Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

10 sept 2023 21:48
CatenaccioMestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 576
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7696

Ben Salemans schreef : Stel nu eens dat je je huidige baan in Maastricht ook in Parkstad kunt krijgen en dat je daar dan netto twee keer zo veel kunt verdienen. Zou jij dan switchen? Ach, sorry, natuurlijk niet. Jij bent wel gek. Nee, jij blijft lekker in Maastricht werken...


Hoi Ben, dat heeft een beetje met clubliefde te maken.
Maar dat kennen er nog maar heel weinig.
Er zijn ook mensen die niet ergens voor meer geld heen gaan. Maar zo te zien ken jij dat ook niet en zou je ook voor het geringste die kant op vertrekken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 sept 2023 22:58
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 924
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7697
Voor geld is alle liefde te koop. Dat is een gezegde dat net zo oud is als de mens!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Mosae

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 sept 2023 23:49 10 sept 2023 23:54 door Ben Salemans.
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 809
Meer
Onderwerp Auteur
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7698

CatenaccioMestreech schreef :

Ben Salemans schreef : Stel nu eens dat je je huidige baan in Maastricht ook in Parkstad kunt krijgen en dat je daar dan netto twee keer zo veel kunt verdienen. Zou jij dan switchen? Ach, sorry, natuurlijk niet. Jij bent wel gek. Nee, jij blijft lekker in Maastricht werken...


Hoi Ben, dat heeft een beetje met clubliefde te maken.
Maar dat kennen er nog maar heel weinig.
Er zijn ook mensen die niet ergens voor meer geld heen gaan. Maar zo te zien ken jij dat ook niet en zou je ook voor het geringste die kant op vertrekken.


Nou, ik vind dat ik mijn liefde voor MVV niet meer hoef te bewijzen. Ik ben een trouwe fan sinds 1962; sinds de opening van het Geusselt-stadion ben ik erbij. En nee, ik ben geen geldwolf. Ik ben net met pensioen, maar help mijn oude school toch uit als invallend docent Nederlands (vanwege het grote lerarentekort). Voor het geld hoef ik dat echt niet te doen.

Waar leid jij uit af dat ik voor het geringste richting Kerkrade zou vertrekken? Het enige wat ik wil beweren dat ik het niet erg vreemd vind dat een (beroeps)voetballer of trainer ergens anders gaat werken als hij of zij er financieel of op een andere wijze (bijv. meer verantwoordelijkheid krijgen) op vooruitgaat. Die voetballers en trainers verdienen nu eenmaal de kost met voetbal voor zichzelf, hun partners en/of hun gezinnen. Voetbal is niet hun hobby of liefhebberij. Het is hun brood. De beste voetballer van Ajax, Johan Cruijff, ging trouwens ook bij aartsvijand Feyenoord voetballen nadat hij geruïneerd was door een zaakwaarnemer.


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV in deze bange tijden (april 2024) met een gift: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 sept 2023 00:16
CatenaccioMestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 576
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7699

Ben Salemans schreef :

CatenaccioMestreech schreef :

Ben Salemans schreef : Stel nu eens dat je je huidige baan in Maastricht ook in Parkstad kunt krijgen en dat je daar dan netto twee keer zo veel kunt verdienen. Zou jij dan switchen? Ach, sorry, natuurlijk niet. Jij bent wel gek. Nee, jij blijft lekker in Maastricht werken...


Hoi Ben, dat heeft een beetje met clubliefde te maken.
Maar dat kennen er nog maar heel weinig.
Er zijn ook mensen die niet ergens voor meer geld heen gaan. Maar zo te zien ken jij dat ook niet en zou je ook voor het geringste die kant op vertrekken.


Nou, ik vind dat ik mijn liefde voor MVV niet meer hoef te bewijzen. Ik ben een trouwe fan sinds 1962; sinds de opening van het Geusselt-stadion ben ik erbij. En nee, ik ben geen geldwolf. Ik ben net met pensioen, maar help mijn oude school toch uit als invallend docent Nederlands (vanwege het grote lerarentekort). Voor het geld hoef ik dat echt niet te doen.

Waar leid jij uit af dat ik voor het geringste richting Kerkrade zou vertrekken? Het enige wat ik wil beweren dat ik het niet erg vreemd vind dat een (beroeps)voetballer of trainer ergens anders gaat werken als hij of zij er financieel of op een andere wijze (bijv. meer verantwoordelijkheid krijgen) op vooruitgaat. Die voetballers en trainers verdienen nu eenmaal de kost met voetbal voor zichzelf, hun partners en/of hun gezinnen. Voetbal is niet hun hobby of liefhebberij. Het is hun brood. De beste voetballer van Ajax, Johan Cruijff, ging trouwens ook bij aartsvijand Feyenoord voetballen nadat hij geruïneerd was door een zaakwaarnemer.


Robbie Servais was op en top MVV'er en schreeuwde altijd lekker het clublied mee. Als je dan naar de oosterburen gaat dan heb je volgens mij en veel andere supporters geen clubhart.
En dat vooral als Maastrichtenaar.
Johan Cruijff is toendertijd ook uitgekotst geworden maar die deed dit niet voor geld maar omdat hij ruzie had met Ajax.

Nogmaals als je een echt clubhart hebt (kijk Ron Elsen die een aanbod van roda heeft afgeslagen omdat hij dat niet wilde) dan ga je daar niet heen ook niet voor die paar extra centen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 sept 2023 12:29
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1173
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7700

Ben Salemans schreef : Stel nu eens dat je je huidige baan in Maastricht ook in Parkstad kunt krijgen en dat je daar dan netto twee keer zo veel kunt verdienen. Zou jij dan switchen? Ach, sorry, natuurlijk niet. Jij bent wel gek. Nee, jij blijft lekker in Maastricht werken...


Kun je totaal niet vergelijken....
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 dec 2023 23:11
Mosae
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 479
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7701
Ould-Chikh mof....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 jan 2024 09:39 26 jan 2024 09:39 door Jacques.
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3825
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7702
Fortuna Sittard lijdt verlies van 7,5 miljoen euro

Sittard - Fortuna Sittard heeft in het seizoen 2022/2023 een verlies geleden van 7,5 miljoen euro. Dat is 6,2 miljoen meer dan het jaar ervoor.
Rob Sporken
Vandaag om 06:30

Het negatief eigen vermogen van de eredivisieclub is meer dan verdubbeld, van 7,3 naar bijna 15 miljoen euro.

De personeelskosten stegen van 8,1 naar 13,4 miljoen euro. Vooral de investeringen in de selectie hebben ervoor gezorgd dat het verlies tot grote hoogte is gestegen. Bovendien werd vorig seizoen gestart met de vrouwentak. Daarnaast hebben er werkzaamheden (met name aan het stadion) plaatsgevonden, die niet waren begroot. De omzet is, na correctie, met 2,2 miljoen euro gestegen tot 10,3 miljoen.

Yilmaz
Aandeelhouder Principion presenteerde in de zomer van 2022 ambitieuze plannen voor de Sittardse club en stond garant voor de forse investeringen die werden gedaan in de selectie. Onder anderen voormalig Turks international Burak Yilmaz werd met de financiële hulp van Principion vastgelegd. De verstrekte leningen leidden tot een ruime toename van de langlopende schulden en het negatief eigen vermogen. De club heeft met de aandeelhouder de afspraak gemaakt dat die schulden niet door Fortuna terugbetaald hoeven te worden. Aangezien dat na het einde van het boekjaar geformaliseerd is, zal dat pas terug te zien zijn in de cijfers over het huidige seizoen of het seizoen erna. Algemeen directeur Ivo Pfennings verwacht mede daarom dat Fortuna over het lopende seizoen zwarte cijfers zal schrijven.


De club heeft verder een belastingschuld van vijf miljoen euro als gevolg van uitstel van betaling tijdens de coronaperiode. „Daarover hebben we afspraken gemaakt met de Belastingdienst en die komen we gewoon na”, aldus Pfennings, die aangeeft dat Fortuna niet in gevaar is en aan alle betalingsverplichtingen kan voldoen.

Onderzoek
De Autoriteit Financiële Markten kondigde in februari een onderzoek aan naar Principion, de holding van de Azerion-bazen Atilla Aytekin en Umut Akpinar. Het duo wilde een meerderheid van de Fortuna-aandelen in handen krijgen, maar heeft daar inmiddels van afgezien.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 jan 2024 09:47
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1875
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7703
@Jacques , las het vanmorgen idd . Dat is helemaal ongezond . Toch ongelofelijk hoe clubs enorme tekorten maken .

Onder het tapijt wordt het dan "afgedekt" alleen je vraagt je af als daar intern iets verkeerd gaat wat er over blijft van de club .maar goed dat is niet onze zorg

Je kunt rustig stellen dat bij de 4 Limburgse BVO's een flinke pijnhoop is , allemaal dikke schulden en of verlies , wordt het niet tijd voor een sanering van het betaalde voetbal in Limburg of misschien wel in Nederland of blijven deze problemen zich voortdoen ook als er minder clubs zijn ( ik vermoedt dat laatste )
wat denken jullie ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 jan 2024 08:44 30 jan 2024 08:46 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2371
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7704
Ik las net dat in Kerkrade de gemeente 2.5 miljoen huurschuld heeft kwijtgescholden aan de voetbalclub al daar,kan dit zo maar is dat niet in strijd met oneigenlijke steun?
Mag een gemeente dat gewoon beslissen zonder belangen te door kruisen terwijl ze nú financieel een flinke stap vooruit maken dankzij die geldelijke gemeente steun.
Eerst ging de huursom op jaarbasis al flink naar onderen en nu kwijtschelding schiet mij maar lek,wie heeft hier inzage in?
Nee Napoleon niks problemen bij de 4 Limburgse clubs in Kerkrade hebben ze een nieuwe suikeroom nl de B&W…mvrgr Ampa.

....
De volgende gebruiker (s) zei dank u Mosae

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 jan 2024 09:56
Mosae
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 479
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7705
Idd, zo kan iedereen wel een keer promoveren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 jan 2024 10:49
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1875
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7706

opadiehard schreef : Ik las net dat in Kerkrade de gemeente 2.5 miljoen huurschuld heeft kwijtgescholden aan de voetbalclub al daar,kan dit zo maar is dat niet in strijd met oneigenlijke steun?
Mag een gemeente dat gewoon beslissen zonder belangen te door kruisen terwijl ze nú financieel een flinke stap vooruit maken dankzij die geldelijke gemeente steun.
Eerst ging de huursom op jaarbasis al flink naar onderen en nu kwijtschelding schiet mij maar lek,wie heeft hier inzage in?
Nee Napoleon niks problemen bij de 4 Limburgse clubs in Kerkrade hebben ze een nieuwe suikeroom nl de B&W…mvrgr Ampa.



@Opa , dit gaat natuurlijk nergens meer over, maar schijnbaar kunnen gemeentes dit ! Ik sta er ook van te kijken
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 jan 2024 11:29
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 809
Meer
Onderwerp Auteur
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7707

opadiehard schreef : Ik las net dat in Kerkrade de gemeente 2.5 miljoen huurschuld heeft kwijtgescholden aan de voetbalclub al daar (...) mvrgr Ampa.

Waar had je dit gelezen? Of is het al ouder nieuws?


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV in deze bange tijden (april 2024) met een gift: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 jan 2024 12:05
LRB
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 602
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7708

Ben Salemans schreef :

opadiehard schreef : Ik las net dat in Kerkrade de gemeente 2.5 miljoen huurschuld heeft kwijtgescholden aan de voetbalclub al daar (...) mvrgr Ampa.

Waar had je dit gelezen? Of is het al ouder nieuws?


is idd aajt neuts:
www.zo-nws.nl/huurschuld-van-28-mln-van-roda-jc-kwijtgescholden

huidige status: *oda JC in cijfers

- *oda heeft in het seizoen 2022/2023 een winst geboekt van 1,2 miljoen euro. Er werd een huurschuld van 2,5 miljoen euro kwijtgescholden door de gemeente Kerkrade. Vorig jaar maakte de club 900.000 euro verlies.

- Het negatief eigen vermogen is teruggebracht met 1,8 miljoen euro: van 2,7 miljoen naar 0,9 miljoen.

- De omzet is gestegen van 5,4 miljoen naar 6,1 miljoen euro.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 jan 2024 12:45 30 jan 2024 12:54 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2371
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7709

Ben Salemans schreef :

opadiehard schreef : Ik las net dat in Kerkrade de gemeente 2.5 miljoen huurschuld heeft kwijtgescholden aan de voetbalclub al daar (...) mvrgr Ampa.

Waar had je dit gelezen? Of is het al ouder nieuws?[/quotes

Is misschien oud nieuw LRB maar er staat vandaag een redelijk groot artikel in DDL met o.a. die huurschuld die kwijtgescholden is vandaar vandaag mijn reactie!
Kan iemand dit artikel uit DDL hier plaatsen heb een poging gewaagd maar niet gelukt!….mvrgr Ampa.


....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 jan 2024 13:03
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #7710
Roda schrijft voor het eerst sinds jaren zwarte cijfers: ‘Geen zand in de ogen laten strooien door deze winst’

Voor het eerst sinds jaren heeft Roda JC winst gemaakt. Over het afgelopen seizoen noteert de club een plus van 1,2 miljoen euro. Toch is de realiteit minder rooskleurig. „We hebben niet opeens meer geld op de rekening om te investeren, het is vooral minder ballast door het wegvallen van de huurschuld”, stelt algemeen directeur Jordens Peters.

Roda heeft over het afgelopen jaar 1,2 miljoen euro winst geboekt. Toch is de vlag niet uitgegaan in het Parkstad Limburg Stadion?

„Voor Roda is het heel lang geleden dat er zwarte cijfers zijn geschreven. Maar we moeten ons geen zand in de ogen laten strooien door deze winst. In de begroting zit een vrijval van de huurschuld van het stadion verwerkt van zo’n 2,5 miljoen. Die hing als het zwaard van Damocles boven ons hoofd. Het is heel belangrijk voor onze financiën dat deze schuld uit het verleden nu weg is. Maar het is niet zo dat er nu meer geld op onze rekening staat dat we kunnen investeren, het is vooral minder ballast en belangrijk voor de continuïteit van de club op langere termijn.”

Als de kwijtschelding van de huur niet wordt meegerekend, blijft er dus een verlies van 1,3 miljoen euro over? In de wetenschap dat dit een eenmalige meevaller was, is het beeld plots minder rooskleurig.

„Nee, dat klopt niet. Dat is te gemakkelijk gerekend. Ons negatief eigen vermogen is bijvoorbeeld teruggebracht met 1,8 miljoen euro. Maar dat is een heel technisch, rekenkundig verhaal over verschillende stortingen en kostenposten. Qua omzet zijn we gegroeid (van 5,4 naar 6,1 miljoen, red.). We hebben meer seizoenkaarten verkocht, zijn gegroeid in sponsoring en hebben goede transfers gedaan. De losse recettes waren echter minder gestegen dan gehoopt, maar dat komt door de teleurstellende prestaties, daar ben je redelijk afhankelijk van. Met name na de winterstop kreeg dat een knauw. Dit seizoen zie je bijvoorbeeld dat we boven begroting zitten op dat vlak.”

In de cijfers staat een bedrag van acht ton opgenomen voor transferopbrengsten. Wie zijn hierin meegenomen?

„Dat is voor Benjamin Bouchouari, Xian Emmers, Bryan Limbombe en ook trainer Jurgen Streppel. Die transferinkomsten lijken aan de voorkant altijd groter dan ze in werkelijkheid zijn. Er zit een groot verschil tussen de bruto en netto inkomsten. Je hebt te maken met doorverkooppercentages, met vergoedingen voor opleidende clubs. Er gaat in sommige gevallen een behoorlijk percentage van af. Maar anders zijn dit soort spelers ook simpelweg niet haalbaar voor ons.”


Roda JC in cijfers

- Roda heeft in het seizoen 2022/2023 een winst geboekt van 1,2 miljoen euro. Er werd een huurschuld van 2,5 miljoen euro kwijtgescholden door de gemeente Kerkrade. Vorig jaar maakte de club 900.000 euro verlies.

- Het negatief eigen vermogen is teruggebracht met 1,8 miljoen euro: van 2,7 miljoen naar 0,9 miljoen.

- De omzet is gestegen van 5,4 miljoen naar 6,1 miljoen euro.

- De club heeft 812.000 euro verdiend aan de transfers van Benjamin Bouchouari, Xian Emmers, Bryan Limbombe en Jurgen Streppel.

„We hebben in transfers een heel belangrijke stap gezet als club. Andere spelers zien ook dat ze zich bij Roda kunnen ontwikkelen en een volgende stap maken. Je bouwt een trackrecord op. Je kunt er niet op begroten, maar houdt er intern wel rekening mee. We hebben ook nu weer diverse spelers met waarde op het veld staan. En we hebben tegenwoordig, mede door de voormalige Phoenix-groep, ook de luxe om het moment te kiezen waarop we willen verkopen.”

Hoeveel draagt deze groep financiers tegenwoordig nog bij?

„Ik heb nog nooit exacte bedragen gecommuniceerd en dat ben ik nu ook niet van plan. Zij willen een fundament zijn onder Roda, zodat wij de tijd krijgen om te groeien. Het bedrag is vooraf vastgelegd, zodanig dat wij worden uitgedaagd en niet gemakzuchtig worden. Het is nodig om te investeren. Maar het is niet zo dat wij bij een verlies kunnen bellen en zij het verschil bijlappen.”

Toen zij vier jaar geleden instapten, werd gecommuniceerd dat Roda binnen drie jaar op eigen benen wil staan. Corona zorgde voor vertraging. Hoe staat dat er inmiddels voor?

„Daar streven we nog steeds naar, maar het is een uitdaging. Over het lopende seizoen verwachten we een klein verlies. Het is als eerstedivisieclub met ambities om hogerop te komen lastig om op eigen benen te staan. Dat gaat niet in één keer en moet geleidelijk worden opgebouwd. Het plan is om telkens stappen te blijven maken. Ik plak daar geen termijn op. Vier, vijf jaar is in de voetballerij al een eeuwigheid. Ik zie dat we groeien, maar aan de andere kant lopen ook de kosten op, waardoor je praktisch gelijk blijft staan. Schoonmaak, beveiliging, onderhoud, vervoer; het wordt allemaal duurder. Maar dat is een uitdaging voor alle clubs.”

Hoe belangrijk is promotie naar de eredivisie financieel voor Roda?

„Het is zeker geen heilige graal. Dat wordt weleens gedacht, maar in de eredivisie gaan ook de kosten omhoog. Er wordt veel meer gevraagd van een club. Maar het zou natuurlijk heel fijn zijn. Ik merk dat Roda een groot potentieel heeft. Er zijn clubs die niet verder kunnen groeien, omdat het stadion dat niet toelaat of qua sponsoring, maar op dat vlak hebben wij juist een luxeprobleem. Je kan ook nooit te vroeg promoveren, vind ik. Mensen die zeggen: we zijn er nog niet klaar voor - daar geloof ik totaal niet in. Je wil altijd in de eredivisie spelen. Er komen dan ook dingen los die je nu niet voor mogelijk houdt.”

Is dit, nu de sportieve prestaties eigenlijk boven verwachting zijn, ook het moment om op financieel vlak te profiteren?

„Zeker. Het is nu een stuk makkelijker om ons verhaal te doen. Vorig jaar voerden we ook een prijsverhoging door - we zijn tenslotte een commercieel bedrijf -, maar dat is altijd lastiger te verkopen naar de achterban als je vijftiende eindigt. Nu is er het momentum. Tegelijkertijd wil je daar geen misbruik van maken. Je wil dat iedereen erachter gaat en blijft staan. Dat is uiteindelijk nodig om ook weer die volgende stap te kunnen zetten.”
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.415 seconden