Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)
- les rouges blancs
-
- Platinum Member
-
Re: Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)
27 Jan 2016 20:15 - 27 Jan 2016 20:18Drerjc wrote: @ houten
Ja, er zit heel wat verwend volk bij ons op Zuid, dat klopt. Ook ik ben na de 3-0 van fortuna gegaan, ik was woest op de spelers. Dat ze maar eerst weer ens werken, dan kom ik wel weer me hard verdiende centen brengen.
Wij zijn natuurlijk ook verwend geweest de afgelopen deccenia ...
Kwatsj...groete kwatsj.....
daar hebben jullie een abbonement op...op dat soort spel...!
lees dit maar uit het seizoen 1974 - 1975
toen jullie met 4: 1 in de Geusselt de bietebrug opgingen...!

Traditionsverein heet dat,...niet toch ?

't Sjunste óp de welt, wat der Herjod had jemaad, dat is us MVV-ke , went 't tege *oda joole maacht!!
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Kerkradenaar
-
- Premium Member
-
27 Jan 2016 22:00 - 27 Jan 2016 22:01Maar wees nou eens eerlijk, ik denk zelf ook wel eens (bijvoorbeeld met die skyboxen) waar toveren ze dat nou vandaan. Maar mij hoor je er niet over klagen, we zijn namelijk van de financiele ondergang gered, hoe eerlijk of oneerlijk het ook is gegaan.
Zouden jullie als jullie op een manier waarvan het bedenkelijk is dat er trucjes worden gebruikt ook er wat van zeggen? Als dat betekent dat jullie er financieel gezien een stuk op vooruitgaan en promoveren bijvoorbeeld?
Lijkt me namelijk zeer sterk.
Met dit soort dingen hebben wij denk ik meer geluk ( en om even de stemming erin te houden: we wonen ja ook korter bij de Duitse grens hahaha)
- les rouges blancs
-
- Platinum Member
-
27 Jan 2016 22:30 - 27 Jan 2016 22:39Als we skyboxen hadden...
Als de plannen van Melchior zaliger waren door gegaan..
Als de locale politiek ook meer sportminded was...
Maar het is eenmaal niet zo...
Es is e krom letter, zag miene peer zaoliger en mesjien.... E mesjien steit in e febrik....

Dus laat ons maar aanmodderen met onze veredelde amateurs en jeugdspelers...
Met een burgemeester(es) die nooit de damesplee op de Boschpoorttribuun zal bezoeken...
Who gives a f......
Want ...
de Geusselt is onze Tempel....
De Ultra's zijn onze sjieke gasten die onze passie en liefde meer dan waardig uitdragen....
VZM toppers zijn...
Aw buule wie Sjraar, Opa, Roeibaank, Mental, Forlaajf enz, enz nog steeds zo fanetiek wie veur 40 jaor zien....
Alle anderen zijn slechts passanten die komen en gaan....
Waarom vraagt soms iemand zich af.....
Waarom niet naar het PSL stadion gaan....
Of naar 020 of 010 of pu es vee gaan...
Tja..simpel.....want sinds decenia weet ieder in 't Zuiden....
Dao is in Mestreech e fein voetbalklub...!!!
Is ut neet zoe, jonges....?
- Drerjc
-
- Visitor
-
27 Jan 2016 23:22"Weetje nog jong, die ene keer toen we Roda inmaakten". Nou het was ook volledig terecht en is jullie dan ook gegund.
Verder wil ik ook me complimenten uitspreken dat er op een "normale" manier over en weer gepraat kan worden.
Over hetgeen wat jullie in ons uitvak gebeurt is en bij onze thuiswedstrijd kan ik niets meer doen dan me kapotschamen. Dit hoor niet thuis in het vortbal en hebben jullie ook niet verdient. Wellicht dat dit eens wat meer in de schijnwerpers gezet kan worden zodat daar ook erkenning voor komt. Nu hoef ik geen biertje met jullie te drinken, maar van mij mag het best wat meer een voetbalfeest worden, om te beginnen met het limburgs volkslied gevolgt door het maastrichts volkslied (althans, dat hebben jullie toch he).
Er is maar één club in limburg (in de eredivisie)

- Schapendonk
-
- Banned
-
28 Jan 2016 00:03 - 28 Jan 2016 00:06Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Jacques
-
- Platinum Member
-
28 Jan 2016 07:28Please Log in or Create an account to join the conversation.
- houtengerard
-
- Administrator
-
- Positivo (met ervaring)
28 Jan 2016 08:07 - 28 Jan 2016 08:09Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Jacques
-
- Platinum Member
-
28 Jan 2016 08:15Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Raffalaldo
-
- Platinum Member
-
29 Jan 2016 09:00Fortuna Sittard en Roda JC werken aan een plan om met gezamenlijke jeugdteams aan de competitie deel te nemen.
De talenten die hiervoor in aanmerking komen, moeten worden ondergebracht in een speciale topacademie, die formeel losgekoppeld is van de clubs. Het vizier is gericht op volgend seizoen of – als dat niet lukt – op seizoen 2017/18.
MVV aan de zijlijn
De sportzone in Sittard wordt als de meest geschikte basis beschouwd, omdat daar de beste faciliteiten (velden, dagopleiding) zijn. Bij de gezamenlijke jeugdploegen gaat het om de bovenbouw. MVV blijft voorlopig aan de zijlijn staan. De Maastrichtse club is ook benaderd om mee te doen, maar kiest op dit moment voor de huidige samenwerking met Racing Genk en het verder ontwikkelen van Maastricht United.
www.1limburg.nl/fortuna-en-roda-willen-s...ntext=latestarticles
- De Zwarte Vogel
-
- Platinum Member
-
- nao väöre
29 Jan 2016 09:38Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Gohf
-
- Platinum Member
-
29 Jan 2016 09:55Schapendonk wrote: Over glad ijs gesproken. Je weet toch wel welke stad de hoofdstad is van Limburg heh. Hoe zou dat nu komen denk je..ikzelf denk dan aan het volgende: Toen Maastricht er al lang was, stond de rest van Nederland nog met de poten in de modder.
Wat is je punt Schapendonk ? Dat de gemiddelde Maastrichtenaar zich verheven voelt boven de rest van Limburg ? Dat weten we allemaal toch allang ?

- Schapendonk
-
- Banned
-
29 Jan 2016 10:50Gohf wrote:Schapendonk wrote: Over glad ijs gesproken. Je weet toch wel welke stad de hoofdstad is van Limburg heh. Hoe zou dat nu komen denk je..ikzelf denk dan aan het volgende: Toen Maastricht er al lang was, stond de rest van Nederland nog met de poten in de modder.
Wat is je punt Schapendonk ? Dat de gemiddelde Maastrichtenaar zich verheven voelt boven de rest van Limburg ? Dat weten we allemaal toch allang ?
Dan heb je het niet begrepen want dit heeft niks met verhevenheid te maken, maar met realitieit. Ik kan het zelfs nog verder doorvoeren. Maastricht heeft zelfs het recht om zich hoofdstad van Nederland te noemen :lol:
- MVVke
-
- Platinum Member
-
29 Jan 2016 11:23Gohf wrote:Schapendonk wrote: Over glad ijs gesproken. Je weet toch wel welke stad de hoofdstad is van Limburg heh. Hoe zou dat nu komen denk je..ikzelf denk dan aan het volgende: Toen Maastricht er al lang was, stond de rest van Nederland nog met de poten in de modder.
Wiezoe ''de rest van Limburg''? Veer zien vaan Mestreech. Limburg, is dat neet 'n boetewiek vaan Mestreech ofzoeget?

- Ster_Drager
-
- Elite Member
-
Re: Re:Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)
29 Jan 2016 11:31De talenten die hiervoor in aanmerking komen, moeten worden ondergebracht in een speciale topacademie, die formeel losgekoppeld is van de clubs. Het vizier is gericht op volgend seizoen of – als dat niet lukt – op seizoen 2017/18.
MVV aan de zijlijn
De sportzone in Sittard wordt als de meest geschikte basis beschouwd, omdat daar de beste faciliteiten (velden, dagopleiding) zijn. Bij de gezamenlijke jeugdploegen gaat het om de bovenbouw. MVV blijft voorlopig aan de zijlijn staan. De Maastrichtse club is ook benaderd om mee te doen, maar kiest op dit moment voor de huidige samenwerking met Racing Genk en het verder ontwikkelen van Maastricht United.
Bron. L1
- Drerjc
-
- Visitor
-
Re: Re:Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)
29 Jan 2016 15:48Ik weet niet onder welke steen jij hebt gelegen, maar we zijn gekocht door een rijke supporter en daarmee schuldenvrij. De gemeente heeft haar geld dus terug. Niks opstand hier maar hosanna stemming!