Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

• houtengerard
  • houtengerard's Avatar
  • Administrator
  • Administrator
  • Positivo (met ervaring)

Re: Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

07 Oct 2015 10:07 - 07 Oct 2015 10:09
Nee Wim Collard, er is geen causaal verband tussen uitgaven en inkomsten. Dat zijn appels en autobanden. Je hebt helemaal gelijk. Ik moet mijn excuses aanbieden aan Fortuna, dit is pas echt Noord-Korea management hoe die koempels achter die kreupele messias aanlopen die zijn ziel heeft verkocht aan de duivel.

Weet je waar het eigenlijk fout is gegaan? De KNVB had die niet-EU transfers allemaal moeten afkeuren op basis van hun categorie 1 systeem. Want gezond verstand hebben ze niet in Kerkrade. Nu zijn ze weer met de maffia in zee gegaan" Don-Nol en zijn vrienden" die de circus tent gaat chanteren met absurde eisen puur uit eigen gewin. Net zoals die twee vrienden van hem die ons bijna naar de afgrond in gesleept hebben. " Keurige heren' noemde Nol dat. Zo zie je maar weer hoe passief en laks die voetbalbond is met haar eigen preventiesysteem, een ploeg uit categorie 1 mag geen salarisplafond van vier ton hebben per speler.
Last edit: 07 Oct 2015 10:09 by houtengerard.
The following user(s) said Thank You: Napoleon, Jacques, Zoewiezoe

Please Log in or Create an account to join the conversation.

• Napoleon
  • Napoleon's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

07 Oct 2015 10:55
@houten

helemaal mee eens, de KNVB had idd die transfer nooit mogen goedkeuren
daarbij moet een club in cat 1 eerst haar lopende schulden/verplichtingen voldoen alvorens extern spelers worden bekostigt ( vind ik ) alles loopt hier door elkaar , club kan rekeningen niet betalen maar binden wel spelers aan zich

• Sjappie
  • Sjappie's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

07 Oct 2015 12:00
Bron: 1limburg.nl

Nol Hendriks: 'Betalen salaris Tomi Juric zo geregeld'

Het betalen van het salaris van Roda-spits Tomi Juric door Nol Hendriks kan heel snel geregeld zijn.

Dat zegt Hendriks tegen L1.

Fors salaris
De Kerkraadse club rekende erop dat Hendriks het loon zou betalen, maar de overeenkomst hierover is nog niet rond. Daardoor moet Roda JC het forse salaris van de Australische spits op dit moment zelf ophoesten. Juric moet als voetballer van buiten de Europese Unie minimaal vier ton per jaar verdienen.

Overeenkomst
"Er ligt een overeenkomst tussen Roda JC en mij", reageert Hendriks. Die overeenkomst is alleen nog niet ondertekend. "Maar dat is geen enkel probleem. Dat kan best binnen een half uur rond zijn." De onvoorziene kosten voor Roda JC door de niet ondertekende overeenkomst zouden op dit moment minimaal 33.000 euro per maand bedragen.

Deze week kwam ook naar buiten dat de eredivisionist niet in staat is om de stadionhuur voor de maand september (50.000 euro) te betalen.

• pinobel
  • pinobel's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

07 Oct 2015 12:08
Hun huidige shirtsponsor is: KLG ......... Kerkrade Levert Geld
The following user(s) said Thank You: Raffalaldo

• Napoleon
  • Napoleon's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

07 Oct 2015 13:08 - 07 Oct 2015 13:13
Sjappie wrote: Bron: 1limburg.nl

Het betalen van het salaris van Roda-spits Tomi Juric door Nol Hendriks kan heel snel geregeld zijn.

Fors salaris
De Kerkraadse club rekende erop dat Hendriks het loon zou betalen, maar de overeenkomst hierover is nog niet rond. Daardoor moet Roda JC het forse salaris van de Australische spits op dit moment zelf ophoesten. Juric moet als voetballer van buiten de Europese Unie minimaal vier ton per jaar verdienen.

Overeenkomst
"Er ligt een overeenkomst tussen Roda JC en mij", reageert Hendriks. Die overeenkomst is alleen nog niet ondertekend. "Maar dat is geen enkel probleem. Dat kan best binnen een half uur rond zijn." De onvoorziene kosten voor Roda JC door de niet ondertekende overeenkomst zouden op dit moment minimaal 33.000 euro per maand bedragen.

Deze week kwam ook naar buiten dat de eredivisionist niet in staat is om de stadionhuur voor de maand september (50.000 euro) te betalen.

snap niet dat Roda zonder getekende overeenkomst toch die deal sluit met de speler !
Nu is de belastingbetaler de lul omdat de huur niet kan worden betaalt , dat is toch zo krom als wat

Ik snap de KNVB niet, als ik het hier dus goed lees is een club die in CAT1 staat en dus niet zomaar investeringen mag doen , zonder geldige overeenkomst ( getekend) toch een akkoord aangegaan met een speler met een salaris van 400.000
Je zou toch verwachten dat de bond hier alsnog tegen in gaat
Last edit: 07 Oct 2015 13:13 by Napoleon.
The following user(s) said Thank You: Peter Pan

• Boschpoort
  • Boschpoort's Avatar
  • Administrator
  • Administrator

07 Oct 2015 14:08
pinobel wrote: Hun huidige shirtsponsor is: KLG ......... Kerkrade Levert Geld

Koempels Lenen Gigaveel
The following user(s) said Thank You: Raffalaldo

• Mr Sjaan
  • Mr Sjaan's Avatar
  • Administrator
  • Administrator

07 Oct 2015 14:52
Napoleon wrote:
Sjappie wrote: Bron: 1limburg.nl

Fors salaris

Overeenkomst

snap niet dat Roda zonder getekende overeenkomst toch die deal sluit met de speler !
Nu is de belastingbetaler de lul omdat de huur niet kan worden betaalt , dat is toch zo krom als wat

Ik snap de KNVB niet, als ik het hier dus goed lees is een club die in CAT1 staat en dus niet zomaar investeringen mag doen , zonder geldige overeenkomst ( getekend) toch een akkoord aangegaan met een speler met een salaris van 400.000
Je zou toch verwachten dat de bond hier alsnog tegen in gaat

Wat gebeurt er als Hendriks zich bedenkt en de overeenkomst niet gaat ondertekenen? Wat zou er gebeurd zijn als Hendriks na het contracteren van Juric overleden zou zijn (en dus de overeenkomst tussen hem en Roda niet ondertekend was}?

Kan iemand mij overigens uitleggen hoe het mogelijk is dat deze constructie toegestaan wordt? Ik dacht dat salariskosten nu altijd door de club betaald moeten worden en niet door een derde partij.

• houtengerard
  • houtengerard's Avatar
  • Administrator
  • Administrator

07 Oct 2015 15:34 - 07 Oct 2015 16:28
@Mr Sjaan

Het klopt wat je zegt dat het een mysterie is hoe de goedkeuring kan zijn gegeven aan dit plaatje, terwijl er contractueel niets vast is gelegd. Of de KNVB heeft een fout gemaakt, of de documenten die Roda heeft gestuurd zijn simpelweg vervalst en niet naar waarheid ingevuld.

Roda heeft Juric laten komen, terwijl de inkt nog niet droog was. Nol kan geen eigenaar meer worden van spelers met het nieuwe FIFA systeem. Hij sponsort zogenaamd de club, koopt een leuk schilderij in het stadion en van dit geld betaald Roda Juric loon. Juric staat uiteindelijk gewoon (miraculeus) op de loonlijst van Roda. Maar nu komt het punt waar de schoen waarschijnlijk wringt. Nol kan nergens op papier zijn rechten claimen over het rendement dat Juric kan opleveren, dat is blauwe ogen werk. Nol is nergens eigenaar van (behalve het meesterwerk dat gemaakt is door de medewerker van de maand van de Kerkraadse dagbesteding), als Roda hem verkoopt heeft hij vier ton in een bodemloze put gegooid. In plaats van rendement, draait hij dan 100% verlies. Dit alles is gebouwd op vertrouwen.

Nu heeft Roda achter zijn rug om met Juric gehandeld en zijn ze tot een overeenstemming gekomen voor een contractduur van 1 jaar. Dat betekent dat meneer Juric volgend jaar juni gratis de deur uit kan lopen. Ik denk dat Nol zich nu twee keer aan het bedenken is of hij dat rendementsloos contract wat hem waarschijnlijk 4 ton gaat kosten wel moet tekenen. Ik denk dat hij zijn fiat heeft gegeven aan een meerjarige verbintenis tussen Roda en Juric, niet aan een jaarcontract. Dat zou betekenen dat je Juric deze winterstop al moet verkopen en hij zijn waarde moet hebben bewezen. Als hij verstandig is, dan tekent Nol dat contract niet en speelt hij het slim via de media uit, als zijnde botsende visies met de directie. Zoals hij al vaker heeft gedaan.

Ik vermoed dat dit het addertje is, de contractsduur van Juric. En dat is inderdaad in een half uur te regelen. Maar het was al een oorlog vol compromissen tijdens de contractbesprekingen tussen de zaakwaarnemer (zijn vader) van Juric en Roda over een verbintenis. Dus ik denk dat Nol dat half uurtje iets te optimistisch inschat. Hij mag soms een seniele zak zijn met een oubollige voetbalgeest, maar zo seniel is hij niet als het op geld aan komt. Ook al mag hij zich al jaren miljonair noemen, hij is niet het soort miljonair die vier ton niet voelt in de portemonnee.
Last edit: 07 Oct 2015 16:28 by houtengerard.

• Boschpoort
  • Boschpoort's Avatar
  • Administrator
  • Administrator

07 Oct 2015 15:34 - 07 Oct 2015 15:43
Het gaat niet zozeer om de vraag wie de salariskosten betaalt maar wie de (transfer)rechten op de speler uiteindelijk heeft.
En daarin is de FiFa vrij duidelijk.

FIFA verbiedt Third Party Ownership

28 jan 2015

De FIFA heeft definitief besloten het verbod op het zogeheten Third Party Ownership door te voeren.

Het verbod treedt in werking vanaf 1 mei aanstaande en verbiedt clubs overeenkomsten te sluiten ingevolge waarvan
derde partijen vergoedingen/rechten verkrijgen die verband houden met toekomstige transfers van spelers.

Onder een derde partij wordt hierbij verstaan elke andere partij dan de twee clubs die betrokken zijn bij de transfer van een speler of elke andere (voormalige) club waarbij de speler geregistreerd is geweest.

Overeenkomsten die worden gesloten tussen 1 januari en 1 mei 2015 mogen slechts een beperkte looptijd hebben. Reeds gesloten overeenkomst mogen blijven bestaan tot aan de expiratiedatum.

Onduidelijk is nog of met het verbod op Third Party Ownership echt alle vormen van investeringen door derden (waarbij er een koppeling is met een toekomstige transfersom) worden verboden. De KNVB heeft hierover inmiddels vragen gesteld aan de FIFA. Clubs zullen uiteraard nader worden geïnformeerd zodra deze vragen beantwoord zijn.
( www.fbo.nl/fbo09321602/fifa-verbiedt-third-party-ownership/ )

Ik denk dat de advocaten van Hendriks en de club de ondertekening op basis hiervan tegenhouden.
Maar dat begrijpt die sokkenverkoper natuurlijk niet dus die roept dat het in een half uur geregeld kan zijn. Exact zoals hij ook het spelersfondsconcept van MVV niet begreep toen de KNVB daar een stokje voor stak.

Voor de liefhebber de uitgebreide informatie:
www.fifa.com/mm/document/affederation/fo...ormation_neutral.pdf

Overigens wordt dit verbod thans bij de Europese commissie aangevochten.
Last edit: 07 Oct 2015 15:43 by Boschpoort.
The following user(s) said Thank You: houtengerard, Jacques

• Mr Sjaan
  • Mr Sjaan's Avatar
  • Administrator
  • Administrator

07 Oct 2015 16:31 - 07 Oct 2015 16:36
Het salaris kan dus "gewoon" door een derde betaald worden?

Clubs in Cat 1 moeten continue verantwoording afleggen en zijn verplicht (dacht ik) om toestemming te vragen bij uitgaven hoger dan € 50.000. De situatie op dit moment is dat er iemand gecontracteerd is die jaarlijks minimaal € 400.000,= aan salaris moet ontvangen. Had hier geen toestemming voor gevraagd moeten worden?
Last edit: 07 Oct 2015 16:36 by Mr Sjaan.

• Jacques
  • Jacques's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

07 Oct 2015 16:35
Er spelen mijns inziens twee zaken, jullie hebben allebei gelijk.

Een club in categorie 1 moet iedere uitgave groter dan 50.000 euro voorleggen aan de KNVB*. Het contract van Juric gaat over minimaal 4 ton salaris per jaar, met nogal riante bonusregelingen daarbij afgesproken. Als hij het goed doet kan hij zo 7 ton binnentikken, geloof ik. Wat ik me afvraag, hoe kan de KNVB daar goedkeurig aan geven op basis van de begroting van Roda? Dat kan alleen als een externe partij garant staat voor dat salaris. Of als Roda het niet heeft gemeld. Volgens mij heeft Roda dan een groter probleem, dus het zal wel het eerste zijn. Maar dan blijft het raadselachtig. Want een externe partij mag alleen in spelers investeren bij een club in categorie 1, onder bepaalde voorwaarden. Onder andere dat er genoeg geld is om aan de overige verplichtingen te voldoen. Dat kan Roda blijkbaar niet, zie de huur. Dus ook daar is de KNVB iets wijsgemaakt. Wat precies? Nou, bijvoorbeeld een dubieus contract met een vrijwel failliet bedrijf dat zogenaamd hoofdsponsor wordt. Et voila, Roda kan zijn speler van buiten de EU halen zonder gezeur van de KNVB.

De zaak wordt nu pas echt interessant, nu blijkt dat dat contract met de externe investeerder helemaal niet ondertekend is. Is de KNVB wat wijsgemaakt? Ik ben benieuwd of we de KNVB hier nog over gaan horen.

Tot zo ver de regels van de KNVB, die gaan over de betaling van het salaris. Boschpoort laat de nieuwe FIFA-regels zien, die gaan over het eigendom van de speler. Ome Nol wilde altijd (gedeeltelijk) eigendom hebben van “zijn” spelers, nu hij zelf niet in het bestuur van de club zit zal dat eens te meer zo zijn, dus het zou mij niets verbazen als dit de reden is van het nog niet getekend zijn van het contract. Laten we hopen dat het weer eens ouderwets escaleert tussen Nol en Roda, dan zal Roda of een andere gek moeten vinden die die tonnen op tafel legt, zonder dat daar eigendom van speler tegenover staat, of heeft het op zijn minst financieel een probleem – laat staan een probleem met de licentiecommissie van de KNVB.

Het is kortom hoe dan ook een probleem voor Roda. De KNVB zal boos zijn als er niemand garant staat voor het salaris van Juric. Maar dat zal niemand doen zonder zekerheid op toekomstige transferinkomsten. En dat laatste mag weer niet van de FIFA.

Ik gok dat ze dit als volgt willen oplossen; een contract tekenen waarin de investeerder zonder aanspraak op transferrechten of wat dan ook garant staat voor het salaris. Dit contract gaat naar de KNVB en FIFA. En een bijcontract, ergens onder in de lade, waar wel degelijk het transferrecht naar de investeerder gaat. Dit contract moet uiteraard geheim blijven. Hier zijn twee moeilijkheden: Juric heeft reeds een contract ondertekend, voor maar één seizoen. Zoals houtengerard vermeldt heeft Juric maar voor één jaar getekend, weliswaar met een optie op een tweede jaar maar meer niet. Erg veel geld is daar voor een investeerder niet te verdienen. Tweede moeilijkheid: de beoogde investeerder Ome Nol staat er om bekend dat zodra hem iets niet zint, hij lekt naar de pers. Dat is met een illegale constructie als deze natuurlijk niet handig.

Het is Roda JC, linksom of rechtsom komen ze er vast wel weer mee weg. Maar vooralsnog is het weer even genieten geblazen. Het blijft overigens ronduit bizar dat je als club in categorie 1, die de huur aan de gemeente niet kan betalen, die iedere cent bij elkaar moet schrapen, een speler een contract geeft dat op kan lopen tot 7 ton. Het hele spelersbudget van Roda (exclusief Juric uiteraard) is 2,8 miljoen. Dan kan wel een externe investeerder het betalen, maar het slaat nergens op, alle verhoudingen zijn weg.

*Ik kan dit niet terugvinden op de site van de KNVB, maar het wordt onder andere hier www.nu.nl/sport/3864271/fc-twente-blijft...t-toezicht-knvb.html gemeld.
You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
The following user(s) said Thank You: houtengerard, Boschpoort

• houtengerard
  • houtengerard's Avatar
  • Administrator
  • Administrator

07 Oct 2015 16:42 - 07 Oct 2015 16:44
Mr Sjaan wrote: Het salaris kan dus "gewoon" door een derde betaald worden?
Ja, via een omweg ' Verkapt club sponsoren", zoals het voorbeeld van mijn schilderij. Het salaris dient ten alle tijden door de club betaald te worden. Wel kan Nol Juric inhuren om de schappen van zijn Textiel imperium te vullen, maar hij moet hem daar wel een marktconform loon voor geven voor de uren die hij gewerkt heeft, niet vier ton en een extra uren contract. Maar derden kunnen nooit eigenaar worden van een speler, de club kan op haar beurt het rendement via een ander kanaal terugstorten naar de investeerder onder het mom onkostenvergoeding/teruggave etc. Zodra derden direct een vergoeding geven aan een speler is de club in overtreding en dan pas kan de KNVB ingrijpen want dan pas ga je in overtreding als club.

Is het niet zo dat je als club maximaal 60% van je budget aan salarissen mag uitgeven? Dat is de vuistregel in categorie 1 volgens mij. Dat salarisplafond is daar aan gekoppeld, niet aan de fictieve 50.000 euro die MVV hanteert. Toch?
Last edit: 07 Oct 2015 16:44 by houtengerard.
The following user(s) said Thank You: Jacques

• Boschpoort
  • Boschpoort's Avatar
  • Administrator
  • Administrator

07 Oct 2015 17:00
Ik denk dat in dit geval de bedoeling was dat inderdaad een deel van het salaris door de club betaald zou worden en een ander deel extern, dus via hendriks. Dat zou op zich misschien nog wel kunnen maar we weten allemaal dat Hendriks niks doet als hij bij voorbaat weet dat hij geen rendement kan behalen. Dus die eist te allen tijde iets van transferrechten. Tja, en daar wringt de schoen nu. Ik denk dat Jacques op een mooie wijze heft geanalyseerd in welke spagaat die club zich bevindt.
Dit is een staaltje wanbeleid waar mogelijk grote gevolgen aan hangen.

• Napoleon
  • Napoleon's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

07 Oct 2015 19:02
@jacques , houten en boschpoort

Dat Nol aangeeft in de media dat alles binnen 30 minuten in kannen en kruiken is duidt er volgens mij op dat Roda met hem iets heeft afgesproken (mondeling) wat ze schriftelijk niet nakomen, wellicht datgene wat jullie onderbouwen hier
Ik denk dan dat ze daar niet uit gaan komen en dat Nol op zijn strepen gaat staan want een jaar contract daar gaat hij zijn centen niet in stoppen
Het zou geweldig zijn als dit tot een conflict zou lijden en dat de KNVB Roda alsnog moet corrigeren met alle gevolgen van dien
Een club die de regels overschrijdt , daarbij niet de financiele steun vaan Nol want die heeft zich inmiddels terug getrokken , daardoor een speler die zijn geld wil zien en dit kan de club dus niet meer betalen , daardoor komt de gemeente weer in het gedrang etc etc

Dit zou zo maar het conflict kunnen zijn waardoor RJC ernstig in de problemen gaat komen omdat de gemeente het publieke niet meer kan verkopen door deze praktijken de huur maar opnieuw te verlagen danwel kwijt te schelden dan wel als een nieuwe lening om te zetten.....

• vette sajs
  • vette sajs's Avatar
  • Premium Member
  • Premium Member

07 Oct 2015 19:38
Ik kon al niet geloven dat Nol het salaris gaat betalen van een speler met een jaar contract.
Dat is geld weggooien, en dat is iets waar hij nooit mee zou instemmen.
Er moet altijd wat tegen over staan bij hem.
Ik denk(en hoop) dat hij geen cent gaat betalen als er geen zicht is dat er iets tegen over staat.

Time to create page: 0.386 seconds