Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

• thomas043
  • thomas043's Avatar
  • Senior Member
  • Senior Member

Re: Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

06 Apr 2017 18:01
www.1limburg.nl/ook-roda-directeur-wim-c...wip?context=topstory

Het functioneren van een algemeen directeur wordt dus blijkbaar bepaald door een enkele winst of verliespartij :lachen: . Wat een poppenkast daar.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

• Jacques
  • Jacques's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

07 Apr 2017 11:58
Godsamme, die moeten gewoon met 0-6 op de broek krijgen maar ze winnen nog ook. En altijd maar klagen dat ze zo veel pech hebben. Ik blijf er bij, hadden wij het geluk dat zij altijd hebben, dan speelden we ieder jaar Europees voetbal.
You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

• remunj
  • remunj's Avatar
  • New Member
  • New Member

07 Apr 2017 15:18
Tuurlijk..... Haal nu maar eerst de play offs . Zal nog lastig zat worden.

• remunj
  • remunj's Avatar
  • New Member
  • New Member

09 Apr 2017 15:35
Nondejuuuuuu. Alweer een punt en nog bij az uit. Niet te geloven wat een topploeg

• vette sajs
  • vette sajs's Avatar
  • Premium Member
  • Premium Member

09 Apr 2017 20:34
Hey Remunj,
ga ergens anders spelen bij de outlet of zo, daar zijn evenveel Duitsers als in sterfrade, vandaar natuurlijk die liefde voor dat duits clubje.
The following user(s) said Thank You: MVVke

• damske
  • damske's Avatar
  • Elite Member
  • Elite Member

10 Apr 2017 19:35
KNVB brengt Fortuna Sittard zes punten in mindering

De KNVB heeft Fortuna Sittard bestraft met zes punten in mindering voor het niet nakomen van de financiële doelstellingen die in een plan van aanpak waren vastgelegd.

De KNVB meldt in een persbericht dat Fortuna in november 2016 voor de derde en de vierde keer de deadline heeft gemist die in het plan van aanpak was opgenomen. De Limburgse club was in beroep gegaan tegen de straf, maar de beroepscommissie komt nu tot hetzelfde oordeel. Tegen deze uitspraak kan Fortuna niet meer in beroep gaan.

In september werd de Jupiler League-club ook al gestraft voor de financiële wanorde. Destijds kwam de KNVB met een straf van drie minpunten plus een publieke waarschuwing. Door de nieuwe sanctie zakt de ploeg van trainer Sunday Oliseh op de rangslijst van de vijftiende naar de zeventiende plaats.

Fortuna Sittard is sinds februari 2016 ingedeeld in Categorie I en heeft daarom samen met de KNVB een plan van aanpak opgesteld om financieel herstel te realiseren. Als de club de in het plan opgenomen doelstellingen niet nakomt, volgen er sancties. 'Dat traject, opgenomen in het Licentiereglement Betaald Voetbal, is voor alle clubs hetzelfde en bestaat uit vijf sancties: een publieke waarschuwing, drie maal drie punten in mindering en uiteindelijk het verlies van de licentie', aldus de KNVB.

Reactie Fortuna
De Turkse Fortuna-eigenaar Isitan Gün heeft op de clubsite gereageerd op de sanctie. Hij laat weten het niet eens te zijn met het besluit van de KNVB, waar de Jupiler League-club tevergeefs tegen in beroep is gegaan. 'Ik heb de respectabele leden van de KNVB licentiecommissie op het hart gedrukt dat hun taak niet louter bestaat uit het bestraffen van fouten uit het verleden, maar ook om te herkennen en aan te moedigen welke huidige, positieve inspanningen worden gedaan', schrijft hij.

Gün benadrukt dat de fouten die ten grondslag liggen aan de straf voor het huidige seizoen gemaakt zijn, dus nog voor zijn entree in Sittard. Sindsdien gaat de club volgens hem vooruit, onder andere als het gaat om de doorstroming van eigen jeugd. Gün heeft geprobeerd dat de leden van de licentiecommissie duidelijk te maken. 'Ik heb mijn persoonlijke mening geventileerd, welteverstaan dat het bestraffen van een club die in de goede richting gaat, in niemands belang is.'

• Hill28
  • Hill28's Avatar
  • Visitor
  • Visitor

10 Apr 2017 19:45
Ik heb niks met Fortuna. Maar hoe kan het dat zij 6 punten aftrek krijgen en Fraude Club (FC) Twente gewoon al zijn punten mag houden na gejank van wat BN-ers in de krant?

• Gohf
  • Gohf's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

10 Apr 2017 19:47
Isitan Gün reageert op de zes winstpunten in mindering die Fortuna Sittard heeft gekregen. Fortuna kan niet in beroep tegen de uitspraak van de beroepscommissie van de KNVB.

Beste vrienden van Fortuna Sittard,

Zoals jullie nu weten, heeft onze club opnieuw strafpunten opgelegd gekregen door de licentiecommissie van de KNVB, voor zaken in het seizoen 2015-2016. We zijn hier tegen in beroep gegaan, maar dat is afgewezen.

Namens de club en onze fans spreek ik mijn teleurstelling uit over de beslissing en wil ik iedereen verder infomeren.

Als eerste wil ik onze fans, spelers, staf, sponsors en iedereen binnen de Fortuna Sittard-familie vertellen dat deze straf niet komt door acties van de club of door mensen in de leiding sinds ik bij deze geweldige club in de zomer van 2016 betrokken ben geraakt. Daarnaast wil ik jullie informeren dat sinds juli 2016 we ons volledig houden aan de deadlines voor het inleveren van stukken en informatie aan de KNVB. Onze huidige, financiële situatie is momenteel sterk. We verwachten op korte termijn in licentiecommissie II te komen, omdat we voldoen aan de daarvoor geldende voorwaarden.

Als derde – vóór deze straf – hebben we aan de KNVB al de positieve stappen en progressie gemeld, die we met Fortuna reeds hebben gemaakt. Dat is onder andere op het gebied van interne corporate governance richtlijnen, het belang dat we hechten aan onze Academy (7 zelf opgeleide spelers in het eerste team) en al de andere initiatieven waarvan ik overtuigd ben dat ze de club drastisch versterken. Zo worden we een duurzaam en respectabel lid van de internationale voetbalwereld.

Ik heb de respectabele leden van de KNVB licentiecommissie op het hart gedrukt dat hun taak niet louter bestaat uit het bestraffen van fouten uit het verleden, maar ook om te herkennen en aan te moedigen welke huidige, positieve inspanningen worden gedaan. Ik heb dat gevraagd, na een zeer turbulente en moeilijke periode voor de club, en heb verteld dat een nieuwe straf niemand helpt. Dit was het perfecte moment om te laten zien dat een positieve ommekeer die de club heeft gemaakt, ook mogelijk is in het voetbal.

Voordat ze tot een beslissing zouden komen, heb ik de leden van de licentiecommissie uitgenodigd om Sittard-Geleen te bezoeken, en tijd door te brengen met onze fans, vrijwilligers, werknemers en sponsors. Zo konden ze horen wat er allemaal gebeurt binnen de club. Ik heb mijn persoonlijke mening geventileerd, welteverstaan dat het bestraffen van een club die in de goede richting gaat, in niemands belang is. Desondanks heeft de licentiecommissie de situatie anders beoordeeld. Daarmee moeten we leven. De beslissing is daar en natuurlijk honoreren we die. Gezien onze positie op de ranglijst, hebben we besloten om de zaak niet voor te leggen aan een rechtbank. Liever concentreren we ons op de toekomst.

Hoewel ik geen rol had in de acties die uiteindelijk leidden tot de straf, neem ik volledige verantwoordelijkheid en wil ik hierbij namens de club mijn excuses aanbieden aan de fans en met nadruk ook ons team, dat deze straf niet verdiende. De punten die de ploeg veroverde met hun harde werk en inzet wordt weliswaar teniet gedaan door bureaucratie aan de groene tafel, maar verdwijnt niet uit ons geweten of harten.

Vooruitkijkend is het mijn taak en verantwoordelijkheid om te verzekeren dat dergelijke gebeurtenissen in de toekomst niet meer voorkomen. Ik wil ook de Fortuna-familie ervan vergewissen dat ik hierdoor alleen maar meer vastberaden ben om deze geweldige club te brengen naar het niveau waarop ze hoort, samen met onze fans.

Ik geloof dat de prestaties van 2017 duidelijk maken waar ons team toe in staat is in het volgende seizoen, waarin we samen ambitieuzer dan ooit zullen optrekken. Ik verzoek onze fans erop te vertrouwen dat we blijven bouwen aan een sterker team, sterkere organisatie en een sterkere Academy.

Ik vertrouw erop dat in de toekomst onze fans nog eensgezinder zijn en we samen laten zien dat Fortuna zal zegevieren en successen beleeft.

Isitan Gün
The following user(s) said Thank You: aait wief

• remunj
  • remunj's Avatar
  • New Member
  • New Member

11 Apr 2017 12:52
Het is bij "het' outlet. Niet de outlet.

Verder gaat dit topic over roda, fortuna en vvv. Dus waarom mag ik niet reageren. Het is een forum . Daar geldt hoor en wederhoor.

• Sjappie
  • Sjappie's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

11 Apr 2017 15:28
Betekenis ' outlet '
Je hebt gezocht op het woord: outlet.

out·let (de; m; meervoud: outlets), out·let·store (de; m; meervoud: outletstores)
1
winkel waar een fabrikant bep. goederen, bv. restpartijen, rechtstreeks aan de consument verkoopt
The following user(s) said Thank You: Jacques, Anna D., vette sajs, Tuor, Boys_in_Red

• Karakter
  • Karakter's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

11 Apr 2017 22:41
Als Roda supporter provocerend reageren op een MVV forum. Ik denk dat Remunj helemaal het mannetje is op het schoolplein van het Broekhin College. :applaus:
The following user(s) said Thank You: Jacques

• Jacques
  • Jacques's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

12 Apr 2017 08:56
remunj wrote: Dus waarom mag ik niet reageren. Het is een forum . Daar geldt hoor en wederhoor.

Ach, een klassiek internet-argument.

The irony of anyone appealing to free speech as a defense for their argument or opinion: if the only thing that someone can say in support of an argument is effectively that it is not illegal, then they are severely undermining it by essentially admitting that they don't have any better defense for it.

:applaus: :applaus: :applaus:
You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
The following user(s) said Thank You: Karakter

• Jacques
  • Jacques's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

12 Apr 2017 11:42 - 12 Apr 2017 11:44
Hill28 wrote: Ik heb niks met Fortuna. Maar hoe kan het dat zij 6 punten aftrek krijgen en Fraude Club (FC) Twente gewoon al zijn punten mag houden na gejank van wat BN-ers in de krant?

Nog even hier op reageren: Twente heeft wel degelijk meerdere malen puntenaftrek gehad en mag de komende drie seizoenen geen Europees voetbal spelen.

Je kunt discussiëren of dat zwaar genoeg bestraft is, van de andere kant heeft Fortuna (en wellicht ook MVV hoor, daar gaat het niet om) in het verleden fratsen uitgehaald met bijvoorbeeld het beroemde geld storten op het meetmoment en de volgende dag weer eraf halen, die gevoelsmatig ook zo frauduleus als wat waren. Fortuna was een jaar geleden zo goed als failliet en heeft een historie van wanbetaling en kwijtschelden schulden van heb ik jou daar (nogmaals, voor tere Fortuna-zieltjes zich te kort gedaan voelen, voor MVV geldt tot 2010 precies hetzelfde). Ik denk niet dat het reëel is om te beweren dat de KNVB Fortuna onredelijk hard aanpakt. Fortuna is natuurlijk ook al lang en breed veilig. Als Fortuna in de degradatiestrijd had gezeten, was dit wel weer een klassieke KNVB-actie geweest die het competitieverloop kan beïnvloeden.

Roda daarentegen...
Last edit: 12 Apr 2017 11:44 by Jacques.

• Roei baank
  • Roei baank's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

12 Apr 2017 23:21
Slimmerik die Hully Gunny maar waarom staan de jaarverslagen niet meer op de site? :thinking:
Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"

• Jacques
  • Jacques's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

24 Apr 2017 11:22
Onderin de eredivisie blijft het spannend, waarschijnlijk tot de laatste speelronde. Niet voor wat betreft rechtstreekse degradatie: Go Ahead heeft twee overwinningen nodig en is dan nog afhankelijk van andere resultaten, én mag uit naar Ajax de zondag van 7 mei (volgend weekend is bekerfinale en geen voetbal in de eredivisie). Die zullen verwacht ik na die zondag wel gedegradeerd zijn.

Maar wie moet de play-offs in? Op dit moment staan Sparta en NEC op die plaatsen, met 28 punten. Rekenkundig kunnen ze beiden nog nummer 13 Excelsior achterhalen, die op 34 punten staan. Excelsior heeft echter een veel beter doelsaldo (-17) dan NEC (-30), daar moeten enorme uitslagen vallen wil dat nog een bedreiging worden. Sparta hoeft met -22 "maar" vijf doelpunten goed te maken, dat is wat beter te doen. Zwolle is 14e met 32 punten en fors negatief doelsaldo (-26). Roda 15e met 30 punten en een doelsaldo van -23.

De programma's:

Excelsior krijgt Feyenoord thuis en mag uit naar Den Haag. Feyenoord zal wel winnen en kampioen worden, maar Den Haag is uitgespeeld en mocht Excelsior dan nog echt aan de bak moeten (dus hebben zowel Sparta als NEC deze zondag gewonnen), dan is een gelijkspel voldoende en kun je er nu al geld op inzetten dat het in Den Haag een bloedeloze 0-0 wordt. Kortom: Excelsior lijkt veilig.

Zwolle mag thuis tegen Heerenveen en uit naar PSV. Voor beide ploegen staat nog wat op het spel: respectievelijk zeker stellen play-offs om Europees voetbal en voorronde Champions League. Zwolle kan zo maar op 32 punten blijven staan met een nog negatiever doelsaldo. Die moeten hopen dat de ploegen onder hun niet te veel punten pakken.

Roda mag thuis tegen Willem II en uit naar Vitesse. Willem II heeft een strohalm richting play-offs om Europees voetbal en zal vol op de winst moeten spelen in Kerkrade. Vitesse heeft die play-offs al binnen en wellicht ook de beker. De wedstrijd tegen Willem II kan voor mijn gevoel alle kanten op, en ik vrees dat Vitesse het Roda niet moeilijk zal maken in de laatste ronde. Als Vitesse niet de beker heeft gewonnen, zullen die wellicht spelers sparen voor de play-offs. Maar goed, wie weet maken die er juist een galavoorstelling van voor eigen publiek.

Sparta vervolgens. Sparta verloor al vijf keer op rij waarvan de laatste drie op papier allemaal te winnen waren. Sparta had al lang en breed veilig moeten zijn. Ze mogen 7 mei thuis tegen Twente en een week later uit naar Go Ahead, dat dan waarschijnlijk al gedegradeerd is. Twente is een leuke ploeg maar wint uit zelden. Sparta zou vier of zelfs zes punten kunnen pakken, maar dan moet het wel echt uit een ander vaatje gaan tappen.

NEC ten slotte. Pakte uit de laatste 12 wedstrijden slechts 3 punten, en daar zaten veel kleine tegenstanders tussen. Met AZ thuis en Heerenveen uit zie ik die niet veel punten pakken. Al kan het dat AZ kersvers bekerwinnaar is en niet zo nodig hoeft, en dat Heerenveen spelers spaart voor de play-offs.

Al met al vrees ik dat Roda het gaat redden. Omdat ze punten pakken tegen Willem II en/of Vitesse. Van de andere kant is het al het hele seizoen stuivertje wisselen onderin. Als Willem II, Sparta en NEC opeens winnen, dan is het weer alarmfase I in Kerkklaar. Het blijft hoe dan ook interessant.
The following user(s) said Thank You: middenstip, Tuor

Time to create page: 0.418 seconds