Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

• Boschpoort
  • Boschpoort's Avatar
  • Administrator
  • Administrator

Re: Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

15 Oct 2015 09:48
Ik heb de KNVB regels even nagekeken omdat ik me afvroeg waarom MVV wel punten in aftrek kreeg wegens de financiele problemen en die oplichters achter de wahwah-linie niet.
Blijkt dat het niet op tijd betalen van de spelers een doodzonde is die tot puntenaftrek leidt, naast het niet houden aan het plan van aanpak als je in categorie 1 zit.

Die boeven betalen dus wel een speler 30.000 per maand maar andere schuldeisers kunnen fluiten naar de centen. Ongelooflijk dat dit kan. en dat volksvertegenwoordigers dit laten gebeuren over de ruggen van de belastingbetalers.

Nog een stelling die tot nadenken in de gemeenteraad van Kerkrade zou moeten leiden: er is nog nooit een BVO geweest in NL die overheidssteun (lening of niet) heeft terugbetaald. Dus Kerkrade kan die miljoenen die ze van die club denken te krijgen gevoeglijk afschrijven.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

• Schapendonk
  • Schapendonk's Avatar
  • Banned
  • Banned

15 Oct 2015 16:11
En dat doen ze met plezier :lol:

• Jacques
  • Jacques's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

15 Oct 2015 16:38 - 15 Oct 2015 16:38
Nou nee, dat doen ze juist niet. Want hét argument (een drogreden, zoals Boschpoort aangeeft betalen profclubs nooit steun terug) om Roda te helpen is dat ze anders nooit meer geld zien. Als ze het geld afschrijven, dan accepteren ze dat en kunnen ze verder geen steun meer geven aan Roda, en bijvoorbeeld in gebreke stellen met alle gevolgen van dien bij niet betalen huur.
You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
Last edit: 15 Oct 2015 16:38 by Jacques.

• Jacques
  • Jacques's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

15 Oct 2015 19:54
Het rommelt toch echt bij Fortuna. Masset op een zijspoor?

www.1limburg.nl/directeur-masset-op-scho...rd?context=section-2
You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

• Gohf
  • Gohf's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

16 Oct 2015 09:09
Jacques toch...misschien moet je even kijken welke krant het bericht geschreven heeft ;).

Geachte sponsor,
Op donderdag 15 oktober 2015 verscheen een artikel in Dagblad de Limburger met als titel “Masset buitenspel als directeur”.
Allereerst vermeldt de krant het onjuiste bericht dat Masset uit zijn functie ontheven zou zijn. Zij heeft echter nagelaten om dit als voldongen feit gepresenteerde nieuws buiten de wegens ziekte onbereikbare Masset bij andere bestuurders of Raad van Toezichtleden te verifiëren.
Ook wordt in tegenstelling tot wat de krant schrijft, het beleid van voorzitter/directeur Masset wel degelijk door het bestuur en de Raad van Toezicht gedragen. De Raad van Toezicht is overigens van mening dat de heer Masset zeer grote verdiensten heeft voor de club.
Ook het besluit de arbeidsovereenkomst met trainer Peter van Vossen te beëindigen, is niet alleen door Masset genomen, maar unaniem door het gehele bestuur en de Raad van Toezicht.
Gezien de importantie van de vele onjuist in het artikel gepresenteerde feiten en de hiermee gepaard gaande negatieve beeldvorming ten aanzien van Masset heeft het bestuur en de Raad van Toezicht van Fortuna Sittard vanmiddag Dagblad de Limburger schriftelijk dringend verzocht tot het plaatsen van een rectificatie. Volgens bestuur en Raad van Toezicht is het enige juiste feit in het betreffende artikel dat voorzitter/directeur Masset helaas ziek thuis zit.
Met vriendelijke groet,
Bestuur en Raad van Toezicht van Fortuna Sittard,
Namens deze,
J. Abelshausen

• houtengerard
  • houtengerard's Avatar
  • Administrator
  • Administrator
  • Positivo (met ervaring)

16 Oct 2015 10:34 - 16 Oct 2015 10:46
Gohf wrote: Jacques toch...misschien moet je even kijken welke krant het bericht geschreven heeft ;).

Geachte sponsor,
Op donderdag 15 oktober 2015 verscheen een artikel in Dagblad de Limburger met als titel “Masset buitenspel als directeur”.
Allereerst vermeldt de krant het onjuiste bericht dat Masset uit zijn functie ontheven zou zijn. Zij heeft echter nagelaten om dit als voldongen feit gepresenteerde nieuws buiten de wegens ziekte onbereikbare Masset bij andere bestuurders of Raad van Toezichtleden te verifiëren.
Ook wordt in tegenstelling tot wat de krant schrijft, het beleid van voorzitter/directeur Masset wel degelijk door het bestuur en de Raad van Toezicht gedragen. De Raad van Toezicht is overigens van mening dat de heer Masset zeer grote verdiensten heeft voor de club.
Ook het besluit de arbeidsovereenkomst met trainer Peter van Vossen te beëindigen, is niet alleen door Masset genomen, maar unaniem door het gehele bestuur en de Raad van Toezicht.
Gezien de importantie van de vele onjuist in het artikel gepresenteerde feiten en de hiermee gepaard gaande negatieve beeldvorming ten aanzien van Masset heeft het bestuur en de Raad van Toezicht van Fortuna Sittard vanmiddag Dagblad de Limburger schriftelijk dringend verzocht tot het plaatsen van een rectificatie. Volgens bestuur en Raad van Toezicht is het enige juiste feit in het betreffende artikel dat voorzitter/directeur Masset helaas ziek thuis zit.
Met vriendelijke groet,
Bestuur en Raad van Toezicht van Fortuna Sittard,
Namens deze,
J. Abelshausen

Fortuna TV: "Het is een voldongen feit.."

"Nao Veure, Fortuna, Fortuna, Laot gaon.."

Grepke Gohf, ik geloof het wel. ;)
Last edit: 16 Oct 2015 10:46 by houtengerard.

• Gohf
  • Gohf's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

16 Oct 2015 10:46
Persoonlijk ben ik meer een fan van deze :

The following user(s) said Thank You: houtengerard, Jacques

• houtengerard
  • houtengerard's Avatar
  • Administrator
  • Administrator

16 Oct 2015 10:51 - 16 Oct 2015 10:51
Die is helaas exclusief voor Roda. ;)
Last edit: 16 Oct 2015 10:51 by houtengerard.
The following user(s) said Thank You: Jacques, Gohf

• Jacques
  • Jacques's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

20 Oct 2015 14:21
Tsja, Gohf, ik moet bekennen dat het een beetje prikken was. Dagblad de Leugeneer heeft voor mij 0,0 waarde. Maar het bericht van Abelshausen komt op mij weer als het andere uiterste over. "Er is niets aan de hand, het lijkt maar zo dat het stadion hier achter mijn rug in de fik staat! Nothing to see here!"

Ik begrijp van een collega dat Fortuna alweer bij diverse partijen een flinke betaalachterstand heeft en dat Van Bommel er helemaal klaar mee is. Als dat waar is, zou ik me pas echt zorgen gaan maken als ik jou was. Ik hoor jullie nog zo trots roepen dat jullie financieel de gezondste club van Limburg zouden zijn. Ik beschouwde dat altijd als een impliciet compliment (MVV is uiteraard op het oog financieel gezonder, maar Maastricht is natuurlijk geen Limburg) maar als jullie een paar maanden na een "redding" alweer in de knoei zitten...

Ik geloof best dat van het artikel hierboven weinig klopte. Maar ik kan er niets aan doen, ik heb het gevoel dat het bij Fortuna weer eens helemaal mis is en dat men dat met alle macht probeert te verbergen. Als ene fan van een club die historisch gezien iedere vijf jaar zo goed als failliet is tegen de andere: ben op je hoede.

• ouwe rot
  • ouwe rot's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

20 Oct 2015 16:53
Vandaag in de Limburger
Groot stuk van Roel Wiche

Ton Caanen technisch directeur bij Roda .
Achter de rug om van trainer Kalezic.
The following user(s) said Thank You: Jacques

• Gohf
  • Gohf's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

21 Oct 2015 10:04 - 21 Oct 2015 10:05
Tja Jacques, dat zou zo maar kunnen. Ik heb op dit moment geen idee hoe de financiële situatie van Fortuna is. Maar die geruchten heb ik ook gehoord.

Intern op organisatorisch vlak rommelt het al jaren, wie de schuldige zijn geen idee, maar op deze manier gaat het einde oefening worden vermoed ik.

Mocht dat zo zijn is dat jammer maar dat eeuwige gerommel in de marge(zonder zicht op verbetering) ben ik oa wel klaar mee. Dan nog liever failliet en in de 6e klasse voor mijn part opnieuw beginnen.
Last edit: 21 Oct 2015 10:05 by Gohf.
The following user(s) said Thank You: Jacques

• Jacques
  • Jacques's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

21 Oct 2015 10:31
Ik herken dat gevoel, maar als puntje bij paaltje komt denk je er toch anders over. Ik had dat althans de keren dat MVV echt op sterven na dood was en pas op het laatste moment gered (2003, 2010).

Moet wel eerlijk bekennen dat het bij jullie zowel qua voetbal/resultaten als qua toeschouwersaantallen wel heel hard achteruit gaat de laatste twee jaren. Zo erg is het bij ons niet echt geweest.

• Gohf
  • Gohf's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

21 Oct 2015 10:38
1 thuiswedstrijd winnen in ongeveer 1,5 jaar doet wel wat met je toeschouwers aantallen.

Natuurlijk wil ik niet dat ze failliet gaan als puntje bij paaltje komt. Maar hier heb ik gewoon geen zin meer in. Jaar in jaar uit beloftes die niet worden nagekomen. Zodra ze die eens beginnen in te lossen dan pas ga ik me geld weer aan ze uitgeven.
The following user(s) said Thank You: houtengerard

• houtengerard
  • houtengerard's Avatar
  • Administrator
  • Administrator

21 Oct 2015 13:26 - 21 Oct 2015 13:29
Gohf wrote: 1 thuiswedstrijd winnen in ongeveer 1,5 jaar doet wel wat met je toeschouwers aantallen.

Natuurlijk wil ik niet dat ze failliet gaan als puntje bij paaltje komt. Maar hier heb ik gewoon geen zin meer in. Jaar in jaar uit beloftes die niet worden nagekomen. Zodra ze die eens beginnen in te lossen dan pas ga ik me geld weer aan ze uitgeven.

Anderhalf jaar zonder thuis overwinning is inderdaad lang, ik denk dat we hier in Maastricht allang de trainer en de voorzitter met een PTSS naar huis gestuurd hadden. Zelfs Ben Dolls werd het even teveel tijdens het laatste radioverslag toen hij de supporters opriep het stadion te verlaten.

Maar ik gun Fortuna een mooi bestaan. En dat bedoel ik niet denigrerend, zoals een hond die je een hoofdklopje geeft; "Ja, jullie hebben ook een voetbalclubje". Maar ik benader dat gelijkwaardig. Roda mag vandaag omvallen met haar maffia praktijken, maar voor Fortuna heb ik toch een licht zwak voor. Al is het maar dat ze al hun problemen zelf hebben moeten oplossen. En uiteraard de leuke onderlinge derby's.

Ik hoop dat jullie het gaan redden. Sittard heeft toch zijn charme. Ze blazen wel hun eigen supporters op, ze blazen de keeper van de tegenstander op, zetten topless vrouwen neer in de stamkroeg onder het motto: ' leven het anti-feminisme'. Er moeten extra geldwagens tussen twee banken heen en weer pendelen op de dag van het meetmoment van de KNVB, die s' avonds weer met gevaar voor eigen leven de tegenovergestelde route moeten rijden om weer alles uit te laden. Dat is een toch stukje werkverschaffing voor de regio, dat vergeet de Gemeente Sittard-Geleen. Op de Rijksweg-Noord kun je ook een beetje cultuur snuiven (Rio de Janeiro in het klein),hoewel ik daar 's avonds zonder politiebegeleiding niet graag zou willen rondlopen . Maar het blijft altijd sjiek, hoe ze de s omzetten in een z. En de woorden ' Drinne", "Waal" en "Dur Neive" en ze hebben de kortst mogelijke variant van de zin "Wat is er gebeurd?" van Europa, het woord "Enne?" Ook de jeugdopleiding was altijd zeer goed van Fortuna, daar heeft MVV ook van geprofiteerd, hoewel dat niet de bedoeling was. (Van Bommel, Ricksen, Rajcomar, Daemen, etc.)

Ze blijven ondanks de tegenslagen toch loyaal tot in de graf daar in Sittard. Dat kan ik ambiëren. Nee voor mij mag Fortuna blijven bestaan. Het geeft toch wat cachet aan de competitie die onderlinge rivaliteit.
Last edit: 21 Oct 2015 13:29 by houtengerard.
The following user(s) said Thank You: Jacques, jesfen, Raffalaldo, Gohf, Boschpoort, Peter Pan, Gamin

• Jacques
  • Jacques's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

21 Oct 2015 13:49
houtengerard wrote: Er moeten extra geldwagens tussen twee banken heen en weer pendelen op de dag van het meetmoment van de KNVB, die s' avonds weer met gevaar voor eigen leven de tegenovergestelde route moeten rijden om weer alles uit te laden. Dat is een toch stukje werkverschaffing voor de regio, dat vergeet de Gemeente Sittard-Geleen.

Waar haal je het soms vandaan houten :lachen: :lachen: :lachen: :lachen:

Time to create page: 0.418 seconds