Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

• houtengerard
  • houtengerard's Avatar
  • Administrator
  • Administrator
  • Positivo (met ervaring)

Re: Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

26 Jan 2016 22:48 - 26 Jan 2016 22:49
Drerjc wrote: Dat is iets wat we vooralsnog niet weten en pure speculatie. Vorig seizoen stondden we massaal achter roda, gemiddeld 12.000 toeschouwers en uitverkochte uit-vakken getuige dat wel. Overal in het land zaten er nog eens tientallen tot soms zelfd honderden aanhangers tussen het thuispubliek omdat de kaarten allang waren uitverkocht. Met veel plezier al die pitoreske en kleine stadiumtjes bezocht. Dat jaar stond ook vooral in het teken van de grote schoonmaak en met het team dat we hadden moesten we ons ook veilig spelen. Niemand kon voorspellen dat een NEC het zo goed ging doen (ook door een suikeroom)

Feit is, dat ze in maastricht en sittard jaren een grote mond hadden dat er niemand meer kwam in de jupiler, feit is dat we ook iedereen de mond hebben gesnoerd door in grote getalen te blijven komen met als afsluiting de markt.

Feit is dat wat jullie deccenia niet lukt, wij in 1 jaar geflikt hebben, met kunst en vliegwerk maar toch!

Ja dat hebben we gezien...
- Halverwege de wedstrijd met de bus naar huis (Koempels blijven strijden, heerlijke kreet haha)
- 90 minuten lang in eigen huis je eigen spelers uitfluiten. (Nog nooit meegemaakt in de Geusselt)
- Tom van Hyfte 38 wedstrijden met de grond gelijk gemaakt (untermensch e.d.). Behalve toen hij tegen NAC de winnende scoorde. Nu mag hij weer vertrekken als ik jullie prikbord lees.
- Grafstemming in het uitvak van de Geusselt. Zelfs al in de eerste helft.

Nee je zag echt het incassatie-vermogen van Roda en haar hondstrouwe supporters. Het was goed zichtbaar hoe zelfs één jaar JL teveel was om te kunnen verdragen. In het tweede jaar komt pas de echte rekening van een degradatie (verzachtende omstandigheden KNVB vallen dan weg). Wees blij dat je dat niet hebt hoeven meemaken. Het eerste wat vertrekt is het Limburgse-klapvee.
Last edit: 26 Jan 2016 22:49 by houtengerard.
The following user(s) said Thank You: les rouges blancs, opadiehard, Raffalaldo

Please Log in or Create an account to join the conversation.

• Drerjc
  • Drerjc's Avatar
  • Visitor
  • Visitor

26 Jan 2016 22:51
@ houten

Ook dat klopt, ons stadium is op het moment een luchtkasteel vol met allerlei vage afspraken, constructies en noem maar op. Maar zoals ik al eerder aangaf behoort dit binnenkort tot het verleden tijd en mogen we jullie verwelkomen in het Wyckerveste. Gemeente schijnt al in onderhandelingen te zijn met dhr wessel meijer voor een overname. Dit hele verhaal speelt al 2 jaar en heeft tevens meegespeeld in het niet betalen van de huur/verlaging van de huur. De gemeente zou namelijk niet reele eisen hebben gesteld voor de overname en roda zou uit protest zo gehandeld hebben om het proces te versnellen.

• Drerjc
  • Drerjc's Avatar
  • Visitor
  • Visitor

26 Jan 2016 22:56
@ houten

Ja, er zit heel wat verwend volk bij ons op Zuid, dat klopt. Ook ik ben na de 3-0 van fortuna gegaan, ik was woest op de spelers. Dat ze maar eerst weer ens werken, dan kom ik wel weer me hard verdiende centen brengen. Wij zijn natuurlijk ook verwend geweest de afgelopen deccenia met tal van spelers, en als je onder de maat presteerd, ja dan mag zeker gefloten worden.
Over v.hyfte kan ik dit zeggen, waren wij niet gedegradeerd, dan had deze man nooit bij roda gespeelt. Leuk als stand in voor links half, maar verder zeer matige speler die eens moet leren mikken

• les rouges blancs
  • les rouges blancs's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

26 Jan 2016 22:56 - 26 Jan 2016 22:58
Je kunt toch niet serieus trots zijn op 12.000 als je praat over 20 tot 30.000....
Bovendien is dat niets voor zo ' n groot stadion....
Als je dan toch wil praten over wie de langste heeft of wie het verste kan plassen.... :P

Toen wij de eerste keer degradeerden, kwamen er gemiddeld 15.000 mensen naar de Geusselt en stonden we op de vijfde plaats qua toeschouwersaantallen in het betaald voetbal. De andere vier boven ons waren ajax, feyenoord, utreg en du haag.

Jammergenoeg is dat nu niet zo, maar ik ben meer dan trots op die er nu zijn en als je de radio bij uitwedstrijden hoort of een streampie bekijk....en hoor je die kut-gamins van ons de hele tijd bij uitwedstrijden...dan bloeit je hart op...
Daar kan niks tegenop...zeker geen 12.000 mooi weer pipo's die je thuis niet hoort als 't in PSL effe tegenzit....
Last edit: 26 Jan 2016 22:58 by les rouges blancs.

• Jacques
  • Jacques's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

26 Jan 2016 23:04
Drerjc wrote:
Dan kan je je voorstellen hoe trots wij waren toen we 2e werden achter het grote ajax van 94/95 met maar liefst 2 punten verschil.....

Ach ja, als je daar al trots op moet zijn. Wij zijn wel eens op één punt na landskampioen geworden. Maar goed, aangezien je duidelijk niets weet van voor ongeveer 1994 denk je waarschijnlijk oprecht dat je clubje een grotere historie heeft dan MVV. Triest.
Drerjc wrote:
Feit is, dat ze in maastricht en sittard jaren een grote mond hadden dat er niemand meer kwam in de jupiler, feit is dat we ook iedereen de mond hebben gesnoerd door in grote getalen te blijven komen met als afsluiting de markt.

Feit is dat wat jullie deccenia niet lukt, wij in 1 jaar geflikt hebben, met kunst en vliegwerk maar toch!

Zucht. Vermoeiend figuur. Nee, beiden zijn geen feiten. Grote mond hebben, mond snoeren, dat zijn geen feitelijke zaken. Je tweede statement slaat helemaal nergens op. Je bedoelt waarschijnlijk "decennia" en dat woord is meervoud van decennium. Een decennium is een periode van tien jaar. Zowel MVV als Fortuna spelen helemaal nog geen meerdere decennia op een rij Jupiler League, dus decennia niet lukken, is niet aan de orde.

Maar goed, volgens jou was parkstad ook de rijkste streek ooit. :lolno: :rolleye: :rolleye: :rolleye: :daag:
You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

• Kerkradenaar
  • Kerkradenaar's Avatar
  • Premium Member
  • Premium Member

26 Jan 2016 23:07 - 26 Jan 2016 23:07
Die 2000/3000 supporters die bij jullie iedere wedstrijd zitten zijn zeker hondstrouw en daar heb ik respect voor. Maar ik weet zeker dat wanneer wij een aantal jaar juup zouden spelen wij ook misschien wel op zo'n aantal uitkomen. Dus het maar hoe je het bekijkt, vroeger hadden jullie ook veel meer man, die zijn ook allemaal weg gegaan en bij andere clubs in de juup ook. Dus nu moet je niet doen alsof specifiek alleen de Roda supporters zo ontrouw zijn want dat zul je bij de meeste clubs zien. En de westside (kern) is wel degelijk zeer trouw hoor.

Ohja trouwens lees ons prikbord niet te serieus wordt de laatste tijd veel belaagd door vrienden van jullie en door muizen.
Last edit: 26 Jan 2016 23:07 by Kerkradenaar.

• Jacques
  • Jacques's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

26 Jan 2016 23:07
Drerjc wrote: Ook ik ben na de 3-0 van fortuna gegaan, ik was woest op de spelers. Dat ze maar eerst weer ens werken, dan kom ik wel weer me hard verdiende centen brengen.

Hahahaha je bent er zo ene? Hahaha, nee een echte fan, ik lees het alweer :lachen: :lachen: :lachen:

Oh, en als je al een kaartje gekocht hebt, ben je die hard verdiende centen ook kwijt als je voor afloop van een wedstrijd al naar huis gaat hoor. Ik snap die logica niet zo. Ik steun mijn club ook in slechte tijden. Haha, een keertje met 3-0 verliezen en meteen al afhaken. En dat terwijl je ons probeert te imponeren met hoe goed jullie achter de club blijven staan! Nou! Reuze!
You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

• houtengerard
  • houtengerard's Avatar
  • Administrator
  • Administrator
  • Positivo (met ervaring)

26 Jan 2016 23:18 - 26 Jan 2016 23:23
Drerjc wrote: @ houten

Ook dat klopt, ons stadium is op het moment een luchtkasteel vol met allerlei vage afspraken, constructies en noem maar op. Maar zoals ik al eerder aangaf behoort dit binnenkort tot het verleden tijd en mogen we jullie verwelkomen in het Wyckerveste. Gemeente schijnt al in onderhandelingen te zijn met dhr wessel meijer voor een overname. Dit hele verhaal speelt al 2 jaar en heeft tevens meegespeeld in het niet betalen van de huur/verlaging van de huur. De gemeente zou namelijk niet reele eisen hebben gesteld voor de overname en roda zou uit protest zo gehandeld hebben om het proces te versnellen.

Ik hoop het van harte voor je. Maar wat me altijd opvalt, en zeker als ik jullie prikbord lees. Dan gaat het altijd over een mysterieus plan. Roda kan niet gewoon simpel zoals ieder normaal mens de rekening niet betalen. Nee,. het is allemaal onderdeel van een veel groter plan, een veel groter geheel, een wereld plan, een ingenieus, sluw en doordacht plan die alleen het bestuur kan uitvoeren, niemand anders mag het plan weten. Niemand hoeft zich zorgen te maken, er is altijd een Hannibal van het A-team die een plan heeft in de bestuurskoepel. Bovengenoemde is weer zo'n plan. Een meesterwerk van een meesterbrein die met voorkennis van zaken de touwtjes aan elkaar knoopt. Uiteindelijk was het allemaal in scene gezet voor het grote goed. Het leek op iets, maar het was het niet. En jullie happen er werkelijk als koek naar als iemand weer zoiets op jullie prikbord schrijft. En als zelfs het plan niet lukt en ontkracht wordt, dan komt er weer een nieuw plan die het oude plan via een sluw spelletje met elkaar koppelt en kracht bij zet. En uiteindelijk komen ze met een onopvallende skyboxen smoes op de proppen. Nou werkelijk bril-jant! Ik had het zelf nooit kunnen verzinnen.. Zo onopvallend, zo verhuld, je zou zo met het blote oog de fraude er niet vanaf kunnen zien druipen. Dat is hetzelfde als de fiscus langs komt en je schrijft met rode pen het saldo van het zwarte geld op de aangifte erbij. Nee hoor, een meesterzet om een begrotingstekort te dichten. "Hide in plain sight" noemen de Engelsen het.
En dat is zo'n beetje de samenvatting waar het op jullie prikbord de afgelopen drie jaar over ging. Meester plannen en spelletjes.
Hoewel ik bij Schrouff het gevoel heb dat hij al in het plan zat, voordat hij het zelf wist. Dus nogmaals ik hoop voor je dat je gelijk hebt over dit nieuwe plan. En dat dit het plan-der plannen voor jullie wordt.
Last edit: 26 Jan 2016 23:23 by houtengerard.

• Boschpoort
  • Boschpoort's Avatar
  • Administrator
  • Administrator

27 Jan 2016 08:44
Houten, geweldig.

Overigens wil ik even iedereen in deze discussie complimenteren.
Mooi dat er ook eens een normale discussie met vertegenwoordigers van de 'aartsvijand' gevoerd kan worden zonder simplistische scheldpartijen.
The following user(s) said Thank You: les rouges blancs, opadiehard

• Peter Pan
  • Peter Pan's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

27 Jan 2016 12:13
Kerkradenaar wrote: Die 2000/3000 supporters die bij jullie iedere wedstrijd zitten zijn zeker hondstrouw en daar heb ik respect voor. Maar ik weet zeker dat wanneer wij een aantal jaar juup zouden spelen wij ook misschien wel op zo'n aantal uitkomen. Dus het maar hoe je het bekijkt, vroeger hadden jullie ook veel meer man, die zijn ook allemaal weg gegaan en bij andere clubs in de juup ook. Dus nu moet je niet doen alsof specifiek alleen de Roda supporters zo ontrouw zijn want dat zul je bij de meeste clubs zien. En de westside (kern) is wel degelijk zeer trouw hoor.

Ohja trouwens lees ons prikbord niet te serieus wordt de laatste tijd veel belaagd door vrienden van jullie en door muizen.

Volgens mij ben je in de war met Fortuna, al schat je het dan nog 1000/2000 te hoog in dit jaar :P .
Afgelopen 10 jaar zitten we hier gelukkig toch een stuk hoger qua toeschouwersaantallen:
Gemiddeldes:
Dit seizoen: 4.374
2014/2015: 4.233
2013/2014: 4.230
2012/2013: 5.293
2011/2012: 5.411
2010/2011: 5.272
2009/2010: 5.396
2008/2009: 5.903
2007/2008: 5.952 (Meeste in de JL dat jaar)

• Kerkradenaar
  • Kerkradenaar's Avatar
  • Premium Member
  • Premium Member

27 Jan 2016 12:23
Mijn excuses.

• Schapendonk
  • Schapendonk's Avatar
  • Banned
  • Banned

27 Jan 2016 15:46 - 27 Jan 2016 16:04
Drerjc wrote: De meeste fans van Roda vinden het helemaal niet leuk dat er geen fortuna of mvv in de eredivisie is, want de enige echte derby hoort in de eredivisie gespeeld te worden.

Dit is ook een zin die me lichtelijk irriteert. Alsof die pak rammel van 3-1 (eeuwige hulde met name aan Peeters, Smeets en Brouwers, Kuipers en voorts het hele team) in Maastricht niet mee telt in een jupiler league. Ja een pak rammel was het, want het had ook zomaar 6-2 kunnen zijn geweest. Ze werden finaal van de mat gespeeld. Nee zeggen ze dan. Dit hoort in de eredivisie gespeeld te worden. :lolno: Puur met de weet, dat ze daar dan financieel in het voordeel zijn(in de jup trouwens ook). Ik ben eens benieuwd hoeveel spelers ze dan weghalen bij MVV in de angst om te verliezen en het gezichtsverlies in hun "Limburg". Trouwens niet voor het een of ander maar de 1-3 van Sittard mocht er ook zijn. Het was een echte deksel op de neus en goed voor hun Limburg gevoel (ik zou zelf niet weten wat dit inhoud) :lol:
Last edit: 27 Jan 2016 16:04 by Schapendonk.
The following user(s) said Thank You: Jacques

• les rouges blancs
  • Platinum Member
  • Platinum Member

27 Jan 2016 19:12
Schapendonk wrote:
Drerjc wrote: De meeste fans van Roda vinden het helemaal niet leuk dat er geen fortuna of mvv in de eredivisie is, want de enige echte derby hoort in de eredivisie gespeeld te worden.

Dit is ook een zin die me lichtelijk irriteert. Alsof die pak rammel van 3-1 (eeuwige hulde met name aan Peeters, Smeets en Brouwers, Kuipers en voorts het hele team) in Maastricht niet mee telt in een jupiler league. Ja een pak rammel was het, want het had ook zomaar 6-2 kunnen zijn geweest. Ze werden finaal van de mat gespeeld. Nee zeggen ze dan. Dit hoort in de eredivisie gespeeld te worden. :lolno: Puur met de weet, dat ze daar dan financieel in het voordeel zijn(in de jup trouwens ook). Ik ben eens benieuwd hoeveel spelers ze dan weghalen bij MVV in de angst om te verliezen en het gezichtsverlies in hun "Limburg". Trouwens niet voor het een of ander maar de 1-3 van Sittard mocht er ook zijn. Het was een echte deksel op de neus en goed voor hun Limburg gevoel (ik zou zelf niet weten wat dit inhoud) :lol:

Super Keeeeeee - sie Schapendonk, la la la laaaaa laaaaa :thumbsup:
The following user(s) said Thank You: Jacques

• les rouges blancs
  • Platinum Member
  • Platinum Member

27 Jan 2016 19:19 - 27 Jan 2016 19:26
dubbel....
Last edit: 27 Jan 2016 19:26 by les rouges blancs.

• les rouges blancs
  • Platinum Member
  • Platinum Member

27 Jan 2016 19:19 - 27 Jan 2016 19:26
Drerjc wrote: @ houten

Ja, er zit heel wat verwend volk bij ons op Zuid, dat klopt. Ook ik ben na de 3-0 van fortuna gegaan, ik was woest op de spelers. Dat ze maar eerst weer ens werken, dan kom ik wel weer me hard verdiende centen brengen.

Wij zijn natuurlijk ook verwend geweest de afgelopen deccenia ...

Kwatsj...groete kwastj.....

daar hebben jullie een abbonement op...op dat soort spel...!

lees dit maar uit het seizoen 1974 - 1975

toen jullie met 0:3 thuis de bietebrug opgingen...! ;)

Traditionsverein heet dat,...niet toch ? :P

Attachments:

Last edit: 27 Jan 2016 19:26 by les rouges blancs.

Time to create page: 0.398 seconds