeren met forse tackles. Niet voor niets dat hij bij Roda ook totaal niet meer aan de bak komt.

Dat vervolgens dit seizoen wederom tegenvalt en dat mensen daardoor denken "hadden we Van Hyfte en Schreurs misschien toch maar...", dat kan ik best begrijpen. Maar ik vind het niet terecht om nu te doen alsof dit allemaal komt door wanbeleid. De keuze om eind vorig seizoen Van Hyfte en Schreurs niet meteen een nieuw contract aan dezelfde voorwaarden als voorheen voor te leggen, daar stond ik in ieder geval volledig achter en volgens mij was ik bij lange na niet de enige.
You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
The following user(s) said Thank You: middenstip, opadiehard, You Are

• houtengerard
  • houtengerard's Avatar
  • Administrator
  • Administrator
  • Positivo (met ervaring)

08 Apr 2015 16:01 - 08 Apr 2015 16:22
@jacques

Dat Schreurs een caravan is met een kapotte as, daar ben ik het mee eens. En daar ben ik ook niet rouwig om dat hij weg is, want één lelijke tik en je bent hem weer 1.5 jaar kwijt. Dat salaris zou een groot risico zijn geweest. Een lager aanbod, is dan inderdaad een probeersel om dat risico te verlagen. Een probeersel dat dus mislukt is.

Maar je kunt van Hyfte niet omlaag gaan schalen omdat hij één seizoen, minder bepalend is geweest. Dat kun je natuurlijk wel proberen, maar je moet ook realistisch zijn, dat deze speler genoeg landelijke bekendheid heeft gekregen op de televisie, dat zelfs clubs in de onderste regionen van de competitie hem als een versterking kunnen zien, op basis van zijn verleden ind e competitie. En zo hoog was zijn salaris waarschijnlijk niet. Maar MVV moest bezuinigen, maar dat is niet van Hyfte zijn probleem.

En de reden van die bezuinigingen, kwamen door de fouten van de ex-penningmeester, die onderdeel was van het bestuur, anders hadden ze hem waarschijnlijk hetzelfde salaris kunnen bieden. Van Hyfte heeft gewacht op MVV, het is niet zo dat hij al in de winterstop contact had met RJC over een eventuele overgang voor een grote som geld. Wij zijn geen liefdadigheidsinstelling, maar van Hyfte is ook niet moeder Teresa. Hij heeft nu het geld op de bank staan, die MVV hem niet kon/wilde geven en MVV is een stukje ervaring binnen het elftal kwijt. Maar dat is niet RJC schuld, dat is het gevolg.

Die spits die niet iedere wedstrijd drie keer de paal raakt, die komt ook niet onder de 50.000 euro p.j.. Dat kun je vergeten. Maar MVV heeft die speler wel nodig, en dat kost betaald voetbal. Want je concurrenten betalen het wel. (boven of onder de tafel door). De bezuiniging en de ambitie, botsen met elkaar. Hoe gedwongen dat ook mag zijn.
Last edit: 08 Apr 2015 16:22 by houtengerard.

• You Are
  • You Are's Avatar
  • Elite Member
  • Elite Member

08 Apr 2015 22:46
Als het aan Tom van Hyfte had gelegen was hij allang een seizoen eerder weggegaan bij MVV, niks wanbeleid.. Van Hyfte heeft ook geen meter teveel gelopen vorig seizoen. Van Hyfte was het laatste jaar een onrust stoker ( Staking anyone?!), die was echt nooit van zijn leven gebleven dit seizoen. Dat Schreurs een minder contract kreeg aangeboden, lijkt mij toch niet meer dan logisch.. hallo zeg. Schreurs heeft in 2 jaar, een half seizoen goed gespeeld.. na de blessure was het behalve tegen Fortuna thuis niet veel meer.

Laten we vooral weer financieel onszelf in de problemen werken, kunnen ons wel advies geven vanuit Enschede,Kerkrade en Breda! Clubs die ook onverantwoordelijk met het geld omgingen, nu mogen ze alle 3 op de blaren zitten.

Al die clubs die nu financiële gokjes wagen, halen wij op den duur in, mark my words.
The following user(s) said Thank You: middenstip, opadiehard, La Chouffe

• middenstip
  • middenstip's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

09 Apr 2015 07:14
Zonet van een oud speler van MVV gehoord dat Trost moest vertrekken bij MVV.
Het schijnt dat Rinkens en Trost, de laatste 2 maanden zelfs niet meer met elkaar spraken!
Wat Houten Gerard schrijft [in goed overleg uit elkaar] klopt niet Trost, had zwaar de pik in
op Rinkens, omdat MVV geen winstpremie meer kon betalen.
Om die spelers en Elsen, weg te halen wou hij zich revancheren op Rinkens, [MVV]

• Jacques
  • Jacques's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

09 Apr 2015 08:28 - 09 Apr 2015 08:37
Trost had al veel langer dan de laatste twee maanden ruzie met het toenmalige bestuur - absoluut niet alleen met Rinkens, want ik heb deze informatie van een ander bestuurslid. Praat maar eens met de juiste mensen en je krijgt een heel ander beeld van Trost. Het verbaast mij altijd dat hij hier nog op een relatief hoog voetstuk staat, maar dat siert het toenmalige bestuur ook meteen, die kiezen er voor om geen trap na te geven.

Maar dan nog wil dat niet zeggen dat Trost om MVV te pesten spelers heeft weggehaald. Het is echt veel simpeler, hij wist niet beter. Wat Houten hieronder zegt klopt gewoon.
houtengerard wrote: @Middenstip

HIj rolt bij Roda binnen, maar er zit geen technisch directeur achter het bureau. Dus Trost moest zelf zijn spelers gaan kiezen, zonder netwerk, niks op papier (Dat doe je normaal in overleg met de TD). Niemand controleert de kwaliteit van het aankoopbeleid, dus hij had vrij spel.

Dus wat doet René, hij kiest de spelers waarmee hij in het verleden samen heeft gewerkt. Waarschijnlijk puur op de klik die hij had op persoonlijk vlak en wat minder op kwaliteit. René zijn netwerk was veel te klein om de technisch directeur van RJC uit te hangen en het is ook zijn taak niet om die aankopen te regelen. Dat breekt hem nu op.
.

Of middenstip, laat ik het eens anders proberen. Als wat jij zegt klopt, dan heeft Trost dus bewust spelers gehaald waarvan hij wist dat hij geen kampioen met ze zou worden. En is hij nu dus door zijn eigen actie ontslagen bij Roda. Alleen maar omdat hij MVV een hak wilde zetten. Dat slaat nergens op.

1. De grootste wraak die Trost op MVV kon nemen, was dit jaar kampioen worden met Roda. Dat lukt niet met "halven" zoals de bok zou zeggen.
2. Op van Hyfte na (en zoals ik en anderen al aangeven kun je over Van Hyfte twijfelen), heeft Trost alleen maar reserves weggehaald. Op Schreurs na ook alleen maar jongens van buiten. Als hij MVV echt pijn had willen doen, had hij Kuipers, Smeets en Braken moeten weghalen, vooral omdat dat jongens uit Maastricht en uit de eigen jeugd zijn. Of Ospitalieri en Castro, want dat waren vorig seizoen onze beste spelers.
3. Als Trost wraak wilde nemen op MVV, waarom heeft hij dan vorig seizoen bij VVV geen spelers van MVV gehaald? Waarom een jaar wachten?
You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
Last edit: 09 Apr 2015 08:37 by Jacques.

• middenstip
  • middenstip's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

09 Apr 2015 09:06
Dat hij toen geen spelers bij ons heeft gehaald is heel simpel, VVV zat toen en nog in cat. 1
En de spelers van ons hadden nog een contract.
Dus Jacques, VVV kon geen spelers kopen.

• Raffalaldo
  • Raffalaldo's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

09 Apr 2015 09:28
middenstip wrote: Dat hij toen geen spelers bij ons heeft gehaald is heel simpel, VVV zat toen en nog in cat. 1
En de spelers van ons hadden nog een contract.
Dus Jacques, VVV kon geen spelers kopen.

Vergeet Rajcomar niet. Deze heeft Trost toen naar Venlo gehaald.
Trost heeft alleen maar kunnen teren op zijn netwerk van zijn MVV-tijd.
The following user(s) said Thank You: Jacques

• middenstip
  • middenstip's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

09 Apr 2015 10:30
Rajcomar, heeft hier niets mee te maken hij speelde toen bij F.C. Fortuna en was bovendien
tranfervrij, anders hadden ze hem ook niet kunnen halen.

• Jacques
  • Jacques's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

09 Apr 2015 10:45
Die heeft er juist alles mee te maken, het is een duidelijke aanwijzing dat Trost gewoon echt niet meer weet dan de spelers bij wie hij met MVV samenwerkte. Maar goed, beetje zinloze discussie zo.

• Raffalaldo
  • Raffalaldo's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

09 Apr 2015 19:42
middenstip wrote: Rajcomar, heeft hier niets mee te maken hij speelde toen bij F.C. Fortuna en was bovendien
tranfervrij, anders hadden ze hem ook niet kunnen halen.

Volgens mij heeft MVV ook geen cent verdiend aan de overgangen van de mensen naar roda. Deze waren ook transfervrij.
Rajcomar heeft niet zozeer de overstap vanuit MVV naar VVV gemaakt, maar het was toen al duidelijk dat Trost alleen nog maar MVV als netwerk kon gebruiken. Dat heeft hij bij roda doorgezet.

• Jacques
  • Jacques's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

10 Apr 2015 16:16
Fortuna zou vandaag definitief groen licht krijgen van de investeerders. Dit gaat klaarblijkelijk niet door vanwege stakende Franse luchtverkeersleiders :lachen: :lachen: :thinking:

Als ik Fortuna-fan was zou ik toch behoorlijk zenuwachtig worden van dergelijke berichten :blink:

• Boschpoort
  • Boschpoort's Avatar
  • Administrator
  • Administrator

10 Apr 2015 17:20 - 10 Apr 2015 17:21
Net weer eens op dat roda prikbord gekeken.
Daar lijkt een duidelijke lobby te ontstaan om Reginald Thal als algemeen directeur aan te trekken. :lolno:
Last edit: 10 Apr 2015 17:21 by Boschpoort.

• Maosbrögk
  • Maosbrögk's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

11 Apr 2015 15:27
Boschpoort wrote: Net weer eens op dat roda prikbord gekeken.
Daar lijkt een duidelijke lobby te ontstaan om Reginald Thal als algemeen directeur aan te trekken. :lolno:

Haha, 1 april valt laat dit jaar... Thal haat Aachen-Nord net zoveel als wij. Die gaat daar echt niet naar toe. Heeft zich ook al vaker negatief uitgelaten over Aachen-Nord op L1.

Will Boessen stopt na dit seizoen bij Oss en ook dat zien de Aachen-Nord fans wel zitten.

Geweldig...ze zetten nu al hun geld op mr Fortuna Boessen en mr MVV Thal.... :lolno:
En natuurlijk laait de discussie over FC Limburg alweer op bij menig Aachen-Nord fan, want: nog zo'n jaar trekken ze niet meer (sportief en financieel).
Zo zie je maar hoeveel hun support en eigen identiteit waard is... :puke:
The following user(s) said Thank You: MVV4life, Jacques, Anna D., Raffalaldo

Time to create page: 0.417 seconds