Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

• SJENG@BOSCHPOORT
  • SJENG@BOSCHPOORT's Avatar
  • Elite Member
  • Elite Member

Re: Re:Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

29 Jan 2016 15:57
@Drerjc

T is wel leuk gewees... gaank truk nao dn eige forum!
The following user(s) said Thank You: Jacques, Janepie

Please Log in or Create an account to join the conversation.

• Jacques
  • Jacques's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

29 Jan 2016 16:26
Drerjc wrote: @zwarte vogel

Ik weet niet onder welke steen jij hebt gelegen, maar we zijn gekocht door een rijke supporter en daarmee schuldenvrij. De gemeente heeft haar geld dus terug. Niks opstand hier maar hosanna stemming!

Het leuke van een MVV-forum is dat de mening van een weglopende supporter van dat clubje van daarachter niet echt meetelt, zeker niet als hij een gewaardeerde supporter als zwarte vogel gaat beschuldigen van onder een steen liggen. Ik geloof er niets van dat jullie écht schuldenvrij zijn. Als je denkt dat in de voetballerij alles zo zwart wit is als in de normale wereld, dan lig je zelf blijkbaar al lang onder een steen. Hoe vaak is fortuna of MVV niet al zogenaamd schuldenvrij geweest? En Roda zelf, hoe vaak was het dat met hulp van de gemeente de financiële problemen nu echt voorbij waren?

Maar goed, blijf maar in je hosanna-stemming, maakt ons leedvermaak des te groter. Veel plezier in de rijkste regio ooit!
You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
The following user(s) said Thank You: Raffalaldo

• Nao Väöre
  • Nao Väöre's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Re: Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

29 Jan 2016 17:07
De Zwarte Vogel wrote: Gisteravond hoorde ik op L1 Radio dat Roda JC het grootste aantal spelers in de selectie heeft van alle Eredivisieclubs. Die moeten in wezen allemaal worden betaald door de belastingbetalers uit Parkstad. Het wordt hoog tijd dat die belastingbetalers daar die zien dat er betere bestemmingen zijn voor al dat geld, in opstand komen.

Wat ik nog veel erger vind is dat Aachen - Nord tot voor kort van de Gemeente Kerkrade MILJOENEN kreeg toegeschoven.
Nu mag dat tijdelijk Schrouff zijn, maar hoe verkoop je zoiets aan de ruim 500 huishoudens die een beroep moeten doen op de voedselbank. Schande !!!
Aon de géng

• jeoff
  • jeoff's Avatar
  • Away
  • Administrator
  • Administrator

29 Jan 2016 17:15
Drerjc wrote: @zwarte vogel

Ik weet niet onder welke steen jij hebt gelegen, maar we zijn gekocht door een rijke supporter en daarmee schuldenvrij. De gemeente heeft haar geld dus terug. Niks opstand hier maar hosanna stemming!

Leg dit stuk dan eens uit:
Roda loopt momenteel bijna 1,1 miljoen euro achter in het betalen van de stadionhuur. Roda heeft echter ook nog een vordering van 1,1 miljoen euro op de gemeente. De gemeente stelt nu voor om die bedragen tegen elkaar weg te strepen. Daarmee zou ook de huurachterstand van Roda verrekend zijn.

www.1limburg.nl/gemeente-wil-tv-rechten-...s-garantie-voor-huur

Jarenlang heeft Roda problemen met het betalen van de huur, maar dan opeens als het water echt tot aan de lippen staat blijkt dat Roda ook nog een vordering bij de gemeente heeft van precies hetzelfde bedrag als de achterstand bij de geemente.

Zo ver ik kan lezen heeft Roda dus niks terug betaald. Het kan bijna niet anders dan dat er een smerig spelletje gespeeld is met gemeenschapsgeld.

• houtengerard
  • houtengerard's Avatar
  • Administrator
  • Administrator
  • Positivo (met ervaring)

29 Jan 2016 17:47 - 29 Jan 2016 17:49
jeoff wrote:
www.1limburg.nl/gemeente-wil-tv-rechten-...s-garantie-voor-huur

Jarenlang heeft Roda problemen met het betalen van de huur, maar dan opeens als het water echt tot aan de lippen staat blijkt dat Roda ook nog een vordering bij de gemeente heeft van precies hetzelfde bedrag als de achterstand bij de geemente.

Zo ver ik kan lezen heeft Roda dus niks terug betaald. Het kan bijna niet anders dan dat er een smerig spelletje gespeeld is met gemeenschapsgeld.

De gemeente heeft een claim op de TV gelden van januari (ongeveer 2,4 miljoen). Dus als ze die drie miljoen euro van Schrouf als contant geld hebben gekregen, en ook nog eens een groot deel van de schulden door Schrouff zijn afgelost. Dan hangen ze niet meer onder het zwaard van Damocles. Dan is de club nieuw leven in geblazen en hebben ze weer bewegingsruimte. Het verdient niet de schoonheidsprijs, maar het grootste gedeelte van de sanering komt dan uiteindelijk uit de commerciële sector. Maar ja, niemand weet wat de verborgen schulden zijn en bij wie, dat is letterlijk een staatsgeheim. Dat is nooit bekend gemaakt. Plus er zijn nog juridische conflicten met oud personeel waar een rechter een uitspraak over moet doen. Ik geloof daarom niet dat ze echt schuldenvrij zijn, dan zouden ze bij de volgende meting van categorie 1 naar 3 springen. Ik denk dat ze alleen genoeg lucht hebben gekregen om weer een handelshuis te bouwen, zodat je op de lange termijn ook de resterende schulden kunt voldoen. We zullen gaan zien of driemaal scheepsrecht is in Kerkrade..
Last edit: 29 Jan 2016 17:49 by houtengerard.

• Janepie
  • Janepie's Avatar
  • Banned
  • Banned
  • Sterker Door Strijd

30 Jan 2016 14:18 - 30 Jan 2016 14:19
MVVke wrote:
Gohf wrote:
Schapendonk wrote: Over glad ijs gesproken. Je weet toch wel welke stad de hoofdstad is van Limburg heh. Hoe zou dat nu komen denk je..ikzelf denk dan aan het volgende: Toen Maastricht er al lang was, stond de rest van Nederland nog met de poten in de modder.

Wat is je punt Schapendonk ? Dat de gemiddelde Maastrichtenaar zich verheven voelt boven de rest van Limburg ? Dat weten we allemaal toch allang ? ;)

Wiezoe ''de rest van Limburg''? Veer zien vaan Mestreech. Limburg, is dat neet 'n boetewiek vaan Mestreech ofzoeget? ;)
Klop MVVke; kiek mer.

lmgtfy.com/?q=provincie+maastricht

B)
Facta Non Verba
Last edit: 30 Jan 2016 14:19 by Janepie.

• Janepie
  • Janepie's Avatar
  • Banned
  • Banned
  • Sterker Door Strijd

30 Jan 2016 14:41 - 30 Jan 2016 14:41
Wat gebeurt er als die Schrouff plotseling komt te overlijden, dan is die 'geldkraan' ook ineens weg, gaat *oda dan weer aankloppen bij de gemeente of zijn ze dan onafhankelijk? Lijkt me dat het een risico is dat je afhankelijk gemaakt bent van één enkel persoon ook nog op leeftijd. Het lijkt me ook dat de gemeente nu zoiets heeft van 'daar zijn we even vanaf' totdat iemand de putdeksel wat PLS heet open trekt en de lijkgeur omhoog borrelt.

FC Twente was min of meer een goed voorbeeld, Munsterman weg en de lijken zijn nog niet geborgen of er ligt alweer iets te rotten in Enschede. De lijkgeur binnen *oda wordt wellicht gecamoufleerd door de slechte adem van de koempels en de corrupte raadslieden maar dat daar gewoonweg iets niet klopt dat is wel haast zeker.

Desalniettemin heb ik een zekere vorm van respect (of is het jaloezie of is het verbazing?) hoe men zich daar manouvreert door de mazen der wetten en regels van de KNVB en bespeur ik ook bij mezelf een vraag waarom kan men dat daar wel flikken en lukt het een MVV niet. Of zijn wij gewoon te braaf, wijs geworden door de vele klappen uit het verleden of is het iets anders?
Facta Non Verba
Last edit: 30 Jan 2016 14:41 by Janepie.

• Schapendonk
  • Schapendonk's Avatar
  • Banned
  • Banned

31 Jan 2016 15:36 - 31 Jan 2016 15:44
Nee het antwoord hierop is denk ik meneertje Timmermans. Geloof maar dat die connectie vergrotend werkt voor die club. Daar heeft hij veel tijd voor over. Ze hebben dat geluk nu eenmaal. Vandaag ook weer de 92e minuut. Dat houdt gewoon nooit op. Beter is naar ons zelf te kijken, en dan siert het MVV des te meer als we het met de beperkte middelen doen die we hebben. Ik ben er van overtuigd dat de eerlijke manier het langst duurt. En al moet ik wachten tot ik 85 ben, maar ik ga het nog meemaken! En dan smaken zo'n overwinningen in de Geusselt op die club des te meer!
Last edit: 31 Jan 2016 15:44 by Schapendonk.

• MVVke
  • MVVke's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

31 Jan 2016 19:02
Schapendonk wrote: Nee het antwoord hierop is denk ik meneertje Timmermans. Geloof maar dat die connectie vergrotend werkt voor die club. Daar heeft hij veel tijd voor over. Ze hebben dat geluk nu eenmaal. Vandaag ook weer de 92e minuut. Dat houdt gewoon nooit op. Beter is naar ons zelf te kijken, en dan siert het MVV des te meer als we het met de beperkte middelen doen die we hebben. Ik ben er van overtuigd dat de eerlijke manier het langst duurt. En al moet ik wachten tot ik 85 ben, maar ik ga het nog meemaken! En dan smaken zo'n overwinningen in de Geusselt op die club des te meer!

Ceessie geef 't op jong. Ouch vendaog is gewoen weer gebleke tot die zwartgele kut club langs alle kante (financieel,arbitrraol, etc) geholpe weurt. iech wèl die nazi's daan ouch noets mie hure euver 't gegeve tot ze zoegenaomp tegegwerk weure.

Schapendonk, al weure veer 10000 jaor, de KNVB blijf zien levelinkskes hawwe.....

• seppo
  • seppo's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

31 Jan 2016 20:29
Absurd hoe mensen bezig kunnen zijn met een "gehate" club. :thinking: Zonde van je tijd!
The following user(s) said Thank You: Boer458

• Schapendonk
  • Schapendonk's Avatar
  • Banned
  • Banned

31 Jan 2016 22:25
seppo wrote: Absurd hoe mensen bezig kunnen zijn met een "gehate" club. :thinking: Zonde van je tijd!

Tja als ik zo'n ketting aan mijn been heb met een bol eraan, wil ik er af en toe toch wel graag vanaf. Dan denk je er soms vanzelf aan. Het is wel zonde van de tijd, maar het loopt zo zwaar.

• Drerjc
  • Drerjc's Avatar
  • Visitor
  • Visitor

03 Feb 2016 13:08
houtengerard wrote: [quote=

Maar ja, niemand weet wat de verborgen schulden zijn en bij wie, dat is letterlijk een staatsgeheim. Dat is nooit bekend gemaakt. Plus er zijn nog juridische conflicten met oud personeel waar een rechter een uitspraak over moet doen...

Ik wil je graag naar deze link verwijzen. Niet om je ogen uit te poken ofzo, maar als tegengeluid.
www.1limburg.nl/oud-roda-directeur-verli...er?context=section-2

• erpje
  • erpje's Avatar
  • New Member
  • New Member

03 Feb 2016 14:51

• Audiowaste
  • Audiowaste's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

03 Feb 2016 15:23
Dit vind ik echt klasse van die man, op dat hij het niveau van het Limburgse voetbal omhoog wil brengen.
En hij laat zien dat het ook op een andere manier kan, zonder het woordje fusie in de mond te nemen.
Hopelijk doet goed voorbeeld volgen.
“What a great day for football, all we need is some green grass and a ball.”

• houtengerard
  • houtengerard's Avatar
  • Administrator
  • Administrator
  • Positivo (met ervaring)

03 Feb 2016 15:39 - 03 Feb 2016 15:42
@Drerjc
Een flinke meevaller dus. Ik denk dat het conflict met het ontslagen kantoorpersoneel kleiner is. Dit was de grootste vis.

@Audiowaste
Dat is een gesponsord reclamebericht. "Wij van WC Eend". Kijk eens twijfelaars/clubloze mensen, wij zijn de grote club en bedienen de kleintjes, dus kies voor de grootste partij. Puur zieltjes winnen. Ik neem dat echt niet serieus dat bericht. Hoewel als hij vijf ton in MVV zou duwen als kleingeld zou hij ook een standbeeld krijgen bij mij thuis op de open haard.

Trouwens je uitspreken over FC Limburg is juist goed voor de hele Limburgse economie. De vezels die gebruikt worden voor die kogelvrije vesten worden door de DSM gemaakt.
Last edit: 03 Feb 2016 15:42 by houtengerard.

Time to create page: 0.437 seconds