Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

• Drerjc
  • Drerjc's Avatar
  • Visitor
  • Visitor

Re: Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

25 Jan 2016 21:21
Oef schapendonk, ik was bijna alweer teruggekropen.... Maar je bevind je nu op glad ijs. De oostelijke mijnstreek, de rijkste streek ooit van Nederland. Samen met de rotterdamse haven een van dé motoren van de Nederlandse economie. Na de sluiting hiervan heeft de provincie limburg een kapitaalsinjectie gekregen. Maastricht zorgde er toen der tijd zelf voor dat het meeste geld in jullie niet getroffen stad terecht kwam door er een universiteit, stadhuis en weet ik niet wat allemaal gebouwd. In feite kun je bijna zeggen dat het huidige maastricht gebouwd is op de ruggen van de koempels.
Gelukkig weet de regio parkstad weer toerisme te trekken. Denk aan een snowworld, gaiapark, JT, Mondo verde, Continuum, pinkpop, cultura nova, wmc en natuurlijk de trots van het zuiden. Heb ik het niet eens over de 7 themaparken die ze hier willen laten verijzen. Al mogen ze dat wel achtwege laten van mij

Please Log in or Create an account to join the conversation.

• Schapendonk
  • Schapendonk's Avatar
  • Banned
  • Banned

25 Jan 2016 21:35 - 25 Jan 2016 21:37
Maastricht gebouwd over de ruggen van de koempels? Sorry maar waar haal je die wijsheid vandaan. Hoe lang bestaat Maastricht al denk je. En wat voorbij is is voorbij. Ik heb het over het nu. En nu op dit moment is daar niks ( ja wat steenbergen en werkelozen) en hier alles. En de stad is bovendien met alle historie niet te vergelijken met daar. Ik denk dat jij je nu op glad ijs begeeft, koempel.
Last edit: 25 Jan 2016 21:37 by Schapendonk.
The following user(s) said Thank You: Jacques, Raffalaldo

• Jacques
  • Jacques's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

25 Jan 2016 21:45 - 25 Jan 2016 21:47
Drerjc wrote: Oef schapendonk, ik was bijna alweer teruggekropen.... Maar je bevind je nu op glad ijs. De oostelijke mijnstreek, de rijkste streek ooit van Nederland. Samen met de rotterdamse haven een van dé motoren van de Nederlandse economie. Na de sluiting hiervan heeft de provincie limburg een kapitaalsinjectie gekregen. Maastricht zorgde er toen der tijd zelf voor dat het meeste geld in jullie niet getroffen stad terecht kwam door er een universiteit, stadhuis en weet ik niet wat allemaal gebouwd. In feite kun je bijna zeggen dat het huidige maastricht gebouwd is op de ruggen van de koempels.
Gelukkig weet de regio parkstad weer toerisme te trekken. Denk aan een snowworld, gaiapark, JT, Mondo verde, Continuum, pinkpop, cultura nova, wmc en natuurlijk de trots van het zuiden. Heb ik het niet eens over de 7 themaparken die ze hier willen laten verijzen. Al mogen ze dat wel achtwege laten van mij

Wat een gezwam. Ga eens een echte geschiedenisles volgen in plaats van dit soort waanzin te typen. De rijkste streek ooit van Nederland. Ooit. Snap je wel wat dat woord betekent?

Pas in de 20e eeuw is de mijnbouw echt op gang gekomen bij jullie - ja, daarvoor op zéér kleine schaal ook al aanwezig, voor de rest was het bij jullie boerenland. Niets mis mee overigens, maar niet bepaald de achtergrond van een historisch rijke streek. In de jaren 50 hoorden de gemeenten uit de oostelijke mijnstreek tot de rijkste 25 gemeenten van Nederland op basis van hoogste aantal hoge inkomens. Maar geen van deze gemeenten haalde de top-10, Landgraaf was op de 14e plaats de hoogstgenoteerde. Dus rijkste streek waren jullie toen al zeker niet. Laat staan rijkste streek "ooit". In de jaren 60 waren alle gemeentes alweer gezakt tot op zijn hoogst 70e, zoals in de jaren 40 de gemeentes ook al niet in de top 25 voorkwamen. De rijkste streek ooit, werkelijk waar. Rijker dan Holland tijdens de gouden eeuw? :lolno: :daag:

Kortom, de mijnbouw heeft een kortstondige opleving van een jaar of 10 opgeleverd, waarin jullie inderdaad aardig rijk waren. Maar zeker niet de rijkste van dat moment, laat staan rijkste ooit. Je hele premisse waarom jullie geld/werkgelegenheid zouden moeten hebben gekregen, is daarmee al onderuit gehaald. Maastricht was de stad waar in Nederland als eerste de industriële revolutie plaatsvond. Hebben wij daarom nu nog recht op wat dan ook?

Daarnaast kregen jullie onder meer het ABP en CBS als vergoeding voor sluiten mijnen. Stellen dat het meeste geld in Maastricht terecht kwam, is nogal krom en onjuist.

Maar goed, ik heb al genoeg gelezen, je bent een typische roda-fan die in de eigen sprookjes gelooft. Prima, dat mag, maar verwacht hier geen begrip voor de waanbeelden die jullie jezelf wijsmaken.
You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
Last edit: 25 Jan 2016 21:47 by Jacques.

• Schapendonk
  • Schapendonk's Avatar
  • Banned
  • Banned

25 Jan 2016 21:49
Ik denk dat het weinig zin heeft bij zo iemand. Die beweert dadelijk nog dat de zon vierkant is. Tja, als je zo wordt opgevoed. Ik vind het goed zo :daag:

• Kerkradenaar
  • Kerkradenaar's Avatar
  • Premium Member
  • Premium Member

25 Jan 2016 21:57
Heb lang niks meer van me laten horen.

Met betrekking op het corrupte gemeente verhaal, jullie gemeente heeft jullie niet altijd in de steek gelaten hoor, anders was het ook al voorbij geweest.

www.ad.nl/ad/nl/1016/Nederlands-voetbal/...huld-MVV-kwijt.dhtml

• houtengerard
  • houtengerard's Avatar
  • Administrator
  • Administrator
  • Positivo (met ervaring)

25 Jan 2016 22:05 - 25 Jan 2016 22:30
Hij heeft wel een deel gelijk. We zeiden vroeger altijd dat ze stiekem hoog in de kamers hadden afgesproken onder elkaar "Kerkrade het voetbal, Maastricht het toerisme". Maar inmiddels hebben ze het allebei bijna binnen. Vooral de evenementen voor ouders met kinderen groeit bij hun als kool. Heel veel Maastrichtse ouders geven daar hun geld uit aan iets wat hier simpelweg niet realiseerbaar is. Ik ben laatst nog daar naar de bioscoop geweest, ik heb me 15 euro aan parkeerkosten bespaart die ik Qpark in handen zou hebben moeten duwen in Maastricht voor een veel te krappe bioscoop met minder voorzieningen en onpraktische locatie.

Als ik ga verbouwen rij ik naar Kerkrade omdat daar drie XL bouwmarkten bij elkaar liggen. In Maastricht ben ik meer kwijt aan het pendelen van het ene gebied naar het ander, dan aan de klus zelf, daar vind ik alles wat ik nodig heb op een vierkante kilometer. Heb ik meubels (vooral na een nederlaag met hoge verwachtingen) nodig dan rij ik naar de Woonboulevard. Geen idee waar ik daarvoor in Maastricht zou moeten zijn?

Waarom is er in Maastricht niemand op het idee gekomen om een voetbalstadion midden in een commercieel gebied neer te zetten? De Brusselsepoort is bijna lachwekkend te noemen als winkelcentrum t.o.v. andere grote steden. Zeker voor de buitengebieden. Kerkrade gebruikt een beetje het Franse principe van één groot winkelcentrum buiten de stad. En dat werpt de vruchten af. Maar in Maastricht zijn ze nog niet zover. Gronsveld is pas een beginnetje, een veel te laat beginnetje. Praktisch winkelen in de eigen stad zou echt enorm veel schelen. Vooral voor grote bedrijven.

Nog zo'n voorbeeld. De gemeente Maastricht heeft een contract met Essent voor onder andere de afvalverwerking. Wat een waardeloos bedrijf is dat zeg, die lopen vijftien jaar achter op RD4 die onder andere de Parkstad gemeente bedient. Je weet niet wat je meemaakt als je als Maastrichtenaar voor het eerst op één van hun milieuperronen komt. Men kan schrijven, men is niet contactgestoord en ze hebben zelfs een mechanische wals-arm om efficiënt hun afval aan te drukken. Alles is tot in de puntjes geregeld en gestroomlijnd. In de Beatrixhaven is het een kale armlastige bedoening. Om nog maar te zwijgen over het afvalophaal systeem, 5 euro om een latje hout weg te brengen etc. Bij RD4 mag je zelfs afval gratis wegbrengen.

Nee de tijd dat Maastricht voorop liep, is in mijn ogen ver achter ons. We zijn inmiddels op allerlei fronten ingehaald qua voorzieningen. Misschien niet met het Carnaval of historie, maar qua voorzieningen lopen we achter. Ga zelf maar eens kijken.
Ik vraag me af waar het geld van de Gemeente Maastricht al die jaren is heengegaan. Dat onaantrekkelijke zwembad? Renovatie van Fort Willem? De tunnel onder de stad door?Hij is bijna af, dan zijn die toeristen ons nog sneller vergeten daar in het Noorden om hier eens te stoppen. Man, zorg toch eens voor bedrijvigheid in eigen stad. We liggen in een kuil dus zware industrie gaat niet, maar MVV laten floreren op de baten van het Panhuis is ook niet te doen. Wat dat betreft kunnen we leren van een stad als Luik, maar ook Aachen en de deelgemeente Aachen-Nord. Vooral Kerkrade, plant je stadion in een vruchtbare bodem (winkelgebied), niet in het materiaaldepot van de A2 tunnel naast een visvijver..
Last edit: 25 Jan 2016 22:30 by houtengerard.
The following user(s) said Thank You: Hartmans1973

• houtengerard
  • houtengerard's Avatar
  • Administrator
  • Administrator

25 Jan 2016 22:12 - 25 Jan 2016 22:14
Kerkradenaar wrote: Heb lang niks meer van me laten horen.

Met betrekking op het corrupte gemeente verhaal, jullie gemeente heeft jullie niet altijd in de steek gelaten hoor, anders was het ook al voorbij geweest.

www.ad.nl/ad/nl/1016/Nederlands-voetbal/...huld-MVV-kwijt.dhtml

Dat is precies wat ik verwoorde. Maar daar hebben wij landelijk de consequenties van geproefd, daar zat zelfs onderpand bij. Onderpand waar geen hypotheek meer op ruste. In jullie situatie zijn er geen consequenties geweest en het onderpand was zelfs niet eens hypotheek-vrij. Niet dat staatssteun goed is, maar behandel en bestraf het wel evenredig. Dat is het punt. (In datzelfde jaar werd een lening uitgeschreven van om en nabij de 2 miljoen euro aan RJC, die tot op de dag vandaag niet is afgelost. Je kunt het dan wel lening noemen. Maar als je niet int is het gewoon een gift.) En zo hou je het uit de landelijke pers. Een constructie waar de klokkenluiders in Maastricht natuurlijk niet aan wilden meewerken.
Last edit: 25 Jan 2016 22:14 by houtengerard.

• Kerkradenaar
  • Kerkradenaar's Avatar
  • Premium Member
  • Premium Member

25 Jan 2016 22:29
Tja, dat is het verschil tussen schuld kwijtschelden en lenen. Het ene is gewoon een gift en het andere is gewoon een mooie naam voor een gift waarbij geen vragen gesteld worden en men hoopt dat men het geld nog eens terugziet. Gelukkig voor de gemeente Kerkrade en RJC dat men het geld terugziet in de vorm van een overname waarbij de schuld wordt afgelost.

Waar ik jullie van mijn kant groot gelijk mee kan geven is het vreemde gedoe met die 1.1 mln. Had de gemeente dat niet eerder kunnen bedenken?

Nog even over de 'paniek-aankopen' waar iemand het over had. We zijn gepromoveerd met een elftal wat in de top 5 van de juup mee kon draaien. Dit is kwalitatief gezien veel te weinig voor eredivisie. We hadden geen technische directeur en onze goede start was misschien wel beginnersgeluk. Nu hebben we een nieuw technisch hart en jullie zullen het waarschijnlijk niet geloven maar zij hebben een beleid. Namelijk nu ervoor zorgen dat we een zo breed mogelijk team hebben wat zich kan handhaven. De meeste spelers die gehaald zijn hebben daarom maar een half jaar contract zodat vanaf volgend seizoen we kunnen bouwen aan een nieuw stabiel team en het daarna iedere zomer met 2 a 3 nieuwe spelers kunnen verversen (en natuurlijk eigen jeugd).

• houtengerard
  • houtengerard's Avatar
  • Administrator
  • Administrator

25 Jan 2016 22:56 - 25 Jan 2016 23:19
@kerkradenaar

Noem me sceptisch, maar denk je niet dat de investering van Schrouff in jullie club een omzetting van schuld naar aandelen is geweest? Hij heeft volgens de geruchten in het verleden veel voorgeschoten om gaten op te vangen. Zou hij echt daarbovenop ongeveer 6,4 miljoen euro op tafel hebben gelegd? Dat is meer dan een kwart van zijn vermogen, bovenop het bedrag dat hij al in de club had geduwd.

Technisch gezien heb je dan als club geen schuld meer aan hem. Maar dat geld wat je dan weg streept is een langlopende lening, een lening die Roda niet voelde vanwege de meewerkende houding van dhr Schrouff. Je kunt dan via de licentieregels van de KNVB meer spelers aantrekken op papier, maar in de praktijk moet je dat extra geld wel hebben. Het is een vrijheid geen recht. Als dat geld er niet is en er nog andere schulden openstaan noem ik dat geen veilig beleid om extra spelers aan te trekken. Natuurlijk willen ze degradatie voorkomen, dat is begrijpelijk.

Mocht Schrouff echt dat bedrag hebben neergelegd dan geloof ik wel in jullie voortbestaan. Lichtelijk jaloers want niemand binnen het Maastrichtse is ooit zo onbaatzuchtig geweest als het aankwam op donaties in de club. Maar ik heb zo'n gevoel dat dhr Schrouff zijn uitstaande tegoeden nog graag terug wil ontvangen en geen heil meer zag in Collard en Caanen. En dus wel als redder moest naar voren treden. Het lijkt me dat je dan niet nog een extra zak op tafel legt maar de druk van de club afhaalt met je eigen uitstaande schulden in ruil voor toekomstig vermogen. Dat is tenminste de enige zekerheid die je nog hebt. Dat lijkt me voor iemand die zijn hele leven lang geld bij elkaar gesprokkeld heeft wel de veiligste manier van handelen. Maar nogmaals, mocht hij die zak geld onbaatzuchtig op tafel hebben gelegd, dan mogen jullie als supporters wel een maoïstisch standbeeld voor hem neerzetten op de parkeerplaats van de Hornbach.

Ik geloof namelijk wel dat jullie 5 tot 7 miljoen euro kunnen genereren als achterland. Maar de bedragen van 12 en 16 miljoen euro die hierboven genoemd werden geloof in never nooit. Genk heeft rond de 20 miljoen euro en die hebben een industriehaven. Met 5 tot 7 miljoen euro, zonder suikeroom is de top 10 van de eredivisie een gepasseerde halte. Dan spreek je over onderste plekken eredivisie/ top JL. Nogmaals ik weet niet wat Schrouff of andere investeerders gaan doen. Maar ik denk dat je als Roda supporter realistisch moet kijken naar je club en achterland en wat daaruit te genereren valt. De luchtbel die Hendriks had gemaakt in de jaren negentig, woog te zwaar voor het achterland om dit op te vangen na zijn vertrek. Je kunt van Geel wel de schuld daarvan geven, maar een deel van de problemen begonnen bij het handelshuis die Nol ervan gemaakt had. Achterlatend met alleen maar hoge verwachtingen. Een tendens die ik bij jobhopper Caanen en pokeraar Collard ook zie. Vertrouw ze niet teveel dat duo, want die zullen zich nooit keren tegen de verwachtingen van het eigen publiek. (mening)

Nogmaals schuldenvrij: is "Well played".
Maar in het geval van boekhoudkundige truc, en zeven nieuwe spelers, bovenop bestaande spelers(waarvan enkele meer verdienen dan alle MVV spelers samen) is het randje opzoeken van wat reglementair mogelijk is.(Vooral als de investeerder nog geen euro heeft overgemaakt) Dat noem ik gokken met de club. Ik ben benieuwd hoe RJC er over een jaar uitziet en of ik gelijk heb gekregen hierin over dat duo. Ik hoefde hem in ieder geval niet meer als directeur te zien van mijn club als hij me recht in mijn gezicht voorliegt dat alles koek en ei en de supporters zich geen zorgen hoefden te maken over de club. En daarna op tafel kwam dat alles was gelogen, tijdens een euforisch moment. Dan ben je aan pokeren.
Last edit: 25 Jan 2016 23:19 by houtengerard.

• Drerjc
  • Drerjc's Avatar
  • Visitor
  • Visitor

25 Jan 2016 23:22
Dhr schrouff heeft inderdaad aandelen ontvangen van Roda. Hoe de constructie precies in mekaar zit weet ikzelf ook niet. Wat ik weet van mensen die er dicht bij staan is het volgende;
*dhr schrouff heeft alle lopende schulden afgelost (of dit in ruil is voor aandelen weet ik niet, denk haast van wel)
*dhr schrouff heeft bovenop de overname roda een kapitaalsinjectie gegeven van 3 miljoen.
*bij de koop/huur van diverse spelers zijn andere investeerds opgestaan. Waarvan 1 oude bekende (nee geen Hendriks)

Het is wachten op de jaarcijfers van volgend jaar om conclusies te trekken

• Roei baank
  • Roei baank's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Re: Re:RE: Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

25 Jan 2016 23:55
Roei baank wrote: Un truc spécial en er is nog meer schoon goochelwerk op komst vanuit de circustent. Komt dat zien, komt dat zien.
Veel succes en vooral veel geloof hebben in de Heren die dit bedenken. Over een tijdje praten we verder.
Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"

• Raffalaldo
  • Raffalaldo's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

26 Jan 2016 01:32
:lachen: :lachen: :lachen:
Hebben ze de 2 komieken uit Parkstad gestuurd? OMG, dit is toch echt een tranentrekker :blink:
Dat je op een ander fora reageert, is zeker niet erg. Ze proberen het qua taalgebruik netjes te houden :thumbsup:
Maar de realiteitszin is al decennia weg bij de mensen in Parkstad.
Spreken over calimero's, terwijl het calimero-gehalte in eigen posts toch erg hoog is... (Drerjc, je eigen calimero-gehalte komt in de post van 21.21 uur toch wel heel erg naar boven, dan heb ik het nog niet eens gehad over in welke droomwereld je leeft).
Het proberen te vergelijken, jullie hebben het geld gekregen, wij hebben het "geleend", is de grootste lacher van allemaal.
Altijd afgeven op andere clubs, maar zelf niet willen inzien dat hun club hetzelfde is, maar dit bekijken met de grote bril zwart-gele bril waar het stof uit de mijnen al decennia op aangekoekt is.

Ze snappen de haat richting hun club niet, maar bij de eerste post die Drerjc schrijft, eindigt hij als ras-echte kompel. Om dan nog niet te spreken van de arrogantie om je club bij de redding van MVV te betrekken. Laat staan er ook nog dankbaar voor te moeten zijn...

Dat ze wederom in de winterstop bussen laten aankomen met nieuwe spelers, verbaasd me niets en juich ik alleen maar toe. Deste sneller zijn ze door het geld van Schrouff heen en kunnen ze weer voor huurverlaging gaan aankloppen. Dat ze maar met een spelersgroep van 30 a 35 man gaan werken, hoe meer ego's, hoe leuker de sfeer :lol:

• Napoleon
  • Napoleon's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

26 Jan 2016 10:37
Leuk om de discussie te volgen, toen ik Maastricht bezette had ik nog nooit van Kerkrade gehoord ;-)

Het is allemaal paniek voetbal en vriendjes politiek, maar zolang dat werkt , werkt het.
Roda en haar beleid onderstreept alleen maar de waanzin in het voetbal en tevens dat het voetbal totaal is overgewaardeerd in geld in aandacht in het spel , in werkelijk alles !

Dat gemeentes hun oren zo laten hangen naar clubs en hun beleid is een schandaal, maar goed kijk naar de landelijke politiek het is toch een grote graai show, wachtgeldregelingen die misbruikt worden, bewindslieden die doorlopend ter discussie staan, het gaat maar door. Dus dat de gemeente Kerkrade haar beleid zo richting de club richt begrijp ik wel , Jos Som is daar het levend voorbeeld van.

Laat Roda maar wat aanmodderen met Schrouff voorop , de tijd zal het leren of het een verstandige keuze is geweest
The following user(s) said Thank You: MVVke

• webmastersfm
  • webmastersfm's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • ACAB

26 Jan 2016 10:50
Hahaha, Roda is gepromoveerd omdat ze vertikte de huur te betalen en dat geld gebruikten om kwalitatieve spelers te laten spelen. Dus ja, promotie met hulp van gemeente. 1 van de beste voorbeelden in Nederland de laatste jaren. Verder weet ik niet of je de krant van vorige week hebt gelezen maar de vergrijzing slaat de komende 35 jaar keihard toe in de Parkstad . Zo erg zelfs dat over 35 jaar Maastricht/heuvelland ongeveer evenveel inwoners heeft als de Parkstad. Ik meen me te herinneren dat de verhouding 200.000/200.000 zou worden. Ja , ik weet dat een deel heuvelland ook Roda gebied is. Maar dat in de Parkstad de komende jaren een keiharde recessie gaat aankomen is te voorspellen. Er gaan bedrijven wegvallen, simpelweg dat ze voorzieningen aanbieden voor mensen die er niet meer zijn. Verder zou ik ook niet zo koketteren over de leisure stroken. Ondernemingen rondt het Roda stadion kampen met exploitatie tekorten , Mondo verde heeft het moeilijk, en de door jouw genoemde themaparken is nog altijd luchtfietserij. Daarom is/was er ook gezonde weerstand op basis van toekomstige cijfers van de rondweg. Hij is simpelweg niet nodig in een regio waar mensen massaal weggaan of vergrijzing mensen van de weg haalt. Verder ook wel grappig dat je het geld dat van het rijk dat Maastricht ontving eigenlijk oneerlijk vindt en de inwoners aan de Parkstad had gegund. Besef je wel dat een groot gedeelte van de mijnwerkers Duitsers, Friezen , Groningers, Italianen , Marokkanen en ook duizenden Maastrichtenaren waren? Dat Heerlen een kolonie was van Groningse en Friese import zie je nog duidelijk in het dialect en de 10tallen "noord Hollandse " achternamen die er ronddwalen. Dus sodemieter toch op met je koempelmentaliteit. Die is mede gemaakt op import.

• webmastersfm
  • webmastersfm's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • ACAB

26 Jan 2016 10:54
Laten we ook niet vergeten dat Roda in de eerste divisie (7 miljoen begroting, waarvan 6 miljoen gedekt)met nog een overbruggingskrediet van de KNVB slechts 3 miljoen meer sponsorgelden ophaalde. Dus zo groot is die kloof niet.

Time to create page: 0.382 seconds