Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

• Jacques
  • Jacques's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Re: Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

06 Oct 2015 08:43
Je vergelijking tussen 2,4 en 5,5 miljoen is veel te scherp, Houten. Ik denk inderdaad dat zij door hun parkstad- en verenigde dorpsgekkenlimburg mentaliteit een iets groter natuurlijk verzorgingsgebied hebben. Maar of zij zonder alle hulp structureel 5,5 miljoen in de juup halen? Daar geloof ik geen fluit van. 4 miljoen met pijn en moeite en dan schat ik het nog hoog in. Wat hebben ze vorig jaar aan inkomsten gehad? Haal daar de parachute-betaling van de tv-rechten vanaf, de verkoop van Hupperts, houd er rekening mee dat dat pas eerste jaar juup was dus dat minimaal 30% van sponsoren en fans weg zal blijven bij structureel jupiler league voetbal, en er blijft daar echt niet veel over.

Wij daarentegen zitten nu op die 2,4 miljoen maar dat komt door tientallen jaren wanbeleid. MVV kan weer toegroeien naar 3 miljoen alleen heeft dat heel veel tijd nodig, want er is ongelofelijk veel goodwill afgebroken hier.

Daarnaast ben ik het grotendeels eens met wat webmastersfm zegt. Maastricht heeft in het Belgische een grote aantrekkingskracht. Zo lang we in de middenmoot van de jupiler league dabbelen is dat lastig om te zetten in veel extra fans, laat staan sponsoren (die zijn nog moeilijker de grens over te trekken om begrijpelijke redenen: hun doelgroep zit niet in de geusselt). Maar mochten we structureel in de top van de juup meedraaien, of beter nog: een paar jaar in de eredivisie overleven, dan denk ik dat je met gericht beleid daar zo een paar duizend fans kunt ophalen. En als de fans er eenmaal zitten en je dat met een goed commercieel verhaal aan sponsoren kan duidelijk maken, trek je uit die regio ook nog bedrijven aan.

Maar goed, allemaal "als als als". Sportief succes - en dan structureel, een half jaartje bovenaan staan is niet genoeg hebben we helaas gezien - blijft hoe dan ook de basis. Dan komen de limburgse dorpsfetisjisten ook langzaam wel naar ons, want succes trekt aan. Dan kunnen wij lekker mie leef Mestreech blijven zingen en alle verwijzingen naar limburg buiten het stadion houden. Bij succes maakt dat dit soort figuren typisch genoeg juist niets uit. Ze zitten namelijk echt niet bij Roda omdat dat zo'n typisch limburgse club is. Dat is het, ondanks alle propaganda, helemaal niet.

Zo zonde dat die de play-offs doorgestruikeld zijn. Een jaar of twee teleurstellingen in de jupiler league en er was niets van over gebleven. :(
You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
The following user(s) said Thank You: houtengerard

Please Log in or Create an account to join the conversation.

• J.P. Ler
  • J.P. Ler's Avatar
  • Premium Member
  • Premium Member

06 Oct 2015 10:41
Voor dit soort ongelooflijke misstanden heeft de Vara een geschikt tv-programma: kanniewaarzijn.
Hierin is laatst een andere belachelijke zaak in 045 besproken; het maankwartier in Heerlen. (korte samenvatting: een miljoenen project met ruime budgetoverschrijdingen voor de realisatie van een groot gebouw bij het station waar vele in winkels in zouden moeten komen. achtergrond: grote winkelleegstand in de rest van Heerlen).

Misschien dat men het de moeite waard vindt om over het stadion een mooi programma te maken, wie tipt ze met relevante info?

programma.vara.nl/kanniewaarzijn/tips
The following user(s) said Thank You: SJENG@BOSCHPOORT

• houtengerard
  • houtengerard's Avatar
  • Administrator
  • Administrator
  • Positivo (met ervaring)

06 Oct 2015 11:44
@Mebwaster

Je komt iets hoger uit dan die 250.000 denk ik, als je de aangrenzende gebieden meetelt die niet onder de parkstad samenwerking vallen 300.000 ongeveer. En ik denk dat je België kunt wegstrepen tegen hun achterland Duitsland. Zij zitten met dezelfde concurrentie, alleen wij hebben twee topclubs naast de deur liggen. En de lage grondprijs maakt het aantrekkelijker om industrie neer te zetten.

@Jacques

Je hebt gelijk, ik heb de éénmalige TV gelden meegerekend, dat was 1,3 miljoen euro. Dan hebben ze een eigen vermogen van 4,2 miljoen. Wat nog groter is, maar niet geld waarvan je zegt daar ga je automatisch eredivisie spelen. VVV heeft dezelfde begroting. Maar wel 1,6 miljoen euro meer dan wij en dat kan inderdaad zoals je zegt slinken na minder succesvolle jaren, zoals wij.

Ik krijg dit seizoen een beetje het Titanic gevoel bij Roda. Beste supporters er zit geen scheur in de boeg. Gaat u rustig op uw plaatsen zitten we hebben genoeg proviand aan boord. De champagne en het kaviaar gaan over het dek. Een daverend applaus klinkt vanuit de eetzaal nadat het ene na het andere spektakelstuk wordt getoond. De seinsleutel is al stiekem overboord gegooid. En boven op het dek is kapitein Collard bezig om het schip te laten zinken op een zo memorabel mogelijke plek. "*.Muziek van Vera Lynn begint te spelen" Plots zie ik dhr Timmermans van het toilet afkomen met zijn scharrel, staande in een geel shirt waar opstaat "Echte Koempels Betalen Niet.." En toen schrok ik wakker zoals Axl Rose dat deed in November Rain, maar dan zonder haarbos en rouwgevoelens...gedesillusioneerd met de werkelijkheid, wetend dat Marco Borsato voor altijd gelijk zal hebben.. Maar gelukkig geeft Jacques me deze ochtend weer een beetje hoop dat we met de Maastrichtse Sampan het wellicht ook gaan redden om de haven in het noorden te bereiken en misschien mogen we zelfs lijken tellen op zee en baggeren we naar een krat kaviaar.En toen schrok ik weer wakker:.. "Het was een droom binnen een droom" zoals in de film 'Inception' met Leonardo DiCaprio in de hoofdrol, die ook in de Titanic heeft gespeeld.. misschien...heel misschien..ach, laat maar.. ik ben een auwkut en een calimero.. En koempels betalen niet..
The following user(s) said Thank You: seppo, Jacques, Raffalaldo, Boschpoort, jasonke7, La Chouffe, Zoewiezoe

• Boschpoort
  • Boschpoort's Avatar
  • Administrator
  • Administrator

06 Oct 2015 12:06
Zouden ze ook de naam gaan veranderen?

Rood wah.
The following user(s) said Thank You: Jacques, Zoewiezoe

• Jacques
  • Jacques's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

06 Oct 2015 12:09
"Koempels betalen niet", vrij naar de propaganda die daar twee jaar geleden iedere week de wereld werd ingeslingerd "koempels degraderen niet"? :lachen: :thumbsup:

Houten, het gaat vrees ik nog veel te lang duren, dit kan een verhaal worden van pakweg vijftien jaar, maar die club is bezig met stuiptrekkingen. RKC, De Graafschap, Sparta, wijzelf, Fortuna, ga zo maar door. Clubs met in minder of meerdere mate een grote historie in de eredivisie maar ergens de boot gemist, niet het economische achterland om de strijd aan te kunnen. Allemaal hetzelfde scenario: op enig moment degraderen, daarna weer promoveren, maar weer wat later weer degraderen. En opeens is de lucht er volledig uit en zakken ze door de hoeven. Bij ons zat er 24 jaar tussen de eerste degradatie en het moment dat we door de hoeven gingen, de zeepbel spatte en we echt geen cent meer bij elkaar konden schrapen, met de duistere jaren aan het begin van het millenium als gevolg, toen we een clownsteam op het veld hadden staan en jij en ik zonder op te vallen mee hadden kunnen spelen. Tijdens die 24 jaren doodleuk seizoenen dat we akelig dicht bij Europees voetbal waren. Maar het moment kwam achteraf gezien onafwendbaar steeds dichterbij.

Dat gaat daar ook gebeuren. Daar ben ik rotsvast van overtuigd. En ik hoop dat wij tegen die tijd de weg naar boven definitief weer hebben ingeslagen. Het duurt alleen allemaal zo lang.
You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

• Boschpoort
  • Boschpoort's Avatar
  • Administrator
  • Administrator

06 Oct 2015 12:11 - 06 Oct 2015 12:14
Nog eentje van 1Limburg/DDL vandaag:

Nog geen plan voor gezond Roda-stadion

Het is (nog) niet gelukt om plannen te ontwikkelen om de exploitatie van het stadion van Roda JC gezond te maken.

De presentatie van de organisatie Parkstad Limburg Stadion Events (PLSE) is voor onbepaalde tijd uitgesteld.

Meer geld
PLSE, waarin de gemeente Kerkrade, Roda JC en een commerciële partij samenwerken, zou half oktober initiatieven lanceren om meer geld uit het stadion te halen. Nu worden zware verliezen geleden geleden op de accommodatie, die voor bijna 90 procent eigendom is van de gemeente. Alleen Roda JC is met zes ton per jaar een grote gebruiker.

Probleem is dat de voetbalclub bij herhaling de huur niet betaalt, ook afgelopen maand niet.

Lees ook: Roda JC kan stadionhuur niet betalen

Om de situatie structureel te verbeteren, is PLSE in het leven geroepen.

'Meer tijd nodig'
Die organisatie zou op 15 oktober met plannen komen. Die datum wordt niet gehaald, zegt directeur Raph Stijns van het Parkstad Limburg Stadion. "Er is meer voorbereidingstijd nodig. We moeten zorgvuldig bekijken welke plannen het best in Kerkrade toegepast kunnen worden en niet overhaast te werk gaan." PLSE kijkt daarbij naar voorbeelden waar meer multifunctioneel gebruik succesvol is toegepast, zoals in Sint Truiden (België).

Ondertussen hebben de oppositiepartijen GroenLinks, SP en Ons Kerkrade om een extra raadsvergadering gevraagd vanwege de financiële malaise rond het stadion.

Lees ook: Oppositie Kerkrade eist opheldering over wanbetaling Roda
Last edit: 06 Oct 2015 12:14 by Boschpoort.

• webmastersfm
  • webmastersfm's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • ACAB

06 Oct 2015 12:34 - 06 Oct 2015 12:35
Houten; de Parkstad, inclusief het niet meewerkende nuth zijn 250.000. Het Duitse achterland , of beter gezegd het voorzieningsgebied waar de Parkstad de vruchten pluk van Duitse grensgemeenten is nihil. Kerkrade en Heerlen staan nou niet echt bekend om hun shoppingimago, getuige de enorme leegstand in deze gemeenten. Duitse trekkers zijn het Gaia park en snowworld. Qua forensen zijn het voornamelijk Duitse Polen die daar werken,er is een taalbarriere. Verder is in de regio herzogenraath/Aken op nog geen 20/30 min een stuk of 4 clubs op absoluut topniveau in een van de sterkste voetbalcompetities in de wereld. De entourage bij 2de en 3de Bundesliga clubs niet meegerekend. Riemst en Lanaken zitten letterlijk verweven in de Maastrichtse samenleving. Er wonen duizenden Maastrichtenaren oa om de huur/koopprijzen en belastingklimaat. Ik hoef je niet te vertellen dat de woningmarkt in de Parkstad en met name Kerkrade 1 Vd laagste van Nederland is. Een huisje koop je daar al voor rond de 90.000/100000. Heb je hier net een kippenhok voor. Dus nee, het Belgische achterland streep ik zeker niet weg tov hun.
Last edit: 06 Oct 2015 12:35 by webmastersfm.

• Audiowaste
  • Audiowaste's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

06 Oct 2015 13:28 - 06 Oct 2015 13:30
Raffalaldo wrote:
Vorig seizoen was de huur nog €800.000 en nu opeens €600.000? Gemeente sterfrade laat zich weer flink piepelen. Stadionhuur zit standaard in de begroting, maar wederom geven ze het geld uit aan iets anders. Waar die van daarachter het vorig seizoen en daarbij de nog openstaande huurschuld volledig zijn vergeten, praten ze nu alleen maar over maar €50.000.
Vergeet niet dat Roda tot april 2013 nog €1,1 miljoen aan huur "betaalde".
Echter is dit toen met terugwerkende kracht tot 2009 verlaagd naar €800.000 euro.

Dan is de rekensom snel gemaakt: 5 x 300.000 euro kregen ze met terugwerkende kracht terugbetaald.
Nou ja, terugbetaald. Om iets terugbetaald te krijgen moet je wel eerst zelf betalen. Dus dat is dubbelop.
Niet alleen schold de gemeente Kerkrade die 5,5 miljoen achterstallige huur kwijt, ze kregen ook nog eens 1,5 miljoen geschonken.
“What a great day for football, all we need is some green grass and a ball.”
Last edit: 06 Oct 2015 13:30 by Audiowaste.

• Napoleon
  • Napoleon's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

06 Oct 2015 17:31
Audiowaste wrote:
Raffalaldo wrote:
Vorig seizoen was de huur nog €800.000 en nu opeens €600.000? Gemeente sterfrade laat zich weer flink piepelen. Stadionhuur zit standaard in de begroting, maar wederom geven ze het geld uit aan iets anders. Waar die van daarachter het vorig seizoen en daarbij de nog openstaande huurschuld volledig zijn vergeten, praten ze nu alleen maar over maar €50.000.
Vergeet niet dat Roda tot april 2013 nog €1,1 miljoen aan huur "betaalde".
Echter is dit toen met terugwerkende kracht tot 2009 verlaagd naar €800.000 euro.

Dan is de rekensom snel gemaakt: 5 x 300.000 euro kregen ze met terugwerkende kracht terugbetaald.
Nou ja, terugbetaald. Om iets terugbetaald te krijgen moet je wel eerst zelf betalen. Dus dat is dubbelop.
Niet alleen schold de gemeente Kerkrade die 5,5 miljoen achterstallige huur kwijt, ze kregen ook nog eens 1,5 miljoen geschonken.

het wordt daar steeds gekker , kan me dat herinneren wat je schrijft
Hebben ze toen niet in t verleden die 1.1 betaald ?? maar ook toen een achterstand laten oplopen of hebben ze wel betaald en terug ontvangen

• Jacques
  • Jacques's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

06 Oct 2015 18:41
Napoleon, Roda heeft nooit maar dan ook nooit de volledige huur betaald. Met welke huur je ook rekent. De 1,1 miljoen niet, de 8 ton niet, de 6 ton ook niet (50.000 euro keer 12). Geen enkele huurpenning is ooit volledig en/of op tijd voldaan. Achteraf gezien is het duidelijk dat ze dat ook nooit van plan zijn geweest. De raad moet dit ook geweten hebben - stilzwijgend of wellicht zelfs bewust in de achterkamertjes afgesproken.

• Raffalaldo
  • Raffalaldo's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

07 Oct 2015 06:45
Roda JC moet voorlopig noodgedwongen uit de eigen clubkas het forse salaris van de Australische spits Tomi Juric betalen.
De Kerkradenaren rekenden erop dat Nol Hendriks diens loon zou financieren, maar nu blijkt dat die constructie nog niet rond is. Juric moet als voetballer van buiten de Europese Unie minimaal vier ton per jaar verdienen.

Stadionhuur
Omgerekend zou het gaan om een niet voorziene, extra kostenpost van minimaal 33.000 euro per maand. Deze week kwam ook naar buiten dat de eredivisionist niet in staat is om de stadionhuur voor de maand september (50.000 euro) te betalen. Op de vraag of Roda door de haperende Juric-deal in de problemen is gekomen met de huurverplichtingen, antwoordt directeur Wim Collard ontkennend. "Er is geen causaal verband tussen beide zaken."

Bron: 1Limburg
The following user(s) said Thank You: Jacques, bokkesprongen

• Jacques
  • Jacques's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

07 Oct 2015 08:29
Raffalaldo wrote:
Roda JC moet voorlopig noodgedwongen uit de eigen clubkas het forse salaris van de Australische spits Tomi Juric betalen.
De Kerkradenaren rekenden erop dat Nol Hendriks diens loon zou financieren, maar nu blijkt dat die constructie nog niet rond is. Juric moet als voetballer van buiten de Europese Unie minimaal vier ton per jaar verdienen.

Stadionhuur
Omgerekend zou het gaan om een niet voorziene, extra kostenpost van minimaal 33.000 euro per maand. Deze week kwam ook naar buiten dat de eredivisionist niet in staat is om de stadionhuur voor de maand september (50.000 euro) te betalen. Op de vraag of Roda door de haperende Juric-deal in de problemen is gekomen met de huurverplichtingen, antwoordt directeur Wim Collard ontkennend. "Er is geen causaal verband tussen beide zaken."

Bron: 1Limburg

:lachen: :lachen: :lachen:

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik begin onze sokkenverkoper Ome Nol de laatste jaren steeds meer te waarderen. Lijkt wel alsof hij persoonlijk Roda de nek om wil draaien.
The following user(s) said Thank You: Punker73, houtengerard, Napoleon, Roei baank, middenstip

• Roei baank
  • Roei baank's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

07 Oct 2015 09:10
Er zijn van die ochtenden gamins dat je met plezier de Leugeneer uit de bus haalt. Het heeft even geduurd maar er staat sinds lang weer een artikel extraordinaire op de voorpagina. Geschreven door onze l’amie Roel Wiche. Waar een gedegen opleiding in het Mestreechse toe kan leiden.
Ik lees een constructie is nog niet rond en ome Nol zou het salaris aftikken. Een factuur zou hiervoor nog niet zijn gestuurd. Een factuur voor een skybox wel. Ome Nol die moet betalen voor een skybox ? Zou dit de vooraf bekonkelde wijze zijn om Juric te betalen? Zou de KNVB ook meelezen?

Monsieur Roel, mach weiter so!
Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"
The following user(s) said Thank You: houtengerard, Napoleon, Jacques, Zoewiezoe

• Napoleon
  • Napoleon's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

07 Oct 2015 09:18
Roei baank wrote: Er zijn van die ochtenden gamins dat je met plezier de Leugeneer uit de bus haalt. Het heeft even geduurd maar er staat sinds lang weer een artikel extraordinaire op de voorpagina. Geschreven door onze l’amie Roel Wiche. Waar een gedegen opleiding in het Mestreechse toe kan leiden.
Ik lees een constructie is nog niet rond en ome Nol zou het salaris aftikken. Een factuur zou hiervoor nog niet zijn gestuurd. Een factuur voor een skybox wel. Ome Nol die moet betalen voor een skybox ? Zou dit de vooraf bekonkelde wijze zijn om Juric te betalen? Zou de KNVB ook meelezen?

Monsieur Roel, mach weiter so!

Precies, ik heb inmiddels DDL niet meer omdat er toch nooit waar ik woon iets fatsoenlijks over wedstrijd verslagen van MVV wordt geschreven, maar dit zag ik ook op internet.
Het verklaart natuurlijk precies waarom Roda dus de huur niet kan betalen, het salaris van die Juric zit hun dwars en dan durft Wim Collard te laten optekenen dat ze keuzes moeten maken, idd de huur wordt niet betaalt ! het is echt een schande hoe het daar gaat, complete competitie vervalsing en de KNVB had hun allang punten in mindering moeten brengen voor dit strategisch wanbeleid waar ze bewust voor kiezen
Nu maar hopen dat Nol beetje ruzie krijgt en uiteindelijk toch niet betaalt dan wordt t pas echt leuk daar , maar voor nu zoals ik al eerder aangaf dit heeft helemaal niets te maken met een BVO runnen, ze hadden prima kunnen snijden vooraf in de kosten zodat ze wel aan deze verplichtingen konden doen, maar daar hebben ze niet voor gekozen omwille van hun selectie niet te verzwakken en omdat de gemeente dit tolereert zijn ze corrupt !

• Nao Väöre
  • Nao Väöre's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

07 Oct 2015 09:23
Jacques wrote:
Raffalaldo wrote: Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik begin onze sokkenverkoper Ome Nol de laatste jaren steeds meer te waarderen. Lijkt wel alsof hij persoonlijk Roda de nek om wil draaien.
Ach, ja Jacques laten we het hopen. WE houden het voorlopig maar op: "het verstand komt met de jaren".
Aon de géng
The following user(s) said Thank You: Jacques

Time to create page: 0.385 seconds