>
Ontvangen bedankjes 40
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
Jacques schreef : Roda betaalt – ik kan het niet vaak genoeg zeggen – de huur al jaren helemaal niet (op tijd noch volledig). Roda krijgt feitelijk al jaren overheidssteun. Een duidelijk concurrentievoordeel. Kerkradenaar, ik weet niet wat je achtergrond is maar ik vermoed leraar lichamelijke opvoeding. Want de gymnastiek die je uithaalt om meermaals te beweren dat er “feitelijk geen voordeel” is, is bewonderenswaardig. Er klopt juridisch gezien geen klap van.
Natuurlijk heeft Roda er direct en heel erg feitelijk voordeel van. Zelfs in de volslagen theoretische situatie dat Roda komend seizoen opeens wél de huur van 250k op tijd en volledig betaalt (wat ze nog nooit gedaan hebben. Nog geen enkel seizoen. Had ik dat al eens vermeld op dit forum?). Dan nog heeft Roda een feitelijk voordeel van de huuruitstel, ze kunnen duurdere spelers halen! Roda verhoogt de spelersbegroting doodleuk. In coronatijd! Het voordeel is overduidelijk. Zelfs voor juristen, die natuurlijk over het algemeen geen bal van financiën snappen, is dat te zien.
In de praktijk is de huuruitstel natuurlijk een theoretisch iets, Kerkrade buigt iedere paar jaar weer voorover en de openstaande schuld wordt kwijtgescholden, omgezet in een achtergestelde lening, verrekend met verzonnen posten.
Kerkradenaar, als er “feitelijk geen voordeel” is, waarom wil Roda dan überhaupt dat huuruitstel?
Begrijp me niet verkeerd, ik ben er persoonlijk geen fan van om de EU lastig te vallen met dit soort gedoe. Maar hier met droge ogen roepen dat er geen feitelijk voordeel is, dat is natuurlijk keihard getroll. En als je het serieus meent, ben je net zo ver heen als de gemiddelde prikborder.
Kerkradenaar schreef :
Tot slot vraag ik me af waar staat dat de huur nog nooit (!?) volledig is afbetaald. Volgens mij is de afgesproken huur altijd betaalt (400k), zij het niet altijd op tijd. De rest is destijds ook uitgesteld.
Kerkradenaar schreef :
Jacques schreef :
Maar: Huurverlaging --> sponsoren stappen in --> spelersbudget omhoog
Met deze conclusie, gooi je dus je eigen ramen in. Wat je zou ook kunnen zeggen: Huurverlaging - sponsoren stappen in - de club zorgt voor sluitende begroting zodat alles betaald kan worden, zodat ze niet op het einde / helft van de rit moet bedelen voor meer steun