Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

15 okt 2019 17:44
Zwegel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7276

Jacques schreef : want iets dat ik helemaal niet wist, wordt hier als voldongen feit genoemd:

De la Vega heeft recht op toekomstige transfersommen van spelers van Roda JC.

Dat was toch al vanaf het begin bekend ,toen die Mexicaan van het strijdtoneel verdween.
Heb het wel her en der gelezen, maar dit hebben ze uiteraard niet aan de grote klok gehangen.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

17 okt 2019 09:56
Gohf
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7277

Jacques schreef : Ik heb het filmpje van 045online gekeken. Kreeg bijna een toeval van het niveau van dit programma, maar goed. Toch erg interessant, want iets dat ik helemaal niet wist, wordt hier als voldongen feit genoemd:

De la Vega heeft recht op toekomstige transfersommen van spelers van Roda JC.

Dat zou wederom een bizarre twist zijn. Ook benieuwd welke nieuwe investeerder een club wil overnemen als hij weet dat (een deel van) toekomstige transfersommen naar een vage Mexicaanse charlatan gaan.

Denk dat dat uiteindelijk wel meevalt. Ik doe nu even de wilde aanname dat dit alleen geld voor spelers die op zijn conto zijn aangetrokken. Correct me if I am wrong.

Kan me moeilijk voorstellen dat die spelers op enig moment transferwaarde gaan hebben. Zijn sowieso maar weinig spelers waar een transfersom voor word betaald in de 1e divisie laat staan die paar halve gare die DLV heeft aangetrokken.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Zoewiezoe

24 okt 2019 08:59
middenstip
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7278
Wij kunnen over de roda supporters lullen wat we willen, maar a.s. vrijdag zitten er wel weer een kleine 10.000 man.

24 okt 2019 09:35
Komopdieroeie
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7279

middenstip schreef : Wij kunnen over de roda supporters lullen wat we willen, maar a.s. vrijdag zitten er wel weer een kleine 10.000 man.

Dat is bijna halfvol! Ja, ze hebben een paar keer gewonnen, spelen tegen een titelkandidaat én de kaartjes kosten welgeteld 5 euro voor die wedstrijd. Dat is wel even een korting van een procent of 60/70, ken de prijzen niet precies bij de Pruusen. Kan niet zeggen dat ik onder die omstandigheden onder de indruk ben van dit toeschouwers aantal. Als wij eens een paar keer winnen dan verkopen we tegen een tegenstander als NAC ook wel meer kaarten, zeker met een dergelijke korting.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, Jacques

24 okt 2019 09:46
jeoff
Administrator
Administrator
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7280

Komopdieroeie schreef : Dat is bijna halfvol! Ja, ze hebben een paar keer gewonnen, spelen tegen een titelkandidaat én de kaartjes kosten welgeteld 5 euro voor die wedstrijd. Dat is wel even een korting van een procent of 60/70, ken de prijzen niet precies bij de Pruusen. Kan niet zeggen dat ik onder die omstandigheden onder de indruk ben van dit toeschouwers aantal. Als wij eens een paar keer winnen dan verkopen we tegen een tegenstander als NAC ook wel meer kaarten, zeker met een dergelijke korting.

Dat dus.. Daarbij is er ook goed nieuws voorspeld m.b.t. de overname, dus ze zitten even in een positieve flow.
Je zag de afgelopen wedstrijden hoe snel ook hun fans afhaken bij mindere resultaten, en dat na slechts 1.5 jaar eerste divisie.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, jovkle

24 okt 2019 10:00 24 okt 2019 10:01 door Jacques.
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7281
Ik ben benieuwd hoe spannend het werkelijk nog is in Kerkrade. Gaat die Hogenelst een bankgarantie van een miljoen afgeven? En is dat genoeg? En als ik het goed begreep, moet De la Vega nog ergens voor tekenen voor de KNVB akkoord kan gaan met alles. Gaat onze knuffelmexicaan dat wel doen?

Ik verwacht dat onze oosterburen het seizoen wel uit kunnen spelen hoor, maar er zijn daar stiekem toch wel wat afhankelijkheden waar ik niet vrolijk van zou worden als het bij MVV zo was. Nog een handtekening nodig hebben van één of andere vage Mexicaan die je met ruzie het stadion uit hebt gezet... succes!

Is er iemand die met zekerheid kan zeggen wat er gebeurt als er morgen geen bankgarantie ligt? Puntenaftrek? Komt de licentie van Roda in gevaar?

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Anna D.

24 okt 2019 20:52
Kerkradenaar
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7282
Om dan nog maar eens hier te reageren. @Jacques
Akkoord is er nog niet. "Het ziet er wel goed uit" volgens Hogenelst en Roda. Maar ik juich niet meer te vroeg.
Gaat het waarschijnlijk samen doen met Koster en Korotaev, waarbij Hogenelst 51% krijgt. Althans geen andere partij is bij mij bekend.

DLV hoeft nergens meer te tekenen. Maar (sommige) ezels bij Roda hebben zich niet aan de geheimhoudingsclausule gehouden. DLV kennende, wordt dat dus nog een feest, maar ik verwacht niet dat het de komst van nieuwe aandeelhouders in de weg zal staan, behalve dan dat het Roda weer mogelijk een paar knaken kost vanwege het schenden. Desondanks is dat al een tijdje bekend en hoor je er niet veel over bij de lokale sensatiekrant.

Als er geen bankgarantie komt, wederom puntenaftrek en uitstel. Komt er dan geen bankgarantie is de licentie in gevaar.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Anna D., Lassie80

25 okt 2019 13:45
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7283
Dank voor je antwoord. Vooral de laatste twee zinnen waren mij nog niet precies duidelijk. Eigenlijk kan er vandaag dus niet zo veel meer gebeuren dan (over een tijdje) drie minpunten krijgen (omdat je vandaag dus één en ander niet geregeld had). Uit ervaring kan ik je vertellen dat die minpunten niet zo boeiend zijn. De licentie uiteraard wel.

DLV staat blijkbaar nog ingeschreven als statutair bestuurder van Roda, hij moet er nog voor tekenen dat hij wordt uitgeschreven. Gebeurt blijkbaar vandaag, maar pas nadat de lening van DLV bij de onduidelijke Duitse partij is afgelost.

Ik blijf mij verbazen dat "jullie" zo aan Korotaev vast blijven houden. Heeft natuurlijk 20% van de aandelen dus je komt niet van hem af. Maar wordt gewoon genoemd als witwasser in de Dubai papers en dat is - als je zonder Roda-bril kijkt - ook met afstand de meest logische verklaring van zijn achtergrond. Als piepjong kuikentje met Russische roots was hij verantwoordelijk voor Russische megarijke bankrelaties bij Zwitserse (vestigingen van) banken die momenteel vuistdiep in grote witwasschandalen verwikkeld zijn. Het zou theoretisch natuurlijk best kunnen dat hij van niets wist, er niets mee te maken had. En het zou theoretisch kunnen dat hij op eigen kracht zich in Dubai tot vermogensbeheerder heeft ontwikkeld. Eentje die een banklicentie in Djibouti nodig heeft. Zou kunnen. Maar de meest waarschijnlijke realiteit zal toch ook de iets intelligentere Roda-fan wel zien? In zee gaan met Korotaev is bewust het risico nemen dat op enig moment de boel klapt en er beslag gelegd wordt op de centen van Roda. De rabobank waarschuwde al bij DLV... Als het mijn club zou zijn, zou ik het niet willen. Maar wie ben ik.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

25 okt 2019 15:03 25 okt 2019 15:07 door Kerkradenaar.
Kerkradenaar
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7284
Ik heb net inderdaad gelezen dat DLV zich vandaag zal uitschrijven en de Duitse lening door Roda zal worden afbetaald. Het geld van de lening is direct naar Hessel Meijer gegaan omdat hij de salarissen heeft voorgeschoten. Zal ook wel een dikke rente op zitten lijkt me.

Als er vandaag positief nieuws komt (er zou vandaag een persmoment komen), dan betekent dat dus dat al die tekorten zijn gedekt. Maar ook al ziet het er positief uit, ik wacht af.

Wat betreft Korotaev, heb een hele tijd geleden (zullen nu inmiddels wel jaren zijn) inderdaad gelezen over de Dubai Papers. Meen mij te herinneren dat dat vooral gespitst was op Helin, de organisatie welke Korotaev erin heeft geluisd. Je kunt je terecht afvragen of Korotaev iets wist van de dubieuze praktijken en of hij er iets mee te maken heeft.
Desalniettemin is Korotaev onschuldig gebleken in de strafzaken en is het slechts een formaliteit (uitspraak in een gelieerde zaak) dat zijn geld vrij komt en mag reizen. Hij heeft er al 2 miljoen inzitten zonder er iets voor terug te krijgen (welke verbrast zijn door Caanen) en heeft hij in samenwerking met Roda een zaak tegen zichzelf gestart om 2 miljoen bij de notaris vrij te krijgen in ruil voor 20% van de aandelen. Daarnaast is hij na die 2 à 3 jaar procederen nog steeds bezig met Roda, dat zegt i.m.o. wel wat. En ja, het blijft een risico.

Ik denk dat hijzelf ook wel weet dat hij nooit door een keuring van de KNVB zal komen, dat weten ze bij Roda ook. Verneuken kan die de boel in ieder geval niet, zoals DLV en dat terwijl hij er veel meer heeft ingestoken dan DLV. Over enkele weken zou hij definitief van alles af zijn, dus dan mag hij zichzelf bewijzen.

25 okt 2019 15:07
Kerkradenaar
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7285
Lees net dat er vandaag geen nieuws naar buiten zal komen over een overname.

25 okt 2019 19:00
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7286
Ach jongs toch, laote veer us noe niks wiesmake. Ze speule toch al jaore dit späölserke? Zjus doen esof 't niks mie geit weure, en daan es e ''mirakel'' kump op 't lèste momint weer ein of aandere groete Verlosser.

't I zjus zoe wie Gary Lineker al wis: Aon 't ind winne de Pruse...

26 okt 2019 13:20 26 okt 2019 13:22 door Tuor.
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7287
www.telegraaf.nl/sport/573611287/roda-jc-in-acute-nood

De soap is nog lang niet afgelopen zo lijkt het!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frostie_999

26 okt 2019 14:11
Frostie_999
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7288
Er zal vast wel weer een andere gek instappen of de gemeente springt weer eens bij. Maar totdat het zover is is het wel mooi leedvermaak hoor.

Verstuurd vanaf mijn HD1903 met Tapatalk
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor

26 okt 2019 14:27
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7289
Het winstgevend krijgen van die toko is gewoon een zeer groot risico voor een investeerder, en dat zien die mannen ook wel. Dit zijn succesvolle Nederlandse ondernemers en die gooien hun geld niet zomaar ergens in. Die willen RENDEMENT. En dat is een illusie.

Boe is dat feeske?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor

26 okt 2019 15:29
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7290
Dus, de conclusies uit deze laatste ontwikkelingen:

- De KNVB gaat Roda geen uitstel geven, maandag moet er een bankgarantie liggen. Is die er dan niet dan volgt 3 punten aftrek en een nieuwe deadline waarop de begroting op orde moet zijn. Volgens mij wordt bij dat volgende moment de licentie ingetrokken (met vervolgens nog 2 weken uitlooptermijn).

- Hogerelst haakt ten eerste af omdat de financiële problemen veel groter zijn dan verwacht. Dat is voor velen op het prikbord een verrassing maar iedereen die ook maar een beetje kan tellen weet dat het tekort vele malen groter is dan die 9 ton, en het is algemeen bekend dat dit elke maand oploopt. Bovendien zitten er altijd lijken in de kast.l in dit soort situaties. Dat was bij ons zo in 2010 en zal bij Roda niet anders zijn. Vermeld wordt ook dat Hogerelst wel al bijna een deal had met de partij die nu de horeca in het stadion doet, wat hij heel graag wilde (hij zou dan de horeca in het stadion gaan exploiteren). Met andere woorden, er moet een flinke financiële adder onder het gras zitten bij Roda, anders kan dit afhaken niet verklaard worden. 

- Ook de organisatorische problemen zijn een reden waarom Hogerhelst niet wil instappen. Dat is een interessante. Wat zou hiermee bedoeld worden? De constructie met de la Vega die er is? De rol van Korotaev? De mate van invloed die Hogerhelst zou krijgen? De rol die Meijer wil gaan spelen? 

- De nood is dusdanig hoog dat Schrouff weer is gevraagd in te springen. Deze weigert. Vooralsnog dan. Misschien is dit alles ook wel de zoveelste misselijkmakende truc om Schrouff te bewegen tot betalen? 

- Volgens de clubleiding zijn er nog andere partijen geïnteresseerd. Grote vraag is natuurlijk a) in hoeverre dit klopt en b) hoe betrouwbaar deze lui zijn die gek genoeg zijn hier in te stappen?

Het worden in elk geval weer interessante dagen in Kerkrade. 
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, jovkle

Tijd voor maken pagina: 0.325 seconden